Neděle 22. prosince 2024 14:34
reklama
CapXmaster srovnani
reklama
Investingfox Nastroje
reklama
Swissquote Bank
reklama
Purple webinář Ve vaší režii

Luca de Meo

img

Volkswagen byl tak zelený, až zapomněl, že ideologie a trh se moc nepotkávají. Největší evropskou automobilku táhnou ke dnu obří investice do elektromobility a nízký zájem o tyto vozy

22.09.2024 Březen 2019. Volkswagen oznamuje, že uspíší svůj přechod na elektromobilitu. Zelené neziskovky jásají. "Toto je první věrohodný klimatický plán kterékoli z významných automobilek," pochvaluje si jedna z nich. Považuje krok Volkswagenu za zlomový; bude jej prý následovat celá industrie.
img

Evropský automotive pod tlakem asijské konkurence a emisních cílů

17.09.2024 Evropský automotive čelí prohlubující se krizi. Produkce zůstává na rozdíl od Číny hluboko pod před-pandemickými úrovněmi a velká část výrobců letos navíc naráží na slábnoucí poptávku (zhruba 40 % výrobců uvádí, že slabá poptávka je hlavní problém). Výhled minimálně pro nejbližší měsíce tak není vůbec pozitivní. Je zřejmé, že evropský automotive kromě cyklického zpomalení poptávky čelí prohlubující se strukturální krizi.
img

Zelená transformace, nebo finanční katastrofa? Turbulentní cesta Volkswagenu do budoucnosti

13.09.2024 V posledních letech je patrný pomalý pokles dynamiky růstu tradičních automobilů z kontinentu na úkor levnějších vozů, které často nabízejí podobná řešení. Nejen skupina Volkswagen, ale celé odvětví výroby automobilů v Německu se potýká s problémy. Problémy německých výrobců začaly v Číně, kde začali ztrácet podíl na trhu ve prospěch čínských konkurentů. Důvodem mohou být nižší pořizovací náklady na automobily ve srovnání se západní konkurencí, přičemž nabízejí podobnou kvalitu a technická řešení. To je možné díky významným vládním investicím, levné pracovní síle a bohatým zdrojům klíčových nerostných surovin. Existuje také podezření z krádeže a využívání know-how, což lze pozorovat na vysoké podobnosti modelu Xiaomi SU7 s vozem Porsche Taycan.
C:\fakepath\auta.jpg

Bloomberg: Evropské automobilky čelí krizi, v ohrožení je hodně pracovních míst

12.09.2024 Evropské automobilky jsou v krizi, skoro třetina hlavních závodů na výrobu osobních automobilů pěti největších evropských automobilek, tedy BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault a Volkswagen - byla v loňském roce nedostatečně vytížena. Vyráběla méně než polovinu vozů, na které má výrobní kapacitu, vyplývá podle agentury Bloomberg z analýzy údajů firmy Just Auto. Zvažované uzavření továren automobilky Volkswagen v Německu by přispělo k obavám, že region čelí vleklému útlumu, neboť zaostal za konkurencí.
img

Akcie Volkswagenu se propadly níže než během aféry Dieselgate či covidu, šéf dozorčí rady žádá o pomoc EU. Cla na čínská elektroauta prý řešením nejsou

12.09.2024 Běžné akcie Volkswagenu tento týden uzavřely pod hodnotou 95 eur za kus. To je nejníže od října 2011, kdy Evropa v důsledku světové finanční krize procházela závažnou krizí dluhovou. Akcie Volkswagenu jsou nyní níže než kdykoli během jeho emisní aféry Dieselgate, propuknuvší roku 2015, a také než kdykoli během pandemie covidu (viz graf Bloombergu níže).
C:\fakepath\elektroauta.jpg

