V principu se Forexového obchodování účastní tři skupiny osob. Jde o banky, makléře a klasické zákazníky. Jednotlivé skupiny je možné ještě detailněji rozebrat a to tak, že banky mohou představovat jak národní (centrální) instituce, tak i místní a mezinárodní banky komerčního charakteru. Makléři představují prostředníky mezi nakupujícími a prodávajícími. Faktickými zákazníky pak jsou všichni klienti a spekulanti, kteří mají jasný cíl a to vydělat na Forexu.
Úlohy jednotlivých účastníků měnového trhu se samozřejmě liší. Banky jsou jakýmisi tvůrci celého trhu (market maker). Díky tomu, že banky uskutečňují velký objem operací jak pro své klienty, tak i na svůj účet, stanovují banky samostatně cenu, za kterou jsou ochotny danou měnu prodávat či za ni platit. Centrální banky se v tomto systému profilují z pohledu zajišťování stability, dozoru a určování měnové politiky země.
Makléři představují skupinu, která zprostředkovává a ulehčuje při obchodu jednotlivým stranám. Obvykle jsou makléři společně propojeni, spojeni s bankou a určitým způsobem také vytvářejí trh. Obvykle se snaží makléř nabídnout lepší kurz než banka. Existuje velké množství takových společností, které dokážou zákazníkům výrazně ulehčit při jejich obchodování.
Zákazníci představují skupinu jednotlivců, finančních institucí a fondů. Prakticky všichni jsme určitou formou účastni na Forexovém obchodování, jelikož jezdíme na dovolenou, měníme si peníze za zahraniční měnu anebo třeba nakupujeme v zahraničí přes internet. Při každé takové situaci jsme součástí měnového obchodování. Do této skupiny patří i spekulanti, kteří se svým odhadem, výpočtem či tipem snaží vydělat na změně měnového kurzu.