Sobota 21. prosince 2024 16:43
reklama
Dukascopy new
reklama
Dukascopy new
reklama
Dukascopy new
reklama
RebelsFunding

Akcie Volkswagen: Automobilka chce odkoupit Europcar za 2,5 miliardy EUR

04.08.2021 13:22  Autor: LYNX  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

V dnešním příspěvku se zaměříme na akcie Volkswagen. Automobilový sektor je v současné době pod velmi silným tlakem díky snahám EU o rychlou elektrifikaci veškerých vozidel. Volkswagen a jiné automobilky na to samozřejmě musí reagovat. Mezi další zajímavé novinky patří například koupě Europcar a potenciální výstavba továrny na výrobu baterií do elektroaut v České republice.

Jak je tedy zvykem, rozebereme si akcie Volkswagen na základě tzv. vnitřní hodnoty (fundamentální analýza) a následně si provedeme i základní technickou analýzu cenového grafu. Na samotný závěr si titul ve stručnosti zhodnotíme.

Auta Volkswagen

V článku se dozvíte:

  1. Postaví Volkswagen v ČR továrnu na baterie?
  2. Volkswagen kupuje Europcar
  3. EU navrhla zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory
  4. Registrace nových automobilů v EU stoupá
  5. Čím se společnost Volkswagen zabývá?
  6. Fundamentální analýzaakcie Volkswagen
  7. Technická analýza akcie Volkswagen
  8. Závěrem
  9. Obchodujte s akciemi Volkswagen  prostřednictvím LYNX

Postaví Volkswagen v ČR továrnu na baterie?

Český ministr průmyslu Karel Havlíček oznámil, že existuje potenciální možnost výstavby jedné nebo dvou továren pro výrobu baterií na území České republiky. Česká vláda za tímto účelem připravila investiční pobídku v hodnotě několika miliard korun. Pobídky slouží k tomu, aby byli potenciální investoři motivováni investovat na daném území. Stát tím chce přilákat větší objem investic a zároveň dosáhnout multiplikačního efektu, co se týče zaměstnanosti.

Pod pojmem investiční pobídka můžeme chápat přímou (dotace) a nepřímou podporu. Ale spíše se jedná o nepřímou formu, kdy investor získá určité výhody (daňové úlevy, nižší nájemné, zvýhodněná cena pozemků, odpuštění cla). Někdy se ovšem jedná o kombinaci přímé a nepřímé podpory. Jinak výroba baterií skutečně spadá do odvětví, které český stát skrze IP podporuje – zpracovatelský průmysl. Tudíž se tato zpráva nijak nevymyká.

V každém případě má automobilka Volkswagen v plánu vybudovat až šest továren, kde se mají vyrábět baterie do elektro aut. Mezi zvažovanými zeměmi je právě i Česká republika a zcela určitě kvůli tomu vedení společnosti komunikovalo s Ministerstvem průmyslu a obchodu (MPO). Není proto žádná náhoda, že s investiční pobídkou přišli zrovna nyní.

Je dokonce jisté, že Volkswagen si o lepší podmínky dopředu řekl. Stejně by na ně měli zřejmě nárok, ale třeba ne v takové výši. Dle dostupných zdrojů probíhají mezi koncernem a MPO „velká vyjednávání“, ale zatím není vůbec rozhodnuto.

Volkswagen kupuje Europcar

Volkswagen vyjednává obchod s hedgeovým fondem, který vlastní francouzskou půjčovnu automobilů Europcar. Europcar má dlouhou historii sahající až do 40. let minulého století a specializuje se na dlouhodobější pronájem osobních automobilů a užitkových vozů. Koncern nabízí 0,5 USD na akcii, což znamená transakci o objemu cca 3 miliard USD (2,5 miliardy EUR). Není to ovšem první nabídka, ta dřívější byla odmítnuta.

Zajímavostí je, že VW již Europcar dříve vlastnil, ale v roce 2006 ji prodal za 3,3 miliardy EUR. Pokud se transakce uskuteční, koncern na tom z investičního hlediska v podstatě vydělá. Proč ale koncern vlastně usiluje o koupi? Europcar vlastní na 3 500 poboček ve více jak 140 zemí a má obrovský vozový park čítající 350 tisíc aut. Volkswagen zde tudíž vidí velké odbytiště pro svoji výrobu, především pro elektrická auta, která jsou ke koupi drahá.

