Už jsme od klientů několikrát slyšeli, že mají pocit, že se v Purple Trading zaměřujeme především na zkušené až profesionální obchodníky. To, že využíváme velmi pokročilou technologii a chováme se ke klientům profesionálně, na úrovni obchodního partnera, přece nevylučuje začínající obchodníky z oblasti našeho zájmu.
V Purple Trading pro klienty připravujeme několik možností, jak získat nebo rozšířit své znalosti z tradingu. O novinkách a především o tom, že chceme podporovat nové a začínající obchodníky, více pověděl Jaroslav Tupý, ředitel naší české kanceláře.
Jak přistupujete k začínajícím obchodníkům?
Nejdříve musíme zjistit, v jaké fázi tito začátečníci jsou. Je rozdíl mezi úplným začátečníkem, anebo tzv. opakovaným začátečníkem, který se nemůže dostat ze svého počátečního stavu. Tento typ začátečníka potřebuje trochu více pomoci, aby pozvedl svůj trading na vyšší úroveň.
Primárně se snažíme podle tohoto modelu selektovat začátečníky, poté zjistíme, jaké jsou jejich cíle a představy, a následně k nim přistupujeme individuálně podle jejich potřeby.
A jakou podporu tedy mohou začínající obchodníci od Purple Trading očekávat?
Úplným začátečníkům nově nabízíme prezenční semináře, na kterých se s námi mohou v přátelském duchu více seznámit se základy obchodování. Probíráme základy tradingu, včetně základů nejoblíbenějších strategií, a zároveň se s nimi bavíme o přístupech a osobním nastavení k tradingu (např. časové možnosti, osobní přístup k riziku atd.).
Díky získaným informacím je můžeme na základě zkušeností upozornit na rizikové faktory, které by začínajícího obchodníka mohly potencionálně ohrožovat. To znamená, že se snažíme minimalizovat riziko zdůrazněním klíčových věcí, kterých by si měl obchodník všímat. Zároveň naše klienty upozorňujeme na všechna rizika spojená s obchodováním forexu, CFD a pákových produktů.
Tyto semináře probíhají jako seriál 4 lekcí, kdy se s klienty sejdeme vždy jednou týdně po dobu jednoho měsíce. Na aktuální termíny se můžete přihlásit zde: https://www.purple-trading.com/cs/seminare/
V jakém časovém horizontu může naprostý laik přemýšlet o tom, že by se tradingem uživil?
Spíše v dlouhodobém horizontu, jelikož zde hraje roli spousta parametrů. V zásadě je cíl jasný: umět se rozhodnout, zda nakoupit či prodat (long anebo short). Nicméně proto, aby bylo rozhodnutí co nejsprávnější, je nezbytnou dovedností pochopení trhů.
To je klíčová myšlenka. Začínající obchodník si musí na trhy vytvořit určitý názor, vybrat si konkrétní instrumenty, které jsou pro něj vhodné a které mu vyhovují. Je důležité si uvědomit, že ne každý instrument vyhovuje všem obchodníkům.
Následně je nutné sledovat zprávy, různé typy fundamentů, a zároveň si všímat, jak se daný instrument pohybuje, což je jeden z úplně nejdůležitějších faktorů pro to, abychom mohli příslušný instrument úspěšně obchodovat.
Co všechno je potřeba při úvahách o full time tradingu vzít v potaz skvěle popsal můj kolega Adam Dulovec, v dříve vydaném článku Kdo by nechtěl být full-time trader?
Jaké to bylo, když jste na trzích začínal Vy?
Tehdy bylo bohužel velice málo informací k dispozici a zároveň o trzích málokdo věděl. Začínal jsem v roce 1994 na futures, které se obchodují v kontraktech, tzn. minimální velikost 1 lot, což je relativně rizikovější obchodování, nicméně trhy v té době byly trochu pomalejší.
Principy ale zůstávají stejné. Pokud jsme obchodovali např. ropu nebo dluhopisy, vždy bylo důležité vědět, jaké okolnosti či fundamenty ovlivňují příslušný instrument, a dle toho se rozhodovat.
Co Vám osobně v průběhu let v tradingu nejvíce pomohlo se posunout dále?
Ze začátku to byly 2 faktory, což jsou neustálé studium a kontakt s dalšími tradery. Další pomocnou činností bylo sledování úspěšných traderů. Také mi pomohlo obchodování pro jeden fond, ve kterém jsem s jedním manažerem působil, což pro mě byl určitý druh mentoringu.
Dále s postupem let větší důraz na automatizaci obchodování. Celý trh se totiž za několik posledních let posunul k automatizaci, proto jsme se i my posunuli k automatizovaným obchodům, což celkovému tradingu velmi pomohlo.
Víceméně šlo o přizpůsobování se vývoji, protože například ve zmíněném roce 1994 jsme telefonicky dostávali informace, že k realizaci nákupu vepřových půlek obvykle došlo až po 2 hodinách. Nyní je naštěstí trh k dispozici online, je rychlý a vše probíhá v rámci milisekund.
A závěrem, jakou jednu věc byste vzkázal začínajícím obchodníkům?
Nejdůležitější je práce se ztrátou. To znamená minimalizovat ztráty, a zároveň nebát se přijmout malou ztrátu. Pokud jde totiž trh proti nám, musíme si uvědomit, že je obvykle velmi těžké jej přemoct. Proto se obecně doporučuje stanovit si přijatelnou úroveň ztráty a dopředu nastavit Stop-Loss.
Neváhejte se včas registrovat na nové prezenční semináře pro začínající obchodníky. Pro zajištění co nejosobnějšího přístupu je kapacita každé lekce omezena. Přehled aktuálně vypsaných termínů a možnost přihlásit se, naleznete na https://www.purple-trading.com/cs/seminare/
Tým Purple Trading
info@purple-trading.com
+420 228 882 352 Po-Pá, 8-16h (CET)
Representative office: Vinohradská 2828/151, Praha 3, Flora
www.purple-trading.com/cs
Pamatujte, že obchodování CFDs je pákovým produktem a může tak dojít ke ztrátě vašeho celého kapitálu. Pro více informací o rizicích v tradingu prosím navštivte stránku zde.
Obchodování na devizovém a CFD trhu s marží obnáší velkou míru rizika a nemusí být vhodné pro všechny investory. Obchodování s vysokou pákou může fungovat jak ve Váš prospěch, tak i proti Vám. Předtím, než se rozhodnete obchodovat na devizovém trhu, pečlivě zvažte své investiční cíle, množství zkušeností a ochotu riskovat. Existuje možnost, že utrpíte ztrátu části nebo celé výchozí investice, a proto není vhodné investovat peníze, které si nemůžete dovolit ztratit. Měl/a byste si být vědom/a všech rizik spojených s obchodováním na devizovém trhu a v případě jakýchkoliv pochybností vyhledat radu od nezávislého finančního poradce.
Všechny názory, novinky, výzkumy, analýzy, ceny nebo jiné informace obsažené na webových stránkách jsou poskytovány jako obecný komentář k trhu a nepředstavují investiční poradenství. L.F. Investment Limited. nenese žádnou odpovědnost za ztrátu nebo škodu, zahrnující mimo jiné ušlý zisk, která může vzejít přímo nebo nepřímo z použití nebo spoléhání se na takové informace.
P.M. Purple Trading je obchodní značka, vlastněná a provozovaná společností L.F. Investment Limited., licencovaným obchodníkem s cennými papíry, regulovaným CySEC, číslo licence 271/15.