● Konsolidovaný čistý zisk za celý rok 2022: 163,3 milionu EUR, což je o 214,4 % více než v roce 2021.
● Více než 51 tisíc klientů získaných ve čtvrtém čtvrtletí a celkem 196,9 tisíc v roce 2022
● Nárůst čtvrtletního objemu obchodů klientů s nástroji CFD o 60,3 % r/r – z 1,074 milionu na 1,720 milionu lotů
● Zvýšení ziskovosti na lot o 48,9 %
Dynamický růst společnosti XTB a příznivé tržní podmínky vedly v roce 2022 k rekordním finančním výsledkům. Za celý rok 2022 dosáhla společnost XTB konsolidovaného čistého zisku ve výši 163,3 milionu EUR, a to je více než trojnásobek v porovnání s předchozím rokem (52,0 milionu EUR). Provozní výnosy zaznamenané po čtyřech čtvrtletích roku 2022 dosáhly hodnoty 308,1 milionu EUR oproti 136,7 milionu EUR v roce 2021. Meziroční nárůst výnosů o 125,4 % je rekordním úspěchem v historii skupiny. Provozní náklady naopak v roce 2022 dosáhly 119,1 milionu EUR (v roce 2021: 76,2 milionu EUR).
V roce 2022 pokračoval trend dynamického růstu klientské základny a počtu aktivních klientů. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 získala společnost XTB více než 51 tisíc klientů, což spolu s výsledky z předchozích čtvrtletí roku dává více než 196,9 tisíce nových klientů za celý uplynulý rok. V každém ze čtyř čtvrtletí tak firma splnila svůj závazek získat v průměru alespoň 40 000 nových klientů čtvrtletně. Celkový počet klientů na konci čtvrtého čtvrtletí přesáhl 614,9 tisíc. Důležitým ukazatelem ovlivňujícím výsledek je průměrný počet aktivních klientů – ve 4. čtvrtletí činil 161 tisíc oproti 127 tisícům ve stejném období předchozího roku. Za celý rok 2022 činil průměrný počet aktivních klientů 153 tisíc (v roce 2021: 112 tisíc). To se projevilo v nárůstu objemu obchodů s CFD nástroji vyjádřeného v lotech – ve čtvrtém čtvrtletí činil 1,720 milionu lotů oproti 1,074 milionu ve stejném období roku 2021 (nárůst o 60,3 %). Ziskovost na lot se zvýšila o 48,9 %. Zvýšila se také hodnota čistých vkladů klientů z 636,8 milionu EUR v roce 2021 na 729,9 milionu EUR v roce 2022.
- Rok 2022 byl pro XTB nepochybně rekordní. Vysoká volatilita na finančních trzích a rostoucí inflace způsobily, že se společnost začala dívat na správu peněz jinak. V důsledku toho byl patrný zvýšený zájem o investování na finančních trzích, a to jak aktivním, tak pasivním způsobem. Roky budování mezinárodní značky, rozšiřování klientské základny, rozvoj nabídky produktů a zaměření na finanční vzdělávání se promítly do našich finančních výsledků – komentuje Omar Arnaout, generální ředitel XTB.
Pokud jde o výnosy XTB z hlediska tříd nástrojů, které se na jejich tvorbě podílely, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 byly nejziskovější CFD založené na indexech. Jeho podíl ve struktuře výnosů z finančních nástrojů dosáhl 52,5 %. Stejná třída aktiv generovala XTB v průběhu roku 2022 také nejvíce příjmů (46,4 %). To je důsledkem vysoké ziskovosti kontraktů založených na indexech US 100, DAX (DE30) a US 500. Druhou nejziskovější třídou aktiv byly kontrakty CFD založené na komoditách s 33,8% podílem na struktuře příjmů za celý rok 2022 (ve čtvrtém čtvrtletí: 40,9 %), přičemž vedoucími nástroji v této třídě byly kontrakty založené na cenách zlata, ropy a zemního plynu. Příjmy z CFD kontraktů založených na měnách tvořily 17 % v celém roce 2022.
Provozní náklady za celý rok 2022 činily 119,1 milionu EUR a byly o 42,9 milionu EUR vyšší než ve srovnatelném období roku 2021 (76,2 milionu EUR). Nejvýznamnějšími položkami byly náklady na mzdy a požitky zaměstnanců, které jsou důsledkem neustálého rozvoje společnosti, a tedy i růstu zaměstnanosti, a dále marketingové náklady vyplývající z propagačních aktivit. Ve čtvrtém čtvrtletí společnost XTB pokračovala v globální marketingové kampani s ambasadorem značky Conorem McGregorem, jedním z nejúspěšnějších a nejuznávanějších zápasníků bojových umění na světě. Navíc je jedním z nejlépe placených sportovců na světě, čehož dosáhl díky mnoha sportovním i investičním úspěchům. Fintech v souladu se svou strategií neustále pracuje na zlepšování své nabídky. To vše díky zaměření na oslovení masových klientů, což je v současné době prioritou rozvoje společnosti.
- Uplynulý rok byl pro nás velmi povzbudivý, protože jsme ukázali, že jsme schopni využít tržních příležitostí. V současné době je naší prioritou další rozšiřování klientké základny, a proto pokračujeme v rozsáhlých marketingových aktivitách. V roce 2023 bychom chtěli laťku ještě zvýšit a získat minimálně 40-60 tisíc nových klientů za čtvrtletí. To však není všechno. Mohu směle říci, že investování vstoupilo do hlavního proudu, a proto je naší ambicí také oslovit masovou klientelu. Proto pracujeme na zavedení nových produktů do naší nabídky, které nám umožní ještě více zvýšit počet aktivních uživatelů – komentuje Omar Arnaout.