Elektroauta
Scholz a Macron jednali s čínským prezidentem
19.11.2024 Hospodářské otázky, ale také pokračující ruská válka proti Ukrajině, byly tématy rozhovorů čínského prezidenta Si Ťin-pchinga s německým kancléřem Olafem Scholzem a francouzským prezidentem Emmanuelem Macronem, uvedly agentury. Státníci se setkali na okraj summitu skupiny zemí G20 v brazilském Riu de Janeiro.
Západ se k Číně staví pragmatičtěji než Česko, které to může ekonomicky dále oslabit
15.11.2024 Zdroje současného mdlého výkonu české ekonomiky nelze hledat pouze za hranicemi. Byť úpadek německého průmyslu, energetická krize či válka na Ukrajině rozhodně svůj původ za hranicemi mají a českou ekonomiku přímo či zprostředkovaně poškozují. Češi si ale škodí i sami. Třeba tím, že s oblibou bývají papežštější než papež a že se neméně rádi vydávají ode zdi ke zdi.
Čína tlačí na Fialovu vládu, aby se vyslovila proti clům EU na čínská elektroauta
03.11.2024 Čína žádá českou vládu, aby pomohla urovnat roztržku týkající se cel na její elektroauta. Fakticky ji tedy evidentně tlačí k tomu, aby se vyslovila proti clům či alespoň pro jejich zmírnění.
Peking tlačí na čínské automobilky, aby zastavily svoji expanzi v EU. Je to zlá zpráva pro evropské politiky, kteří o čínské investice stojí; smutní Meloniová či Sánchez
24.10.2024 Čínská vláda vyvíjí tlak na své domácí automobilky, aby zastavily dosud probíhající expanzi v zemích Evropské unie. Oficiálním důvodem má podle agentury Bloomberg být rostoucí napětí v obchodních vztazích EU a Číny. EU letos zavádí vysoká, až 45procentní cla na čínská elektroauta. Peking slibuje odvetu.
Brusel vymýšlí jako pokutami pořádně Muskovi „zatopit“. EU ale místo pokut, dotací a dluhu má usilovat o vytváření podnikatelsky přívětivého prostředí, jinak bude dále ekonomicky upadat
20.10.2024 Projevem problematičnosti ekonomického modelu EU není to, že má – či brzy mít může – padlé dinosauří automobilky. Ty mají Spojené státy také, stačí zavítat do Detroitu. Problém ekonomického modelu EU je zato v tom, že zároveň negeneruje Tesly, Riviany, Elony Musky nebo automobilky typu čínské BYD.
Hořký kalich potupy. Německé automobilky v Číně drtivě prohrávají, začínají se objevovat úvahy, že je bude muset sanovat německá vláda
15.10.2024 Bloomberg dnes podává zdrcující obraz skomírání německých automobilek v Číně (viz obrázek níže). Zůstávají v prachu zvířeném tamními značkami, jako je Nio, které jim technologicky ujely. V Číně už dnes synonymem luxusního vozu není BMW nebo Mercedes, ale třeba právě Nio.
Volkswagen kritizuje dnešní definitivní zavedení vysokých cel EU na čínská elektroauta. Čínská automobilka SAIC vzkazuje, že ceny stejně nezvedne
04.10.2024 Největší evropská automobilka, německý Volkswagen, odsoudila dnešní definitivní zavedení cel EU na čínská elektroauta. Vyzývá jak Brusel, tak Peking k tomu, aby i přes dnešní definitivu v jednáních dále pokračovaly.
Volkswagen byl tak zelený, až zapomněl, že ideologie a trh se moc nepotkávají. Největší evropskou automobilku táhnou ke dnu obří investice do elektromobility a nízký zájem o tyto vozy
22.09.2024 Březen 2019. Volkswagen oznamuje, že uspíší svůj přechod na elektromobilitu. Zelené neziskovky jásají. "Toto je první věrohodný klimatický plán kterékoli z významných automobilek," pochvaluje si jedna z nich. Považuje krok Volkswagenu za zlomový; bude jej prý následovat celá industrie.
Akcie Volkswagenu se propadly níže než během aféry Dieselgate či covidu, šéf dozorčí rady žádá o pomoc EU. Cla na čínská elektroauta prý řešením nejsou
12.09.2024 Běžné akcie Volkswagenu tento týden uzavřely pod hodnotou 95 eur za kus. To je nejníže od října 2011, kdy Evropa v důsledku světové finanční krize procházela závažnou krizí dluhovou. Akcie Volkswagenu jsou nyní níže než kdykoli během jeho emisní aféry Dieselgate, propuknuvší roku 2015, a také než kdykoli během pandemie covidu (viz graf Bloombergu níže).
Nečekané, cla EU na čínská elektroauta nakonec dost možná nebudou. Peking, Bratislava i Berlín tleskají Španělsku
11.09.2024 Španělský premiér Pedro Sanchez totiž vyrazil na čtyřdenní návštěvu Číny a předvedl tam překvapivou otočku. Vyzývá náhle, ať země EU a Brusel samotný přehodnotí uvalení vysokých cel právě na čínská elektroauta. Ta platí od letošního července provizorně, na přelomu října a listopadu mají vstoupit v platnost trvale, na pět let.
Prodeje elektroaut v Německu se bortí, v srpnu spadly meziročně o takřka 70 %. Jde o „propad historických dimenzí“, německá vláda ujišťuje, že Volkswagen padnout nenechá
04.09.2024 Prodeje elektroaut v Německu se bortí. V srpnu spadly meziročně o takřka 70 %. Jedná se o „propad historických dimenzí“, konstatuje původce čísel, spolkový úřad pro automobilovou dopravu.
