Hodnota značky
Nike na cestě za ztracenou inovací
03.10.2024 Ve středu klesly akcie společnosti Nike o 6 % po zveřejnění čtvrtletních finančních výsledků. Během posledních tří let ztratily akcie této společnosti až 45 % své hodnoty. Trh si všiml, že značka Nike ztrácí atraktivitu mezi spotřebiteli a zaostává jak za čínskými konkurenty jako je Shein, tak za novými prémiovými značkami, jako je Lululemon. Od Elliotta Hilla, který se vrací na post generálního ředitele, se očekává, že se touto otázkou bude zabývat, ale společnost čekají náročná čtvrtletí.
Alžběta II. smyslem pro řád a oddanost monarchii vytvořila doslova bilionovou hodnotu
09.09.2022 Zesnulá královna Alžběta II. vstupuje do dějin nejen jako nejdéle vládnoucí britský monarcha, ale též „nejhodnotnější“. Pokud by britská královská rodina představovala firmu, byla by její značka, „brand“, jednou z nejhodnotnějších na světě.
Alžběta II a královská rodina jsou značky hodnotnější než Shell nebo Marks & Spencer, jen „brand“ samotné královny má hodnotu přes bilion korun. Monarchie přitom pro Brity není drahá
06.02.2022 Královna Alžběta II., která dneškem završuje 70 let na trůnu, je nejen nejdéle vládnoucím britským monarchou historie, ale též nejvýdělečnějším. Pokud by britská královská rodina představovala firmu, byla by její značka, „brand“, jednou z nejhodnotnějších na světě.
Brand Finance: Apple je po pěti letech nejhodnotnější značkou
26.01.2021 Nejhodnotnější světovou značkou je po pětileté pauze opět americká společnost Apple, která na první příčce vystřídala internetového prodejce Amazon. Uvádí to žebříček, který dnes zveřejnila organizace Brand Finance a který značku Apple ohodnocuje na 263,4 miliardy dolarů (5,7 bilionu Kč). Proti žebříčku z loňského roku je to nárůst o 87 procent. Na třetím místě za Amazonem se umístila další americká společnost Google.
Nevylijme s vaničkou i potřebné investice
26.10.2020 Zahraniční firmy, které v Česku investují do zdejších podniků, loni na těchto investicích vydělaly sumu opět přesahující 400 miliard korun. Konkrétně se dle čísel ČSÚ jednalo o 401 miliard. Ještě v roce 2006 byl tento jejich zisk pouze asi poloviční. Česko tedy vydatně upevňuje pozici atraktivní investorské lokality, která cizincům skvěle vydělává. Ty je pak zisk buď znova investují, nebo jej ve formě dividend vyvádějí za hranice. Loni takto na dividendách odteklo zhruba 319 miliard korun. Reinvestovalo se bezmála 82 miliard.
Proč v Evropa nemá žádné Googly, Facebooky, ani Alibaby. Protože má problém, jak právě teď, sklidit si i svou vlastní zemědělskou úrodu
05.07.2020 V žebříčku nejhodnotnějších značek světa je stále méně firem z Evropy. Proč? Zaspal se tu nástup IT technologií na konci minulého století a ekonomiky dusí přebujelý sociální systém.
Brand Finance: Značka Amazon má poprvé hodnotu přes 200 mld. USD
22.01.2020 Značka Amazon zůstává nejhodnotnější na světě, poprvé ale překonala 200 miliard dolarů. Proti loňsku se hodnota značky zvýšila o 18 procent na 220,8 miliardy dolarů (přes pět bilionů Kč), na první příčce je už třetím rokem. Uvedla to dnes společnost Brand Finance, která tyto trendy sleduje. Druhý je Google, který z tohoto místa sesadil firmu Apple. Všechny tři značky patří firmám ze Spojených států.
Nejhodnotnější značkou světa je Amazon, až za ním Apple a Google
11.06.2019 Americký internetový obchod Amazon letos po 12 letech přeskočil Apple a Google a s ohodnocením 315,5 miliardy dolarů (7,15 bilionu Kč) se stal nejhodnotnější značkou světa. Vyplývá to z žebříčku BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP a její firma pro průzkum trhu Kantar.