Asi je zde tedy předpoklad, že bude velká poptávka po možnostech pronájmů osobních automobilů na elektrický pohon. Většina lidí si skutečně nové elektrické vozy nebude moci dovolit a koncern to moc dobře ví. Proto má jejich krok určitě logiku.

EU navrhla zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory

Ve veřejném prostoru dost rezonuje relativně nový návrh Evropské komise, který kalkuluje se zákazem prodeje automobilů se spalovacími motory, který by měl platit od roku 2035. Zákaz se má týkat úplně všech aut produkujících CO2. Z čehož vyplývá, že se návrh týká i hybridních automobilů. Plánem je, aby veškerý vozový park byl do roku 2050 zcela bezemisní. Pokud si někdo bude chtít koupit auto se spalovacím motorem, jediná možnost bude ojeté vozidlo.

Ať si o tomhle návrhu myslíme cokoliv, velké nadnárodní koncerny včetně VW se již nechaly slyšet, že plánují kolem roku 2035 úplné ukončení prodeje klasických vozů na evropském trhu. Volkswagen oznámil, že již v roce 2030 má být polovina všech jejich prodaných vozů na elektrický pohon, čehož chtějí dosáhnout rozsáhlými investicemi.

Až 50 % má jít na vývoj technologií, které souvisejí s budoucí výrobou elektrických aut. Nemají samozřejmě ani jinou možnost. Je pak otázkou, jak moc bude evropský automobilní průmysl konkurenceschopný například vůči čínským producentům.

Registrace nových automobilů v EU stoupá

Registrace nových komerčních vozidel v EU za červen stoupla o více jak 12 %, v absolutních číslech o 185 tisíc kusů. V květnu to bylo dokonce 51 %. Zajímavé je, že poptávku táhly především centrální země EU. Ze západních zemí data ukazují, že kladný přírůstek nastal pouze v Itálii (5,3 %) a Německu (28,5 %). Meziročně pak registrace vozidel vzrostla o 36,9 %, v absolutních číslech 1 milion vozů. Jak vyplývá z přiloženého grafu, oproti roku 2020 se situace znatelně zlepšila.

Vývoj registrací v EU za poslední léta. Zdroj: seekingalpha.com

Čím se společnost Volkswagen zabývá?

Volkswagen AG nebo jen VW je německá automobilka sídlící ve Wolfsburgu. Je členem skupiny Volkswagen Group. Když název přeložíme do češtiny, znamená lidový vůz. Založení společnosti se totiž datuje do 30. let minulého století, kdy vládnoucí strana (NSDAP) prosazovala široce dostupné automobily pro občany říše. Tedy levný, úsporný a dostatečně velký na to, aby se do něj vešla celá rodina. Tímto úkolem byl pověřen Ferdinand Porsche. Jde o otce slavného konstruktéra Ferryho Porsche, jehož automobilka nese ve svém názvu jeho jméno.

Během války se výroba přeorientovala na zbrojní výrobu. V roce 1945 byla obnovena výroba osobních aut s původními projekty, ale pod britským vedením. Hned po válce byla automobilka schopna produkovat 1 000 automobilů měsíčně. Roku 1950 zahájil Volkswagen výrobu užitkového modelu Transporter. Dnes jde vlastně o již legendární vůz. Model se vyrábí dodnes, ale samozřejmě v moderní podobě. V 50. letech 20. století zahájil Volkswagen expanzi do celého světa.

Pro nás jsou nejdůležitější 90. léta, protože koncern tehdy koupil státní podnik Škoda Auto. A to včetně veškerých výrobních kapacit a tradiční značky. Škodovka od připojení do koncernu Volkswagen v roce 1990 prodělala velké změny. Stala se postupně plně konkurenceschopným moderním výrobcem automobilů na světových trzích. Poslední roky se však čím dál více objevují zprávy, že se koncern snaží svoji dceřinou společnost znevýhodňovat, protože příliš konkuruje ryzím modelům značky VW.

Koncern zažil několik krizí. Poslední nejvýznamnější byla aféra „dieselgate“ z roku 2015. Zjistilo se, že automobilky včetně koncernu Volkswagen ve velkém falšovaly měření emisí, aby jejich vozy nepřekročily emisní limity. Týkalo se to především USA, ale ukázalo se, že koncern manipuloval s měřením i u evropských modelů. Akcie Volkswagen tehdy zažily tvrdý pád a navíc hrozily enormní pokuty, které mohly koncern lidově řečeno zlikvidovat.

