Pátek 04. října 2024 15:13
reklama
Purple Branding (vzdělávání umíme)
reklama
SAB Finance
reklama
Dukascopy new
reklama
CapXmaster srovnani

Volkswagen kritizuje dnešní definitivní zavedení vysokých cel EU na čínská elektroauta. Čínská automobilka SAIC vzkazuje, že ceny stejně nezvedne

04.10.2024 13:15  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Největší evropská automobilka, německý Volkswagen, odsoudila dnešní definitivní zavedení cel EU na čínská elektroauta. Vyzývá jak Brusel, tak Peking k tomu, aby i přes dnešní definitivu v jednáních dále pokračovaly.

Dvanáct unijních zemí dnes dopoledne hlasovalo pro zavedení až 45procentních cel, zatímco čtyři, včetně Německa, byly proti. Zbytek zemí se hlasování zdržel.

Cla byla od letošního července zavedena provizorně a dnes tedy unijní země většinově rozhodly o jejich trvalém, minimálně pětiletém uplatnění.

Ještě do včerejška se mělo zato, že se Němci také spíše jen zdrží. Jestliže ale hlasovali proti, znamená to, že obava německých automobilek ze ztráty další části čínského trhu je větší, než se čekalo.

Peking totiž hrozí, že za zavedení unijních cel podnikne odvetu, včetně možných nových cel na unijní vozy s velkoobjemovými motory. Taková cla by byla další ranou pro německé automobilky, jako je právě Volkswagen, dále Mercedes, BMW či Porsche. Německý autoprůmysl přitom již nyní závažně upadá kvůli nezvládnuté energetické politice Německa, kvůli tamní i unijní zelené ideologii a souvisejícím přísným emisním normám či kvůli dotacím a přeregulovanosti, které umrtvují přirozené podnikatelské a inovační instinkty.

Je přitom otázkou, do jaké míry budou cla efektivní. Čínská státní automobilka SAIC dnes před hlasováním vzkázala, že případné trvale navýšené clo do koncových cen svých aut prodávaných v EU stejně nepromítne. Místo toho ale, jak naznačuje, mohla zlevnit, pokud by cla zvýšena nebyla. Takže podle ní se Brusel střílí do nohy v rámci své proklamované snahy o zelenou tranzici a její zásadní součást, tedy přechod k elektromobilitě.