Značka Apple je skoro 137krát hodnotnější než značka Škoda Auto. Ta je přitom nejcennější českou značkou
24.05.2019 Nejhodnotnější značkou na světě je opět Apple s ohodnocením 206 miliard dolarů. Následuje Google s hodnotou značky 168 miliard a třetí je Microsoft se 125 miliardami dolarů. Vyplývá to z nového žebříčku, který sestavuje časopis Forbes.
Další články k tématu Hodnota značky
Konsenzus predpovedí: Čo vidia odborníci v roku 2021
19.01.2021 Vytváranie predpovedí je v najlepších časoch zložitá záležitosť, ale hlavne po takom prevrate. Aj tak to nezabránilo ľuďom v tom, aby vyskúšali čítanie krištáľovej gule. Neistota vytvára väčšie pokušenie, aby sme sa pokúsili predpovedať rok dopredu.
Nejdůležitější ekonomické události roku 2017
11.12.2017 Konec roku se nezadržitelně blíží, a proto je tu každoroční přehledné shrnutí všech důležitých ekonomických událostí v tomto roce. Událostí bylo velké množství, takže přinášíme pouze zkrácený výběr těch opravdu nejdůležitějších.
Nakousnuté jablko je nejhodnotnější značkou na světě. Huawei obsadil 97. místo
24.05.2019 „Na území Spojených států vznikla řada silných technologických společností, které hrají významnou roli v americké ekonomice. Hospodářství Evropské unie se více spoléhá na automobilový průmysl, v rámci kterého vzniká řada nových technologií. Společnosti jako Apple, Google či Microsoft nám však chybí,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
Příběh na trhu: Debut iPhone 15 - před Apple je zlomový okamžik? 💥
13.09.2023 Je to téměř 16 let od legendárního uvedení prvního iPhonu, který v červnu 2007 šokoval svět a odstartoval nákupní šílenství po produktech Apple. Po celou tu dobu si gigant ze Silicon Valley užíval téměř exponenciálně rostoucích prodejů svých vlajkových produktů, po kterých následovaly rekordní tržby, marže a zpětné odkupy akcií v hodnotě stovek miliard dolarů. Včerejší představení nového iPhonu 15 ale další technologickou revoluci nepřineslo. Změny oproti předchozí verzi 'Apple phone' se zdají spíše kosmetické než převratné. Nové Apple Watch také neotřásly světem nových technologií, a to i přes několik „gadgetových“ funkcí. Uvedení nového iPhonu navíc přišlo v době, kdy globální ekonomika balancuje na tenkém laně a vyhýbá se recesi, v době napjatých vztahů mezi Washingtonem a Pekingem. Bude uvedení nového modelu na trh pro společnost dalším „obchodním úspěchem“? Nebo se jedná o hrozbu, která ukáže Wall Street inflexní bod? Koneckonců, pokud něco nemůže trvat věčně - musí to jednou skončit.
Výhled pro pár EUR/USD na 16. března 2023
16.03.2023 Na začátku února dosáhl pár EUR/USD lokálního desetiměsíčního maxima 1,1032, pak se ale prudce propadl, a to především kvůli silnému dolaru, a od této značky ztratil do dnešního dne zhruba 4,0 % hodnoty.
Apple je nejcennější značkou na světě
17.10.2019 „Odhadnout hodnotu nejcennějších značek na světě je komplikované, protože nejsou na prodej. Ve skutečnosti tak nelze přesně zjistit, kolik stojí peněz. Z tohoto důvodu se různé žebříčky nejcennějších značek výrazně odlišují,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
Deník obchodníka: Část 3. technická analýza
11.10.2010 Ti z vás, kteří již něco zaslechli o Pandořině skříňce, se mějte na pozoru, protože se ji právě chystám otevřít. Ti z vás, kterým tento pojem nic neříká, se připravte na to, že se po otevření této skříňky budete potýkat s takovou přemírou možností a voleb, s jakou jste se doposud nesetkali a nejspíš už ani nikdy nesetkáte. Téma, na které se chystám, je samozřejmě technická analýza. Držte si klobouky, jízda do světa forex obchodování začíná, a chvílemi bude poněkud drsná...
IPO Alibaba: Sekundární IPO v HK bude největší IPO roku 2019
22.11.2019 V letošním největším IPO je čínský e-commerce gigant Alibaba připraven získat až $12,9 miliard na burze v Hongkongu, čímž se posílí finanční trh města zasaženého politickými nepokoji.
