Výsledky podle hodiny vstupu
Odhalit období největší ziskovosti obchodní strategie je jistě velmi ceněná informace. Díky analýze hodiny vstupu do obchodu tuto informaci můžeme získat, a tak definovat, zda je obchodní strategie více či méně zisková, například v ranní seanci nebo odpolední či dokonce noční seanci.
Doba vstupu do obchodu je důležitá jak z technického pohledu, protože může naznačovat ideální volatilitu pro obchodní strategii, tak z pohledu psychologického. Někteří obchodníci mají totiž vyšší mozkovou aktivitu v ranních či dopoledních hodinách, jiní jsou zase více výkonní spíše odpoledne. S tímto souvisí i vhodná volba obchodních instrumentů.
Časové intervaly mohou být i zde libovolné a tzv. „ušité na míru“ obchodní strategii, nicméně tabulkový zápis takovéto analýzy může být následující:
Pokud obchodník vstupuje například čekajícím limitním příkazem, nejspíše bude muset do tabulky zanést i odpolední a noční hodiny.
Abychom mohli pracovat s časem, je potřeba si nejprve rozdělit sloupec Open Time, který jsme si vygenerovali z obchodního reportu. Návod, jak rozdělit obsah sloupce naleznete v tomto článku ZDE.
Poté, co budeme mít sloupec s otevíracími časy obchodů vygenerován, pojmenujeme si tento sloupec (například Time) a vložíme do něj filtr. Po otevření filtru si budeme postupně zobrazovat časové intervaly, které nás zajímají (například s hodinovým rozestupem, jako je uvedeno v tabulce výše), to provedeme následovně:
Filtr -> Filtry čísel -> Větší než
Samotné vyfiltrování intervalů se provede pomocí zápisu, který je zobrazen níže.
Takto je možné provést filtrování časových intervalů dle libosti. Výsledná vyfiltrovaná data se zapíší do tabulky, abychom dostali přehled o tom, jak vhodné jsou jednotlivé denní doby pro naší obchodní strategii.
Obdobnou analýzu lze provést i v tom případě, kdy je potřeba sledovat hodiny podle času výstupu z obchodu. Získanou informací poté bude, zda nedochází ke „zbytečným“ výstupům ze ziskového obchodu kvůli snížené volatilitě například v noční seanci.
Závěr
Toto byl poslední článek o tom, jaké základní technické ukazatele můžeme v rámci optimalizace obchodní strategie sledovat. Věřím, že nastíněné způsoby analýzy obchodního reportu vám usnadní hledání vhodného obchodního nastavení, případně že jsem vám nabídnul nový pohled na možnosti analyzování obchodních výsledků.
Děkuji za pozornost a přeji mnoho úspěchů.
Martin Klass