Lukáš Kovanda
Trinity Bank

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Voliči Wilderse jako voliči Trumpa? Nizozemské volby ŽIVĚ na Patria.cz!
    Barometr nálad proti imigrantům a establishmentu. Právě tak jsou vnímány nizozemské volby, které začaly dnes v 7:30. V...
  • Volkswagen a Bosch vytvoří podnik, bude pomáhat továrnám na baterie
    Automobilka Volkswagen a společnost Robert Bosch vytvoří do konce roku společný podnik. Bude dodávat systémy na výrobu baterií a pomáhat výrobcům baterií při rozšiřování a údržbě jejich výrobních závodů. Společnost Volkswagen to uvedla ve svém dnešním sdělení, a potvrdila tak dřívější zprávu časopisu Manager Magazine. Záměrem je podle VW učinit Evropu ve výrobě baterií soběstačnou.
  • Volkswagen a jeho Audi se v obavě ze ztráty trhu investičně spojují s čínskými automobilkami, startupem Xpeng a státním SAIC Motor. Německá automobilka totiž „jako sůl“ potřebuje pokročilejší čínské technologie a know-how, což je varovné pro celé Česko
    Německá automobilka Volkswagen, matka tuzemské Škody, nasype 700 milionů dolarů, v přepočtu zhruba patnáct miliard korun, do mladičkého čínského výrobce elektromobilů Xpeng, založeném teprve roku 2014. Získá tím bezmála pětiprocentní podíl a pozorovatelské křeslo v představenstvu Xpengu.
  • Volkswagen a Rivian jsou spolunocležníci ze zoufalství. Spolupracují kvůli obavě z pokut EU a z krachu
    Akcie Volkswagenu dnes padají na letošní minimum, do blízkosti minima víceletého (viz graf níže). Až pět miliard dolarů totiž nově hodlá investovat do potácejícího se amerického výrobce elektroaut Rivian. Ten jen letos vykáže ztrátu nejspíše kolem tří miliard dolarů. A v příštím roce mu peníze mají dojít zcela.
  • Volkswagen byl tak zelený, až zapomněl, že ideologie a trh se moc nepotkávají. Největší evropskou automobilku táhnou ke dnu obří investice do elektromobility a nízký zájem o tyto vozy
    Březen 2019. Volkswagen oznamuje, že uspíší svůj přechod na elektromobilitu. Zelené neziskovky jásají. "Toto je první věrohodný klimatický plán kterékoli z významných automobilek," pochvaluje si jedna z nich. Považuje krok Volkswagenu za zlomový; bude jej prý následovat celá industrie.
  • Volkswagen čeká, že do 2030 bude polovina jeho prodaných vozů elektrických
    Největší evropská automobilka Volkswagen očekává, že do roku 2030 bude polovina jejích vozidel prodaných po celém světě poháněna bateriemi. Díky spolupráci mezi značkami a technologiemi také zvýšila cíl provozní marže, tedy podíl provozního zisku na tržbách, do roku 2025, a to na osm až devět procent z předchozích sedmi až osmi procent. Vyplývá to z dnešní strategie automobilky do roku 2030. Součástí skupiny Volkswagen je i česká Škoda Auto.
  • Volkswagen dál počítá s budováním továren na baterie v Evropě
    Skupina Volkswagen (VW) je i nadále odhodlaná vybudovat v Evropě do roku 2030 továrny na výrobu bateriových článků o kapacitě přibližně 240 gigawatthodin (GWh). Potřebuje však správné rámcové podmínky a chce zohlednit konečný rámec legislativy EU ohledně takzvané nová Zelené dohody. Rozhodovací procesy o výstavbě gigafactory v Evropě a Severní Americe jsou na sobě nezávislé. Škoda Auto, která je součástí skupiny VW, to uvedla v dnešním prohlášení pro ČTK.
  • Volkswagen chce vyrábět milion elektromobilů ročně
    Společnost Volkswagen chce do roku 2022 vyrábět milion elektromobilů za rok a předstihnout tak i společnost Tesla. Stane se tak zřejmě světovou jedničkou.
  • Volkswagen investuje až pět miliard dolarů do rivala Tesly, firmy Rivian
    Německá automobilka Volkswagen investuje až pět miliard dolarů (zhruba 116 miliard Kč) do amerického výrobce elektromobilů Rivian. Hodlá s tímto konkurentem Tesly vytvořit společný podnik, který bude sdílet architekturu a software pro elektromobily. Obě firmy to uvedly v úterý svém společném sdělení.
  • Volkswagen končí s náborem nových zaměstnanců. Je v kleštích drahých energií a tuhých zelených regulací EU, které více než klimatu pomáhají Pekingu
    Německá automobilka Volkswagen pozastavuje nábor nových zaměstnanců. Zatím ani nestanovila, do kdy má opatření trvat. Jedná se o další viditelný příznak, že německý, ba evropský autoprůmysl čelí závažné ztrátě konkurenceschopnosti.
  • Volkswagen kvůli emisní aféře zaplatí v Texasu 85 milionů dolarů
    Německý automobilový koncern Volkswagen a jeho divize Audi se dohodly, že zaplatí 85 milionů dolarů (téměř dvě miliardy Kč) za urovnání obvinění, že v souvislosti s emisním skandálem porušily zákony amerického státu Texas na ochranu přírody. Informoval o tom texaský prokurátor Ken Paxton.
