Jana Lvová
Malé a střední podniky drží úroveň předcovidových tržeb. Pomáhá jim v tom přizpůsobivost a přítomnost v onlinu
08.11.2024 Malé a střední podniky si i přes nepříznivé podmínky během posledních tří let dokázaly udržet úroveň tržeb. Překonaly období pandemie, vysoké inflace i vysokých úrokových měr a přizpůsobily se změnám v nárocích svých zákazníků a odběratelů. Čeští drobní podnikatelé navýšili podíl tržeb v oblastech sportovních potřeb, hraček, potravin a oděvů. Výrazně také zvýšili podíl online tržeb v sektoru cestovního ruchu a zábavy. Dosáhli toho především posílením svých online prodejů, což je cesta, jak účinně konkurovat velkým firmám. Data ukazuje nejnovější studie Institutu ekonomických studií společnosti Mastercard.
Evropané mění po pandemii nákupní rytmus, ukazuje aktuální studie Mastercard
08.10.2024 Rok 2024 přináší výrazné změny ve spotřebitelských zvyklostech Evropanů, jak ukazuje nejnovější studie Institutu ekonomických studií společnosti Mastercard. V restauracích večeří až o desítky minut dříve a nákupy potravin a péči o sebe sama přesouvají na pracovní dny, aby víkendy mohli věnovat zážitkům a času s blízkými.
Peníze v prstenu. mBank přichází s revoluční novinkou v placení
29.05.2024 Inovativní formy placení se díky mBank opět posouvají vstříc budoucnosti. Digitální banka mBank se spojila s partnery Mastercard a Niceboy a jako první v České republice uvedla na trh platební prsten. Placení ještě nikdy nebylo tak snadné a stylové. Už žádné hledání telefonu nebo karty – absolutní svoboda třeba na pláži nebo při běhu právě přichází.
Průzkum Mastercard: Polovina Čechů se stala terčem kyberpodvodníků
17.04.2024 Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Nejčastěji se setkávají s podvodnými e-maily a SMS. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu technologické a platební společnosti Mastercard. Díky neustálému zlepšování technologických řešení a zavádění generativní umělé inteligence se daří podvodům stále častěji předcházet. V současné době Mastercard rychle, bezpečně a spolehlivě zajišťuje více než 143 miliard bezhotovostních transakcí, které ročně přes její síť projdou.
Průzkum: Podnikání je pro ženy často jen záložní plán. Rozjezd byznysu jim komplikuje péče o děti i chybějící podpora
22.02.2024 Problematické skloubení rodinného a pracovního života odrazuje ženy v Česku od založení vlastního podnikání. Větší množství žen podnikatelek by přitom pomohlo zlepšit kondici české ekonomiky. Vyplývá to z výsledků průzkumu Barometr: Touha prosperovat – část 2: České mikro a malé podniky v roce 2023. Průzkum vznikl v rámci programu na podporu podnikání Mastercard Strive™ Česko, ze společné iniciativy Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace CARE Česká republika.
Češi důvěřují malým podnikatelům. Za jejich produkty a služby si rád připlatí každý třetí
23.01.2024 Mikro a malí podnikatelé jsou páteří české ekonomiky, o jejich důležitosti nepochybuje 80 % Čechů. Podle celostátního průzkumu Barometr: Touha prosperovat – část 2: České mikro a malé podniky v roce 2023 jim důvěřuje více než polovina dotázaných, což je nejvíce ze všech zkoumaných subjektů. I díky tomu je více než třetina Čechů ochotná si za jejich služby připlatit. Průzkum vznikl v rámci programu na podporu podnikání Mastercard Strive™ Česko, ze společné iniciativy Centra pro inkluzivní růst společnosti Mastercard a neziskové organizace Care Česká republika.
Související klíčová slova:
Peníze | Inflace | OECD | HDP | Apple | Hospodářství | Sazby | CEO | Finanční instituce | Nástroj | Platforma | Trend | Úrokové sazby | Banky | EUR | EU | Zkušenosti | Výsledky | Financování | Obchodníci | Vzdělávání | Podpora | Banka | Cena | Trh | ROCE | Bankovní sektor | Podnikání | Energie | Podnikatelé | Firmy | Citi | Odhodlání | Průzkum | Podniky | Konkurenceschopnost | Studie | Generální ředitel | Black Friday | Hlavní ekonomka | Ekonomka | Rozvoj | Problémy | Šperky | Ředitelka | MasterCard | Inovace | Velké firmy | Podnikatelky | Výsledky průzkumu | Google | Situace | Pandemie | Zlepšení | Hospodářství Evropské unie | Střední podniky | Vývoj | Spotřebitelé | Domácnosti | Asociace | mBank | Růst | Potenciál | Ekonomiky | Slovensko | Poradce | Organizace | Hotelnictví | Práce | Údaje | Malé podniky | Posílení | Bezpečnost | ONE | Xiaomi | Umělé inteligence | JDE | Unie | ČR | Google Pay | Ocenění | Ceny | Důvěra | Pracovní místa | Česká republika | Zpomalující inflace | MJ | Příležitosti | Mali | Pozitivní vliv | Technologie | Růst společnosti | Odvětví | Flexibilita | Přizpůsobivost | Štěstí | Chování | Vnímání | Martin Podolák | Společnosti | Vrcholy | Apple Pay | Češi | Společnost | Dopady inflace | TIM | Instituce | Nárůst výdajů | ZEN | Fenomén | Vysoké inflace | Ženy | Sport | Spojení | Překážky | Platba | Vysoké úrokové sazby | Partnerství | CEO společnosti | Neziskové organizace | Vice | Pečlivé plánování | DNO | Generativní umělé inteligence | Počet plateb | Plánování | Podvody | Cyber Monday | Tokenizace | ProCent | Rok 2024 | Technologické inovace | Platformy | Katarína Klamková | Care Česká republika | Mastercard pro Českou republiku a Slovensko | Šárka Grguřičová | Antoš | Barometr | Touha prosperovat | České mikro a malé podniky | Mikro a malé podniky | Malí podnikatelé | Oblečení | Decision Intelligence Pro | Decision Intelligence | Mastercard pro Českou republiku | Přizpůsobovat se | Další vzdělávání | Nákupy | Hodinky | Lucie Mairychová | Czechitas | CARE Česká republika | Prsten | Karty | Úrokové míry | Služby | Luděk Slouka | mBank v Česku | Slevové akce | Body | Natalia Lechmanová | Mastercard pro Česko a Slovensko | Mastercard pro Česko
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banky | Banka | ČTK | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | Cena | FOREX | Pivot