Alarmující, Volkswagen poprvé ve své devadesátileté historii zvažuje uzavření fabrik v Evropě. „Nemocné“ Německo se neuzdravuje, naopak
03.09.2024 Německá automobilka Volkswagen zvažuje zavírání svých fabrik v Německu. Je to zlom. K něčemu takovému ve své takřka devadesátileté historii totiž nikdy nepřistoupila. Drtí ji vysoké ceny energií, těžké bruselské regulace, zelená agenda i nezachycený nástup elektromobility. Když Volkswagen byť jen zvažuje uzavření některé ze svých evropských fabrik, což nikdy neučinil, je to vysoce alarmující, soudí analytici autobranže…
Obchodní válka mezi EU a Čínou se zase o něco přiblížila, doplatit na ni mohou i čeští zemědělci
21.08.2024 Obchodní válka mezi EU a Čínou se zase o něco přiblížila. Peking zahajuje vyšetřování dotační podpory mlékárenskému průmyslu v EU (viz níže). Výsledkem by mohlo být uvalení nových cel. Podobně už Peking prošetřuje unijní produkci vepřového, kde má podezření z dumpingu.
Proč najednou trhy začaly padat o prázdninách?
02.08.2024 Historicky letní měsíce patří na světových trzích k těm, kdy se obchoduje v ospalém tempu. Je to logické – investoři jsou lidé jako ostatní, a tak rádi jezdí na dovolenou, kde vypínají mobily a nečtou zprávy. To platí i pro centrální banky. Americký Fed bude v klidovém režimu až do zahájení sympozia v Jackson Hole na konci srpna. V létě je tedy všechno připraveno pro klidový režim. Nyní je však všechno jinak. Proč?
EU se spojuje s Čínou ve jménu Green Dealu – a proti Trumpovi. Ďábelské
30.06.2024 Už v nadcházejícím týdnu mají vstoupit v platnost navýšená cla EU na čínské elektrovozy. Zatím v provizorním módu, od konce letoška definitivně. Stále tedy existuje možnost citelné redukce chystaného navýšení, nebo dokonce plného ustoupení od něj. EU v tomto týdnu přistoupila zatím jen k titěrné redukci nově plánovaných celních sazeb.
Volkswagen a Rivian jsou spolunocležníci ze zoufalství. Spolupracují kvůli obavě z pokut EU a z krachu
26.06.2024 Akcie Volkswagenu dnes padají na letošní minimum, do blízkosti minima víceletého (viz graf níže). Až pět miliard dolarů totiž nově hodlá investovat do potácejícího se amerického výrobce elektroaut Rivian. Ten jen letos vykáže ztrátu nejspíše kolem tří miliard dolarů. A v příštím roce mu peníze mají dojít zcela.
Cla na čínská elektroauta možná nebudou. Peking coby ústupek nabízí redukci svého cla, z níž by profitovaly hlavně německé automobilky
24.06.2024 Je stále pravděpodobnější, že EU sníží, nebo vůbec nezavede dodatečná cla na čínská elektroauta. Čína totiž nyní nově nabízí ústupek, z nějž by těžily zejména německé automobilky. Německému vicekancléři Robertu Habeckovi, který je na návštěvě Pekingu, dal nabídku čínský ministr obchodu Wang Wen-tchao.
EU chce pod taktovkou Německa prohloubit průmyslovou spolupráci s Čínou, obává se totiž velké obchodní války s ní a i její konkurence, píše Wall Street Journal. EU tím podle listu ale dost riskuje
23.06.2024 Chystaná cla na čínská elektroauta, která jsou v plánu od příštího měsíce, nemají být – v očích Bruselu – úvodním výstřelem v obchodní válce. Evropská unie naopak tiše akceptuje vznik „eurounijně-čínského průmyslového komplexu“. V podstatě tedy již přijala fakt, že čínská elektroauta jsou natolik konkurenceschopná, že evropští výrobci – zatížení regulacemi a normami, jež nesnesou srovnání nikde jinde ve světě – proti většině z nich nemají příliš šancí. Proto se se svým soupeřem hodlá spíše spojit než s ním zápolit; chce jej jen přimět k tomu, aby své elektrovozy vyráběl v EU, a ne v Číně.
Čína chystá omezení dovozu vepřového z EU, jako odvetu za cla na elektroauta. Čínský krok bude „ránou“ pro zbývající české výrobce vepřového, naopak z něj bude těžit Rusko
17.06.2024 Čína chystá omezení dovozu vepřového z EU, jako odvetu za clo na elektroauta. Čínský krok bude „ránou“ pro zbývající české výrobce vepřového, naopak z něj bude těžit Rusko. Na Green Deal a s ním související obchodní válku EU s Čínou tak může doplatit nejen český autoprůmysl, ale také právě české zemědělství, vydělá na tom Kreml.
Německu hrozí, že bude rozvojovou zemí. Co s tím?
16.06.2024 Evropská ekonomika rychle ztrácí své někdejší zdánlivě neotřesitelné postavení ve světě. Dravější jsou jak Spojené státy, tak asijské země v čele s Čínou. To vše není nic nového. Nové je ovšem to, že nyní dramatická ztráta evropské konkurenceschopnosti začíná děsit evropské elity, které dosud měly tendenci takové problémy přehlížet, případně škarohlídy rovnou častovat označením typu „ruský agent“.