Evropští výrobci elektromobilů chtějí změnu pravidel vývozu do Británie

25.09.2023 Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) dnes vyzvalo Evropskou komisi (EK), aby urychleně změnila pravidla vývozu elektromobilů do Británie. Jinak od ledna hrozí, že evropské automobilky v příštích třech letech zaplatí o 4,3 miliardy eur (105 miliard Kč) navíc. Sdružení to dnes uvedlo v tiskové zprávě. Jde o brexitová pravidla, která počítají se zdaněním v případě, že v autech bude nadlimitní podíl součástek vyrobených mimo Evropu.
C:\fakepath\auto-01092023.jpg

Budoucnost evropských automobilových výrobců podle analytiků UBS

01.09.2023 Dnes ráno švýcarská banka UBS se rozhodla změnit investiční doporučení u evropských výrobců automobilů Volkswagen a Renault z neutrálního na prodej. Avšak jedná se o obecný problém evropských automobilových firem, které zaspaly ve vývoji elektromobilů. Klasické automobilky budou mít značné obtíže konkurovat čínským výrobcům nejen v technologickém vývoji, ale také v cenové politice. Jak se tedy vyvíjejí akcie těchto automobilových výrobců?
C:\fakepath\trader-29082023-37-zm.jpeg

5 událostí, které dnes stojí za pozornost

29.08.2023 1) Společnost Binance, která je největší kryptoměnovou burzou na světě, uvažuje o úplném odchodu z ruského trhu. S odvoláním na mluvčího podniku o tom informoval americký ekonomický list The Wall Street Journal.
C:\fakepath\trader-28082023-48-zm.jpg

Renault plánuje primární nabídku akcií divize elektromobilů Ampere na jaře

28.08.2023 Francouzská automobilka Renault plánuje avizovanou primární veřejnou nabídku (IPO) akcií své divize elektromobilů Ampere na jaře příštího roku. V rozhovoru s televizní stanicí BFM to prohlásil generální ředitel Renaultu Luca de Meo. V rámci tohoto plánu chce automobilka do 1. listopadu oddělit divizi elektromobilů do samostatné firmy.

Další články k tématu Luca de Meo

img

Renault odhaduje, že kvůli nedostatku čipů vyrobí o půl milionu aut méně

22.10.2021 Francouzská automobilka Renault odhaduje, že kvůli globálnímu nedostatku čipů vyrobí letos o půl milionu aut méně. To je větší pokles, než odhadovala dříve. Ve třetím čtvrtletí firmě prodej klesl o 22,3 procenta na 599.027 vozů. Výhled zisku na letošní rok ale dnes automobilka ponechala beze změny, neboť auta prodává za vyšší ceny, zatímco náklady jí klesly.
C:\fakepath\auta.jpg

Renault převedl ruskou pobočku na Moskvu, podíl v AvtoVAZu na ruský stát

16.05.2022 Francouzská automobilka Renault převedla veškerá aktiva své ruské pobočky na město Moskva, svůj podíl 67,69 procenta v AvtoVAZu, výrobci automobilů Lada, na ruský výzkumný automobilový institut NAMI. Skupina Renault si vyhradila právo v následujících šesti letech odkoupit svůj podíl v AvtoVAZu zpět, uvedla firma ve dnes zveřejněném prohlášení.
img

Renault měl loni kvůli pandemii rekordní ztrátu osm miliard eur

19.02.2021 Francouzská automobilka Renault má za loňský rok vinou pandemie rekordní ztrátu osm miliard eur (207,2 miliardy Kč). Ve druhém pololetí už se ale situace začala zlepšovat, uvedla dnes firma. Kvůli protipandemickým uzávěrám podnik méně vyráběl, což ovlivnilo také japonského partnera Nissan. Skupina neposkytla na tento rok výhled, avšak uvedla, že patrně dosáhne plánovaného snížení nákladů o dvě miliardy eur v předstihu, nejspíš už letos v prosinci.
img

