Trendy v chování spotřebitelů
Pohled do budoucnosti – trendy v chování spotřebitelů (7. díl)
09.05.2024 Článek se zabývá trendy v chování spotřebitelů a jejich vlivem na ekonomiku a investice. Čtenář se dozví o změnách preferencí a vkusu spotřebitelů, sociálních a kulturních vlivech, technologickém pokroku a roli sociálních médií při formování spotřebitelských preferencí. Zohledňuje se také faktory jako ekonomické podmínky, demografie, sociální a kulturní změny, média a psychologické aspekty, které ovlivňují trendy ve spotřebitelském chování.
Úvod do fundamentální analýzy - hlavní pilíře fundamentu (2. díl)
05.01.2024 Ve druhém článku pokračuji ve zkoumání světa fundamentální analýzy (FA) a prohlubuji naše chápání jeho klíčových aspektů. V předchozím článku jsme se seznámili se základy této důležité metody analýzy trhů a pochopili, proč hraje v investování nezastupitelnou roli. Nyní však přejdeme k hlavním pilířům FA, které nám umožňují lépe pochopit a předvídat pohyb trhů.
Další články k tématu Trendy v chování spotřebitelů
Změna chování čínských spotřebitelů může značně ovlivnit globální trh
29.11.2019 Zpomalování růstu globální ekonomiky a postupné snižování odhadů Mezinárodního měnového fondu (MMF) v jednotlivých zemích s sebou přináší i nové trendy vývoje a postupné změny v chování spotřebitelů. Příkladem je čínská ekonomika, kde spotřebitelé postupně ustupují z trendu posledních let, kdy významnou část úspor utráceli v zahraničí.
Fundamentální analýza akciových trhů – jak vybrat správný sektor pro investování (2. díl)
16.05.2024 Článek poskytuje přehled různých odvětví a jejich charakteristik, včetně technologie, zdravotnictví, energetiky, financí, spotřebního zboží, materiálů a komodit, trhu s nemovitostmi, telekomunikací, pohostinství a veřejných služeb. Dále se zaměřuje na to, jak makroekonomické faktory ovlivňují tato odvětví, včetně úrokových sazeb, inflace a geopolitických událostí. Nakonec uvádí příklady atraktivních odvětví a klíčové společnosti v nich. Celkově nabízí ucelený pohled na investiční možnosti a rizika v různých sektorech.
Dekarbonizace: Scénář do roku 2030 vede společnosti k větší udržitelnosti
05.03.2024 Dekarbonizace tvoří základ pro udržitelnou ekonomiku. Společnosti však často stojí před otázkou, jak učinit strategická rozhodnutí pro lepší zítřek již dnes. Ve své studii "Foresight studie: Dekarbonizace" vytvořila společnost Rohrbeck Heger, strategická divize Creative Docku prostřednictvím strategického foresightu scénář budoucnosti pro rok 2030, který nastínil směry postupu.
Finanční krize v roce 2019? 15 znaků blížící se recese
11.09.2019 Přehřívání trhu a slábnoucí výsledky z minulého roku jsou pro řadu analytiků předzvěstí blížící se finanční krize, či dokonce potenciálního pádu burzy. Samozřejmě, nikdo nemůže s jistotou prohlásit, kdy ekonomická krize skutečně přijde. V následujícím článku si probereme, které signály mohou naznačovat blížící se finanční krizi a také, jak se v nejkritičtějším případě při pádu burzy zachovat.
Komodity – kompletní průvodce komoditním trhem
28.02.2024 Investování a obchodování na komoditním trhu je zajímavý a specifický typ tradingu a investice, který se v mnoha ohledech podobá obchodování a investování do akcií. V tomto článku si představíme svět komodit a najdete zde kompletní průvodce světem komoditního trhu.
