Sobota 21. prosince 2024 17:39
reklama
InstaForex rijen 2024
reklama
InstaForex rijen 2024
reklama
Purple ebook obchodování ropy
reklama
RebelsFunding

Nike vs. konkurence: Dokáže nový generální ředitel vrátit značce sílu?

24.09.2024 10:01  Autor: XTB  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Akciový trh společnosti Nike v posledních letech nezáří. Hodnota jejích akcií se propadla zhruba na polovinu svého maxima, což ji vrátilo na pandemickou úroveň nebo dokonce do čísel roku 2019. Proč má sportovní gigant problémy? Podívejme se na to blíže.

Nike je značka, kterou asi není třeba nikomu zvlášť představovat. Je známá především díky svým ikonickým teniskám, sportovnímu oblečení a nezapomínejme ani na značku Converse, kterou společnost koupila již v roce 2003. Přestože je tato značka celosvětovým fenoménem, ukazuje se, že i takový gigant se může potýkat se značnými problémy.

Současný meziroční růst tržeb společnosti Nike činí pouhých 0,3 %, přičemž v posledních pěti letech dosahoval v průměru 4,36 %. A to není jediný problém. Nejdůležitější geografické trhy společnosti - Severní Amerika, kde Nike těží z nejvyšších marží, a Čína, která byla pro společnost motorem růstu - zažívají nepříjemný pokles. V Číně jsme v letech 2022 až 2023 zaznamenali pokles tržeb o 9 % a 4 %, což je samo o sobě důvodem k obavám. V roce 2024 však přišla další nečekaná rána - 1% pokles v Severní Americe, přičemž pro rok 2025 (fiskální červen 2024 až květen 2025) se předpokládá ještě výraznější pokles o 6 %.

Proč má však společnost Nike takové problémy ?

 

Čína

Růst společnosti Nike v Číně, který v roce 2021 představoval až 18,6 % jejích celkových příjmů ve výši 8 miliard USD, se v posledních letech výrazně zpomalil. Ve fiskálním roce 2024 se Čína podílela na tržbách již jen 14,7 % a její tržby klesly o více než 6 % na 7,5 miliardy USD. Tento pokles nelze přičítat pouze makroekonomickým faktorům, ale také rozhodnutím vedení, které se pravděpodobně dostatečně nesoustředilo na tuto klíčovou oblast. Kromě toho vývoj v zemi, včetně nízké spotřeby domácností a opakujících se výluk, výrazně ztížil situaci společnosti Nike. Navíc měnící se spotřebitelské nálady nehrají ve prospěch globálních gigantů - stále více Číňanů dává přednost místním značkám. To otevírá dveře konkurentům, jako je ANTA Sports, která v posledních letech upevnila svou pozici na trhu. S ročním růstem tržeb o 14 % a nominálními tržbami ve výši téměř 5 miliard USD se stává silným hráčem na čínském trhu. Rostoucí konkurence v kombinaci s měnícími se preferencemi spotřebitelů představuje pro společnost Nike velkou výzvu. Uvidíme, jaké kroky společnost podnikne, aby se v této geografické lokalitě znovu prosadila a konkurovala stále silnějším domácím značkám.

Zdroj: Statista

D2C business

Dalším problémem pro společnost je právě přímý prodej zákazníkovi. Na první pohled se může zdát, že tento model je velkou výhodou - vždyť díky přímému prodeji si společnost může účtovat vyšší marže a také vydělat na zisku, který by jinak připadl maloobchodním partnerům. Situace však není tak jednoduchá. Velkoobchod má své výhody, zejména v možnosti prodávat výrobky ve velkých objemech, aniž by bylo nutné budovat rozsáhlou síť maloobchodních prodejen po celém světě. Tuto roli tradičně plní maloobchodní prodejci, jako je například Foot Locker.

Od roku 2017 však společnost Nike začala výrazně investovat do online prodeje přímo zákazníkům, což se ukázalo jako skvělý tah během pandemie roku 2020, kdy byly kamenné prodejny uzavřeny. Online prodej byl v té době nutností a společnost Nike toho využila. Problémy však nastaly po otevření ekonomiky, kdy se zákazníci začali vracet do kamenných prodejen, kterých Nike vlastní jen velmi málo. Společnost předtím rozvázala některá partnerství s maloobchodníky, což způsobilo, že po pandemii trvalo déle, než se velkoobchodní prodej opět rozběhl. Tento proces byl pomalý, což mělo za následek pokles velkoobchodních tržeb v roce 2022 o 1,12 %. V následujících letech 2023 a 2024 se však velkoobchodní vztahy pomalu podařilo obnovit, ale ne tak dynamicky, a na druhé straně to byl přímý prodej, který začal výrazně zaostávat, a to i přes velké investice do online prodeje.

