Evropský automobilový průmysl
Začíná Evropa v automobilovém průmyslu zaostávat?
17.09.2024 Evropští výrobci automobilů čelí otázkám zásadních změn. Přechod na dopravu s nulovými emisemi je obrovskou výzvou, která vyžaduje masivní investice do nových technologií. Tyto společnosti se však potýkají s výrazně vyššími výrobními náklady ve srovnání se svými čínskými konkurenty. Celosvětová poptávka po elektromobilech roste, ale podle posledních údajů prodeje v Evropě klesají.
EU zavádí prozatímní cla až 37,6% na dovoz elektromobilů z Číny
04.07.2024 Evropská unie zavádí předběžná cla až 37,6 procenta na dovoz čínských elektromobilů, uvedla dnes Evropská komise (EK). Cla budou platit od pátku 5. července. Automobilky, které s EK spolupracují na vyšetřování dopadu subvencí čínské vlády, budou platit méně. EK již dříve uvedla, že půjde o dodatečná cla vybíraná navíc k dosavadnímu desetiprocentnímu clu. V posledních týdnech komise ještě jednala s čínskými úřady, ale žádného zásadního průlomu nedosáhla. Čínské ministerstvo obchodu dnes vyjádřilo naději, že se v příštích čtyřech měsících podaří dosáhnout dohody. Německá automobilka Volkswagen cla kritizovala a varovala, že evropský automobilový průmysl neposílí.
Zachrání Super-Mario (znovu) Evropu?
18.04.2024 Bývalý šéf ECB Mario Draghi dostal od Evropské komise nelehký úkol – do konce června má jeho tým vypracovat zprávu, jak zvýšit konkurenceschopnost evropské ekonomiky, zejména ve vztahu k USA a Číně. První ochutnávku toho, jakým směrem se budou doporučení ubírat, nabídl Mario Draghi tento týden. A jak sám zdůrazňuje – Evropa potřebuje radikální změny. Evropa totiž dle Draghiho příliš dlouho (naivně) věřila v dodržování mezinárodních pravidel hry. Naše politiky, rozhodování a financování jsou nastaveny na svět, který ať už díky covidu, válce na Ukrajině nebo obecně volatilnější geopolitice jednoduše není.
Náklady na emisní normu Euro 7 podle automobilek převýší odhady EK
23.05.2023 Přímé náklady výrobců automobilů na navrhovanou emisní normu Euro 7 budou až desetkrát vyšší, než předpokládá Evropská komise (EK). Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) dnes uvedlo, že podle studie poradenské společnosti Frontier Economics přímé náklady na splnění požadavků normy Euro 7 u benzinových osobních vozů a dodávek, včetně nákladů na schválení typu, investice a vybavení, dosáhnou 1862 eur (44.100 Kč) na vozidlo. EK je odhaduje na 184 eur na vozidlo.
Koronavirus umocňuje strach z Brexitu bez dohody. Co bude s librou?
24.09.2020 Euro v minulém týdnu postrádalo sílu. Americký dolar pumpuje a obnovuje svoji mocnou pozici. Nicméně i oslabené euro si dokázalo smlsnout na libře. Proč? Obchodníci mají strach z Brexitu bez dohody.
Další články k tématu Evropský automobilový průmysl
Rozbřesk: Evropský průmysl se odrazil ode dna
15.07.2020 To nejhorší mají průmyslové firmy za sebou, avšak rizika a nejistoty zdaleka ještě nepominuly. Asi tak by se daly jednoduše hodnotit výsledky průmyslové výroby ve většině zemí EU za květen, kdy už docházelo k odstraňování nejvíce restriktivních opatření a končily i dobrovolné odstávky v automobilovém průmyslu.
Index DAX: Vše co musíte vědět o nejznámějším evropském indexu
10.12.2020 Index DAX 30 (dále jen DAX) je jedním z nejznámějších a největších evropských akciových indexů. V současné chvíli pod něj spadá 30 největších německých akciových společností obchodovaných na burze ve Frankfurtu. Dle vývoje tohoto indexu se často určuje vývoj německé a evropské ekonomiky.
FT: Střední Evropa se obává dopadů útlumu německé ekonomiky
02.06.2020 Společnost Nemak Györ už 27 let vyrábí hlavy válců pro evropský automobilový průmysl. Vzhledem ke klesající produkci německých automobilových gigantů však byla tato maďarská firma nucena propustit 180 lidí, což odpovídá zhruba 20 procentům její celkové pracovní síly, píše ve své analytické zprávě list Financial Times (FT).