Prodeje na Černý pátek v USA dosáhly rekordních úrovni 📌
27.11.2023 Letos Black Friday ve Spojených státech znamenal výrazný nárůst online tržeb a dosáhl rekordních 9,8 miliardy dolarů, což je 7,5% nárůst oproti předchozímu roku. Pozoruhodný posun byl pozorován v chování spotřebitelů, přičemž více než polovina těchto tržeb ve výši přibližně 5,3 miliardy USD pochází z mobilních nákupů. Tato změna podtrhuje rostoucí vliv mobilního nakupování, poháněného reklamou na sociálních sítích a influencery. Zpráva společnosti Adobe, která primárně sledovala online nakupování, zdůraznila, že zatímco nákupy v obchodech mírně vzrostly o něco málo přes 1 %, nárůst prodeje v e-commerce o 8,5 % ilustruje jasnou preferenci spotřebitelů pro online nakupování. Trend nakupování online byl urychlen pandemií a měnícími se spotřebitelskými návyky, které se odklonily od tradičních zážitků Black Friday v obchodech.
Maloobchod pokračuje v oživení, došlo ale ke zpomalení
08.10.2020 Tuzemský maloobchod (bez započtení prodeje automobilů) vykázal v srpnu v meziročním vyjádření stagnaci. Po zohlednění kalendářních vlivů to pak odpovídá meziročnímu reálnému zvýšení o 1,6 %, což je jen mírně pod růstem z minulého měsíce (1,8 % r/r). Se zahrnutím automobilů došlo k meziročnímu snížení tržeb o 2,6 %. Náš optimistický předpoklad zlepšení trendu oživení se tak nenaplnil. I přesto ale trend zlepšení pokračuje. Oproti červenci maloobchodní tržby reálně vzrostly o 0,3 %.
💲 Dollar ztrácí před daty z maloobchodu
16.05.2023 Poslední dva měsíce jsme při pohledu na data maloobchodních tržeb pozorovali spíše salbší chování spotřebitelů. Na druhou stranu by oživení dynamiky mezd mělo přispět k oživení maloobchodních tržeb. Údaje s vyšší frekvencí navíc naznačují, že prodej aut a na čerpacích stanicích se odrazily, ale prodeje v jiných kategoriích mohou být smíšené.
Dow prolomil hranici 43 000, Nvidia láme rekordy, Caterpillar utrpěl ztráty – co bude dál?
15.10.2024 Pondělní obchodní seance na Wall Street skončila sebevědomým růstem klíčových indexů, včetně indexů S&P 500 a Dow Jones, které dosáhly historických maxim. Hlavním motorem tohoto růstu byl zájem investorů o technologické giganty před blížícím se zveřejněním firemních výsledků a důležitých ekonomických údajů.
Důvěřovat nerovná se utrácet
28.11.2013 Průzkumy důvěry amerických spotřebitelů v posledních měsících ukazují na krátkodobé zhoršování po delším období poziti...