Zdroj: Bloomberg Finance L.P.

Inovácie

Zaměření společnosti Nike na D2C (direct-to-consumer) byznys mělo své nečekané stinné stránky, zejména v oblasti inovací, kde Nike tradičně dominuje. Od nástupu nového generálního ředitele Johna Donahoe v roce 2020 se kapitálové výdaje zaměřily především na vývoj aplikací a internetových obchodů. Tato strategie však znamenala menší důraz na technologický vývoj obuvi, na který byli zákazníci společnosti Nike zvyklí. Společnost Nike byla průkopníkem inovací, od nových podrážek a vzorů až po futuristické boty inspirované filmem Návrat do budoucnosti.

Přesunem svých zdrojů do digitálního světa otevřela společnost Nike dveře konkurenci v segmentu běžeckých bot. Značky jako Hoka, součást Deckers Outdoor Corporation, a On Running (On Holding) se chopily příležitosti a dosáhly významného růstu. Společnost Hoka rostla v posledních pěti letech od roku 2019 v průměru o 50 % ročně, zatímco společnost On Running rostla tempem 22 % ročně. Obě značky si získaly velkou přízeň mezi běžci, kde tradičně dominovala společnost Nike.

Podobnou situaci zažívá Nike i v oblasti sportovního oblečení. Značce Lululemon, která se specializuje na prémiové sportovní oblečení, se také podařilo získat část podílu na trhu, kterého se Nike vzdala, když se příliš zaměřila na D2C a méně na vývoj nových produktů.

Nový CEO

Společnost Nike nedávno oznámila významnou změnu ve vedení - na pozici generálního ředitele nastupuje veterán Elliot Hill, který nahradí současného generálního ředitele. Na rozdíl od svého předchůdce strávil Hill ve společnosti Nike více než 30 let, během nichž získal hluboké znalosti o fungování a kultuře společnosti. Jeho příchod vzbuzuje velká očekávání, zejména pokud jde o návrat k inovacím, které kdysi značku definovaly.

Očekává se, že Hill přinese nový impuls do vývoje produktů a zlepší schopnost společnosti Nike konkurovat dynamickým hráčům na trhu. Jeho zkušenosti by měly pomoci znovu zavést inovativní výrobky, které přilákají zákazníky a obnoví náskok společnosti před konkurencí. Tento krok naznačuje, že se Nike hodlá opět zaměřit na svou tradiční silnou stránku - inovace - a zároveň posílit svou pozici v oblasti sportovní obuvi a oblečení.

Akcionáři na tuto zprávu reagovali velmi pozitivně a akcie posílily o zhruba 8 %. 

 

Vývoj společností ve srovnání s konkurencí

Podíváme-li se na hlavního konkurenta společnosti Nike, kterým je Adidas, vidíme, že ani jemu se v posledních letech příliš nedařilo. Jako druhá největší sportovní značka na světě zažívá Adidas těžké období, zejména poté, co se rozešel s Yeezym a Kanyem Westem. V posledních pěti letech se společnosti Adidas dařilo dosahovat velmi slabého růstu tržeb, v průměru pouze 1,11 % ročně, což kontrastuje s 8% mediánem růstu v odvětví. Ziskovost společnosti také utrpěla - za posledních pět let klesl zisk o 14 % ročně. Navzdory těmto problémům není výkonnost akcií Adidas špatná, protože od roku 2019 vzrostly o 29 %, což je více než růst společnosti Nike za stejné období o pouhých 16 %.

Nejvíce se však daří společnosti Deckers Outdoor, a to díky silnému růstu značek jako Hoka a UGG. Od roku 2019 vzrostly akcie Deckers o neuvěřitelných 600 %, přičemž průměrný roční růst tržeb činí 24 %, což je nejsilnější tempo v celém sektoru. Čistý zisk společnosti za posledních 12 měsíců činil 800 milionů dolarů, což je dvojnásobek zisku společnosti Adidas, přestože tržby společnosti Deckers dosahují jen pětiny tržeb společnosti Adidas.

Podobně se daří i společnosti On Holding, která od svého vstupu na burzu v roce 2021 vykázala 100% růst. Tento rychlý růst dělá ze společnosti On Holding jednoho z nejsilnějších hráčů v odvětví, který stejně jako Deckers využívá příležitosti na trhu, zatímco tradiční giganti jako Nike a Adidas bojují s poklesem.

