8 nejlepších obchodních strategií – obchodování v pásmu (3. díl)
Dnešní článek je pokračováním seriálu o osmi obchodních strategiích, které si postupně představíme. V minulém díle byla řeč o Price Action obchodování a dnes se budeme věnovat strategii obchodování v pásmu (takzvaná Range Trading Strategy).
Obchodování v pásmu zahrnuje identifikaci oblasti supportu a rezistence, přičemž obchodníci umisťují obchody kolem těchto klíčových úrovní. Tato strategie dobře funguje na trhu bez výrazné volatility a bez zřetelného trendu. Hlavním nástrojem používaným při této strategii je technická analýza.
Délka obchodu:
Délka obchodu není pevně stanovena, protože strategie vázaná na obchodní pásmo může fungovat pro jakýkoli časový rámec (time-frame). Řízení rizika je nedílnou součástí této metody, protože může dojít k proražení. V důsledku toho by obchodník měl uzavřít všechny pozice v rámci této strategie.
Vstupní/výstupní body:
Oscilátory se nejčastěji používají jako nástroje pro načasování vstupu do obchodu. Index relativní síly (RSI), Commodity Channel Index (CCI) a Stochastic jsou některé z nejoblíbenějších oscilátorů. Price Action se někdy používá ve spojení s oscilátory k dalšímu ověření signálů v obchodním pásmu nebo při jeho proražení.
Příklad: Obchodování v pásmu USD/JPY
Měnový pár USD/JPY vykazuje jasné znaky obchodování v pásmu. Výše uvedený graf znázorňuje jasné pásmo supportu a rezistence, které obchodníci používají jako vstupní/výstupní oblasti. Oscilátor RSI ukazuje načasování vstupních/výstupních bodů, jak je zvýrazňují vystínovaná modrá a červená pole - modrá: překoupenost a červená: přeprodanost.
Obchodování v pásmu může mít dobrý poměr rizika a potencionálního zisku (RRR), nicméně to je spojeno s dlouhou časovou investicí na jeden obchod. Níže uvedené výhody a nevýhody využijte k tomu, abyste sladili své cíle jako obchodníka a množství zdrojů, které máte k dispozici.
Výhody:
- Značný počet obchodních příležitostí
- Příznivý poměr rizika k potencionálnímu zisku (RRR)
Nevýhody:
- Dlouhá časová náročnost
- Vyžaduje slušné znalosti technické analýzy
Obchodování v obchodním pásmu je jednou z mnoha fungujících obchodních strategií, které mají obchodníci k dispozici. Ve své podstatě lze strategie obchodování v pásmu rozdělit do tří jednoduchých kroků.
Najděte obchodní rozpětí (pásmo)
Prvním krokem obchodování v rozpětí je nalezení (identifikace) tohoto rozpětí. To lze provést pomocí zakreslení zóny supportu a rezistence, S/R zóny. Tyto zóny lze vytvořit nalezením krátkodobých maxim a minim. Rezistence je horní oblast rozsahu, kde budeme hledat příležitosti pro short obchod, a support je oblast, kde budeme naopak hledat příležitost, jak nakoupit – long obchod.
Níže vidíme příklad obchodního rozpětí na indexu amerického dolaru (US Dollar Index) na 4hodinovém grafu. Index se v současné době obchoduje v blízkosti vyznačené zóny rezistence, která začíná u hodnoty 10 580. Nyní, když cena vstoupila do této oblasti, budou obchodníci pásma potřebovat plán, jak vstoupit do trhu a prodávat směrem k supportu.
Načasujte si vstup do pozice
Obchodníci mohou vstupy v pásmu načasovat pomocí řady metod. Jedním z nejoblíbenějších a nejjednodušších způsobů je použití oscilátoru. Mezi nejoblíbenější oscilátory patří RSI, CCI a Stochastic. Tyto technické ukazatele jsou navrženy tak, aby sledovaly cenu pomocí matematického výpočtu, který způsobuje kolísání ukazatele kolem středové čáry. Obchodníci budou čekat na situaci, až indikátor dosáhne extrému, když cena dosáhne zóny supportu nebo rezistence. Poté dojde k realizaci obchodu v případě, že momentum otočí cenu opačným směrem.
Níže opět vidíme stejný graf, tentokrát s přidaným oscilátorem CCI do grafu. Obchodníci, kteří chtějí obchodovat v pásmu, čekají, až ukazatel CCI dosáhne extrému, když cena otestuje linii rezistence 10 580 bodů. Obchodníci mohou vstoupit do short pozice, jakmile se indikátor CCI vrátí z překoupených hodnot.
Řízení rizika
Poslední součástí každé úspěšné strategie založené na obchodování pásma je řízení rizika. V případě, že dojde k prolomení oblasti supportu nebo rezistence, budou chtít obchodníci ukončit všechny pozice založené na obchodování obchodního pásma. Nejjednodušší způsob, jak to udělat, je použít Stop-Loss nad předchozím maximem při short obchodu. Tento postup lze aplikovat samozřejmě i na opačné straně pásma, když bude Stop-Loss pod předchozím minimem při obchodu směrem long.
