Každá obchodní strategie prochází určitým vývojem. Na počátku je vždy myšlenka nebo nějaký obchodní nápad, který je následně ověřován v reálných tržních podmínkách. Podle toho, jak tato myšlenka obstojí, ideálně je zisková, případně v ní trader odhalí jistý ziskový potenciál, nastupuje fáze vylepšování.
V této sérii článků si představíme technické parametry, které je vhodné v procesu optimalizace obchodní strategie sledovat, protože nám mohou dát mnoho užitečných informací jednak o výkonnosti strategie a jednak o jejích slabých a silných stránkách.
Všechny parametry níže představené lze získat z obchodního reportu v platformě MT4 s využitím excelové tabulky.
Prvním krokem v optimalizaci je vygenerování obchodního reportu, který obsahuje záznam o jednotlivých obchodech, jež byly v rámci jedné obchodní strategie realizovány.
Obchodní report
Jedná se o výpis obchodů provedených v obchodní platformě za určité předem zvolené období. Obchodní report obsahuje následující údaje:
- číslo pokynu
- čas otevření obchodu
- typ obchodu (sell/buy)
- velikost pozice (lot)
- název instrumentu
- vstupní cena
- nastavení stop-loss (SL)
- nastavení také-profit (TP)
- čas uzavření
- uzavírací cena
- poplatek (komise)
- swap
- zisk
Samotný obchodní report se generuje v obchodní platformě následují cestou:
Otevřít Terminál (ctrl+T) -> záložka Historie -> vyberete si časové období, které chcete analyzovat-> uložit report
Pro další práci s obchodním reportem je vhodné jej uložit jako soubor HTML, jehož obsah si po otevření zkopírujeme do Excelu.
Optimalizační parametry, kterými se budeme v tomto seriálu zabývat, jsou:
- srovnáním Long a Short obchodů
- Ziskovostí obchodní strategie v jednotlivých dnech
- Ziskovostí podle doby trvání obchodu
- Ziskovostí strategie podle času vstupu
- Analýzou seancí
- Ziskovostí jednotlivých instrumentů
Než se však pustíme do analyzování obchodní strategie, je potřeba si umět připravit vstupní datový vzorek, který získáme převodem HTML reportu do excelové tabulky. Matematické funkce, které totiž budeme využívat, umějí pracovat pouze s určitou podobou vstupních dat…
A na závěr tohoto seriálu si načrtneme, jakým způsobem implementovat výsledky optimalizace do obchodní strategie, abychom dosáhli zlepšení obchodních výsledků.
Děkuji za přečtení a budu se těšit u dalšího článku.
Martin Klass