Vicekancléř
Volkswagen byl tak zelený, až zapomněl, že ideologie a trh se moc nepotkávají. Největší evropskou automobilku táhnou ke dnu obří investice do elektromobility a nízký zájem o tyto vozy
22.09.2024 Březen 2019. Volkswagen oznamuje, že uspíší svůj přechod na elektromobilitu. Zelené neziskovky jásají. "Toto je první věrohodný klimatický plán kterékoli z významných automobilek," pochvaluje si jedna z nich. Považuje krok Volkswagenu za zlomový; bude jej prý následovat celá industrie.
Akcie Volkswagenu se propadly níže než během aféry Dieselgate či covidu, šéf dozorčí rady žádá o pomoc EU. Cla na čínská elektroauta prý řešením nejsou
12.09.2024 Běžné akcie Volkswagenu tento týden uzavřely pod hodnotou 95 eur za kus. To je nejníže od října 2011, kdy Evropa v důsledku světové finanční krize procházela závažnou krizí dluhovou. Akcie Volkswagenu jsou nyní níže než kdykoli během jeho emisní aféry Dieselgate, propuknuvší roku 2015, a také než kdykoli během pandemie covidu (viz graf Bloombergu níže).
EU chce pod taktovkou Německa prohloubit průmyslovou spolupráci s Čínou, obává se totiž velké obchodní války s ní a i její konkurence, píše Wall Street Journal. EU tím podle listu ale dost riskuje
23.06.2024 Chystaná cla na čínská elektroauta, která jsou v plánu od příštího měsíce, nemají být – v očích Bruselu – úvodním výstřelem v obchodní válce. Evropská unie naopak tiše akceptuje vznik „eurounijně-čínského průmyslového komplexu“. V podstatě tedy již přijala fakt, že čínská elektroauta jsou natolik konkurenceschopná, že evropští výrobci – zatížení regulacemi a normami, jež nesnesou srovnání nikde jinde ve světě – proti většině z nich nemají příliš šancí. Proto se se svým soupeřem hodlá spíše spojit než s ním zápolit; chce jej jen přimět k tomu, aby své elektrovozy vyráběl v EU, a ne v Číně.
Podnikatelská nálada v Německu se podle Ifo v květnu výrazně zhoršila
24.05.2023 Podnikatelská nálada v Německu se v květnu po šesti měsících růstu výrazně zhoršila. Dnes to oznámil mnichovský ekonomický institut Ifo. Ten uvedl, že podniky jsou méně spokojeny se současným stavem a mají rovněž pesimistická očekávání pro nadcházející měsíce.
Německý vicekancléř chce regulovat cenu elektřiny pro průmysl do roku 2030
22.05.2023 Německý vicekancléř a ministr hospodářství Robert Habeck navrhuje, aby měl průmysl od příštího roku do roku 2030 zajištěn dostupnou elektrickou energii, konkrétně za cenu šesti centů (1,4 Kč) za kilowatthodinu do výše 80 procent spotřeby. Dnes to prohlásil na tiskové konferenci po jednání se zástupci průmyslových podniků, svazů a odborů. Do jara roku 2024 v Německu platí regulované ceny elektřiny, které pro průmysl činí nejvýše 13 centů (3,1 Kč) za kilowatthodinu do 70 procent předchozí spotřeby.
Na návštěvu Kyjeva přicestoval německý vicekancléř Robert Habeck
03.04.2023 Na návštěvu Kyjeva dnes ráno přicestoval německý vicekancléř Robert Habeck. S představiteli Ukrajiny chce jednat především o poválečné obnově země napadené před více než rokem Ruskem. Německý vicekancléř a ministr hospodářství je na Ukrajině poprvé od začátku války, napsala agentura DPA.
Související klíčová slova:
Čína | Japonsko | USA | Evropská unie | Německo | Polsko | Španělsko | Hospodářství | Akcie | Akvizice | Bloomberg | Ekonomika | Investice | Riziko | Trend | Ukazatel | Wall Street | EUR | Evropa | Finanční krize | Německá ekonomika | EU | Ekonom | Pravděpodobnost | Regulace | Donald Trump | Lukáš Kovanda | Wall Street Journal | Index | Analýzy | Cena | Členské země Evropské unie | Emisní povolenky | Graf | Reuters | Trh | Volkswagen | Zpráva | ROCE | Spojené státy | WSJ | Komise | Know-how | DPA | Institut Ifo | DIHK | Agentura DPA | Podnikání | BMW | Ministr financí | Energie | Podnikatelé | Firmy | Economist | Propad | Světové finanční krize | Ekonomický institut | Průzkum | Krize | Výnosy | ČTK | Hlavní ekonom | Švédsko | Očekávání | Mercedes | Obchodní války | Obchodní napětí | Podniky | IfW | Podnikatelská nálada | Podnikatelská nálada v Německu | Německé firmy | Odvetná cla | Trinity Bank | Vlastní investice | Automobilky | Německá vláda | Trinity | Objem | Německý průmysl | Konkurenceschopnost | Německé hospodářství | BDI | Ukrajina | Miliardy | Konkurenti | Průmysl | Rozvoj | Stavebnictví | Problémy | Prognózy | Protekcionismus | Nálada | Zavedení cel | Nord Stream | Nord Stream 2 | Dieselgate | Porsche | Ministr hospodářství | Ztráta | Peking | Hospodaření | Miliardy eur | Budoucnost | Ifo | Ceny energií | Francouzský prezident | Prezident Emmanuel Macron | Emmanuel Macron | Macron | Trump | Prezident | Pokles | Situace | Pandemie | Obchody | Prudký propad | Vývoj | Olaf Scholz | Brusel | Automobilka | Růst | Signál | Ceny elektřiny | Ekonomiky | VW | Slovensko | Války | Závislost | Německé automobilky | Navýšení cel | Dovoz | Bezpečnost | Členské země | Auta | Hans Dieter Pötsch | Ekonomický institut Ifo | Mnichovský ekonomický institut | JDE | Unie | Berlín | Jasný signál | Ceny | Politici | Němečtí politici | Klimatický plán | Elektroauta | Akcie Volkswagenu | Hodnocení současné situace | Cíle | Konkurence | Index podnikatelské nálady | Elektrovozy | Největší evropská automobilka | Odvětví | Motor ekonomiky | Čínští výrobci | Opatření | Vysoké ceny | Christian Lindner | Robert Habeck | TIM | 3М | Reality | Dopady války na Ukrajině | Vysoké ceny energií | Německý kancléř | Německý kancléř Olaf Scholz | Kancléř Olaf Scholz | Vzestupný trend | Přijetí | Německé ekonomiky | Války na Ukrajině | Investice do elektromobility | Mnichovský ekonomický institut Ifo | Německý vicekancléř | Německý vicekancléř Robert Habeck | Vicekancléř Robert Habeck | BYD | Vice | Uhlíkové neutrality | Dovoz do USA | Luca de Meo | Běžné akcie | Pandemie covidu | ProCent | Otevřenost | Karty | Ekonomiky EU | Evropské automobilky
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banka | Banky | ČTK | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | Cena | FOREX | Pivot