Cla EU
Čína tlačí na Fialovu vládu, aby se vyslovila proti clům EU na čínská elektroauta
03.11.2024 Čína žádá českou vládu, aby pomohla urovnat roztržku týkající se cel na její elektroauta. Fakticky ji tedy evidentně tlačí k tomu, aby se vyslovila proti clům či alespoň pro jejich zmírnění.
Dodatečná cla EU na dovoz elektromobilů z Číny vstoupí v platnost ve čtvrtek
30.10.2024 Evropská komise (EK) formálně schválila dodatečná cla na dovoz elektromobilů v Číně ve výši až 35,3 procenta. Nové sazby budou zveřejněné v Úředním věstníku EU ještě dnes, nebo ve středu a v platnost vstoupí ve čtvrtek. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na vysoce postaveného úředníka EU.
Další články k tématu Cla EU
EU se spojuje s Čínou ve jménu Green Dealu – a proti Trumpovi. Ďábelské
30.06.2024 Už v nadcházejícím týdnu mají vstoupit v platnost navýšená cla EU na čínské elektrovozy. Zatím v provizorním módu, od konce letoška definitivně. Stále tedy existuje možnost citelné redukce chystaného navýšení, nebo dokonce plného ustoupení od něj. EU v tomto týdnu přistoupila zatím jen k titěrné redukci nově plánovaných celních sazeb.
Cla na čínská elektroauta možná nebudou. Peking coby ústupek nabízí redukci svého cla, z níž by profitovaly hlavně německé automobilky
24.06.2024 Je stále pravděpodobnější, že EU sníží, nebo vůbec nezavede dodatečná cla na čínská elektroauta. Čína totiž nyní nově nabízí ústupek, z nějž by těžily zejména německé automobilky. Německému vicekancléři Robertu Habeckovi, který je na návštěvě Pekingu, dal nabídku čínský ministr obchodu Wang Wen-tchao.
EU chce pod taktovkou Německa prohloubit průmyslovou spolupráci s Čínou, obává se totiž velké obchodní války s ní a i její konkurence, píše Wall Street Journal. EU tím podle listu ale dost riskuje
23.06.2024 Chystaná cla na čínská elektroauta, která jsou v plánu od příštího měsíce, nemají být – v očích Bruselu – úvodním výstřelem v obchodní válce. Evropská unie naopak tiše akceptuje vznik „eurounijně-čínského průmyslového komplexu“. V podstatě tedy již přijala fakt, že čínská elektroauta jsou natolik konkurenceschopná, že evropští výrobci – zatížení regulacemi a normami, jež nesnesou srovnání nikde jinde ve světě – proti většině z nich nemají příliš šancí. Proto se se svým soupeřem hodlá spíše spojit než s ním zápolit; chce jej jen přimět k tomu, aby své elektrovozy vyráběl v EU, a ne v Číně.
EU a USA vyřešily vleklý spor o cla na hliník a ocel, která zavedl Trump
31.10.2021 Spojené státy a Evropská unie se dohodly na vyřešení vleklého obchodního sporu ohledně amerických cel na ocel a hliník. Oznámila to dnes americká ministryně obchodu Gina Raimondová. Dohoda také ruší odvetná unijní cla na americké výrobky. Spor zahájil v roce 2018 tehdejší americký prezident Donald Trump, který zavedl cla na dovoz oceli a hliníku z EU a z řady dalších států.
Zvýšení cel EU na čínské elektrovozy může poškodit německý autoprůmysl, tedy a českou ekonomiku. Přitom cla EU budou mnohem nižší než ta, jež na čínské elektroauta zavádějí USA
12.06.2024 Dnes oznámené navýšení cel EU na čínské elektrovozy může zásadně poškodit německý autoprůmysl. Tím pádem tedy i českou ekonomiku, jež je německému autoprůmyslu klíčovým subdodavatelem. A to jsou přitom cla EU mnohem nižší než ta, která na čínské elektrovozy zavádějí Spojené státy.
Čína chystá omezení dovozu vepřového z EU, jako odvetu za cla na elektroauta. Čínský krok bude „ránou“ pro zbývající české výrobce vepřového, naopak z něj bude těžit Rusko
17.06.2024 Čína chystá omezení dovozu vepřového z EU, jako odvetu za clo na elektroauta. Čínský krok bude „ránou“ pro zbývající české výrobce vepřového, naopak z něj bude těžit Rusko. Na Green Deal a s ním související obchodní válku EU s Čínou tak může doplatit nejen český autoprůmysl, ale také právě české zemědělství, vydělá na tom Kreml.
