Auta se spalovacími motory
Evropa: V čem je tedy problém?
13.10.2024 Navážu na článek o Evropě, ve kterém jsem psal o tom, že být v něčem nejlepší v určité době, nejčastěji v minulé, neznamená, že člověk bude stejně dobrý, anebo lepší v době budoucí. Pokud si někdo neuvědomí, že dobrá minulost není zárukou dobré budoucnosti, bude jednou plakat. Mimochodem, toto je nutné brát v úvahu při investování do evropských firem.
Čínu trápí slabá ekonomika. Jde ve stopách Japonska, Koreje, či vlastní cestou?
17.09.2024 Poslední sektor, kde Evropa ještě hrála světovou extratřídu, se nyní spíše jen potácí; jako auta se spalovacími motory. Jde o luxus. Kabelky, klenoty, šperky, drahé oděvy, hodinky… Měly být evropskou odpovědí na technologické obry z USA. Louis Vuitton se dokonce stal nejhodnotnější firmou starého kontinentu. Ale už je to pryč.
Volkswagen – mrtvá nebo podhodnocená akcie?
13.09.2024 Evropský automobilový trh zažívá těžké chvíle. Prodeje klesají a zároveň si o místo na trhu říkají levnější elektromobily z Číny. Pro místní výrobce to znamená nevyužité kapacity a utopené investice ve vývoji i nových gigafactories, které se nedaří ze stagnujících tržeb za elektromobily zaplatit. Do toho přichází zpřísněná legislativa EU, která nutí výrobce snižovat spotřebu CO2 u nových aut (tj. tlačí elektro / plug-in hybrid), a zvýšené náklady na energie.
PALLADIUM se dostává na 3týdenní maxima
21.06.2024 PALLADIUM je dnes nejvýkonnějším drahým kovem, získalo více než 3 % a poskočilo na nejvyšší úroveň za 3 týdny. Cena pokračuje v oživení, spuštěna v úterý tento týden, a obchoduje se 10 % nad týdenními minimy. Posun výše je způsoben známkami zpomalování poptávky po elektrických vozidlech. Pomalejší přijímání elektromobilů naznačuje, že auta se spalovacími motory tu mohou být déle a poptávka po kovech platinové skupiny používaných v katalyzátorech, včetně palladia, bude pokračovat.
Finanční trhy – výhled roku 2024
15.01.2024 Rok 2023 zakončil na velmi pozitivní vlně, kdy investorům přinášely zisky akcie hodnotové i technologické, dluhopisy státní i firemní, zlato i kryptoměny. O to těžší bude takovou rally zopakovat, protože startovací čára roku 2024 už je nastavena poměrně vysoko.
Další články k tématu Auta se spalovacími motory
Reuters: EK navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej aut na syntetická paliva
21.03.2023 Evropská komise (EK) navrhuje, že po roce 2035 umožní prodej nových osobních aut se spalovacími motory, ale jen v případě, že budou využívat pouze syntetická paliva. Informovala o tom agentura Reuters. Ta se odvolává na dokument, který nastiňuje návrhy komise německému ministerstvu dopravy. Německo patří spolu s Českou republikou mezi členské země Evropské unie, které pro auta na syntetická paliva prosazují výjimku ze zákazu prodeje nových osobních aut se spalovacími motory po roce 2035.
Brusel ustupuje Berlínu, auta se spalovacími motory se budou v EU prodávat i po roce 2035, jak dnes informuje eurokomisař Timmermans. Jde o dobrou zprávu i pro českou ekonomiku
25.03.2023 Evropská komise se dohodla s Německem na nové podobě regulace, podle níž mají být nová auta od roku 2035 takzvaně uhlíkově neutrální. Dnes dopoledne to na svém twitterovém účtu oznámil Frans Timmermans, místopředseda Evropské komise odpovědný za klimatickou politiku.