Akcie v Evropě oslabily, klesly automobilky kvůli clům na čínská elektroauta
13.06.2024 Evropské akcie dnes oslabily, ztrácely zejména automobilky. Příčinou jsou přetrvávající obavy z nových cel, k jejichž zavedení na dovoz čínských elektromobilů se chystá Evropská unie. Výrazně hůře než jejich evropské protějšky si vedly italské akcie. Panevropský akciový index STOXX Europe 600 klesl o 1,31 procenta na 516,04 bodu.
Jsou dny Liberty Ostrava sečteny? Co bude následovat teď, když podnik čeká reorganizace
13.06.2024 Podnik Liberty Ostrava, který nyní projde reorganizací, namísto dosud zamýšlené preventivní restrukturalizace, čelí krajně nejisté budoucnosti, avšak světélko naděje na výrazné zlepšení výrobní a odbytové situace nepohaslo zcela. Je však pravdou, že letošní rok se z hlediska výkonu světového i evropského ocelářství vyvíjí hůře, než se čekalo třeba ve druhé polovině loňska. Jedním z důvodů je skutečnost, že úrokové sazby obecně neklesají tak rychle, jak se čekalo.
Zvýšení cel EU na čínské elektrovozy může poškodit německý autoprůmysl, tedy a českou ekonomiku. Přitom cla EU budou mnohem nižší než ta, jež na čínské elektroauta zavádějí USA
12.06.2024 Dnes oznámené navýšení cel EU na čínské elektrovozy může zásadně poškodit německý autoprůmysl. Tím pádem tedy i českou ekonomiku, jež je německému autoprůmyslu klíčovým subdodavatelem. A to jsou přitom cla EU mnohem nižší než ta, která na čínské elektrovozy zavádějí Spojené státy.
EU výrazně navyšuje cla na čínská elektroauta, poškodí tím Německo i Česko. Fiasko Green Dealu ji totiž nutí přejímat Trumpovu agendu, kterou dříve tolik kritizovala
12.06.2024 Evropská unie od první poloviny příštího měsíce výrazně navýší cla na čínská elektroauta, až do výše přesahující 38 procent. EU tak činí na základě prověrky systému dotování výroby čínských elektroaut, kterou zahájila loni. Čína už uvedla, že podnikne odvetné kroky. Akcie firem čínského segmentu výroby elektrout se v reakci propadají. Například akcie automobilek Geely a Xpeng klesají o osm procent.
Fiasko Green Dealu nutí Evropskou unii přejímat Trumpovu agendu, kterou dříve tolik kritizovala. Proti už je jen „pročínské“ Německo, kroky Bruselu tak poškodí i Česko
09.06.2024 Když svého času Donald Trump obýval Bílý dům, činovníci zemí Evropské unie se mu rádi vysmívali. Pokud jej tedy neměli hned za zlosyna. Dnes už jim úsměv ztuhl. Pýcha zase jednou předešla pád. Nakonec vlastně dokonce Trumpovu agendu přejímají. V řadě klíčových oblastí.
Bidenova obchodní válka s Čínou je „bouří ve sklenici vody“. Světové akcie včera pokořily historický rekord
15.05.2024 Ukazatel výkonu všech akciových trhů ve světě – MSCI All Country World Index – včera pokořil svůj historický rekord (viz graf níže). Prodloužil přitom sérii růstových dní, takže ta je nyní nejdelší od letošního ledna. Přitom americká administrativa prezidenta Joea Bidena se uchýlila ke svému dosud nejzásadnějšímu navýšení cel na dovoz do USA z Číny, jímž navázala na obdobné, ovšem razantnější kroky předchozí administrativy Donalda Trumpa. Světové trhy však tedy nezneklidnil ani tah americké administrativy, ani jeho včerejší odsouzení ze strany Pekingu, jenž už podle svých slov chystá odvetná opatření.
Macron je v ofenzivě vůči Německu, Čína tleská
10.05.2024 Francouzský prezident Emmanuel Macron tuší příležitost. Vnímá ekonomické i politické slábnutí Německa, které se chytlo do pasti závislosti na ruských energiích a své nezvládnuté energetické přeměny, Energiewende. Z Německa je dnes opět „nemocný muž Evropy“ a Macron podniká ofenzivu. Nemastná neslanost kancléře Olaf Scholz mu ji jen usnadňuje.
Macron chce využít slábnutí Německa a zásadně změnit Evropu. Namlouvá si Čínu, chce přetvořit ECB a eurozónu a tolerovat vyšší inflaci a koketuje s ideou „hodit přes palubu“ von der Leyenovou
05.05.2024 Francouzský prezident Emmanuel Macron tuší příležitost. Vnímá ekonomické i politické slábnutí Německa, které se chytlo do pasti závislosti na ruských energiích a své nezvládnuté energetické přeměny, Energiewende. Z Německa je dnes opět „nemocný muž Evropy“ a Macron podniká ofenzivu. Nemastná neslanost kancléře Olaf Scholz mu ji jen usnadňuje.
Končí šéf jedné z největších autopůjčoven světa. Vaz mu zlomila katastrofální sázka na elektrovozy
16.03.2024 Za katastrofální sázku na elektromobily padá hlava šéfa jedné z největších autopůjčoven světa, Hertzu. Stephen Scherr, bankéř s třicetiletou profesní dráhou u Goldman Sachs přes svůj zkušený věk podlehl zelené ideologii a coby novopečený šéf Hertzu nakoupil do jeho flotily desetitisíce elektrovozů.
Tržby Tesly se po letošní stagnaci příští rok propadnou, šokuje americká banka ve své nové prognóze. Akcie Tesly jen letos padají už o třetinu – proč elektromobilita vychází z módy?