Související klíčová slova:
Mezinárodní konflikty | Politické reakce | Trend | Cenové trendy | Krizové řízení | WTO | Náklady na půjčky | Rozhodnutí centrálních bank | Expanze | Nezaměstnanost | Dopad na ekonomiku | Pandemie | Deflace | Pandemie COVID-19 | Analýzy | Politické změny | Pověst značky | Co to ovlivňuje? | Psychologie spotřebitelů | Výhled | Komplexní rámec | Politická situace | Politické a regulační změny | Inflace | Centrální banky | Ekologické události | Rozpočtové deficity | Covid | Vice | Třetí pilíř | Oblečení | Hlavní pilíře fundamentu | Odvětví | Negativní dopad | Tudor Jones | Embarga a sankce | Deficity a přebytky | Rozpočtové deficity a přebytky | Analýza hospodářských politik | Obchodní války | Výnosy | Poptávka | Mezinárodní ekonomika | Ekonomiky | Daniel Kahneman | Cenové hladiny | Peníze | Politika | Očekávání | Obchodní dohody | Mezinárodní dohody | Investujeme | Energetický sektor | Pohled do budoucnosti | Technologický vývoj | Růst | Nabídka | Příležitosti | Klíčový ukazatel | Způsob obchodování | Nové technologie | Hospodářské recese | Znalost | Chování | Ekonomické modely | Faktor udržitelnosti | Paul Tudor Jones | Úrokové sazby | Dodávky ropy | Trh | Pověst | Společnosti | Aspekty týkající se trendů v chování spotřebitelů | Tržní podmínky | Recenze | Demografické změny | Nadnárodní vlivy | Pandemie COVID | Fiskální udržitelnost | Podnikání | Budoucnost | Měnové trendy | Opatření | Pozornost | Nabídka a poptávka | Ekonomické modely a prognózy | Geopolitické události | Pohyb trhu | Metody analýzy trhu | USA | Pilíře fundamentu | Sankce | Podnikání a inovace | Výdaje | Fundamentální analýzy | Příležitosti a rizika | Tudor | Vliv trendů ve spotřebitelském chování na ekonomiku | Vývoj | Konkurenceschopnost | Strategické plány | Vliv na ekonomiku | Kdo to řídí | Měnové politiky | Fiskální politika | Vliv krizových situací | Investiční strategie | Změny úrokových sazeb | Sazby | Mezinárodní vztahy | Dopad na finanční trhy | Ekonomické podmínky | Investování | Fed | Faktory ovlivňující trendy v chování spotřebitelů | Trhy | Dosáhnout úspěchu | Rizika | Investiční rozhodnutí | Analýzy trhu | Růstové sektory | Regulační změny | Mezinárodní obchod | Společenské změny | Globalizace | Světová obchodní organizace (WTO) | Obchod | Jak vydělat peníze | Jak vydělat | Buffett | Inovace | Investiční podmínky | Ceny | Recese | Války | Centrální banka | Předpovědi | Makroekonomické faktory | Instituce | Výnosy z investic | Inflace a deflace | Metody analýzy | Sociální média | Obchodování | Kontext | Obchody | Jakub Matis | Portfólia | Mobilní aplikace | Psychologické faktory | Situace | Psychologie | Rozhodování | Zdanění | Hospodářský cyklus | Katastrofy | Dlouhodobé trendy | Dramatický dopad | Podniky | Elektronické obchodování | Celebrity | Technologie | Mezinárodní kontext | Prognózy | Růst trhu | Investice | Pro investory | Potenciál | Energetické zdroje | Konkurence | Psychologické aspekty | Demografie | Online recenze | Hospodářství | Výhled do budoucna | Ukazatel | Měny | Hospodářský růst | Jim Rogers | Munger | Organizace | Média | Plány | Makroekonomické analýzy | COVID-19 | Rychlý vývoj | TIM | Investiční | Příjmy | Rozvoj | Rozhodnutí vlády | Finanční trhy | Udržitelnost | Výkonnost | Hrubý domácí produkt | Krize | Geopolitické faktory | Světová obchodní organizace | Ekonomika | Ekonomické teorie | Odpovědnost | Práce | Úspěch | Investiční příležitosti | Bezpečnost | Banky | Obchodní podmínky | Vlády | Ray Dalio | Analýza | Jak fungují trendy spotřebitelského chování? | Fungování finančních trhů | Pozice | Portfolia | Hospodářské cykly | Služby | Technologický pokrok | Dění na trhu | Investoři | Spotřebitelé | Vzdělávání | Stav hospodářství | Ropy | Obchodní vztahy | Emoce | Makroekonomická analýza | Nové příležitosti | Produkty a služby | Warren Buffett | Vydělat peníze | Měnová politika | Doporučení | Technologické inovace | Charlie Munger | Paul Samuelson | Cykly | Materiály | Pracovní síly | Ukazatele | Ovlivňování | Banka | Zvýšený zájem | Chování spotřebitelů
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banka | Banky | Obchodování | ČTK | Růst | Indikátor | Pokles | Trading | Cena | FOREX | Pivot