[E-book ZDARMA]: 14 praktických tipů, jak se stát lepším investorem

Objevte jak zvýšit úspěšnost svých obchodů. V knize naleznete praktické tipy pro money management, jak si vést obchodní deník, principy řízení rizika či psychologii investování.

Fundamentální analýza akcie Volkswagen

Než se podíváme na čísla ohledně hospodaření, je dobré si říct, že za držbu akcie Volkswagen je vyplácena dividenda. Naposledy se vyplácelo 4,86 EUR na akcii. Vzhledem k aktuální ceně akcií jde asi o 1,7% výnos. Což skutečně není žádná závratná částka. Rozhodující ovšem je, jaká byla nákupní cena. Pokud jakýkoliv investor akcie nakoupil minulý rok, výnos byl kolem 3 %, což už není tak špatné.

Účetní období Q2 2021

Koncern Volkswagen má za posledních několik kvartálů stabilní výnosy v rozmezí 60 – 70 miliard EUR. Za druhý kvartál činil obrat 37,29 miliard EUR. Mezikvartálně zlepšení o cca 8 %. Provozní výnos zaznamenal růst o necelá 2 %, z 5,97 miliard EUR na 6,08 miliard EUR. Jinak mezi posledním kvartálem minulého roku a prvním kvartálem letošního roku došlo k výraznému poklesu o více jak 28 %.

Akcie Volkswagen

Výnos a zisk za jednotlivé kvartály. Zdroj: yahoo.com

EBITDA je na 13 miliardách EUR, takže mezikvartálně nárůst o 3,36 %. Koncern mezikvartálně navýšil čistý zisk o téměř 50 % na 4,86 miliard EUR. Z grafu je každopádně patrné, že zisky mezi jednotlivými kvartály dost kolísají. Volné cash flow šlo nahoru o 9,5 % na 5,69 miliard EUR. Co se týče důležitých ukazatelů, EPS je na 9,69 bodech, které vzrostlo o 50 %.

Poměrový ukazatel P/E dělá 7,87 bodů. Tohle číslo je naprosto ideální a v dnešní době něco nevídaného. Pokud čtete moje analýzy pravidelně, určitě víte, že většina titulů má hodnotu P/E mnohem vyšší. Rentabilita vlastního kapitálu (ROE) je 15,27 %, což je oproti předešlým kvartálům též slušný pokrok.

Účetní období FY 2020

Nyní se dostáváme k výsledkům za celý rok. Celkové výnosy zaznamenaly za rok 2020 meziroční pokles o cca 12 %. Z 252,6 miliard EUR na 223 miliard EUR. Provozní výnosy se v relativních číslech zhoršily o 43,5 % na 10,38 miliard EUR. EBITDA klesla o 15,5 % na 36,11 miliard EUR. Zatímco volné cash flow markantně stouplo, o 604 % na 7,16 miliard EUR. Předchozí roky byly dokonce hluboko v záporu. Což byly dozvuky z aféry dieselgate, kterou jsme si před chvíli zmínili.

Výnos a zisk za jednotlivé roky. Zdroj: yahoo.com

EPS dosahuje 16,62 bodů, což znamená pokles o 37,5 % Poměrový ukazatel P/E je za rok 2020 10,23 bodů, takže jsme pořád v konzervativním rozmezí. Rentabilita vlastního kapitálu (ROE) dosáhla 7,56 %, což je dost málo. Minulá léta byla firma schopna dosáhnout alespoň čísel nad 10 %. Dovolil bych si tvrdit, že tohle je jeden z důvodů, proč jsou akcie Volkswagen tak „levné“.

Technická analýza akcie Volkswagen

Pro technickou analýzu si tentokrát zvolíme týdenní graf, ze kterého můžeme vypozorovat, že titul měl poslední rok a půl velmi dynamický vývoj. Od low z roku 2020 vzrostla cena akcie Volkswagen o téměř 260 %, díky čemuž jsme se dostali na cenové úrovně, kde byl trh naposledy v roce 2008. Expanze z prvního kvartálu letošního roku vypadá až na to zakončení docela solidně. Bohužel knot z konce března znamená více jak 20% ztrátu.