Úplné vymýcení aut se spalovacími v EU klimatické změny nezpomalí
19.07.2022 Hned na úvod řekněme to nejpodstatnější. Ani úplné vymýcení aut se spalovacími motory v EU nemá samo o sobě šanci zpomalit, natož zvrátit proces klimatických změn. Pokud bude veškerá automobilová doprava v EU (osobní, nákladní, kamionová,…) plně elektrifikována, klesnou celosvětové emise oxidu uhličitého oproti nynějšímu stavu o přibližně dvě procenta. To je z hlediska celoplanetárního tak nepatrné snížení, že jej příroda sotva zaznamená. Navíc, stačí, když Čína bude svým současným tempem stavět dále uhelné elektrárny a ta dvě procenta rychle zase nabere zpět.
Řím: Konec aut se spalovacími motory zničí v Itálii desetitisíce míst
30.05.2023 Italská vláda se obává, že rozhodnutí Evropské unie, které od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových aut na naftu a benzin, povede v Itálii k zániku zhruba 70.000 pracovní míst. Podle italských médií to řekl italský vicepremiér a ministr zahraničí Antonio Tajani. Zároveň varoval před fundamentalismem při řešení klimatických otázek. Rozhodnutí EU ohledně aut se spalovacími motory označil za ničivé.
Německý ústavní soud zarazil plán Scholzova kabinetu utratit v přepočtu 1500 miliard korun za boj s klimatem
17.11.2023 Německo je příliš malým emitentem, aby mohlo globální klima ovlivnit, takže soud budoucí generace Němců rozumně chrání před sobeckým zadlužováním generací současnou.
Německo – a s ním i Česko – má další problém. Číňané mu „za humny“ postaví svůj první evropský závod na výrobu elektroaut
05.11.2023 Největší evropská automobilka, Volkswagen, má další problém – a Evropa, Německo i Česko s ním. Největší čínský výrobce elektroaut (a po Tesle druhý největší na světě), automobilka BYD, postaví svůj první závod v Evropě. A to v Maďarsku. To vše v době, kdy Volkswagen razantně škrtá a ve svých závodech v Německu ukončuje nábor nových pracovníků, neboť absolutně nezachytil trend elektromobility a nedokázal zároveň v Bruselu ubránit vozy se spalovacími motory. Nepostaví proto ani gigafactory v Česku.
Automobilky se smířily se zákazem spalovacích motorů, vadí jim Euro 7
14.02.2023 Tuzemští výrobci aut i jejich dodavatelé se s úplným zákazem prodeje vozů se spalovacími motory již smířili. Jako hlavní problém v současnosti však vidí navrhovanou emisní normu Euro 7/VII, která podle nich může nastavený proces elektrifikace vozidel zásadním způsobem zkomplikovat. Mohlo by jít například o předčasné vyřazování vozů zejména nižších kategorií z trhu nebo přesměrování omezených zdrojů na vývoj a výzkum. Uvedlo to dnes Sdružení automobilového průmyslu v reakci zaslané ČTK.
Česko se může stát „Detroitem Evropy“, kvůli nástupu elektromobility, varuje agentura Bloomberg. ČR selhává v lákání zahraničních investorů, výrazně zaostává i za Maďarskem a Polskem
08.01.2024 Americké město Detroit, symbol automobilové výroby 20. století, se především v důsledku globální finanční krize let 2008 a 2009 a úpadku tamní produkce aut stalo nakonec také symbolem ekonomické devastace a krachu. Pád tamních automobilek General Motors a Chrysler z něj učinil „město duchů“, plné opuštěných, chátrajících fabrik, v němž míra nezaměstnanosti stoupala ke 30 procentům, podle některých odhadů dokonce atakovala hranici 50 procent. Agentura Bloomberg ve svém dnešním článku varuje, že Česko se může proměnit v „Detroit Evropy“, podobně jako Slovensko.
Akcie Volkswagen: Automobilka chce odkoupit Europcar za 2,5 miliardy EUR
04.08.2021 V dnešním příspěvku se zaměříme na akcie Volkswagen. Automobilový sektor je v současné době pod velmi silným tlakem díky snahám EU o rychlou elektrifikaci veškerých vozidel. Volkswagen a jiné automobilky na to samozřejmě musí reagovat. Mezi další zajímavé novinky patří například koupě Europcar a potenciální výstavba továrny na výrobu baterií do elektroaut v České republice.