 

 

 

Shrnutí

Společnosti Nike se v poslední době příliš nedaří, a to především kvůli několika klíčovým faktorům: špatně nastavené strategii, zpomalení technologického vývoje, rostoucí konkurenci a problémům na čínském trhu. I přes tyto problémy zůstává Nike silnou značkou a největším světovým výrobcem obuvi. V současné době je ocenění jejích akcií na trhu relativně nízké, přibližně 20násobek zisku, což odráží negativní výhled na příští rok.

Nový generální ředitel bude mít před sebou náročný úkol - obnovit sílu značky a zvýšit její konkurenceschopnost vůči konkurentům, kteří v současné době těží z vysokých marží a velkého zájmu zákazníků. Nike má však stále velký potenciál a správné vedení by mohlo společnosti pomoci vrátit se do pozice, kdy bude nejen určovat trendy, ale také dosahovat výsledků, které dosahovala doposud.

 

 

 

 


Rozdílové smlouvy jsou komplexní nástroje a v důsledku použití finanční páky jsou spojeny s vysokým rizikem rychlého vzniku finanční ztráty. U 76 % účtů retailových investorů došlo při obchodování s rozdílovými smlouvami u tohoto poskytovatele ke vzniku ztráty. Měli byste zvážit, zda rozumíte tomu, jak rozdílové smlouvy fungují, a zda si můžete dovolit vysoké riziko ztráty svých finančních prostředků. Investování je rizikové. Investujte zodpovědně. Tento materiál je marketingovou komunikací ve smyslu čl. 24 odst. 3 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/65/EU ze dne 15. května 2014 o trzích finančních nástrojů, kterou se mění směrnice 2002/92/ES a směrnice 2011/61/EU (MiFID II). Marketingová komunikace není investiční doporučení ani informace doporučující či navrhující investiční strategii ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014 ze dne 16. dubna 2014 o zneužívání trhu (nařízení o zneužívání trhu) a o zrušení směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/6/ES a směrnic Komise 2003/124/ES, 2003/125/ES a 2004/72/ES a nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2016/958 ze dne 9. března 2016, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014, pokud jde o regulační technické normy pro technická ujednání pro objektivní předkládání investičních doporučení nebo jiných informací doporučujících nebo navrhujících investiční strategie a pro zveřejnění konkrétních zájmů nebo náznaků střetu zájmů nebo jakékoli jiné rady, a to i v oblasti investičního poradenství, ve smyslu zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. Marketingová komunikace je připravena s nejvyšší pečlivostí, objektivitou, prezentuje fakta známé autorovi k datu přípravy a neobsahuje žádné hodnotící prvky. Marketingová komunikace je připravena bez zohlednění potřeb klienta, jeho individuální finanční situace a nijak nepředstavuje investiční strategii. Marketingová komunikace nepředstavuje nabídku k prodeji, nabídku, předplatné, výzvu na nákup, reklamu nebo propagaci jakýchkoliv finančních nástrojů. Společnost XTB S.A., organizační složka nenese odpovědnost za jakékoli jednání nebo opomenutí klienta, zejména za získání nebo zcizení finančních nástrojů, na základě informací obsažených v této marketingové komunikaci. V případě, že marketingová komunikace obsahuje jakékoli informace o jakýchkoli výsledcích týkajících se finančních nástrojů v nich uvedených, nepředstavují žádnou záruku ani předpověď ohledně budoucích výsledků. Minulá výkonnost nemusí nutně vypovídat o budoucích výsledcích a každá osoba jednající na základě těchto informací tak činí zcela na vlastní riziko.

 