14.03.2024 Elektromobily vycházejí z módy. Tržby Tesly budou letos stagnovat, v příštím roce se dokonce propadnou, šokuje ve své nové prognóze americká banka Wells Fargo. Jen letos spadly akcie Tesly o 32 %, zatímco akciový trh v USA roste o více než 8 %.
Evropským automobilkám hrozí “krvavá lázeň” v záplavě levného čínského dovozu, varuje šéf Stellantisu. Odpovědí by mohlo být vytvoření nadnárodního evropského “Airbusu elektromobility”
20.02.2024 Autopůjčovna Hertz se v USA zbavuje 20 tisíc elektroaut a nahrazuje je vozy s tradičnějším pohonem (viz obrázek 1 níže). Klíčovým důvodem jsou příliš vysoké náklady na údržbu a opravy elektroaut. Ty jsou i zásadní příčinou toho, proč se celosvětově zadrhává poptávka po elektrovozech.
Tesla čelí výzvám na několika frontách, Musk se snaží odvést pozornost
31.01.2024 Podle očekávání kolotoč okolo Tesly a Elona Muska nabírá na otáčkách. Neobvyklý tweet z poloviny ledna nebyl jen plácnutím do vzduchu, ale velmi promyšlenou komunikační strategií Elona Muska. Musk si nenechal ukrást iniciativu a znovu se snaží být o krok před svými nepřáteli.
Německý ústavní soud zarazil plán Scholzova kabinetu utratit v přepočtu 1500 miliard korun za boj s klimatem
17.11.2023 Německo je příliš malým emitentem, aby mohlo globální klima ovlivnit, takže soud budoucí generace Němců rozumně chrání před sobeckým zadlužováním generací současnou.
Německo – a s ním i Česko – má další problém. Číňané mu „za humny“ postaví svůj první evropský závod na výrobu elektroaut
05.11.2023 Největší evropská automobilka, Volkswagen, má další problém – a Evropa, Německo i Česko s ním. Největší čínský výrobce elektroaut (a po Tesle druhý největší na světě), automobilka BYD, postaví svůj první závod v Evropě. A to v Maďarsku. To vše v době, kdy Volkswagen razantně škrtá a ve svých závodech v Německu ukončuje nábor nových pracovníků, neboť absolutně nezachytil trend elektromobility a nedokázal zároveň v Bruselu ubránit vozy se spalovacími motory. Nepostaví proto ani gigafactory v Česku.
Akcie Tesly opět pod 200 dolarů?
27.10.2023 Probíhající výsledková sezona za třetí čtvrtletí 2023 má mnoho poražených. Jedná se o velké firmy jako Google, Meta nebo Tesla. Mezi poraženými však existují rozdíly. Společnosti Google a Meta sice publikovaly velmi dobré čísla, ale trh je neocenil. Zatímco Tesla neměla ani dobré výsledky a výhled do budoucnosti zůstává značně nejistý. Akcie Tesly by tedy s největší pravděpodobností měly opět zamířit pod 200 dolarů. Dnes chybí už jen kousek.
Je pád akcií Renaultu opodstatněný?
20.10.2023 Probíhající výsledková sezona za třetí čtvrtletí ukazuje, jak mohou být trhy náladové. Zveřejnit čísla, která odpovídají očekávání analytiků, ještě nestačí k tomu, aby akcie rostla. Reakce trhu může být horší. Vrtošivou reakci trhů na sobě 19. října pocítila akcie automobilky Renault.
Evropská komise zahajuje vyšetřování čínské dotační politiky v oblasti výroby elektroaut. Výsledkem může být zákaz dovozu čínských vozů a zdražení elektroaut také v Česku
13.09.2023 Evropská komise dnes oznámila zahájení vyšetřování čínské dotační politiky v oblasti výroby elektroaut. Nebude překvapením, pokud výsledkem vyšetřování budou vyšší cla na čínské vozy, nebo dokonce zákaz jejich dovozu do EU.
V loňském roce ČSOB získala přes 100 000 nových klientů, lidé i firmy více využívají virtuální asistentku Kate
09.02.2023 Skupina ČSOB v roce 2022 zvýšila objemy úvěrů, vkladů i spravovaných aktiv klientů. Potvrdila tím pozici lídra trhu. Počet klientů se meziročně zvýšil o 115 tisíc, čistý zisk skupiny dosáhl 17,5 miliard korun, resp. 19,7 miliard při započtení ČSOB Pojišťovny.
Porsche AG vstupuje na burzu, o akcie bude zájem, říká odborník
29.09.2022 Dnešní vstup na burzu se týká Porsche AG, což je výrobce sportovních vozů spadající pod koncern Volkswagen. O možném IPO se v souvislosti s Porsche AG spekulovalo již od roku 2015, kdy na newyorskou burzu úspěšně vstoupila značka Ferrari. Její akcie zatím dosáhly zhodnocení okolo 360 %. U Porsche se při upisovací ceně 76,5 – 82,5 EUR za akcii očekává, že výnos z IPO by mohl přesáhnout 9,4 miliardy EUR. Celkové ocenění značky by se pak mohlo dostat na 70 – 75 miliard EUR.
Úplné vymýcení aut se spalovacími v EU klimatické změny nezpomalí
19.07.2022 Hned na úvod řekněme to nejpodstatnější. Ani úplné vymýcení aut se spalovacími motory v EU nemá samo o sobě šanci zpomalit, natož zvrátit proces klimatických změn. Pokud bude veškerá automobilová doprava v EU (osobní, nákladní, kamionová,…) plně elektrifikována, klesnou celosvětové emise oxidu uhličitého oproti nynějšímu stavu o přibližně dvě procenta. To je z hlediska celoplanetárního tak nepatrné snížení, že jej příroda sotva zaznamená. Navíc, stačí, když Čína bude svým současným tempem stavět dále uhelné elektrárny a ta dvě procenta rychle zase nabere zpět.
