Společnost Trump Media se veřejně obchoduje na burze teprve od letošního března. Start měla firma snový, to se ale rychle zlomilo. Od svého uvedení akcie společnosti průběžně klesají a za šest měsíců odepsaly polovinu hodnoty.
Investoři nevnímají Trump Media jen jako další technologickou společnost, která stojí za nějakou sociální sítí (v tomto případě Truth). Úspěch firmy si totiž lidé spojují s počínáním Trumpa v letošních prezidentských volbách. Když se republikánovi daří a jeho šance na znovuzvolení rostou, daří se i jeho firmě na burze.
Když byl v červenci spáchán na Trumpa první atentát, akcie Trump Media okamžitě vystřelily vzhůru. Investoři to chápali tak, že takový nepříjemný incident může republikánovy šance jenom zvýšit.
Jenže pak se proti Trumpovi místo Joea Bidena postavila Kamala Harrisová a s exprezidentem to začalo jít z kopce. Ukazuje to i první (a zřejmě poslední) prezidentská debata mezi Trumpem a Harrisovou, která se vysílala minulý týden.
Před debatou bylo rozložení sil mezi kandidáty zhruba 50 na 50. Okamžitě po skončení debaty ale akcie Trump Media začaly letět dolů. Investoři tak dali Trumpovi najevo, kdo podle nich debatu vyhrál.
Letošní americké prezidentské debaty jsou ale plné překvapení a tak Trump Media během jediného týdne potkaly další dva pozitivní vzruchy.
Akcie firmy se vrátily na hodnoty před debatou (asi 19 dolarů za akcii), když Trump investory ujistili, že on sám se nebude podílu ve firmě zbavovat. Bývalý prezident může začít prodávat akcie společnosti Trump Media od 19. září, kdy skončí blokační ustanovení. Mechanismus brání zasvěceným osobám společnosti prodávat nově vydané akcie po dobu šesti měsíců od zahájení veřejného obchodování.
A další zelená svíčka se očekává na grafu Trump Media poté, co exprezident přežil už druhý pokus o atentát. Tentokrát na něj útočník střílel na Floridě. Stejně jako v případě prezidentských voleb tak zůstává otázka burzovního úspěchu Trump Media otevřená.
Filip Kalčák