Obchodníci často musí rychle přemýšlet a činit rychlá rozhodnutí. Poté se rychle vrhnou do otevírání obchodních pozic. Aby byli úspěšní, potřebují určitou duchapřítomnost. Potřebují také disciplínu, aby se drželi svých vlastních obchodních plánů a věděli, kdy realizovat zisky a kdy vystoupit ze svých otevřených ztrát. Emoce prostě nemohou stát v cestě.
Když obchodníci dostanou špatné zprávy o určitém trhu nebo o ekonomice obecně, přirozeně se vyděsí. Mohou reagovat přehnaně a cítit se nuceni ukončit své obchodní pozice a zdržet se jakéhokoli dalšího rizika. Pokud tak učiní, mohou se vyhnout určitým ztrátám, ale také mohou přijít o některé zisky. Obchodníci musí pochopit, co je strach: přirozená reakce na vnímanou hrozbu. V tomto případě však jde o ohrožení jejich ziskového potenciálu. Obchodníci by se měli zamyslet nad tím, čeho se bojí a proč se toho bojí. Ale toto myšlení by mělo nastat před špatnými zprávami, ne uprostřed nich.
Tím, že si to obchodníci promyslí dopředu, budou vědět, jak instinktivně vnímají události a jak na ně reagují, a mohou tak překonat svou emocionální reakci. Samozřejmě to není snadné, ale je to nutné pro "zdraví" obchodního účtu tradera, o traderovi samotném nemluvě. Pokud jste chamtivým traderem, budete se snažit udržet v ziskovém obchodě příliš dlouho. Dříve nebo později se trend obrátí a chamtiví obchodníci se chytí do pasti. Chamtivost není snadné překonat. Obchodník by se měl naučit rozpoznávat tento instinkt a vypracovat obchodní plán založený na racionálním myšlení, nikoli na rozmarech nebo instinktech.
Je důležité, aby obchodníci zůstali flexibilní a čas od času zvážili experimentování. Můžete například zvážit použití různých přístupů ke zmírnění rizika. Jedním z nejlepších způsobů, jak se může obchodník učit, je experimentování. Nezapomínejte však, že by experimentování mělo být v rozumných mezích. Takováto vaše zkušenost může také pomoci snížit emocionální vlivy na váš trading.
Shrnutí
Nezapomínejte, že byste měli jako obchodníci pravidelně hodnotit své vlastní výkony. Kromě revizí svých výnosů a jednotlivých pozic byste se měli zamyslet nad tím, jak jste se na obchodní seanci zaměřil, jak moc se vzděláváte a znáte novinky z trhů. Toto pravidelné hodnocení vám jako obchodníkům může pomoci opravit chyby, změnit vaše špatné obchodní návyky a celkově zvýšit výnosy z obchodování.
Gabriel Štefaňák
Dukascopy Europe