Klíčová slova: Čína | Finance | Akcie | Akciový trh | Bloomberg | CEO | Investice | Investování | MIFID | Marže | Pozice | Riziko | Výkonnost | Doporučení | USD | Obchodování | XTB | EU | Byznys | Business | Zisk | Zkušenosti | Investovat | Investiční strategie | Investiční | Investiční doporučení | Trh | Předpověď | ROCE | Tržby | Komise | Podnikání | Ztráty | Akcionáři | Výhled | Očekávání | MiFID II | Podnikání na kapitálovém trhu | Použití finanční páky | Výkonnost akcií | Rozdílové smlouvy | Kapitálové výdaje | Finanční situace | Investujte zodpovědně | Čistý zisk | Konkurenceschopnost | Vysoké riziko | Generální ředitel | Miliardy | Impuls | Problémy | Finanční ztráty | Investujte | Nike | Roční růst | Ziskovost | Inovace | Poradenství | Komunikace | Trhy | Pokles | Situace | Meziroční růst | Pandemie | Výdaje | Adidas | Společnost Nike | Vývoj | Tržby společnosti | Zisk společnosti | Domácnosti | Růst | Potenciál | Ekonomiky | Výraznější pokles | CL | JDE | Negativní výhled | Lululemon | Velké investice | Ocenění | Růst tržeb | Společnost XTB | Výhled na příští rok | Pokles tržeb | Foot Locker | Nařízení | Riziko ztráty | Příležitosti | Konkurence | Prodej | Růst společnosti | Odvětví | Hluboké znalosti | Společnosti | Rychlý růst | On Holding | Minulá výkonnost | Společnost | | Miliardy USD | Statista | Marketingová komunikace | Komise v přenesené pravomoci | Komise v přenesené pravomoci (EU) | Otevření ekonomiky | Partnerství | Vice | Velká očekávání | Holding | Oblečení | Přímý prodej | Čistý zisk společnosti | Prodeje | Technologický vývoj | Výhody | 256/2004 | Fungování | Odpovědnost | Směrnice | Investování je rizikové |
Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Nike na cestě za ztracenou inovací
    Ve středu klesly akcie společnosti Nike o 6 % po zveřejnění čtvrtletních finančních výsledků. Během posledních tří let ztratily akcie této společnosti až 45 % své hodnoty. Trh si všiml, že značka Nike ztrácí atraktivitu mezi spotřebiteli a zaostává jak za čínskými konkurenty jako je Shein, tak za novými prémiovými značkami, jako je Lululemon. Od Elliotta Hilla, který se vrací na post generálního ředitele, se očekává, že se touto otázkou bude zabývat, ale společnost čekají náročná čtvrtletí.
  • Nike (NKE): Souhrn výsledků za IV. čtvrtletí fiskálního roku 2016
    29. června na konci čtvrtečního zasedání, firma Nike zveřejnila zprávu za čtvrté čtvrtletí roku 2017 let. Můžeme s jistotou říci, že výsledková sezóna začala ve Spojených státech. Neváhejte a čtěte.
  • Nike (NKE): Souhrn výsledků za IV. čtvrtletí fiskálního roku 2017
    29. června na konci čtvrtečního zasedání, firma Nike zveřejnila zprávu za čtvrté čtvrtletí roku 2017. Můžeme s jistoto...
  • Nike očakáva vyššie predaje v Číne
    Akcie Nike (NKE.US) vo štvrtok vzrástli o viac ako 4,5 % po tom, čo JPMorgan uviedla, že protivetry súvisiace s Čínou by sa mohli zmierniť aj v dôsledku nových lockdownov, čím sa pripraví pôda pre zvýšenie dynamiky predaja. Analytik Matthew Boss si udržal rating Overweight a cenový cieľ vo výške 164 USD, pričom uviedol, že vedenie Nike očakáva v Číne „sekvenčné zlepšenie“. Momentum bolo poháňané reakciou spotrebiteľov na zvýšenú ponuku produktov a marketing, dodal. Nike by tiež mohla pokračovať v rozširovaní hrubej marže, keďže vyšší dopyt a nižšia ponuka poskytli značke lepšiu cenovú silu, napísal Boss.
  • Nike oznamuje nového generálního ředitele a cena akcií dosáhla místních maxim 📈
    Nike je na dobré cestě k uzavření cenové mezery po téměř třech měsících vyvolaných slevou akcií po výsledcích společnosti za 1Q24 a snížením prognózy zisku společnosti pro nadcházející fiskální rok. Dnes je cena akcií společnosti vyšší o více než 7 %.
  • Nike pod vedením nového generálního ředitele Elliotta Hilla: Zisky klesají, plán obnovy se rýsuje
    Společnost Nike (NKE) oznámila výsledky za druhé čtvrtletí fiskálního roku a pod vedením nového generálního ředitele Elliotta Hilla se potýká s problémy, ale formuluje strategii pro oživení. Tržby dosáhly 12,35 miliardy USD, což překonalo očekávání 12,13 miliardy USD, ale nedosáhly loňských 13,39 miliardy USD. Upravený zisk na akcii činil 0,78 USD, oproti očekávání 0,63 USD, ale byl nižší než loňských 1,03 USD.