Rozbřesk: Automobilový průmysl přepisuje výhled české ekonomiky
18.03.2020 Podle nejnovějších výsledků se automobilový trh v zemích EU v prvních dvou měsících roku – a tedy před rozvinutím koronavirové nákazy – meziročně propadl o 7,4 %. Poptávka na pěti největších národních trzích v rámci EU stejně jako na britském klesá, a tak zvýšený zájem o nové vozy na několika málo nejmenších tento trend nemohlo nijak citelně ovlivnit. Nejvíce tento útlum zatím pocítily francouzské a italské automobilky, nicméně je jen otázkou krátkého času, kdy pokles zájmu zaznamenají asi všichni. Poté, co někteří výrobci začali mít problém s dodávkami komponent z Číny, se tak rýsuje problém úplně jiný a mnohem zásadnější.
Index DAX – nejznámější evropský index
22.03.2019 Index DAX je největším a nejdůležitějším evropským akciovým indexem. Podle vývoje indexu DAX se dá poměrně věrně interpretovat ekonomická situace v Německu a v celé Evropě.
Německá ekonomika se zadrhává, Čína chřadne. Hrozí krize? Zatím ne, situaci mají plně v rukou politici, na rozdíl od doby před deseti lety
15.01.2019 Zpomalení německé ekonomiky není nečekané. Může za něj zadrhnutí evropského automobilového trhu, obchodní válka mezi USA a Čínou a částečně také nejistota spjatá s brexitem. To všechno jsou ale spíše politické a regulatorní příčiny než příčiny fundamentálně ekonomické. Proto německé zpomalení může být stále jen přechodné. Musí se ovšem co nejrychleji zmírnit tenze ve světovém obchodě, napětí mezi Británií a zbytkem EU musí taktéž polevit a Evropská komise a další unijní struktury by měly vzít vážně v potaz právě i zadrhnutí německého automobilového průmyslu. To totiž pomohly přivodit náročné emisní testy. Přičemž se chytají další přísné emisní limity, které evropský automobilový průmysl činí ve světovém měřítku méně konkurenceschopný.
Eskalace sporů mezi Spojenými státy a Evropskou unií může ohrozit obchodní zájmy České republiky
11.06.2018 „Stupňování napětí mezi Spojenými státy a Evropskou unií může zasáhnout automobilový průmysl v České republice. Vzhledem k vysoké závislosti tuzemské ekonomiky na výrobě automobilů jde o vážnou hrozbu pro naši zemi,“ říká hlavní ekonom BH Securities Štěpán Křeček.
Evropský automobilový trh zatím nestagnuje
08.12.2017 Růst české ekonomiky jde těsně ruku v ruce s průmyslem a je to poznat na jejím výkyvu nahoru i dolů. Především jde o náš automobilový trh. Ten se právě díky své expanzi stal asi největším tuzemským oborem s 10 % podílu na HDP. Z pohledu počtu vyrobených aut na jednoho obyvatele ČR náš trh sice o něco zaostává za Slovenskem, přesto to nijak nesnižuje význam našich automobilek pro současný i budoucí vývoj v oblasti tuzemského hospodářství.
Ozvěny trhu: Žádná další americká cla na evropská auta. Ale jen do příštího Trumpova tweetu
30.07.2018 J. Juncker se už jako několikátý vysoký představitel EU v řadě snažil na středeční schůzce v Bílém domě s D. Trumpem lobovat za odstranění jeho úvah na zvýšení amerických cel na automobily. J. Junckerovi se nakonec alespoň podařilo tyto úvahy odložit. Klid ve vzájemném obchodu tedy platí, jak jsme si již zvykli, až do dalšího tweetu amerického prezidenta na toto téma.
Rozbřesk: V říjnu byl největší zájem o nová auta v EU za 10 let
19.11.2019 Evropský automobilový trh se konečně vzmáhá. Tak jednoduše by se daly hodnotit říjnové výsledky registrací nových osobních aut v jednotlivých zemích EU zveřejněné dnes ráno. Podle těchto statistik se počet nově registrovaných aut v EU tentokrát zvýšil o 8,7 % na téměř 1,2 milionů. Vysoký nárůst je nepochybně dobrou zprávou pro automobilový průmysl, nicméně přehlédnout nelze, z jak nízkého základu je tento nárůst počítán. Ještě loni v říjnu totiž stále dozníval efekt nových emisních pravidel a celý trh tehdy padal o více než 7 %. Za nejnovějším výsledkem stojí především srovnávací základ. Nelze však nepřehlédnout i určité první náznaky zlepšování situace na evropském trhu (konvenčních) automobilů.
