Německý autoprůmysl
Evropská komise má zelenou k zavedení cel na čínské elektromobily
04.10.2024 Evropská komise (EK) má zelenou k definitivnímu zavedení dodatečných cel u dovozu elektromobilů z Číny. Proti návrhu zavést cla se totiž dnes nepostavila dostatečná většina členských států Evropské unie, uvedli diplomaté. Výsledek jednání EK následně zveřejnila v tiskové zprávě. Uvedla nicméně, že bude s Čínou dál jednat. Odpůrci cel se obávají odvetných opatření Pekingu. Český ministr dopravy Martin Kupka řekl, že je nutné vyvarovat se případného vyvolání celní války s Čínou, která by v konečném důsledku ohrozila evropské automobilky.
Volkswagen kritizuje dnešní definitivní zavedení vysokých cel EU na čínská elektroauta. Čínská automobilka SAIC vzkazuje, že ceny stejně nezvedne
04.10.2024 Největší evropská automobilka, německý Volkswagen, odsoudila dnešní definitivní zavedení cel EU na čínská elektroauta. Vyzývá jak Brusel, tak Peking k tomu, aby i přes dnešní definitivu v jednáních dále pokračovaly.
Alarmující, Volkswagen poprvé ve své devadesátileté historii zvažuje uzavření fabrik v Evropě. „Nemocné“ Německo se neuzdravuje, naopak
03.09.2024 Německá automobilka Volkswagen zvažuje zavírání svých fabrik v Německu. Je to zlom. K něčemu takovému ve své takřka devadesátileté historii totiž nikdy nepřistoupila. Drtí ji vysoké ceny energií, těžké bruselské regulace, zelená agenda i nezachycený nástup elektromobility. Když Volkswagen byť jen zvažuje uzavření některé ze svých evropských fabrik, což nikdy neučinil, je to vysoce alarmující, soudí analytici autobranže…
Německu hrozí, že bude rozvojovou zemí. Co s tím?
16.06.2024 Evropská ekonomika rychle ztrácí své někdejší zdánlivě neotřesitelné postavení ve světě. Dravější jsou jak Spojené státy, tak asijské země v čele s Čínou. To vše není nic nového. Nové je ovšem to, že nyní dramatická ztráta evropské konkurenceschopnosti začíná děsit evropské elity, které dosud měly tendenci takové problémy přehlížet, případně škarohlídy rovnou častovat označením typu „ruský agent“.
Zvýšení cel EU na čínské elektrovozy může poškodit německý autoprůmysl, tedy a českou ekonomiku. Přitom cla EU budou mnohem nižší než ta, jež na čínské elektroauta zavádějí USA
12.06.2024 Dnes oznámené navýšení cel EU na čínské elektrovozy může zásadně poškodit německý autoprůmysl. Tím pádem tedy i českou ekonomiku, jež je německému autoprůmyslu klíčovým subdodavatelem. A to jsou přitom cla EU mnohem nižší než ta, která na čínské elektrovozy zavádějí Spojené státy.
Studie: Německý autoprůmysl už přestává být tahounem ekonomiky
07.09.2020 Německý automobilový sektor zasáhla koronavirová krize více než jiná odvětví a jeho dosavadní problémy ještě prohloubila. Sektor tak po mnoha letech přestane být tahounem ekonomiky, uvádí studie německého hospodářského institutu (IW), o které píše deník Handelsblatt. Dopady nejvíce pociťují menší dodavatelé.
Další články k tématu Německý autoprůmysl
Volkswagen končí s náborem nových zaměstnanců. Je v kleštích drahých energií a tuhých zelených regulací EU, které více než klimatu pomáhají Pekingu
04.11.2023 Německá automobilka Volkswagen pozastavuje nábor nových zaměstnanců. Zatím ani nestanovila, do kdy má opatření trvat. Jedná se o další viditelný příznak, že německý, ba evropský autoprůmysl čelí závažné ztrátě konkurenceschopnosti.
Německý autoprůmysl i další odvětví varují před tvrdým brexitem
16.01.2019 Německé sdružení automobilového průmyslu (VDA) dnes varovalo, že odchod Británie z Evropské unie bez dohody by mohl mít fatální důsledky. Obavy z takzvaného tvrdého brexitu vyjádřili i zástupci dalších německých průmyslových sektorů. Britský parlament v úterý podle očekávání odmítl dohodu o brexitu, kterou s EU vyjednala premiérka Theresa Mayová.
