Broker (Makléř / Zprostředkovatel) je termín nejen pro finanční trhy. Makléři poskytují své služby v mnoha různých oborech, ale obecný princip jejich činnosti je podobný. Burza cenných papírů je však úplně jiný svět, a proto je důležité poskytnout podrobnější popis toho, co brokeři dělají a jaké jsou jejich klíčové funkce.
Kdo jsou brokeři?
Burzovní transakce provádějí profesionální hráči na trhu a pokud investoři k žádnému z nich nepatří, potřebují zprostředkovatele. Jednotlivci se nemohou jen tak objevit na burzách a koupit nebo prodat aktivum (od měn a akcií až po drahé kovy), o které mají zájem.
Brokerská společnost je profesionálním účastníkem finančních trhů, který má právo poskytovat svým klientům (fyzické i právnické osoby) možnost:
- otevřít obchodní účet a
- odesílat objednávky na nákup nebo prodej
Broker bude s výše uvedenou objednávkou pracovat na burzách cenných papírů.
Vztahy mezi brokery a jejich klienty jsou upraveny dohodou. Podle této dohody brokeři zastupují své klienty na burzách, protože brokeři jsou považováni za profesionální účastníky, které jsme zmínili dříve. Jménem klientů využívají brokeři účty klientů ke splnění klíčového účelu obchodování na trhu (tj. zadávání objednávek na nákup / prodej).
Vztahy mezi klientem a brokerem
V souladu s pravidly brokera, je pro klienta otevřeno několik účtů.
- Hlavní soukromý účet je otevřen v depozitáři. Obsahuje záznamy o všech cenných papírech, které byly zakoupeny pro klienta.
- Kromě toho klient získá soukromý peněžní účet pro provádění transakcí s jeho prostředky.
Od tohoto okamžiku jsou investice klienta úkolem brokera. Je to broker, kdo:
- převádí peníze na burzy cenných papírů
- sleduje provádění příkazů
- jedná jako daňový agent.
Je to docela hodně, že?
Brokeři nepoužívají své vlastní prostředky k obchodování jménem klientů. Prostě předávají příkazy klientů burzám a za to dostávají provizi.
Co dalšího dělá broker pro klienta?
Co jiného mohou brokeři udělat pro podporu začátečníků i zkušených obchodníků? Společnosti zaměřené na klienty nabízejí své vlastní analytiky, aby klientům usnadnily získávání obchodních znalostí. Poskytují také obchodní doporučení a přitahují klienty ke vzdělávacím kurzům prostřednictvím online a offline seminářů.
Účelem je poskytnout obchodníkům více pohodlí, pomoci jim „hlouběji se ponořit“ do obchodních a směnárenských aktivit a zefektivnit spolupráci mezi brokery a klienty.
Navíc brokeři poskytují svým klientům obchodní terminály pro zadávání objednávek. Je to počítačový software, který využívá online kotace. Tyto terminály byly postupem času přizpůsobeny pro mobilní zařízení, chytré telefony a tablety.
Závěr
Zdá se, že dnešní broker není jen prostředníkem mezi osobou, která chce obchodovat na burzách a burzami samotnými, ale něco mnohem víc. Zahrnuje vše:
- analytické centrum
- technologické centrum
- vzdělávací centrum
Každá z těchto funkcí musí být vykonávána na nejvyšší možné úrovni. V opačném případě si mohou klienti zvolit jiného brokera, se kterým budou obchodovat. Konkurence v brokerském průmyslu je extrémně vysoká. Při výběru brokera by se jeho provizi neměla věnovat velká pozornost. Místo toho se blíže zajímejte o služby a příležitosti, které nabízejí.
Tým RoboMarkets
info@robomarkets.cz
+420 800 088 482
https://www.robomarkets.cz/
Upozornění na rizika:
- Tento materiál a informace v něm obsažené slouží pouze pro informační účely a v žádném případě by neměly být považovány za poskytování investičního poradenství pro účely zákona o investičních společnostech 87 (I) 2017 Kyperské republiky, nebo jakoukoli jinou formu osobního poradenství nebo doporučení, která se týká určitých typů transakcí s určitými druhy finančních nástrojů.