Ale zpět k tradingu. Takže zpočátku jsem si opravdu myslel, že ať člověk dělá, co dělá, před něčím se v životě neschová. Moje odhodlání stát se úspěšným obchodníkem mělo být vykoupeno „drcením“ vzorečků, opakovanými výpočty bůhví čeho atd. atd… Jenže když jsem se do studia tradingu pustil, zjistil jsem, že matematika není až tak důležitá, jak se mi zprvu zdálo. Najednou jsem viděl, že v různých platformách existují pomůcky, které může obchodník využít například pro výpočet pozice. Viděl jsem, že není nutné počítat nějaké složité příklady, abych zjistil, jak se trh choval v minulosti a jak se chová teď. Na to je tam přehršel indikátorů a oscilátorů. Vlastně jsem zjistil, že sčítání a odčítání, malá násobilka a dělení bohatě dostačují. Všechno učivo probrané nejpozději do čtvrté třídy základní školy. Musím říci, že to byla veliká úleva a vlastně musím přiznat, že o to víc mě to bavilo, když jsem zjistil, že moje matematické dovednosti na úrovni právě té čtvrté třídy mému cíli postačují.
Tak jsem se učil, obchodoval, učil, obchodoval... a dospěl jsem k závěru, že rozdíl, mezi úspěšnými a neúspěšnými není ve výkonosti kalkulačky. Občas říkám, že kdybych byl člověk, který bude rozhodovat o zařazení studia tradingu do školského systému, tak bez znalosti problematiky a po prvním pohledu do platformy bych trading zařadil jednoznačně na matematickou fakultu. Avšak po několika letech nabírání zkušeností, bych dnes bez rozpaků a rozmýšlení okamžitě řekl, že se jedná o učivo pro fakultu filozofickou.
Takže upravenými slovy klasika „čísel se nebojme a na množství nehleďme...“.
Michal Uma