První velké téma byla oblast streamingu, kde byla pozornost věnována především společnosti Warner Bros. Discovery, jejíž akcie jsou již delší dobu pod tlakem. Streamování není tak lukrativní, jak se původně očekávalo, a klasický televizní segment skomírá rychleji, než se předpokládalo. Navíc obrovská konkurence v tomto sektoru tlačí všechny hráče stále více do rohu. Kam se bude streaming vyvíjet dále? Může mít tento sektor jednoho vítěze?
Graf WBD.US, týdenní svíce
Zdroj: xStation
Další oblast, kterou pánové považují za zajímavou, je automobilový sektor. Klasické automobilky jsou totiž dnes z hlediska ocenění extrémně levné a mnohé z nich se obchodují za 3-5násobek ročního zisku. Zajímavou investiční příležitostí tak může být například Stellantis, jedna z největších automobilových společností na světě, pod kterou spadají značky jako Peugeot, Citroën, Dodge a mnoho dalších předních automobilových výrobců. Stellantis má navíc malou expozici vůči Číně, spoustu hotovosti a minimální zadlužení. Je tedy takové ocenění opravdu zasloužené, a jak si stojí konkurenční Volkswagen nebo Toyota?
Graf STLAM.IT, týdenní svíce
Zdroj: xStation
Samozřejmě došlo i na společnost Nike, jejíž špatné výsledky zapříčinily propad ceny akcie o více než 20 % v rámci pouhého jednoho týdne. Firma v posledních letech učinila několik špatných strategických rozhodnutí, například omezila prodej prostřednictvím jiných prodejců a příliš se spoléhala na některé staré modely bot, zatímco konkurence nespala a brala společnosti podíl na trhu. Nike také ztratil některé velké a známé sportovní tváře, které si založily vlastní značky, a také je stále méně populární v běžecké komunitě. Pokud by se společnosti podařilo obrátit kurz, mohlo by se po jejím nedávném propadu jednat o velmi zajímavou akcii. Je ale možné, aby se Nike dostal zpět na výsluní?
Graf NKE.US, týdenní svíce
Zdroj: xStation
O problémech by mohlo hovořit i vedení jedné z největších a nejznámějších čínských společností, kterou je Alibaba. Posledních několik let pro ni bylo doslova utrpením, když ji sužovala řada problémů různého druhu. Alibaba přesto roste, expanduje, odkupuje své akcie a generuje obrovské množství hotovosti. Akcie však zatím nereagují. Může být tato situace příležitostí, nebo je investování v Číně stále nebezpečné?
Graf BABA.US, týdenní svíce
Zdroj: xStation
Naopak společností, které se daří, ale přesto se její akcie obchodují v mírné korekci, je LVMH, představitel luxusního sektoru známý pro značky jako Louis Vuitton, Hennessy a řadu dalších. Firma zřejmě doplácí na nedávné parlamentní volby, zpomalující poptávku z Číny, vyšší úrokové sazby a skutečnost, že v poslední době více zvyšuje ceny. Udrží si luxusní značky svůj lesk, nebo firmu čekají horší časy? Co se evropský generální ředitel konglomerátu naučil od dravých amerických manažerů, a jak mu to pomohlo ve vedení LVMH?
Graf MC.FR (LVMH), týdenní svíce
Zdroj: xStation
Celý podcast naleznete na odkazu přiloženém níže. Kromě zmíněných témat v epizodě zazněla i řada dalších zajímavých věcí, jako například názor na současné problémy firmy Starbucks nebo kde obecně hledat levné akcie na dnešních burzovních maximech. Pokud jste fanoušci stock pickingu a hledáte inspiraci, na které tituly se v současné situaci zaměřit, tento díl seriálu Povídání o trzích byste si rozhodně neměli nechat ujít!
Celou epizodu si můžete poslechnout zdarma: https://cz.xtb.com/povidani-o-trzich
Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucí výkonnosti. Každý, kdo jedná na základě těchto informací, tak činí výlučně na vlastní riziko. Investování je rizikové. Investujte zodpovědně.