Traton

Volkswagen prodal za 360 milionů eur podíl v divizi Traton
19.03.2025 Německý automobilový koncern Volkswagen prodal za 360 milionů eur (zhruba devět miliard Kč) podíl 2,2 procenta ve své divizi pro výrobu nákladních vozů Traton. Podíl Volkswagenu v divizi tím klesl na 87,5 procenta, uvedla dnes firma ve zprávě pro investory.

Evropské akcie klesají kvůli obavám o růst, nejvíce ztrácí banky a Novo Nordisk
10.03.2025 Evropské akcie zahájily týden poklesem, přičemž hlavní index Stoxx Europe 600 dopoledne oslabil o 0,7 %. Hlavním důvodem jsou obavy ohledně hospodářského růstu USA, německých rozpočtových plánů a dopadu celních opatření. Největší ztráty zaznamenaly bankovní tituly, které byly letos dosud tahounem trhu.

Výsledky Volkswagenu jsou ještě horší, než se čekalo – a to se moc nečekalo; jednou z mála světlých výjimek je Škoda. Německá automobilka bude muset zavírat fabriky, propouštět či snižovat a zmrazovat mzdy
30.10.2024 Největší evropská automobilka Volkswagen dnes zveřejnila výsledky svého hospodaření v letošním třetím čtvrtletí. Výsledky převážně zaostaly za očekáváním analytiků, což jen zesílí tlak vedení na provedení bolestivých řezů. Již dnes vedení automobilky zahajuje další kolo náročných jednání s odbory. Jednou z mála světlých výjimek v hospodaření koncernu jsou výsledky tuzemské automobilky Škoda Auto, která ve třetím čtvrtletí naopak očekávání analytiků překonala.

Zelená transformace, nebo finanční katastrofa? Turbulentní cesta Volkswagenu do budoucnosti
13.09.2024 V posledních letech je patrný pomalý pokles dynamiky růstu tradičních automobilů z kontinentu na úkor levnějších vozů, které často nabízejí podobná řešení. Nejen skupina Volkswagen, ale celé odvětví výroby automobilů v Německu se potýká s problémy. Problémy německých výrobců začaly v Číně, kde začali ztrácet podíl na trhu ve prospěch čínských konkurentů. Důvodem mohou být nižší pořizovací náklady na automobily ve srovnání se západní konkurencí, přičemž nabízejí podobnou kvalitu a technická řešení. To je možné díky významným vládním investicím, levné pracovní síle a bohatým zdrojům klíčových nerostných surovin. Existuje také podezření z krádeže a využívání know-how, což lze pozorovat na vysoké podobnosti modelu Xiaomi SU7 s vozem Porsche Taycan.

DE40: Evropa chytá americký optimismus
26.04.2024 Pozitivní signály z USA ohledně finanční výkonnosti předních technologických společností posilují důvěru investorů v budoucnost IT sektoru. Pozitivní nálada se odráží ve výkonu německého indexu DAX, který aktuálně vzrostl o 0,76 %. Zajímavé je, že i přes mírnou změnu se na růstu zatím podílejí všechny segmenty. Nejsilnější růst zažívá IT sektor, zatím o +1,76 %. Silný nárůst je také zaznamenán v sektoru spotřebního zboží (+0,98 %) a zdravotnictví (+0,85 %).

Iveco už je zcela samostatným podnikem, akcie ale debutovaly poklesem
03.01.2022 Italský výrobce nákladních aut, autobusů a motorů Iveco se k 1. lednu oddělil od společnosti CNH Industrial. Kopíruje tak strategii větších konkurentů Daimler Truck a Traton. S akciemi Iveco se dnes začalo obchodovat na burze v Miláně, kde ale debutovaly poklesem. Podle analytiků k tomu částečně přispívají technické faktory a sváteční období, uvedla agentura Reuters.