Pět důvodů, proč ojetiny budou v ČR prudce zdražovat i nadále
28.07.2021 Průměrná cena ojetých aut na českém trhu v prvním letošním pololetí stoupla meziročně o takřka 16 procent na 245 tisíc korun. Rapidní zdražování ojetin bude pokračovat, i když částečně jsou jeho důvodem přechodné faktory. Proč bude citelné zdražování ojetin pokračovat?
Související klíčová slova:
FXstreet | Bitcoin | Čína | Japonsko | Stříbro | Inflace | Deflace | Nasdaq | USA | Nezaměstnanost | OPEC | Mexické peso | Německo | Evropské akcie | Ceny ropy | Americké akcie | Dividendy | Poptávka | Rizika | Spotřebitelské ceny | Sazby | Akcie | Zhodnocení | Bloomberg | Cash flow | Centrální banky | DAX | Dividenda | ECB | Ekonomika | Fed | Finanční trhy | Forward | Investice | Investor | Investování | MIFID | MT4 | Nabídka | Portfolio | Pozice | Prémie | Rally | Platina | Riziko | Rolování | Ropa | S&P 500 | Sentiment | Trend | Výkonnost | Výnos | Wall Street | Zisk na akcii | Zlato | Úrokové sazby | Banky | Doporučení | EUR | USD | Dluhopisy | Evropa | Japonské akcie | Investiční příležitosti | XTB | Čínské akcie | Investoři | Exxon Mobil | EU | Vývoj ceny | Business | Pravděpodobnost | Zisk | Sázka | Optimismus | Analytický tým | Regulace | Financování | Donald Trump | Lukáš Kovanda | Burzy | Financial Times | Ceny akcií | Aktivum | Index | Investiční strategie | Akcie Volkswagen | Brent | Cena | Ceny zlata | Fondy | FXstreet.cz | Graf | Index S&P 500 | Investice do zlata | Investiční | Investiční doporučení | Management | Nemovitosti | Portfolia | Pro investory | Ropy | Státní dluhopisy | Trh | Volkswagen | Vývoj ceny ropy | Vývoj ceny ropy Brent | Vývoj ceny zlata | WTI | Předpověď | Zisky | P.A. | ROCE | Spojené státy | Bohatý | Tržní sentiment | Komise | NATO | Podnikání | BMW | Energie | Panické výprodeje | Vládní dluhopisy | Kryptoměny | S&P | Ztráty | Pokles výnosů | Evropský trh | Stagnace | Výhled | Exxon | Mzdy | Krize | Analytický tým FXstreet.cz | Očekávání | Audi | Palladium | MiFID II | Nemovitostní fondy | Vzácné kovy | Podnikání na kapitálovém trhu | OPEC+ | Akcie společnosti | Geopolitické napětí | Vývoj ceny bitcoinu | Růst zisků | Ceny kryptoměn | Michal Uma | Inflační očekávání | Defenzivní akcie | Pokles cen | Růst mezd | Denní graf | Vývoz do USA | Finanční situace | Tým FXstreet.cz | Trinity Bank | Automobilky | Trinity | FRED | Dlouhodobé dluhopisy | Snižování úroků | Ekonomiky eurozóny | TradingEconomics | Louis Vuitton | Legislativa | Průmysl | Čínský vývoz | Stavebnictví | Problémy | Porsche | Úroky | Nižší úrokové sazby | Šperky | xStation5 | Forward PE | Peking | Napětí na Blízkém východě | Zpomalující ekonomika | Poradenství | Nájmy | Komunikace | Trump | Trhy | Evropské ekonomiky | Pokles | Situace | Provozní zisk | Ceny Bitcoinu | BP | Rozhodování | Rolování kontraktů | Jižní Korea | Vývoj | Spotřebitelé | Seat | Škoda | Tomáš Raputa | Další růst | Růst | Koronavirové krize | Potenciál | Automobilový trh | Ekonomiky | VW | Války | Umělá inteligence | Vývoz | Deflační tlaky | Auta | CL | VW Group | JDE | Londýnské burzy | Rostoucí trend | Stellantis | Ceny | Společnost