Akcie Hasbro se po snížení ratingu BofA propadají
14.11.2022 Akcie Hasbro (HAS.US) se na začátku nového týdne propadly o více než 8,0 % po dvojnásobném snížení na „podprůměrné“ z „koupit“ u Bank of America. Analytici společnosti BofA snížili cílovou cenu na 42 USD ze 73 USD a poukázali na dlouhodobé zničení hodnoty obchodu s karetními hrami Hasbro „Magic: The Gathering“, který generuje asi 15 % celkových příjmů společnosti a tvoří 35 % EBITDA.
Akcie Crocs lákají investory. Díky pandemii a vstupu na asijský trh mají potenciál růstu až 40 %, tvrdí Freedom Finance
18.10.2021 Nebývalého zájmu investorů se dostává v posledních týdnech i měsících jednomu z hlavních globálních výrobců obuvi pro volný čas Crocs. Podle investiční platformy Freedom Finance za to vděčí především přechodu na ekologickou výrobu, expanzi na asijský trh, ale i změně preferencí zákazníků v důsledku pandemie.
Související klíčová slova:
Finance | Peníze | USA | Británie | Evropská unie | Apple | Analytik | Daně | Kapitál | Akcie | IPO | Investice | Investor | Marže | Měny | Reinvestice | Trend | Tržní kapitalizace | Výnos | USD | Evropa | Investoři | EU | Ekonom | Zisk | Zkušenosti | Výsledky | Bohatství | Facebook | Lukáš Kovanda | Banka | Čínská banka | Etoro | EBay | Nemovitosti | Portfolia | Reuters | Trh | Zprávy | CNBC | Čistá marže | Jeff Bezos | Petr Kellner | ROCE | Spojené státy | Bohatý | Know-how | Aramco | Microsoft | Finanční ukazatele | Forbes | Americké firmy | Firmy | Miliardy dolarů | Walmart | Alibaba | Propad | Ropná společnost | Zahraniční investice | Šéf společnosti | Baidu | Tesla | Zahraniční firmy | Kapitalizace | Britská vláda | Mzdy | Průzkum | Výnosy | Příjmy | ČTK | Belgie | Hlavní ekonom | Švédsko | Norsko | Dánsko | Crown | Airbnb | Akcie společnosti | Czech Fund | Společnost Apple | Majetek | Zahraniční investoři | Značka Apple | BrandZTop | BrandZ | Ferrari | Konglomerát | Saudi Aramco | Televize CNBC | Majitel firmy | Trinity Bank | Huawei | Automobilky | Trinity | Objem | Evropské firmy | Obchod | ČSÚ | Konkurenceschopnost | Firma | Generální ředitel | Klesly akcie | Amazon | Louis Vuitton | Nejbohatší | Miliardy | Legislativa | ICBC | Visa | Rozvoj | Prognózy | Časopis Forbes | BrandZTop 100 | Škoda Auto | AT&T | Nike | Uber | Ztráta | NERV | Miliardy korun | Inovace | Podnik | Ukazatele | SAP | Brand Finance | Značka Amazon | Google | Samsung | Pingan | WhatsApp | Instagram | 100 miliard dolarů | Pokles | České měny | Pandemie | Starbucks | Výdaje | Adidas | Americká společnost | Výrobce elektromobilů | Deutsche Telekom | Vývoj | Evropské země | Špatné výsledky | Spotřebitelé | Historie | Škoda | Poslanci | Biliony | Ekonomiky | Organizace | CBS | Národní ekonomická rada vlády | Národní ekonomická rada vlády (NERV) | Více peněz | Majitel | Nizozemsko | Sociální síť | Očekávané výsledky | Shell | ONE | JDE | Unie | ČR | Technologické firmy | Zahraniční kapitál | Lululemon | Úspěchy | Ocenění | Americká společnost Apple | Praha | WeCHat | Marks & Spencer | Politici | Foot Locker | KFC | Marriott | Čínské značky | Finanční výsledky | Investice společnosti | Kantar | Odvětví | Bilion | Vnímání | Čínští výrobci | Společnosti | Společnost | Výsledky společnosti | Paweł Majtkowski | Alžběta II. | Finanční výsledky společnosti | Shein | Oděvy | Náskok před konkurencí | Oblečení | Výzva | Výkon | Prodeje | Athleta | Rozvoj strategie
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banky | ČTK | Banka | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | Cena | FOREX | Pivot