Související klíčová slova:
Brexit | Čína | Peníze | Mario Draghi | USA | Británie | Evropská unie | Kanada | Německo | Francie | Polsko | Španělsko | Analytik | Poptávka | Export | Kapitál | Americký dolar | Transakce | Stock | ECB | Ekonomika | Emise | Euro | Evropská komise (EK) | Investice | Investování | Low | Měny | Obchodní bilance | Analytici | Banky | Doporučení | EUR | USD | Evropa | Německá ekonomika | Evropská ekonomika | Investoři | EU | Business | Zkušenosti | Výsledky | Strach | ČSOB | Financování | Obchodníci | Analýzy | Capital Markets | Dolar | Eura | Investiční | Investiční poradenství | Investing | Libra | Maďarsko | Market | Markets | Reuters | Trh | Tržní podíl | Twitter | Velká Británie | Volkswagen | Zprávy | CNBC | ING | EV | ROCE | Itálie | Komise | Investing.com | BMW | Automobilový průmysl | Agentura Reuters | Firmy | Propad | Ztráty | Evropský trh | Výnosy | ČTK | Očekávání | Mercedes | René Remšík | Podniky | EK | Evropská komise | Šéf ECB | Brexit bez dohody | Boris Johnson | Ferrari | Ministerstvo obchodu | Čínské ministerstvo obchodu | Automobilky | Obchodní dohody | Konkurenceschopnost | Růst cen | Studie | Bilance | Co bude | Vyšetřování | Miliardy | Průmysl | Rozvoj | Problémy | Prohlášení | Čínské vlády | Zavedení cel | Porsche | Konec roku | Geely | Ředitelka | ACEA | Peking | Inovace | Von der Leyenová | Budoucnost | Poradenství | Mercedes-Benz | Pozitivní zprávy | Koronavirus | Ursula von der Leyenová | Evropské ekonomiky | Pokles | Situace | Závislosti na Číně | Pandemie koronaviru | Pandemie | Průmyslníci | Rozhodování | Čínské ministerstvo | Výrobce elektromobilů | Spotřebitelé | Automobilka | Německá automobilka | Automobilka Volkswagen | Růst | Bulharsko | Ekonomiky | Slovensko | Podíl na trhu | Údaje | Carsten Brzeski | Jiří Makovský | Poradenské společnosti | Sociální síť | Posílení | Pracovní síly | Zaměstnanci | Dovoz | Členské státy | Prodej elektromobilů | Čínská automobilka | Evropské sdružení výrobců automobilů | Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) | Předsedkyně Evropské komise | JDE | Unie | Subvence | Největší evropská ekonomika | Restrukturalizace | Šance | Stellantis | Ceny | Odveta | Německý automobilový průmysl | Kolísání měny | Radikální změny | PLUG | Globální pandemie | Růst eura | Elektromobily | Politici z Evropského parlamentu | Politici | Ursula von der Leyen | Ztráty společnosti | Němečtí politici | Ambasador | Strach z Brexitu | Masivní investice | Přebytek obchodní bilance | Nio | Celosvětová poptávka | Plány | SAIC | Konkurence | Prodej | CO2 | COST | Odvětví | Načasování | Společnosti | Opatření | Rivian | Německá automobilka Volkswagen | Automotive | Rumunsko | Společnost | TIM | Rozšíření | Miliardy USD | Hry | Pozitivní výsledky | Řetězec | Studie poradenské společnosti | Prime | Výrobci automobilů | Euronews | Sdružení výrobců automobilů | Výrobci elektroaut | Euro 7 | Bývalý šéf | Elektrická vozidla | BYD | Vice | Náklady na emisní normu | Náklady na emisní normu Euro 7 | Cla na dovoz | Fox | News | ProCent | Capital | Mluvčí | Prodeje | Vlády | Úřady | Rho | Investice do nových technologií | Dovoz elektromobilů | Dovoz elektromobilů z Číny | InvestingFox | David Matulay | CAPITAL MARKETS, o.c.p. | Hlavní analytik | Evropské automobilky
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banky | ČTK | Banka | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | FOREX | Cena | Pivot