XTB | Zvýšené napětí | Časový úsek | Napětí mezi Čínou a USA | PLUG | Peso | Zdanění | Japonský scénář | Levnější elektromobily | Elektromobily | Ceny bytů | Nařízení | UMA | CARA | Hodnotové akcie | Ceny ropy Brent | Těžaři | Evropské společnosti | Příležitosti | CO2 | Technologie | Divize | Vývoj reálného výnosu | Byty | Společnosti | TIPS | Úročení | Automotive | Minulá výkonnost | Poptávka po kovech | Společnost | TIM | 3М | Vývoj německého akciového indexu | Válka na Ukrajině | Kabelky | Sankce | Ukončení války | Západní sankce | Zákonodárci | Cena dnes | Vývoj německého akciového indexu DAX | Růst těžby v USA | Marketingová komunikace | Komise v přenesené pravomoci | Komise v přenesené pravomoci (EU) | Komunistické strany | Ukončení války na Ukrajině | Války na Ukrajině | CZ | Diverzifikátor | Výprodeje | Investice do elektromobility | Pokles cen energií | Média | Ženy | Válka | Zbrojní průmysl | Vice | Oděvy | Predikovatelný | Nadšení | tradingeconomics.com | Vývoj akciových indexů | Nové technologie | Eskalace | Burberry | Akcie Burberry | ProCent | Rok 2024 | Brent nebo WTI | Výhled roku | Výhled roku 2024 | Konjunktura Spojených států | Konjunktura | Vývoj indexu bankovního sektoru | Utility | Dojné krávy | Ohromné zisky | Real-estate | Volba příštího prezidenta | Zavedení dovozní cel | Pád Ukrajiny | Výstup USA z NATO | Výstup USA | Navýšení rizikové prémie | Rizikové prémie | Východoevropské akcie | Zajímavý výnos | Inflační očekávání v USA | 10letý reálný výnos | Reálný výnos amerických bondů | Výnos amerických bondů | Zajímavé zhodnocení | Výnos amerických bondů (TIPS) | Reálný výnos v Evropě | Výnos v Evropě | Nominální úročení | Záporné nominální úročení | Diverzifikátor akciových ztrát | Zhodnocení v desítkách procent | Snížení dodávek | Snížení dodávek na trh | Uskupení OPEC | Uskupení OPEC+ | Pokračující růst těžby v USA | Nastavení ropného trhu | Geopolitické eskalace | Zvýšené napětí na Blízkém východě | Region Guyany | Uzavření Rudého moře | Uzavření Rudého moře pro tankery | Snížení geopolitického rizika | Nízký potenciál | Silné mexické peso | Nákup platiny | Vývoj cen kryptoměn | Odhadnout tržní sentiment | Pozice bitcoinu | Obliba bitcoinových peněženek | Realitní portfolia | Reálné hodnoty bytů | Hodnoty bytů | Reálné hodnoty | Náklady financování | Ceny bytů v Praze | Vývoj mediánové ceny bytů v Praze | Vývoj mediánové ceny bytů | Mediánové ceny bytů v Praze | Mediánové ceny bytů | Predikovat vývoj cen kryptoměn | Investor Relations | Prodeje | Nakupovat | Nápad | Hodinky | 256/2004 | Rezistentní zóna | Odpovědnost | Urbanizace | Nové trendy | Směrnice | Civilizace | Evropský automobilový trh | Elektromobily z Číny | Levnější elektromobily z Číny | Výhled automobilek | Akcie Volkswagen (preferenční) | Volkswagen (preferenční) | Porovnání provozního zisku | VW Group (akcie) | Značka Volkswagen | Výsledovka | VW Investor Relations | MarketScreener | marketscreener.com | Podhodnocená akcie
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banka | Banky | ČTK | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | Cena | FOREX | Pivot