Německý ústavní soud zarazil plán Scholzova kabinetu utratit v přepočtu 1500 miliard korun za boj s klimatem
17.11.2023 Německo je příliš malým emitentem, aby mohlo globální klima ovlivnit, takže soud budoucí generace Němců rozumně chrání před sobeckým zadlužováním generací současnou.
Okénko finančního trhu 30.5.2019
30.05.2019 I přesto, že prezident D. Trump odložil rozhodnutí o uvalení cel na dovážená evropská auta a vytvořil časový prostor na obchodní dohodu, poslední vývoj vytváří řadu dalších překážek a k jejímu uzavření ani nemusí dojít. Rizika uvalení tarifů na evropská auta dovážená do USA se tak zvyšují. Americká strana je aktuálně zaměstnána projednáváním obchodní dohody s Čínou a potřebuje rovněž dotáhnout dohody s Japonskem, kam USA vyvážejí zejména potraviny. Komisařka pro obchod C. Malmstromová se dokonce vyjádřila, že USA nejsou schopny začít s EU vůbec jednat. Evropská osmadvacítka zároveň čelí řadě vlastních problémů. Evropské volby přinesly další polarizaci politických sil a ustavení nové evropské administrativy zabere určitý čas. Odchod Británie z EU není dořešen a svou roli hrají i ruské bezpečnostní hrozby. Pozici EU oslabují i rozdílná specifika jednotlivých členských zemí, kdy Německu jde především o autoprůmysl, zatímco Francie vyváží do USA více potravin. Problémy EU posilují vyjednávací pozici D. Trumpa a umožňují mu stupňovat tlak na své evropské partnery. Jinými slovy nerýsuje se brzká dohoda mezi USA a EU.
Nezavírejme průmysl, virus to úplně nezastaví, raději testujme
01.03.2021 Dynamika šíření nákazy onemocněním covid-19 rozhodně není příznivá a v příštích dnech se bude dále zhoršovat. Na pořadu dne tak jistě nepřetržitě bude otázka totálního ekonomického lockdownu, tj. zavření průmyslu a velkých firem.
ČNB si dá oddech před dalším růstem sazeb
13.12.2018 Po čtyřech zvýšení sazeb v řadě za sebou si nyní dá ČNB pauzu. Bankovní rada vnímá, že je kurz koruny zřejmě ovlivněn efektem konce roku a nehodlá se kvůli němu unáhlit. Data zveřejněná od posledního zasedání byla spíše slabší, přesto v sobě skrývají nárůst střednědobých inflačních tlaků. Pomalejší růst HDP v Q3 znamená vyšší jednotkové mzdové náklady a indikuje silnější nákladové tlaky. Nižší inflace byla způsobena volatilními položkami cen potravin a pohonných hmot, zatímco jádrová inflace překvapila dalším zrychlením. Napjatý trh práce bude podporovat cenový růst i nadále. Po pauze v příštím týdnu se tak ČNB v příštím roce vrátí ke zvyšování sazeb, to čekáme v únoru, květnu a září. 2T repo se tak dostane na 2,5 %, tedy na dolní hranici odhadů neutrálních sazeb.
Saldo zahraničního obchodu stále vyšší než loni
09.12.2019 Zářijová bilance zahraničního obchodu v národním pojetí skončila přebytkem 7,2 mld. Kč, což předčilo loňský říjnový výsledek o 7,8 mld. Kč. Oproti tržním odhadům však bylo kladné saldo zahraničního obchodu o zhruba 5 mld. Kč nižší. V říjnu klesl vývoz meziročně o 3,2 % a dovoz dokonce o 5,5 %, což bylo částečně ovlivněno tím, že letošní říjen měl o jeden pracovní den méně. Zářijový výsledek byl revidován o cca 3 mld. dolů na 22,7 mld. Kč.
Brusel ustupuje Berlínu, auta se spalovacími motory se budou v EU prodávat i po roce 2035, jak dnes informuje eurokomisař Timmermans. Jde o dobrou zprávu i pro českou ekonomiku
25.03.2023 Evropská komise se dohodla s Německem na nové podobě regulace, podle níž mají být nová auta od roku 2035 takzvaně uhlíkově neutrální. Dnes dopoledne to na svém twitterovém účtu oznámil Frans Timmermans, místopředseda Evropské komise odpovědný za klimatickou politiku.
Mzdy v Česku reálně rekordně padají, přesto za uplynulých 30 let narostly o 141 procent. Proč Česko přesto ekonomicky nedohání Německo a jako to změnit?