Stejně snadno lze při obchodování v pásmu najít oblasti pro výběr zisku (Profit-Target). Při short obchodu by měly být limitní příkazy k výběru zisku umístěny dole v blízkosti supportu. Stejně tak při long pozici by měly být příkazy k ukončení pozice v zisku umístěny u dříve identifikované rezistence. Níže vidíme nastavení na našem příkladu s dolarovým indexem. Jako příkaz k zastavení ztráty je umístěn stop příkaz nad aktuálním maximem. Limitní příkaz k výběru zisku byl umístěn poblíž supportu na úrovni 10 500.
Závěr
Dnes jsme se podívali na mou poměrně oblíbenou strategii obchodování pásem (obchodního rozpětí). Vše vypadá velmi snadně, ale je potřeba každý obchod poctivě předem naplánovat a také řídit v průběhu. Ne zřídka se stane, že se uvnitř pásma vytvoří nová S/R zóna, kterou musíte brát v potaz při umístění Profit-Targetu či Stop-Lossu.
Jakub Hodan
Tým FXstreet.cz
Související články
Čtěte více
-
8 nejlepších obchodních strategií – carry trade obchodování (9. díl) – 1. část
Transakce carry trade zahrnuje půjčku nebo prodej finančního nástroje s nízkou úrokovou sazbou a následný nákup finančního nástroje s vyšší úrokovou sazbou. Zatímco za vypůjčený/prodaný finanční nástroj platíte nízkou úrokovou sazbu, za nakoupený finanční nástroj inkasujete vyšší úrok. Váš zisk jsou tedy peníze, které získáte z rozdílu úrokových sazeb. -
8 nejlepších obchodních strategií – carry trade obchodování (9. díl) – 2. část
Dnešním článkem završíme náš oblíbený seriál o obchodních strategiích. V tomto závěrečném článku se budeme věnovat druhému dílu strategie carry trade, která patří v současné době vysokých úrokových sazeb k těm nejvýdělečnějším metodám, kterou mohou tradeři obchodovat. -
8 nejlepších obchodních strategií – intradenní obchodování (6. díl)
Intradenní obchodování (daytrading) je strategie určená k obchodování v rámci jednoho obchodního dne. To znamená, že všechny pozice jsou ukončeny před uzavřením trhu (v případě forexu v rámci jednoho obchodního dne). Může se jednat o jeden obchod nebo o více obchodů v průběhu dne. -
8 nejlepších obchodních strategií – obchodování v trendu (4. díl)
Dnešní článek představí další z řady obchodních strategií, konkrétně obchodování v trendu. V minulém díle jsme se zabývali obchodováním v obchodním pásmu. -
8 nejlepších obchodních strategií – poziční obchodování (5. díl)
Dnešní článek představí další z řady obchodních strategií, konkrétně poziční obchodování. V minulém díle jsme se zabývali obchodováním v trendu. -
8 nejlepších obchodních strategií – Price Action (2. díl)
Dnešní článek zahajuje sérii osmi strategií, které si postupně představíme. V minulém úvodním díle jsme si představili, o jaké strategie se bude jednat a nyní budeme probírat jednu po druhé. -
8 nejlepších obchodních strategií – scalping (7. díl) – 1. část
Skalpování na finančních trzích je běžný termín používaný k popisu procesu častého dosahování malých zisků. Toho se dosahuje otevíráním a uzavíráním více pozic v průběhu dne. To lze provádět ručně nebo prostřednictvím algoritmu, který používá předem definované pokyny, kdy/kde vstupovat do pozic a kde z nich vystupovat. Upřednostňují se nejlikvidnější finanční trhy (hlavně forexové měnové páry), protože spready (poplatky) jsou obecně nižší, díky čemuž se hodí krátkodobá povaha strategie. -
8 nejlepších obchodních strategií – scalping (7. díl) – 2. část
V minulém úvodním díle jsme se podívali na specifika, výhody a nevýhody obchodování metodou scalping. Tento druhý díl by měl přiblížit různé tržní situace a jak se v nich při tomto obchodním stylu chovat a jak jich co nejlépe a nejefektivněji využít. -
8 nejlepších obchodních strategií - swingové obchodování (8. díl)
V dnešním díle tohoto seriálu si představíme swingové obchodování. Swingové obchodování je strategie, při níž se obchodníci snaží využít výhod jak obchodního pásma, tak i trendových trhů. Hledáním vrcholů a dna mohou obchodníci podle toho vstupovat do dlouhých (long - buy) a krátkých (short - sell) pozic. Jedná se o poměrně oblíbenou a hojně rozšířenou obchodní strategii, která má velmi mnoho různých přístupů a variant. -
8 nejlepších obchodních strategií – úvodní část (1. díl)
Dnešní úvodní článek má za úkol představit seriál o osmi nejlepších obchodních strategiích. Podíváme se v každém díle podrobněji na jednu strategii včetně ukázek z praxe na grafech. Tento úvodní díl vám poskytne náhled na to, co můžete očekávat a na co se těšit v příštích 8 dílech tohoto seriálu o obchodních strategiích.
Diskuse ke článku
Diskuse je přístupná pouze pro registrované uživatele. |
Přihlásit se | Nová registrace |