Na začátku podnikání má člověk většinou nápad. Ten nestačí. Spousta lidí má každý den nějaký nápad. Někteří je mají stále a přesto se z nich stanou bezdomovci. Po nápadu u někoho přijde snaha o více či méně úspěšnou realizaci. Pokud přežijete rok, dva většinou si Vás všimne někdo, kdo Vás napodobí, protože nemá nápady, ale chce peníze. Vystihne Vaše slabiny a na Vás je jak zareagujete. Jde schopnost přizpůsobit se. Pokud se přizpůsobíte, využijete této situace, podíváte se, co dělá konkurence lépe a v čem jste lepší vy (SWOT analýza). Silné stránky konkurence převezmete do svého arzenálu a vylepšíte. To nejlepší ze sebe ještě zdokonalíte.
A toto budete dělat pořád dokola. Dokud své podnikání neprodáte nebo o něj nepřijdete nebo nepřijdete o život. Stále budete analyzovat silné stránky svého podniku a jeho okolí (konkurence, pracovní trh, legislativní prostředí), a výsledky analýzy co nejefektivněji aplikovat. Přičemž vždy se budete snažit o nejefektivnější kombinaci použití prostředků, které budete mít k dispozici. Váš úspěch je tedy závislý na prostředcích které máte (intelekt, vzdělání, schopnost motivovat okolí, technologie, finance apod) a na přiměřenosti váhy, kterou jim přisoudíte.
Při aplikaci SWOT analýzy na trading dojdeme k zajímavým závěrům. Namísto podnikání dosaďte trading. Namísto podníku dosaďte obchodí plán.
Uf trochu krkolomné, ale jistý pan Siemens kdysi řekl : „Není důležité prorazit hlavou zeď, ale najít hlavou ve zdi díru“. Nemusíme tedy tupě bušit do trhu denodenně o stošest. Využijme to málo, co máme k dispozici a najděme si onu díru ve zdi. Někdy jich bude hodně a budeme na vrcholu blaha, jindy bude zeď trhu zatraceně neprostupná a pak jsme bez šance na úspěch. Využijme času, který dostaneme k dispozici a zkusme svoji SWOT analýzu. Zhodnoťme s odstupem své prostředky které máme k dispozici (psychologie, money management, TA, FA, technologie apod). Využíváme vše v pro nás nejlepší intenzitě ? Zvládáme naše prostředky tak jak potřebujeme ? Zahlédli jsme nové nám neznáme věci. Jsou pro nás dobré ?
Původně jsem chtěl napsat něco jiného, tak jak by řekl pan Smitzer. Tady je druhá půlka písničky. S tou první nesouvisí, ale má stejnou melodii (pro znalce : http://www.youtube.com/watch?v=6eNQn0rRcMo)
Vlastně jsem chtěl napsat původne : Pokud chceme dlouhodobě vydělávat, nehoňme se za každým zajícem. Ti hubení utečou děrami které nevidíme a jen se zbytečně unavíme. Najděme si pěkného tučného slona, který se sotva hýbe a prostě ho doražme těsně před propastí. Většinou do ní spadne a máme vyděláno. Někdy mineme a ta tlustá potvora se lekne a uteče. No co. Počkáme v klidu na další. Třeba přijde ještě tlustší.
Tak proto jsem už 14 dní bez obchodu.
P.S. V té době jsem byl týden na dovolené, takže jen 7 dní abstinuji ;)