Investice do mědi v 2022: Tipy na futures, akcie a ETF
19.04.2022 Měď je důležitou surovinou široce používanou ve stavebnictví, elektromobilech a dalších elektronických zařízeních. Cena mědi už navíc nějakou dobu stoupá. Mnoho investorů se tak ptá, jakým způsobem do mědi investovat. V tomto článku si přiblížíme, jak je na tom aktuálně nabídka i poptávka po mědi.
Vizionář Elon Musk vyrábí elektroauta a chce vyslat lidi na Mars
05.04.2022 Americko-kanadský podnikatel jihoafrického původu Elon Musk se podílel na vzniku internetového platebního systému PayPal a z peněz za jeho prodej založil v roce 2002 úspěšnou společnost SpaceX pro vývoj kosmických raket. Padesátiletý Musk kromě toho změnil svými elektrovozy Tesla i svět automobilového průmyslu. Byznysmen, který se kvůli svému neortodoxnímu chování dostal opakovaně do sporu s americkou Komisi pro cenné papíry a burzy SEC, se nyní dostal do čela žebříčku nejbohatších lidí světa. Časopis Forbes jeho jmění odhadl na 219 miliard dolarů (4,9 bilionu korun) a Musk tak předstihl zakladatele společnosti Amazon Jeffa Bezose, který si prvenství držel předchozí čtyři roky.
Počet elektrických aut se podle studie do roku 2027 téměř ztrojnásobí
15.02.2022 V roce 2027 by mělo ve světě jezdit zhruba 57 milionů hybridních a elektrických aut, což je téměř trojnásobek proti 21 milionům, které se očekávají na konci letošního roku. Vyplývá to ze studie poradenské společnosti PwC. Nejrychleji se bude zvyšovat počet čistě elektrických aut, kterých by letos mohlo být přes šest milionů a na konci roku 2027 asi čtyřikrát tolik. Téměř tak doženou hybridy, které se za pět let posunou z letošních 12 na 30 milionů.
Řidič elektromobilu je v ČR závislejší na ruských surovinách než řidič vozu se spalovacím motorem. Elektromobil je však lákavější kvůli snobskému efektu a signalizaci ctnosti
08.08.2021 Průměrný majitel elektroauta v ČR pohání svůj vůz po více než čtyři pětiny jízdního času uhlím, ruským plynem a ruským palivem jaderných elektráren TVEL. Plyne to z aktuálního složení zdrojů na výrobu elektřiny, jak je zachycuje tabulka ČTK níže. Navíc platí, že řidič elektromobilu je závislejší na ruských surovinách než řidič vozu se spalovacím motorem.
Bitcoin po tweetu Muska klesl nejníže za tři měsíce
17.05.2021 Nejznámější kryptoměna bitcoin dnes při obchodování v Asii klesla až na nejnižší hodnotu za tři měsíce. Investoři prodávají kryptoměny v reakci na nejnovější tweet šéfa Tesly Elona Muska, který může naznačovat, že automobilka zvažuje prodej svých bitcoinů, nebo je možná již prodala. Při asijském obchodování bitcoin klesl až na 42.185 dolarů (téměř 885.000 Kč), nejníže od 8. února, a ztrácel tak devět procent. Další z měn ether klesala o osm procent a dogecoin o téměř sedm procent.
Elektroauta mě baví
14.02.2021 Už jednou jsem tady psal o tom, že podle mého názoru, jsou elektrické automobily slepou uličkou, a pokud bych se měl rozhodnout o investování do firem zabývajících se touto technologií, tak bych se tomu vyhnul a investoval bych raději do vodíkových technologií.
Související klíčová slova:
FOREX | Partneři | FXstreet | Bitcoin | Intervence | Čína | Japonsko | Finance | Peníze | Stříbro | Expert | Akciový index | Fitch | Inflace | Rusko | USA | G20 | Evropská unie | HDP | Programování | Německo | Francie | Polsko | Turecko | Španělsko | Evropské akcie | Analytik | New York | Výsledková sezóna | Spekulace | ETF | Světové akcie | Dividendy | Světová ekonomika | Poptávka | Recese | Rizika | Politika | Export | Nikkei | Ekonomové | Akciové trhy | Spotřebitelské ceny | Cenné papíry | Hospodářství | Kapitál | Sazby | ADR | Akcie | Akcionář | Akciový trh | Aktiva | Akvizice | Zhodnocení | Behaviorální | Bloomberg | Breakout | CFD | Cash flow | Centrální banka | Centrální banky | Stock | Distribuce | Diverzifikace | ECB | Ekonomika | Emise | Euro | Eurozóna | Evropská centrální banka | Fed | Futures | IPO | Intradenní obchodník | Investice | Investor | Investování | Kurz | Likvidita | MMF | Maastrichtská kritéria | Margin | Marže | Měna | Měny | NYMEX | NYSE | Nabídka | Obchodník | Opce | Open | Pozice | Ratingová agentura | Riziko | Ropa | Short | Trader | Trend | Trigger | Ukazatel | VaR | Výnos | Wall Street | Zlato | Úrokové sazby | Analytici | Banky | EUR | USD | GBP | Obchodování | Goldman Sachs | Evropa | Finanční krize | FTSE | Evropská ekonomika | OSN | Investoři | Fundamenty | Ekonomie | Trh s nemovitostmi | EU | Hospodářské otázky | Vývoj ceny | Ekonom | Cenový