Týdenní graf akcie Volkswagen

Trh tím dal jaksi najevo, že úrovně nad 300 EUR jsou příliš tvrdý oříšek. I přesto si většinu dřívějších zhodnocení titul zachoval. Od té doby se trh dle Price Action nikam technicky neposunul, pouze konsoliduje v rozmezí 250 – 310 EUR. Nicméně podoba konsolidační struktury zatím vypadá dobře, protože má podobu velkého býčího praporku. Tomu nasvědčují i postupně klesající objemy. Uvedený pattern lze interpretovat tak, že se trh chystá v dohledné době prorazit nahoru.

Z indikátoru RSI vyplývá, že trh se během toho prvního kvartálu extrémně přepálil. Málokdy se na týdenním RSI vidí hodnoty dosahující téměř 90 bodů. Po takové jízdě není tedy divu, že trh po mnoho týdnů konsoliduje. Za negativum lze považovat nedávný průlom trendové diagonály křivkou indikátoru. Ještě je ovšem šance, že se křivka vrátí zpátky.

Závěrem

Z fundamentálního hlediska jsou čísla dost smíšená. Poměrový ukazatel P/E nám zřetelně říká, že titul je relativně levný, ale zas na druhou stranu je ROE dost nízké. Volkswagen navíc dostal silný zásah díky aféře dieselgate, z čehož se dostával několik let. Až v roce 2018 bylo dosaženo stejného zisku jako v první polovině minulého desetiletí. První polovina minulého roku nebyla též zrovna dobrá a díky pandemii zisky klesly zpátky na úrovně z roku 2016. Poslední tři kvartály nám ale říkají, že se situace zlepšuje.

Z technické analýzy akcie Volkswagen můžeme vyvodit, že investoři na přelomu 2020/2021 koncernu začali zase věřit. Pro budoucí vývoj je rozhodně důležité, kam kurz z konsolidačního útvaru prorazí. Prostoru pro expanzi je stále dostatek.

Obchodujte s akciemi Volkswagen prostřednictvím LYNX

Ať už jste intradenní obchodník nebo dlouhodobý investor, můžete využít vynikající nabídky společnosti LYNX, protože vám umožníme obchodovat s akciemi, ETF, futures, opcemi , CFD, či forexem za příznivé poplatky.

Dále pro vás pravidelně připravujeme naše týdenní investiční newslettery a vysíláme profesionální vzdělávací webináře. U LYNX můžete obchodovat v reálném čase prostřednictvím profesionálních platforem.

Chcete převést zahraniční ceny akcií nebo ceny ETF na eura? Pak použijte převodník měn na více než 130 měn. Navíc pro vás pravidelně zveřejňujeme analýzy trhu a novinky ze světa investic v rámci našeho LYNX zpravodajského a vzdělávacího portálu.

V případě jakýchkoliv dotazů můžete bezplatně využít naší klientské podpory.

Vakcína na Covid 19 od společnosti Moderna

Moderna akcie a její růst. EU schválila vakcínu Spikevax i pro nezletilé.

28. července 2021 | Akcie týdne

Moderna akcie v býčím trendu. Vakcína Spikevax v EU schválena i pro děti. Fundamentální a technická analýza Moderna akcie (MRNA) jen pro vás.

Číst dále
Logo společnosti Shell

Akcie Shell: Pomůžou společnosti investice do alternativní energie?

16. července 2021 | Akcie týdne

Cena akcie Shell a její závislost na ceně ropy. Přechod na ekologické získávání vodíku i problémy v Nigérii. Analýza akcie Shell jen pro vás.

Číst dále
vesmírné plavidlo Virgin Galactic

Cena Virgin Galactic akcie po schválení komerčních letů zažívá raketové pohyby.

30. června 2021 | Akcie týdne

Virgin Galactic akcie v zájmu investorů i WallStreetBets poté, co získala povolení pro komerční lety. Technická a fundamentální analýza SPCE jen pro vás.