Renault se loni po dvou letech vrátil k zisku, v předstihu splatí státní pomoc

18.02.2022 Francouzská automobilka Renault se loni po dvou letech vrátila k zisku a hodlá s předstihem splatit státní pomoc, kterou dostala za pandemie. Skupina vykázala čistý zisk 888 milionů eur (21,6 miliardy Kč), a překonala tak odhady analytiků. V roce 2020 měla vinou pandemie covidu-19 rekordní ztrátu osm miliard eur.
Související klíčová slova: Brexit | Čína | USA | Británie | HDP | Německo | Španělsko | Analytik | Dividendy | Poptávka | Recese | Export | Spotřebitelské ceny | Akcie | Bloomberg | CEO | Ekonomika | Emise | Forward | IPO | Investice | Investování | MIFID | Marže | P/E | Pozice | Riziko | Trend | Ukazatel | Výkonnost | Wall Street | ČNB | Česká národní banka | Analytici | Doporučení | EUR | UBS | Obchodování | Evropa | Finanční krize | XTB | EU | Vývoj ceny | Ekonom | Zisk | Výsledky | ČSOB | Obchodování s akciemi | Regulace | Investovat | Lukáš Kovanda | Wall Street Journal | Ceny akcií | Investiční strategie | Likvidní | Odpor | Analýzy | Banka | Cena | Cena akcií | Česká ekonomika | Členské země Evropské unie | Druhy akcií | Emisní povolenky | Graf | Hrubý domácí produkt | Investiční | Investiční doporučení | Investing | Pád akcií | Reuters | Švýcarská banka | Trh | Tržní podíl | Volkswagen | Zpráva | Zprávy | Předpověď | ING | Prioritní akcie | ROCE | Využití kapacit | WSJ | Kmenové akcie | Hrubý domácí produkt (HDP) | Komise | Know-how | Investment | DIHK | Investing.com | Mitsubishi | BBC | The Guardian | Úspěch | Podnikání | BMW | Automobilový průmysl | Energie | Investiční firma | Pozornost investorů | Firmy | Economist | Miliardy dolarů | Propad | Ztráty | Evropský trh | Světové finanční krize | Prodej aut | Tesla | Kapitalizace | Výhled | Krize | xStation | ČTK | Hlavní ekonom | Švédsko | Mercedes | Audi | Oliver Wyman | MiFID II | Binance | Estee Lauder | TRON | Podnikání na kapitálovém trhu | Podniky | Akcie společnosti | Použití finanční páky | EK | Evropská komise | The Wall Street Journal | Rozdílové smlouvy | Německé firmy | Americké společnosti | Výkonný ředitel | Odvetná cla | Finanční situace | SMMT | Akcie Renaultu | Trinity Bank | Investujte zodpovědně | Automobilky | Trinity | Konkurenceschopnost | List The Wall Street Journal | Firma | Vysoké riziko | Generální ředitel | Miliardy | Vyhlídky | Konkurenti | Průmysl | Propouštění | Rozvoj | Problémy | Finanční ztráty | Evropský průmysl | Protekcionismus | Zavedení cel | Dieselgate | Porsche | Míra | Investujte | Nejziskovější | Ztráta | ACEA | Peking | Investiční aktivita | Návratnost | Miliardy eur | Budoucnost | Dohoda o brexitu | Poradenství | Mercedes-Benz | Podnik | Britské společnosti | Komunikace | Údaje o HDP | Prezident | Obchodní vztahy | Trhy | Banka UBS | Negativní dopad | Pokles | Situace | Finanční ředitel | Pandemie | Výdaje | Švýcarská banka UBS | Rozhodování | Bentley | Prudký propad | Japonská automobilka | Toyota | Vývoj | Olaf Scholz | Brusel | Snížení dividendy | Spotřebitelé | Automobilka | Skupina Volkswagen | Seat | Škoda | Lamborghini | Domácnosti | Další růst | Růst | Potenciál | Ekonomiky | VW | Slovensko | Podíl na trhu | Model Y | Údaje | Thierry Breton | Propouštění zaměstnanců | Úspory | Uzavření továren | BFM | Zaměstnanci | Koncern Volkswagen | Expanze | Členské země | Auta | Xiaomi | Prodej elektromobilů | CL | Hans Dieter Pötsch | Čínská automobilka | Evropské sdružení