  • Volkswagen loni mírně zvýšil provozní zisk, letos čeká pomalejší růst tržeb
    Německý automobilový koncern Volkswagen v loňském roce zvýšil provozní zisk o 2,1 procenta na 22,6 miliardy eur (zhruba 572 miliard Kč). Oznámila to dnes v tiskové zprávě firma, jejíž součástí je také mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Tržby Volkswagen zvýšil o 15,5 procenta na 322,3 miliardy eur, letos však očekává zpomalení jejich růstu. Kvůli této předpovědi výrazně oslabily akcie podniku.
  • Volkswagen má rekordní pololetní zisk, zvýšil celoroční výhled
    Německý automobilový koncern Volkswagen vykázal v pololetí rekordní provozní zisk 11,4 miliardy eur (291 miliard Kč). Ve stejném období roku 2019, tedy před pandemií, byl provozní zisk deset miliard eur, což byl do té doby rekord. Firma zároveň zvýšila celoroční prognózu. Výhled provozní návratnosti tržeb za celý letošní rok zvedla o 0,5 procentního bodu na šest až 7,5 procenta. Firma, jejíž součástí je i česká automobilka Škoda Auto, to uvedla ve svém dnešním sdělení.
  • Volkswagen možná bude muset nechat své továrny zavřené déle
    Německá automobilka Volkswagen možná bude muset nechat své továrny zavřené kvůli koronaviru déle, než se původně domnívala. Uvedl to dnes její šéf Herbert Diess. Největší výrobce aut na světě tento týden oznámil, že zavře své evropské továrny na dva až tři týdny, opatření se týká i mladoboleslavské automobilky Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen.
  • Volkswagen odkládá rozhodnutí o možné továrně na baterie v Česku
    Automobilový koncern Volkswagen o několik měsíců odkládá rozhodnutí o tom, kde ve východní Evropě postaví továrnu na baterie do elektroaut. Koncern v prohlášení, které ČTK poskytl mluvčí automobilky Škoda Auto Pavel Jína, mimo jiné uvádí, že vzhledem k současné energetické krizi není třeba jednat okamžitě. Původně se očekávalo, že Volkswagen výběr místa pro továrnu oznámí v pátek 16. prosince. O projekt takzvané gigafactory až za 120 miliard korun se uchází i Česká republika, která Volkswagenu nabízí pro výstavbu letiště v Líních u Plzně.
  • Volkswagen odškodní majitele vozů s upraveným softwarem
    Průlomový rozsudek uděluje společnosti Volkswagen povinnost odškodnit majitele vozů s upraveným softwarem. Spolkový soudní dvůr v případu rozhodoval poprvé.
  • Volkswagen plánuje v roku 2021 predať 1 milión EV
    Akcie spoločnosti Volkswagen AG (VOW3.DE) vzrástli počas dnešného obchodovania o viac ako 8% na nové šesťročné maximum po tom, čo automobilka vykázala lepší ako očakávaný zisk za 4Q s vyššími tržbami z predaja. Medzitým boli fiškálne príjmy roku 2020 a predaj vozidiel v čase pandémie koronavírusov slabé. Pokiaľ ide o fiškálny rok 2021, spoločnosť očakáva, že sa jej podnikanie v porovnaní s predchádzajúcim rokom výrazne oživí. Volkswagen plánuje predať 1 milión EV v roku 2021. Ak by bol Volkswagen schopný dosiahnuť plánovaný cieľ predaja, umožnil by nemeckej spoločnosti výrazne predbehnúť Teslu, pokiaľ ide o predaj.
  • Volkswagen podle svého šéfa neplánuje zrušení 30.000 pracovních míst
    Šéf německého automobilového koncernu Volkswagen Herbert Diess se dnes snažil rozptýlit obavy zaměstnanců z propouštění. Podle agentury DPA mimo jiné prohlásil, že neexistuje žádný plán na zrušení 30.000 pracovních míst. Německý list Handelsblatt minulý měsíc s odvoláním na Diessovu prezentaci pro dozorčí radu informoval, že Volkswagen uvažuje o zrušení až 30.000 pracovních míst, aby snížil náklady a zvýšil konkurenceschopnost.
  • Volkswagen prodal své aktivity v Rusku ruské společnosti Avilon
    Německý automobilový koncern Volkswagen prodal svou továrnu v Kaluze v Rusku ruskému prodejci automobilů Avilon. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení a v tiskové zprávě, kterou jeho dceřiný podnik Škoda Auto zaslal ČTK. Společnost se tak z Ruska zcela stáhla.
  • Volkswagen přišel o pozici nejprodávanější automobilky v Číně
    Šanghaj - Německá automobilová skupina Volkswagen přišla v prvním čtvrtletí o pozici nejprodávanější značky osobních automobilů v Číně, předstihla ji místní značka BYD. Ta celkem prodala 440.798 aut, zatímco druhý Volkswagen 427.269 vozů. Informoval o tom dnes server Gizmochina. Pro čínskou BYD je to významný milník a firma teď má naději, že sesadí Volkswagen z první příčky i za celý rok. Volkswagen je jedničkou na čínském trhu zhruba 20 let.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
Investingfox Nastroje