Číst dále

The post Akcie Volkswagen: Automobilka chce odkoupit Europcar za 2,5 miliardy EUR appeared first on LYNX Czech Republic: https://www.lynxbroker.cz/vzdelavani/akcie-volkswagen/

Klíčová slova: Technická analýza | Money management | Fundamentální analýza | Price Action | USA | Obchodní deník | ETF | Poptávka | Rizika | Akcie | Analýza | Zhodnocení | Transakce | CFD | Cash flow | Dividenda | Futures | Investice | Investor | Investování | Kurz | Low | Margin | Nabídka | Nákupní cena | P/E | RSI | Trigger | Ukazatel | VaR | Výnos | EUR | USD | Investoři | EU | Zisk | Obchodovat | Investovat | LYNX | Ceny akcií | EPS | Průlom | Akcie Shell | Akcie Volkswagen | Analýzy | Cena | Eura | Graf | Investiční | Management | Ropy | Řízení rizika | Trh | Volkswagen | Země EU | Zpracovatelský průmysl | Zpráva | Zprávy | Zisky | EBITDA | ROCE | ROE | Komise | 1 milion | Energie | Objem investic | Poplatky | Výnosy | Česká vláda | Daňové úlevy | Akcie týdne | Jak se stát lepším investorem | Cena akcie | Obchodujte | Automobilky | Čistý zisk | Objem | Obchod | Firma | Technické analýzy | Miliardy | Automobilový sektor | Průmysl | Problémy | Prohlášení | Yahoo | Dieselgate | Porsche | Škoda Auto | Hospodaření | Miliardy eur | Elektrické vozy | Podnik | Nájemné | Komunikace | Pokles | Situace | Zlepšení | Vývoj | WP | Automobilka | MPO | Německá automobilka | Automobilka Volkswagen | Škoda | Růst | VW | Války | Závislost | Vládnoucí strana | Shell | Koncern Volkswagen | Expanze | Auta | Vakcína | Moderna | JDE | ČR | Vedení společnosti | Prodeje automobilů | Český stát | Šance | Ceny | Virgin Galactic | Elektrická auta | Rentabilita | Budoucí vývoj | Česká republika | Koncern | MRNA | Praktické tipy | SPCE | WallStreetBets | Dlouhodobý investor | Cenové úrovně | Fundamentální analýza akcie | Analýza akcie | Graf akcie | CO2 | Cena Virgin Galactic akcie | Cena Virgin Galactic | Virgin Galactic akcie | Odvětví | Moderna akcie | Spikevax | Moderna akcie (MRNA) | Analýza Moderna akcie | Náhoda | Účetní období | Intradenní obchodník | Vzdělávání | Obchodník | Vzdělávací webináře | Obchodovat s akciemi | Webináře | Převodník měn |
Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Akcie Virgin Galactic prudce rostou v reakci na smíšené kvartální výsledky
    Akcie Virgin Galactic (SPCE.US) dnes vyskočily o téměř 12 % v reakci na hospodářské výsledky, které nebyly nijak hvězdné. Společnost začala během února opět prodávat letenky na hranici vesmíru. Nicméně kvartální ztráta byla nižší, než se očekávalo a společnost oznámila, že její hotovostní pozice zůstává silná.
  • Akcie Virgin Galactic rastú, spoločnosť znovu otvára rezervácie miest letov do vesmíru
    Virgin Galactic (SPCE.US) spustila ďalšie rezervácie miest na palube svojej kozmickej lode s minimálnym vkladom 150 000 USD. Celková cena lístka je momentálne 450 000 dolárov. Cieľom spoločnosti je zhromaždiť 1 000 rezervácií do konca roka a začať komerčné lety.
  • Akcie Virgin Galactic se propadly o 14 % v reakci na oznámení zpoždění komerčních letů
    Akcie Virgin Galactic (SPCE.US) ztratily na počátku dnešní seance více než 14 % poté, co vesmírný dopravce odložil zahájení komerčních cest na hranici vesmíru na čtvrtý kvartál příštího roku z třetího kvartálu. Nové zpoždění následuje výsledky laboratorních testů, které odhalily nedostatečnou sílu některých materiálů, což si žádá "další fyzickou kontrolu". V reakci na toto oznámení snížila BofA svůj cenový cíl na akcii z $25 na $20 a doporučení na "underperform". Analytik banky Ronald Epstein řekl: "Začátek komerčních letů se stále očekává na konci příštího roku, nicméně si nejsme jisti, že společnost dokáže takto přesně budoucnost předpovědět."
  • Akcie Visa zažívají pokles. Na vině je spor s Amazonem i obavy z regulací
