Vítám vás u dnešního praktického okénka. Obchodní metoda Market Profile je jednou z velmi zajímavých technických metod analyzování obchodních instrumentů. Cíl této analýzy je jasný. Vyhledat v tržní struktuře cenové bariéry, které by mohly v budoucnu trhu bránit v růstu, nebo poklesu či případně by na nich mohlo dojít i k odrazu a vzniku nového trendu.
Market Profile a trend:
Z mé zkušenosti vyplývá, že na levelech z MP se nové trendy většinou netvoří. Muselo by se jednat o levely u trendové čáry, případně hrany trendového kanálu. Proto, jak jste si jistě všimli, levely získané pomocí MP obchoduji spíše agresivněji a pracuji při tom se SL.
EUR/JPY
První level podle MP se nachází na vrcholu prodejního swing pohybu a jedná se o větší cenovou zónu. V takovýchto případech nemusí být vůbec na škodu celkové riziko rozdělit do více obchodních příkazů a podle struktury trhu na nižších časových rámcích tyto příkazy umisťovat. Tuto strategii mi přijde vhodné aplikovat právě na následující ukázku. První pozici lze umístit na hranu volume oblasti a druhou pozici umístit na největší objem této rezistence, a to na její POC. Tím se docílí průměrování vstupní ceny, což maximalizuje zisk, minimalizuje riziko a zároveň i nabízí lepší možnosti řízení obchodní pozice ve ztrátě.
AUD/NZD
I tento level lze velmi snadno identifikovat pomocí metody Market Profile. Tato metoda je totiž přívětivá k těm obchodníkům, kteří se v cenovém grafu příliš nevyznají, protože silného výběžku na histogramu si všimne určitě každý. Potřeba je si ale uvědomit, že MP vychází právě z cenového grafu, takže ti obchodníci, kteří mají nakoukané cenové pohyby a patterny, MP ve skutečnosti již nepotřebují. I tento level je možné obchodovat více obchodními příkazy, ideálně na takových cenových zónách, kde se vyskytují další konfluence v podobě např. 123gapu, pivotové H/L, Fibonacciho Retracementu, Initial Balance atd.
Děkuji za přečtení!
Martin Klass