Trhy nervózní kvůli obchodnímu napětí mezi USA a EU
03.10.2019 Světová obchodní organizace (WTO) včera rozhodla o tom, že USA mohou uvalit cla na dovoz zboží z Evropy v míře, která odpovídá dotacím, které dostává evropský výrobce letadel Airbus. Cla by se měla týkat dovozu v objemu 7,5 mld. dolarů a měla by zahrnovat velká civilní letadla (10 % cla) a další položky, jako například alkoholické nápoje, olivy a sýry. Oficiální seznam by měl být znám 14. října, přičemž samotná cla mohou být zavedena o čtyři dny později. Připomeňme, že samotná výše cel může zvýšit tlak na to, aby EU na americká cla odpověděla. Nabízí se přitom zavedení cel hlavně v reakci na přezkoumání podobných dotací pro americkou leteckou společnost Boeing. Celkově tak napětí mezi USA a EU znovu mírně narůstá, což může nepříjemně doléhat na už tak negativní sentiment na finančních trzích a chuť investorů nakupovat rizikovější aktiva.
V EU začala platit vysoká vyrovnávací cla na dovoz elektromobilů z Číny
30.10.2024 V zemích Evropské unie dnes začala platit vyrovnávací cla až 35,3 procenta na dovoz bateriových elektromobilů z Číny. Brusel k nim přistoupil, protože se s Pekingem nedokázal dohodnout na přátelském vyřešení sporu ohledně podmínek dovozu. Evropská komise (EK) v úterý oznámila, že uzavřela antisubvenční vyšetřování a že zavádí dodatečná cla na dobu pěti let. Rozhodnutí bylo hned v úterý zveřejněno v Úředním věstníku EU. Čína se proti clům ohradila.
Trumpova cla na zboží z EU jsou varováním pro Česko a jeho plány s digitální daní
03.10.2019 Spojené státy zavedou odvetná cla na evropské zboží. Zatím však nejde o transatlantickou obchodní válku, byť její pravděpodobnost narůstá. Světová obchodní organizace povolila Spojeným státům uvalit cla na zboží z EU v objemu 7,5 miliardy dolarů ročního dovozu.
Nečekané, cla EU na čínská elektroauta nakonec dost možná nebudou. Peking, Bratislava i Berlín tleskají Španělsku
11.09.2024 Španělský premiér Pedro Sanchez totiž vyrazil na čtyřdenní návštěvu Číny a předvedl tam překvapivou otočku. Vyzývá náhle, ať země EU a Brusel samotný přehodnotí uvalení vysokých cel právě na čínská elektroauta. Ta platí od letošního července provizorně, na přelomu října a listopadu mají vstoupit v platnost trvale, na pět let.
Související klíčová slova:
Partneři | Čína | Německo | Španělsko | Spotřebitelské ceny | Sazby | Bloomberg | Ekonomika | Evropská komise (EK) | Investice | WTO | EU | Ekonom | Pravděpodobnost | Financování | Lukáš Kovanda | Analýzy | Čínské investice | Maďarsko | Reuters | Trh | Ekonomika EU | ROCE | Spojené státy | Komise | Agentura Reuters | Economist | Agentura Bloomberg | ČTK | Hlavní ekonom | EK | Evropská komise | Čínský trh | Největší ekonomika | Trinity Bank | Automobilky | Trinity | Vyšetřování | Čínský vývoz | Světové obchodní organizace | Zavedení cel | Peking | CPCA | Brusel | Slovensko | Organizace | Údaje | Německé automobilky | Dodavatelské řetězce | Madrid | Navýšení cel | Dovoz | Vývoz | Členské země | Auta | Subvence | Ceny | Odveta | Elektromobily | Česká republika | Tržní ceny | Elektroauta | Malta | KOL | Příležitosti | SAIC | Elektrovozy | Opatření | 3М | Řetězce | Vice | Cla na dovoz | ProCent | Slovinsko | Dovoz elektromobilů | Dovoz elektromobilů z Číny | Evropské automobilky | Dodatečná cla EU | Cla EU na dovoz elektromobilů z Číny | Cla EU na dovoz elektromobilů
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banky | ČTK | Banka | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | FOREX | Cena | Pivot