graf | Byznys | Business | Pravděpodobnost | Zisk | Futures kontrakt | Sázka | Výsledky | Strach | Obchodní příležitosti | Bohatství | New York Stock Exchange | ČSOB | Gold | Obchodovat | CAC 40 | Regulace | Financování | Investovat | LYNX | Donald Trump | Lukáš Kovanda | Burzy | Wall Street Journal | Financial Times | Ceny akcií | Vzdělávání | Index | Odpor | Podpora | Průlom | Volatilní | Akcie dnes | Akcie Siemens | Akcie Tesla | Americká centrální banka | Americká centrální banka FED | Analýzy | Argentinské peso | Banka | Cena | Cena akcií | Čínská ekonomika | Čínské investice | Členské země Evropské unie | Dolar | Ekonomický růst | Elektřina | Emisní povolenky | Eura | Exchange | Fiskální rok | Fondy | FXstreet.cz | Graf | Hang Seng | Index Hang Seng | Instrumenty | Investiční | Jak investovat | EBay | Jak zhodnotit peníze | Maďarsko | Nákup akcií | Nemovitosti | Pád akcií | PayPal | Portfolia | Prognóza | Převodník měn | Rakousko | Reuters | Ropy | Sázky | Société Générale | Stoxx | Stoxx Europe 600 | Trh | Tržní podíl | Twitter | Volkswagen | Vývoj akcií | Webináře | Země EU | Zlato a stříbro | Zpráva | Zpravodajství | Zprávy | Zisky | Benzín | Čistý dluh | Elon Musk | EV | Měď | Obchodní den | Provozní marže | Redukce | ROCE | Tier 1 | Itálie | Spojené státy | WSJ | Tržby | Zaměstnanost | Komise | Kontrakt | Trader Workstation | Know-how | Vzdělání | Rabobank | Bernstein | Jackson Hole | Wells Fargo | MSCI | NATO | PwC | Barrick Gold | Zvyšování sazeb | Snižování sazeb | Brazílie | Úspěch | Podnikatel | Podnikání | BMW | Automobilový průmysl | Ministr financí | Hospodářské výsledky | Finanční ukazatele | Stock Exchange | Energie | Vizionář | Podnikatelé | Panevropský akciový index | Agentura Reuters | Sázet | Bankovnictví | Milionáři | Německý ústavní soud | Forbes | Firmy | Economist | Glencore | Deutsche Börse | Die Welt | S&P Global | Agentura Bloomberg | Miliardy dolarů | Fitch Ratings | Obchodování v Asii | Propad | Světové akciové trhy | Kryptoměny | Index Nikkei | S&P | Agentura Fitch | Cena mědi | Zahraniční investice | Ztráty | Index CAC 40 | Evropský trh | Světové finanční krize | Tempo růstu | Prodej aut | Zajištění | Dogecoin | Ethereum | Tesla | Agentura AFP | Kryptoměna | Kapitalizace | Výhled | Bankéř | Poplatky | Dobré výsledky | Německý export | Ministr obchodu | Krize | FTSE MIB | Světové trhy | Snížení úrokových sazeb | Zpomalení čínské ekonomiky | Pierre Moscovici | Výnosy | Očekávání analytiků | Quantum | Příjmy | ČTK | Investice v Číně | Belgie | Přístup k financím | Hlavní ekonom | Švédsko | Očekávání | Mercedes | Audi | Akcie firem | Vstup na burzu | Breakout Trader | Návratnost investic | Akcie Tesly | Obchodování Bitcoin | ČSOB Bohatství | Kobalt | Obchodní války | Trumpova cla | Bitcoiny | Wood Mackenzie | Obchodní válka | Obchodní napětí | Přijetí eura | Podniky | Akcie společnosti | Geopolitické napětí | Akciový trh v USA | Pokles ceny | Short signál | Ether | Akcie v Evropě | Reakce trhu | Trh s kryptoměnami | Vývoj ceny bitcoinu | Signál na akcie | Růst úrokových sazeb | Nejznámější kryptoměna | MSCI All Country World | Zvyšování úroků | Evropská komise | Kryptoměna Bitcoin | Michal Uma | Splácení dluhu | Snížení sazeb | Ferrari | Čínský trh | Akcie a ETF | Akcie automobilky | Vanad | Odvetná cla | Bohatí | Pohonné hmoty | Thyssenkrupp | Vývoz do Číny | ESG | Akcie Renaultu | Obchodní spory | Trinity Bank | Vlastní investice | Digitalizace | Americké automobilky | Automobilky | Čistý zisk | Rozpočet | Deficit | Rozhodnutí americké centrální banky | Německá vláda | Trinity | Objem | Index milánské burzy | Bílý dům | Obchod | Německý průmysl | ČSÚ | Konkurenceschopnost | Firma | Aktuální obchodní příležitosti | Čínská firma | Global Finance | Studie | Co bude | Generální ředitel | Čínský prezident | Ukrajina | Vyšetřování | Amazon | Miliardy | Vyhlídky | Legislativa | Administrativa prezidenta | AFP | Automobilový sektor | Konkurenti | Velká krize | Financovat | Průmysl | Visa | Čínské zboží | Rozvoj | Stavebnictví | Zdražování | Sociální sítě | Problémy | COPPER | Pojišťovny | Prognózy | Ruská ropa | Protekcionismus | Světové obchodní organizace | Plyn | Prohlášení | Zavedení cel | Newmont Mining | Časopis Forbes | Airbus | Nord Stream | Nord Stream 2 | Dieselgate | Porsche | Ústavní soud | Jaderné elektrárny | Geely | Investujte | Americké centrální banky | Automobil | Eurokomisař | Bydlení | Ztráta | NERV | Miliardy korun | Peking | Ziskovost | Hospodaření | Růst poptávky | Pracovní trh | Eskalace konfliktu | Návratnost | Inovace | Miliardy eur | Budoucnost | Ifo | Clemens Fuest | Experti | České zemědělství | Zemědělství | Podnik | Veřejné finance | Ukazatele | Spotřebitel | Velké firmy | Ceny energií | Francouzský prezident | Prezident Emmanuel Macron | Emmanuel Macron | Macron | Trump | Prezident | Google | Trhy | Evropské ekonomiky | Ratingová agentura Fitch | Pokles | Situace | Meziroční růst | Pandemie | IHNED | Jednatel | Ceny Bitcoinu | Zlepšení | Úsilí | Americká administrativa | Obchody | Výdaje | Čínská vláda | Akcie americké automobilky | Prodeje aut | Převody peněz | Čínská továrna | Sazby beze změny | SEC | Americké banky | Výrobce elektromobilů | Prudký propad | Střední podniky | Americký Fed | Vývoj | Výkyvy | WP | Makroekonomické údaje | Restrikce | Akcie včera | Olaf Scholz | Profitovat | Restriktivní opatření | Brusel | Letectví | Špatné výsledky | Spotřebitelé | Politbyro | Automobilka | Německá automobilka | Automobilka Volkswagen | Návrh zákona | Domácnosti | Růst | Koronavirové krize | Signál | Americká banka | Potenciál | Platební neschopnosti | Unijní země | Ekonomiky | VW | Vzdělávací webináře | Slovensko | Války | Schodek | Organizace | Závislost | Práce | Zelené energie | Autoprůmysl | Podíl na trhu | Údaje | Emise oxidu uhličitého | Pedro Sánchez | Španělský premiér | Pojišťovna | Národní ekonomická rada vlády | Národní ekonomická rada vlády (NERV) | Rutina | Německé automobilky | Short signál na akcie | Majitel | Úspory | Poradenské společnosti | Madrid | Trade | Ázerbájdžán | Nizozemsko | Reddit | Sociální síť | Posílení | Joe Biden | Bitcoin dnes | Volvo | Liberty Ostrava | Celní politiky | Blízký východ | Tweet | Navýšení cel | Akcie padají | Soud | Koncern Volkswagen | Karlsruhe | Čínský dovoz | Dovoz | Vývoz | Rekordní zisk | Expanze | Bezpečnost | Spotřebitelské ceny v USA | Členské země | Auta | Hans Dieter Pötsch | Čínská automobilka | Nové studie | Renault | Umělé inteligence | JDE | Unie | ČR | Hertz | Výrobce aut | Britské firmy | Špatné zprávy | Vedení společnosti | Berlín | Tchaj-wan | Francouzský index CAC 40 | Největší evropská ekonomika | ZIL | Restrukturalizace | Objem aktiv | Ocenění | Růst tržeb | Ceny | Model 3 | Životní úroveň | Vepřové maso | Nikl | Zastavení růstu | Odveta | Poptávka po oceli | Ocelářství | Objem dovozu | Napětí mezi Čínou a USA | Oživení poptávky | BHP Group | PLUG | Německý autoprůmysl | Elektrická auta | Klimatické změny | Ceny mědi | Peso | Nvidia | Snížení emisí | Přímé investice | Elektromobily | Politici | Němečtí politici | Plynovody | Klimatický plán | Biden | Pracovní místa | Masivní investice | Zambie | Koncern | Newmont | UMA | Zveřejnění výsledků | Index STOXX Europe | Index STOXX Europe 600 | Životní prostředí | Nio | Siemens | Cenné papíry a burzy | Budoucnost automobilového průmyslu | Růst ceny | Autopůjčovna Hertz | Rio Tinto | Evropské centrální banky | Carlos Tavares | SNY | Automobilka Tesla | Dialog | MIB | Zinek | Kov | Zajímavé akcie | Prezident Joe Biden | Fosilní paliva | Investování do firem | Freeport-McMoRan | Výrazný růst | Silná inflace | Dlouhodobý investor | Akcie Volkswagenu | AMD | Občané eurozóny | ERA | Problém s nedostatkem čipů | Nižší zisky | Dogecoiny | Saturday Night Live | WEN | Zvýšení cel | Malta | Plány | Cíle | Příležitosti | Tržní síly | Dekarbonizace | Gigafactory | Wise | SAIC | Konkurence | XPeng | Prodej | Vizionář Elon Musk | Výrobce elektromobilů XPeng | Graf akcie | Zajištění bezpečnosti | WISE | Elektrovozy | Elektrovozy Tesla | SNL | Saturday Night Live (SNL) | Space Explorations Technologies | Space Explorations Technologies (SpaceX) | NASA | Crew Dragon | ISS | Falcon 9 | Falcon | Starlink | Muskovy aktivity | Neuralink | Open A.I. | Hyperloop | Solární panely | Blastar | Programátor | Zip2 | Compaq | X.com | Confinity | Firma eBay | Grimes | Třinecké železárny | Cenové stability | SAIC Motor | Technologie | Hliník | Největší evropská automobilka | Čínský výrobce | AI | Odvětví | BHP | Divize | Načasování | Rekord | Podíl na tržbách | Motor ekonomiky | Společný podnik | Provozní náklady | Objem vkladů | Daňový poplatník | Chování | Vnímání | Čínští výrobci | Ocelárny | Asijské země | SpaceX | Společnosti | Opatření | Rivian | Dna | Růst trhu | ANO | Uhlí | Porsche SE | Siemens Healthineers | Analytici Goldman Sachs | Strojírenské firmy | Německá automobilka Volkswagen | Energetická krize | Češi | Vysoké ceny | Giorgia Meloniová | Pozornost | Automobilka Volvo | Bankovní společnosti | Poptávka po čipech | Christian Lindner | Robert Habeck | Meta | Klima | Francouzský index | Fialova vláda | Výrobce elektroaut | Drahé energie | AMD akcie | Společnost | Zoufalství | Dopady inflace | Družba | TIM | Zahraniční politika | Těžařská společnost | 3М | Rostoucí inflace | Zemědělci | Globální emise | Společnost SpaceX | Bidenova administrativa | Elektromobilita | Roadster | Miliardy USD | Ocel | Uhelné elektrárny | Reality | Válka na Ukrajině | Instituce | Akcie automobilek | Počet elektrických aut | Green Deal | Energiewende | Motivace | Západní firmy | Rheinmetall | Řetězce | APP | Nord Stream 1 | Porsche AG | Tipy na zajímavé akcie | Zajímavé akcie a ETF | Investování v Číně | Vysoké ceny energií | Německý kancléř | Německý kancléř Olaf Scholz | Kancléř Olaf Scholz | Reddit IPO | Železárny | Siemens Healthineers (SHL) | SHL | Akcie Siemens Healthineers | Akcie Siemens Healthineers (SHL) | Tipy na futures | Investice do mědi v 2022 | Investice do mědi | Pokles produkce | Pokles produkce mědi | Jak investovat do mědi? | Rizikovost | Boj s inflací | Šéfové | Přijetí | Prime | Zákaz dovozu | Aleš Blažek | Ředitel skupiny ČSOB | ČSOB Aleš Blažek | Generální ředitel skupiny ČSOB | Udržitelnost | Pomoc Ukrajině | Poměr nákladů a výnosů | Objem úvěrů | Aktiva pod správou | Kapitálový poměr Tier 1 | Kapitálový poměr | Ukazatel nákladů na úvěrové riziko | Ukazatel nákladů na úvěrové riziko (CCR) | CCR | Kapitálová pozice | Podíl nevýkonných úvěrů | Provozní výnosy | Objem celkových klientských vkladů | Objem úvěrů na bydlení | Celkový objem úvěrů | Počet uživatelů | Počet uživatelů mobilního bankovnictví | ČSOB Smart | Německé ekonomiky | Nástup elektromobility | ČSOB Premiéra | Evropské akcie dnes | Znovusjednocení Německa | Marka | Erik Kmeť | K&L Rock Group | Porsche AG vstupuje na burzu | Plyn z Ruska | Vyhlášení předčasných voleb | EPC | Matěj Široký | Novinky | Administrativa | Války na Ukrajině | Německý svaz | Pověst | Line | Západní země | Varování | Další regulace | Střední třída | Španělský premiér | Španělský premiér Sánchez | Španělský premiér Pedro Sánchez | Premiér Pedro Sánchez | Německé podniky | Výrobci elektroaut | Investice do elektromobility | OCI | Soupeření | Válka | Europe 600 | Sektor polovodičů | Burzovní kapitalizace | Německý vicekancléř | Německý vicekancléř Robert Habeck | Vicekancléř Robert Habeck | Vicekancléř | Asie | Překážky | Vysoké úrokové sazby | Prostředí vysokých úrokových sazeb | Baterie | Partnerství | Automobilky v Číně | BYD | Nové investice | NIS2 | Přesun výroby | Vice | Letní měsíce | Banka Wells Fargo | Uhlíkové neutrality | Severní křídlo | Vývoj akcií Tesly | Vývoj akcií Tesly od začátku roku | Zveřejnění výsledků hospodaření | Největší ekonomiky | Nižší ceny | Dovoz do USA | Paříž | Luca de Meo | Zhejiang Geely | News | Pád akcií Renaultu | Celý automobilový sektor | Přechod k elektromobilitě | Problém devizového trhu | Evropská elektroauta | Vývoj akcií Renault za poslední měsíc | Vývoj akcií Renault | Akcie automobilky Renault | Výborné fundamenty | Austral | Jogger | Vedení Renaultu | Operační marže | Síť X | Sociální síť X | Nadšení | Příležitost spekulace | Spekulace na snížení sazeb | Příležitost spekulace na snížení sazeb | Dopad vysokých úrokových sazeb | Auto pro střední vyšší třídu | Luxusní značka | Tesla luxusní značka | Tesla luxusní | Rozhodnutí Tesly | Pohádková marže | Nákup akcií Tesly | Běžné akcie | Eskalace | Exodus | Scholzova vláda | Slevy | Pandemie covidu | ProCent | Premiérka | Elity | Dotace | Ekonomiky střední a východní Evropy | Muskův tweet | Značný zájem | Automobilka BYD | Výsledky Tesly | Cesta ze slepé uličky | Nová cesta | Špatné výsledky Tesly | Kolotoč okolo Tesly | Problém Tesly | Výkon | Nákupy | Prodeje | Maso | Zvýšení zisku | Geopolitická nestabilita | Financial | Otevřenost | Vlády | Karty | Deindustrializace | Oznámení | Občané | Pracovní síla | Fungování | Dotace na elektromobily | Omezení dovozu | 21. století | Elektroauto | Slovinsko | Ekonomiky EU | Oblasti elektromobility | RISE | Italská premiérka | Hensoldt | Bezpečnostní rizika | Prodeje elektroaut v Německu | Prodeje elektroaut | Evropské automobilky | Německé automobilky v Číně | Přechod na elektromobilitu | Cla EU
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banky | ČTK | Banka | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | FOREX | Cena | Pivot