05.03.2023 Reálné mzdy v Česku se od rozdělení Československa zvýšily o 141 procent. Vyplývá to z analýzy Hospodářské komory ČR, kterou dnes zveřejnila ČTK. Nabízí se tak otázka, proč i přes tento růst Česko stále nedohání Německo, resp. jeho ekonomickou výkonnost. Před třiceti lety to byla klíčová úvaha doby: za jak dlouho Němce doženeme?
Ranní nadhoz - Evropská důvěra investorů by se měla zvýšit
04.11.2019 W. Ross, americký ministr obchodu, se nechal slyšet, že USA možná nebudou nuceny přistoupit k přijetí cel na dovoz automobilů. Dosavadní vyjednávání jak s EU, tak s Japonskem či Koreou podle něj probíhají uspokojivě. O tom, zda cla budou uvalena, rozhodne americký prezident D. Trump do 17. listopadu. Pokud by se tak skutečně stalo, znamenalo by to významný šok pro evropský autoprůmysl a zejména pro Německo, které se již nyní pohybuje na hraně recese.
Související klíčová slova:
Čína | USA | HDP | Německo | Francie | Daně | Politika | Export | Obchodní komora | Akcie | Cash flow | Ekonomika | Euro | Evropská komise (EK) | Investice | Měny | Analytici | Goldman Sachs | Evropa | Evropská ekonomika | EU | Ekonom | Sázka | Regulace | Investovat | Lukáš Kovanda | Burzy | Financial Times | Cena | Dolar | Emisní povolenky | Eura | Graf | Maďarsko | Reuters | Trh | Volkswagen | Zpráva | Itálie | Spojené státy | Tržby | Komise | Úspěch | BMW | Automobilový průmysl | Energie | Agentura Reuters | Firmy | Economist | Deutsche Börse | Handelsblatt | Ztráty | Německý export | Krize | ČTK | Investice v Číně | Hlavní ekonom | Mercedes | Audi | Obchodní válka | EK | Evropská komise | Odvetná cla | Trinity Bank | Digitalizace | Americké automobilky | Automobilky | Trinity | Konkurenceschopnost | Firma | Studie | BDI | IW | Vyšetřování | Vyhlídky | Automobilový sektor | Průmysl | Problémy | Plyn | Zavedení cel | Porsche | Škoda Auto | Jaderné elektrárny | Ztráta | Peking | Pracovní trh | VDA | Ifo | Clemens Fuest | Mercedes-Benz | Ceny energií | Angela Merkelová | Kancléřka Angela Merkelová | Prezident | Trhy | Evropské ekonomiky | Pokles | Výdaje | Zpracovatelský sektor | Olaf Scholz | Brusel | Automobilka | Koronavirová krize | Německá automobilka | Automobilka Volkswagen | Škoda | Unijní země | Ekonomiky | Slovensko | Války | Závislost | Autoprůmysl | DPH | Německé automobilky | Markus Söder | Navýšení cel | Koncern Volkswagen | Čínský dovoz | Dovoz | Auta | Čínská automobilka | JDE | Unie | Berlín | Výrobci aut | Ceny | Merkelová | Německý automobilový sektor | Elektromobily | Pracovní místa | Česká republika | Masivní investice | Koncern | Celní války | Elektroauta | Trinity Bank Lukáš Kovanda | Zvýšení cel | Malta | SAIC | Konkurence | Elektrovozy | Největší evropská automobilka | Rekord | Motor ekonomiky | Německý automobilový koncern | Automobilový koncern | Asijské země | Německý výrobce | Opatření | ANO | Analytici Goldman Sachs | Německá automobilka Volkswagen | Vysoké ceny | Drahé energie | TIM | 3М | Green Deal | Energiewende | Ministr dopravy | Rheinmetall | Výroby elektromobilů | Vysoké ceny energií | Německý kancléř | Německý kancléř Olaf Scholz | Kancléř Olaf Scholz | Svaz německého průmyslu | Šéfové | Pomoc Ukrajině | Německé ekonomiky | Nástup elektromobility | Marka | Český ministr | Německý svaz | Pověst | Válka | Přesun výroby | Vice | Severní křídlo | Cla na dovoz | Přechod k elektromobilitě | Exodus | ProCent | Elity | Dotace | Martin Kupka | Kupka | Výkon | Řešení sporů | Financial | Vlády | Deindustrializace | Fungování | Dotace na elektromobily | Získávání surovin | Elektroauto | Slovinsko | Ekonomiky EU | Dovoz elektromobilů | Dovoz elektromobilů z Číny | RISE | Hensoldt | Evropské automobilky | Zavedení cel na čínské elektromobily | Čínské elektromobily
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banky | ČTK | Banka | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | FOREX | Cena | Pivot