    Akcie Visa (V) nemají za sebou zrovna dobré období. A to i navzdory tomu, že jejich hospodářské výsledky jsou úctyhodné. Proč tedy titul čelí tak silnému prodejnímu tlaku? Mezi důvody patří například znovuzvolení Jeroma Powella, spor s Amazonem, negativní očekávaní ohledně dalšího vývoje a rostoucí konkurence ze strany alternativních platebních metod.
  • Akcie Vistry prudce klesají po varování o zisku
    Akcie společnosti Vistry Group (VTY.UK) se propadly o více než 30 % poté, co vydala varování, že její celoroční zisky budou o téměř pětinu nižší, než se očekávalo. Důvodem jsou podceněné stavební náklady na devíti projektech v její jižní divizi.
  • Akcie Vítkovy CPI oslabují, zpráva spekulantů firmu obviňuje z podvodů
    Akcie a dluhopisy realitní společnosti CPI Property Group dnes na burzách výrazně oslabují. Reagují na zprávu spekulantů z americké investiční společnosti Muddy Waters Research, podle kterých hlavní akcionář CPI, český podnikatel Radovan Vítek, lže o skutečné hodnotě firmy. Informovala o tom agentura Reuters.
  • Akcie v klidu přešlapují na místě. Další dobré makro už nikoho nepřkvapuje
    Finanční trhy zůstávají v klidu a ani dnes se žádné drama na akciových indexech nekoná. Evropské indexy si své pozice drží a ve většině případů na průměrných objemech pokračují v bočním trendu. Německý DAX tak zůstává pod hranicí 11 600 euro, když obchodníci vyčkávají na nové podněty, kterých se zatím ale mnoho nedostává. Nově příchozí data z Evropy i z USA jsou i nadále velmi dobrá, ale trh si zdá se na dobré zprávy zvykl a k navýšení již tak vysokého ocenění finančních aktiv proto bude zapotřebí do budoucna více než jen příznivé makro.
  • Akcie v krizi, měnový trh ztratil směr
    Akcie zejména firem z technologického sektoru přinesly špatnou náladu. Tyto akcie podkopaly pozitivní sentiment a spustily nervozitu a averzi k riziku napříč všemi druhy aktiv. Odpověď měnového trhu je prozatím jen velmi mírná, a to i když trhu nyní chybí katalyzátor. Akciový trh je v současnosti místem chaosu. Největší pokles zaznamenaly akcie technologického sektoru.
  • Akcie v minusu, euro odolává, dluhopisy na závěr týdne se ziskem
    Také páteční odpoledne se pro akcie odvíjí v negativním duchu, ale jejich ztráty už aspoň nerostou a v případě hlavních indexů většinou nejsou velké. Klíčové evropské a americké benchmarky se nacházejí asi 0,3 až 0,8 pct v červeném, v Itálii však sledujeme propad o 1,7 procenta.
  • Akcie volatilní po FOMC minutes
    SP500 index výrazněji spadl ve středu večer a zřítil se asi o 50 bodů z denních maxim po jestřábích FOMC minutes. Negativní sentiment zatím setrval i ve čtvrtek a index se obchodoval níže o 0.20% během Londýnské seance, pohybujíc se těsně pod 2,700 USD.
  • Akcie Volkswagen po propadech lákají investory
    Od počátku týdne propadly akcie německé automobilky Volkswagen o necelých 30 %. A to kvůli skandálu ohledně manipulace s emisemi vozů. Společnost naprogramovala software, který dokázal přepnout motor vozidla do ekologického režimu při měření emisí. Mnoho investorů využilo této zajímavé situace a nakoupili akcie Volkswagenu do svého portfolia.
  • Akcie Volkswagenu kvůli obavám z recese poklesly o 8 % 📉🚗
    Akcie společnosti Volkswagen (VOW1.DE) jsou dnes pod tlakem. Společnost očekává, že rok 2023 pro ni bude ještě těžší než rok 2022:
  • Akcie Volkswagenu se dnes obchodují bez nároku na dividendu, akcie klesají o 9 % 📉🚗
    Akcie společnosti Volkswagen (VOW1.DE) dnes výrazně klesají, protože se obchodují poprvé bez nároku na dividendu. Společnost také očekává, že rok 2023 pro ni bude ještě těžší než rok 2022:
  • Akcie Volkswagenu se propadly níže než během aféry Dieselgate či covidu, šéf dozorčí rady žádá o pomoc EU. Cla na čínská elektroauta prý řešením nejsou
