Je řešením nakupovat podhodnocené akcie?
Samozřejmě můžete namítnout, že zkušený hodnotový investor se bude zaměřovat na podhodnocené akcie, které i v této chvíli na trhu existují. A to je pravda, že určitě se dají najít podhodnocené akcie. Problém tohoto přístupu je však v něčem jiném.
Jakmile se změní sentiment na trhu, tak tato změna stáhne znovu prakticky všechny akcie. Podhodnocené akcie nebudou výjimkou. A to je důvod, proč než nyní nakupovat tyto akcie, je lepší si počkat. Tento čas však neznamená automaticky ztracený čas. Já osobně ho využívám právě k vytvoření seznamu zajímavých akcií, které se vyplatí sledovat. Tyto akcie pak budou pro mě prioritní, až se změní sentiment na trhu.
Propad akcií Kering
Akcie Kering za poslední měsíc ztratily přes 17,7 %. Důvodem tohoto výrazného propadu je nedávno vydaný profit warning. Firma očekává desetiprocentní propad celkových tržeb. Na tomto propadu má největší podíl značka Gucci. Pokles tržeb za první čtvrtletí u této značky bude na úrovni dvaceti procent. Firmě se nedaří na klíčovém asijském trhu pro luxusní zboží.
Profit warning Keringu vyvolal pochybnosti o tom, jak si vlastně stojí čínská ekonomika. Stimuly čínské vlády určitě nejsou dostatečné, protože se jedná spíš o jednorázovou pomoc než o systémové řešení. Akcie Kering nabízí českým investorům dobrou příležitost, jak spekulovat na čínské ekonomické oživení. Nebo příležitost pro shortování, když si investor bude myslet, že Čína své ekonomické problémy nevyřeší v dalších měsících.
Akcie Kering je nejlevnější za posledních pět let:
Při pohledu na graf zjistíme, že aktuální cena je nejnižší za posledních pět let. To by samo o sobě mohlo stačit jako dobrý argument pro nákup. Problém je, že prodejní tlak je silný a dlouhodobý. Akcie tak může klidně padat dál.
Dlouhodobý vývoj akcie Kering
Klíčová bude psychologická hranice 300 eur. Jestli ji udrží, bude to silný historický support. Z pohledu fundamentů se jedná o zdravou společnost. Klasický ukazovatel P/E poměr je na 14,45 a dividendový výnos na 3,97 %. Dá se však předpokládat, že firmě při poklesu tržeb klesne i zisk. Proto bude lepší počkat si do zveřejnění výsledků hospodaření za první čtvrtletí. V každém případě firmy ze sektoru luxusního zboží by měly být zastoupeny v dlouhodobém hodnotovém portfoliu.
Matěj Široký