Akcie Daimler Truck jsou na burze, firma se oddělila od skupiny Daimler
10.12.2021 Na burze ve Frankfurtu nad Mohanem se dnes začalo obchodovat s akciemi společnosti Daimler Truck AG, která je výrobcem nákladních automobilů a autobusů. Završil se tak dlouho očekávaný proces oddělení této divize od skupiny Daimler AG, která se nyní přejmenuje na Mercedes-Benz AG. Záznamy z burzy ukazují, že akcie se začaly obchodovat v ceně 28 eur za kus.

Tisk: Daimler chystá uvedení divize nákladních vozů na burzu
23.12.2020 Německý automobilový koncern Daimler připravuje uvedení své divize pro výrobu nákladních automobilů na burzu. Informoval o tom německý list Handelsblatt s odvoláním na zdroje z podniku. Divize by podle zdrojů mohla na akciový trh vstoupit na konci příštího roku. Akcie společnosti Daimler si v reakci na tuto zprávu připisovaly zhruba tři procenta.

Navistar odmítl nabídku na převzetí od divize Volkswagenu
14.09.2020 Americký výrobce nákladních automobilů Navistar International odmítl nabídku na převzetí, kterou mu předložil konkurent Traton z německého koncernu Volkswagen. Firma dnes oznámila, že nabídka ji sice podhodnocuje, ale je startovním bodem pro další jednání o případné transakci.
Související klíčová slova:
HSBC | Retracement | Jižní Amerika | Tuzemské automobilky | Porsche AG | EUR | Podíl na trhu | Trend | Škoda Auto | Automobilka Volkswagen | Spojení | Scania | Podnikání | Koncern Volkswagen | Investice do obrany | Směrnice | Miliardové investice | Klouzavé průměry | Sankce | Italský výrobce nákladních aut | Akcie Daimler Truck | Prioritní akcie | Nástup elektromobility | Proražení | Společnost Porsche SE | Důvěra spotřebitelů | Iveco | Obchodovat na burze | Luxusní značka | Seat | Ferrari | Výhled | Vysoké riziko | Zrušení dividendy | Supportní úroveň | Opatření | Nižší ceny | Akcie Ryanair Holdings | Ola | Capital Markets | Dividendy | Gerrit Marx | Graf | Nabídka | Ryanair Holdings | Průmysl | Očekávání analytiků | Zpráva | Ziskové marže | xStation | Optimismus investorů | ROC | Potenciální obrat | Snižování nákladů | Volkswagen Group | Arno Antlitz | Ceny akcií Volkswagen | Luca de Meo | Handelsblatt | Vedení Volkswagenu | CL | Propouštění zaměstnanců | Německá automobilka | Vysoké ceny energií | Iveco Czech Republic | Strategické rozhodování | Prodej elektromobilů | Lamborghini | Porsche SE | Očekávání | STOXX Europe 600 | Zdroje příjmů | P/E | Růst | MiFID II | Záchranný plán | Pozitivní nálada | Použití finanční páky | Kmenové akcie | Mercedes | CNH Industrial | Spolupráce | Navistar International | Thyssenkrupp | Investujte zodpovědně | Trh | Struktura řízení | Lukáš Kovanda | Šéf podniku | Rozdílové smlouvy | Index | Největší evropská automobilka | Studie | Vice | Eura | Komise | Tržní kapitalizace | Agentura Reuters | Společnosti | Index STOXX Europe | EP | Komise v přenesené pravomoci (EU) | Čtyřdenní pracovní týden | Investice do obrany a infrastruktury | Budoucnost | Společný podnik | Analytika | Navistar | Prodej akcií | RSI indikátor | MIFID | Pozornost | Elektromobily | Vývoj ceny akcií Volkswagen | Indikátor | Nejziskovější | Evropské společnosti | Akcie Daimler | Marketingová komunikace | Obchodovat | Největší ztráty | Finance | Společnost Porsche | Analytici | Koncentrace | Problémy | Pandemie | Klouzavý průměr | Firma | 3М | SMA 200 | CagriSema | USA | Společnost CNH Industrial | Ocelářství | Burze | Akcie podniku | Automobilový koncern | Vývoj | Výnosy | Konkurenceschopnost | Výdaje | Podnikání na kapitálovém trhu | Daimler Truck AG | Riziko ztráty | Varování | Sektorové rozložení | Investiční doporučení | Porsche | Odvětví | Karosa | Rok 2025 | Vlastnická struktura | Investiční strategie | SU7 | Nejsilnější růst | Miliardy dolarů | Daimler | Dopady pandemie | Volvo | Výrobce nákladních aut | Automobilka | DAX (DE40) | Katastrofa | Provozní marže | Komise v přenesené pravomoci | Investovat | Generální ředitel | Druhy akcií | Renault | Firmy | Správní rada | Provozní zisk | Investování | Index spotřebitelské důvěry | Výsledky Volkswagenu | Exor | Novo Nordisk | Rivian | Trhy | Qatar | Forward P/E | Úspory | Cyklické sektory | Vysoké ceny | Tržní kapitalizace firmy | Mzdy | Poradenství | Na burze | Akcionáři | Společnost | IT sektor | Hospodaření | Řízení společnosti | Volkswagen | Riziko | Analytik | Trinity | Právo | FIAT | RSI | Transakce | Mali | Čína | Know-how | Ceny | Financování | Dynamický růst | Pokles | Bankovní tituly | Novo | VW | SMA | Investments | Novo Nordisk A/S | Bloomberg Intelligence | 256/2004 | Provozní náklady | Trinity Bank | Minulá výkonnost | Růstové vyhlídky | Stoxx Europe 600 | CO2 | Ceny akcií | Ceny energií | Cena akcií | Ryanair | Dozorčí rada | Index STOXX Europe 600 | Akcionář | Pracovní místa | Zisk | Vývoj ceny akcií | Finanční ředitel | Obchodování | Daimler Truck | Bentley | EP Corporate Group | Evropa | Management | Předpověď | Automobilky | DPA | Dieselgate | xStation5 | ProCent | Marže | Společnost XTB | Situace | Europe 600 | Miliardy eur | Tržby | Signály | DE40 | Optimismus | Rozhodování | Investování je rizikové | ČTK | Novinky | Ztráty | Akcie | Skupina Volkswagen | Prodej podílů | Návratnost | Obchodovat s akciemi | Přizpůsobivost | Vývoj ceny | Analytik XTB | Reuters | Zvýšení ziskovosti | Dozorčí rada společnosti | Pozornost investorů | Konkurenti | Úspěchy | Výsledky | MAN | Investice | Pro investory | Potenciál | Zdravotnictví | Investujte | Kapitalizace | Komunikace | Výdaje na obranu | Regulace | Zaměstnanci | Akcie klesají | Důvěra | Rentabilita | Ukazatel | Burzy | Covidové pandemie | Smíšené výsledky | Toyota | Snížení dividendy | Evropské akcie | TIM | Propouštění | Investiční | Nálada | Česká společnost | Prodej | Bloomberg | Dotace | Silný růst | Vyhlídky | Divize | Audi | Očekávání investorů | Výkonnost | Obchodování s akciemi | Německý výrobce | Agentura Bloomberg | JDE | Cena | Luxusní značky | Vývoje ceny | Německo | Americký trh | Jefferies | Evropská automobilka Volkswagen | DAX | Podnik | EMA | Fibonacciho retracement | Agentura DPA | Akcie společnosti | Mercedes-Benz | Odpovědnost | Finanční situace | Úspěch | Cíle | Likvidní | Banky | Uzavření továren | Tržby společnosti | Chrysler | TRON | Zlepšení | XTB | Kontrakt | Pozice | Xiaomi | Akcie Tratonu | Stoxx | Německý automobilový koncern | Experti | Investoři | Prodejní cena | Auta | LinkedIn | Nařízení | Struktura | Škoda | BMW | Tržní podíl | Fiat Chrysler | EU50 | Finanční ztráty | Markets | Investment | ING | Stoxx 600 | Forward | Ziskovost | Doporučení | Body | ROCE | Spekulace | VOW3 | EU | Miliardy | Prodeje | Akciový trh | Ukazatele | Vlastnictví | Koncern | Ocenění
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Růst | Obchodování | Banka | Banky | ČTK | Pokles | Indikátor | Trading | Cena | 3М | FOREX