    Běžné akcie Volkswagenu tento týden uzavřely pod hodnotou 95 eur za kus. To je nejníže od října 2011, kdy Evropa v důsledku světové finanční krize procházela závažnou krizí dluhovou. Akcie Volkswagenu jsou nyní níže než kdykoli během jeho emisní aféry Dieselgate, propuknuvší roku 2015, a také než kdykoli během pandemie covidu (viz graf Bloombergu níže).
  • Akcie Volkswagenu se s emisním skandálem vypořádaly po dvou letech
    Ceny akcií automobilky Volkswagenu opět posílily o 4,8 % a jejich hodnota se dostala zpět na úroveň před emisní aférou. Automobilce tak trvalo víc než 2 roky, než své ztráty odstranila. Provozní zisk koncernu dokonce předčil očekávání analytiků a stoupl na částku více než 110 miliard korun. Ceny akcií u automobilky Volkswagen tak stouply na více než 163,5 euro a společnost konečně vyrovnává své emisní ztráty.
  • Akcie v posledných rokoch počas Vianoc väčšinou klesajú
    V posledných rokoch sa akciám počas nízkej likvidity koncom roka nezvyklo dariť. V posledných štyroch rokov od Vianoc do konca roka zakaždým stratili. Keď sa pozrieme na posledných 10 rokov, tak klesli až 7-krát. Významný rast zaznamenali len v roku 2008, kedy akcie masívne padali počas finančnej krízy (ďaleko viac ako dnes). Keď nepočítame rok 2008, tak priemer v posledných rokoch je -0,4%.
  • Akcie v prvním týdnu posílily
    Akcie na pražské burze v prvním letošním týdnu posílily, od minulého pátku index PX stoupl o 1,7 procenta na 937,5 bodu. Největší pokles zaznamenaly akcie elektrárenské společnosti ČEZ, nejlépe se vedlo cenným papírům pojišťovací skupiny VIG, vyplývá z výsledků burzy. Za celý rok 2016 ztratily české akcie téměř čtyři procenta.
  • Akcie: V příštím týdnu se rozjede výsledková sezóna naplno
    Americké akciové indexy včera opětovně vystoupaly na nové rekordy. Průmyslový Dow Jones vzrostl o 0,9 % a překonal hranici 27.000 bodů. Index S&P 500 si polepšil o 0,2 % a zastavil se pouhých devět setin bodu pod úrovní 3.000 bodů. Kromě průmyslových podniků (+0,7 %) se nejvíce dařilo finančním domům (+0,6 %). Naopak na opačném konci uzavřeli realitní developeři, jejichž akcie spadly o 1,2 % pod tíhou rostoucích dluhopisových výnosů. Ty reagovaly na překvapivě vyšší zveřejněnou jádrovou inflaci v USA.
  • Akcie vrátily část loňských ztrát. Co bude dál?
    “Především dividendové akcie mohou letos, po velmi nepovedeném závěru roku 2018, nabídnout zajímavý ziskový potenciál. Světová ekonomika stále pádí dostatečně rychle, než aby ji něco zastavilo,“ říká vedoucí obchodního oddělení BHS Tomáš Matuška.
  • Akcie v reakcii na pokrok pri obchodných rokovaniach pokračujú v raste
    Obchodníci vstúpili do začiatku obchodného týždňa s pozitívnou náladou, o ktorú sa predovšetkým postaral čiastkový úspech obchodných rozhovorov medzi USA a Čínou. Americký prezident Donald Trump sa vyjadril, že USA učinili podstatný pokrok v obchodných rozhovoroch s Čínou o dôležitých štrukturálnych témach, vrátane ochrany duševného vlastníctva, prevodu technológií, poľnohospodárstva, služieb, meny a mnohých ďalších kľúčových témach. V dôsledku týchto produktívnych rozhovorov prezident Trump odložil zvyšovanie ciel z americkej strany z doposiaľ plánovaného 1. Marca. Pokiaľ obe strany dosiahnu ďalší pokrok v rozhovoroch, hodlá Trump usporiadať stretnutie s čínskym prezidentom, aby uzavreli príslušnú dohodu. Čínske akciové trhy nadviazali na základe týchto skutočností na minulotýždňový rast, v zelených číslach sa obchodujú aj hlavné európske a americké akciové indexy. Akciový index S&P 500 dnes prekonal hranicu 2800 bodov, čím sa otvoril dodatočný priestor na rast k úrovni 2900 bodov.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

Forex brokeři
reklama
CapXmaster