výrobců automobilů | Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) | Renault | JDE | Unie | Výrobce aut | Nissan | Francouzská automobilka | Automobilka Renault | Slabá poptávka | Prostor pro další růst | Úspěchy | Ocenění | Stellantis | Ceny | Společnost XTB | Čínská společnost | Analytik XTB | Elektrická auta | Traton | VOW3 | Bloomberg Intelligence | Elektromobily | Politici | Němečtí politici | Klimatický plán | Snížit emise | Pracovní místa | Koncern | Nařízení | Carlos Tavares | Elektroauta | Silný růst | Záchranný plán | Výrazný růst | Vývoj ceny akcií | Akcie Volkswagenu | Riziko ztráty | Plány | Cíle | Příležitosti | Konkurence | Prodej | CO2 | Koncentrace | Největší evropská automobilka | Odvětví | Divize | Přizpůsobivost | Společný podnik | Provozní náklady | Konzultační firmy | Čínští výrobci | Sekce měnové | Náměstek ředitele | Německý výrobce | Podíl firem | Společnosti | Guardian | Opatření | Rivian | Porsche SE | Luxusní značky | Automotive | Minulá výkonnost | ID.3 | Pozornost | Robert Habeck | Česká národní banka (ČNB) | Společnost | TIM | | Postavení na trhu | Britská ministryně | Struktura řízení | Čtyřdenní pracovní týden | Sankce | Mitsubishi Motors | Řetězec | Arno Antlitz | Výroby elektromobilů | Porsche AG | Společnost Porsche | Společnost Porsche SE | Německý kancléř | Německý kancléř Olaf Scholz | Kancléř Olaf Scholz | Vlastnictví | Forward P/E | Klesání cen | Marketingová komunikace | Zvýšení ziskovosti | Výrobci automobilů | Komise v přenesené pravomoci | Komise v přenesené pravomoci (EU) | Matěj Široký | Qatar | Varování | Růstové vyhlídky | Carlyle | Právo | Sdružení výrobců automobilů | Estée Lauder | Kosmetická společnost | ChatGPT | OpenAI | Společnost OpenAI | Investice do elektromobility | Obnovitelné zdroje | Vlastnická struktura | Automobilky Volkswagen | Snižování nákladů | Spojení | Vicekancléř Robert Habeck | Vicekancléř | Baterie | Společnost BYD | BYD | Výrobní závody | Přesun výroby | Vice | Společnost Binance | Zdroje energie | Nižší ceny | Aliance | Ředitel Renaultu | Generální ředitel Renaultu | Ampere | Divize Ampere | Firma Ampere | Vývoj ceny akcií Renaultu | Ceny akcií Renaultu | Evropští výrobci elektromobilů | Výrobci elektromobilů | Výroba baterií v Evropě | Výroba baterií | Komisař EU | Komisař EU pro vnitřní trh | De Vriesová | Mike Hawes | Luxusní značka | Struktura | Růst prodejů | Běžné akcie | Nebezpečí | Řízení společnosti | Pandemie covidu | ProCent | Dotace | Zdroje příjmů | Prodeje | Dosažení zisku | 256/2004 | SU7 | Volkswagen Group | Odpovědnost | Zrušení dividendy | Vliv na rozhodování | Dozorčí rada společnosti | Dozorčí rada | Směrnice | ROC | Strategické rozhodování | Investování je rizikové | Katastrofa | Jižní Amerika | Spolupráce | Evropské automobilky
Nejčastější klíčová slova: USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banka | Banky | ČTK | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | Cena | FOREX | Pivot

Předchozí klíčová slova

Ľubomír Šlauka
Lubor Lacina
Luboslav Cisárik
Luboš Bedrník
Ľuboš Dinka
Luboš Komárek
Ľuboš Kovár
Luboš Kovařík
Luboš Pánek
Luboš Růžička

Následující klíčová slova

Luca Maestri
Lucapa Diamond Company
Lucara
Lucara Diamond
Lucas Chancel
Lucasz Krupski
Luca Zaramella
Lucembursko
Lucia Kovarovič Makayová
Luciano Cirin
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

Forex brokeři
reklama
Investingfox Nastroje
Potvrďte prosím... Zavřít