  • Nike po výsledcích roste o 8 %
    Včera po skončení seance reportovala společnost Nike, Inc (NKE.US). Známý výrobce obuvi se však již delší dobu potýká s negativním sentimentem kolem svého podnikání. Společnost Nike nebyla sama, kdo zažíval těžké období, protože pandemie si vybrala svou daň na všech výrobcích obuvi. Zvýšené náklady na dopravu, ale také vleklé situace v Číně spolu s globální inflací, vysokými cenami ropy, vlny a polyesteru způsobily pokles marží v obuvnickém sektoru, což jsme viděli i na cenách akcií společností. Včera zveřejněná čísla však začínají vrhat světlo na konec tunelu v obuvnickém sektoru a zdá se, že se tento sektor pomalu staví na nohy.
  • Nike po zprávě o výsledcích roste o 14 % 📈
    Společnost Nike (NKE.US) vykázala skvělé finanční výsledky za své druhé fiskální čtvrtletí, které skončilo 30. listopadu 2022. Tržby a zisk na akcii překonaly odhady analytiků na Wall Street, investoři dnes začínají nakupovat akcie tohoto giganta, a to i přes euforické zisky v předobchodní fázi. Akcie Nike se obchodují poblíž 118 USD, kde probíhá klíčová rezistence v podobě klouzavého průměru 200 seancí. Na vlně výsledků společnosti Nike posilují také akcie společností Adidas (ADS.DE) a Puma (PUM.DE):
  • Nike se před otevřením trhu propadá o 15 % po neuspokojivých výsledcích a horších výhledech 📉
    Nike po včerejších výsledcích za 4. čtvrtletí a fiskální rok končící 31. května 2024 klesá téměř o 15,00 % v obchodování před uvedením na trh. Finanční ředitel Matthew Friend během konference zdůraznil makroekonomické výzvy, kterým společnost čelí. Nike také oznámila výsledky nižší, než byly odhady, a oznámila aktualizaci fiskálních prognóz pro fiskální rok 2025.
  • Nike slips 6% amid withdrawing guidance and quarterly revenue miss 📉
    Nike (NKE.US) dnes před uvedením na trh ztrácí téměř 7 %, protože investoři pociťovali zklamání z důvodu chybějících příjmů za 1. čtvrtletí 2024/2025 a zrušení výhledu na celý rok. Společnost také odložila vysoce očekávaný „Den investorů“ naplánovaný na listopad, zatímco se připravuje na nového generálního ředitele. Kvůli blížící se změně se společnost Nike rozhodla stáhnout doporučení FY; nyní chce poskytovat čtvrtletní pokyny „pro zůstatek roku“.
  • Nike zaplatí pokutu. Mladé více než vozy zajímají elektrokola.
    Doba se nám mění. Nastupující mladou generaci zajímají zejména mobilní telefony, sportovní zboží a místo vozů volí raději elektrokola.
  • Nikkei dosahuje nových maxim: Jak se Nvidia stala hnací silou růstu polovodičového průmyslu
    Japonský akciový trh dosáhl ve čtvrtek významného milníku: průměrný index Nikkei překonal díky výraznému růstu cen akcií společností působících v sektoru mikroelektroniky prahovou hodnotu z prosince 1989. Příčinou tohoto skoku byly lepší prognózy zisku amerického čipového gigantu Nvidia, které překonaly očekávání trhu.
  • Nikkei roste díky slabšímu jenu
    Japonský akciový index Nikkei byl v zisku cca 0.8% v úterý ráno a obchodoval se kolem 22,420 JPY během Londýnské seance.
  • NIKKEI ROZŠIŘUJE SVÉ VÝRAZNÉ ZISKY
    Japonský index Nikkei včera rozšířil své ostré obchodní zisky. Pár USD/JPY je stabilně na 99,41 a pokračuje v dosahová...
  • Nikkei 225
    Japonský hlavní akciový index Nikkei konsoliduje v úzkém rozmezí mezi hodnotami 20588 a 20695 za poslední tři dny před americkými údaji Non farm payroll, která budou dnes zveřejněna. Globální akciové indexy se obchodují vysoko, včetně všech tří amerických indexů, které včera zaznamenaly svá historická maxima (obdobně německý DAX). Nikkei vytvořil dočasné dno okolo 20200 a v současné době obchoduje, respektive uzavřel obchodování na hodnotě 20690,71 bodů.
  • Nikkei 225 down – JPY up
    Japonský akciový index Nikkei 225 opět poklesl poté, co v 19482 bodech zaznamenal menší zotavení díky silnějšímu jenu a prodeji globálních akcií. Politická nejistota v Severní Koreji zvýšila poptávku po bezpečných útocích, jako je zlato, jen a švýcarský frank.
  • Nikl bojuje s přebytkem zásob a pomalu se odráží z 13letých minim
    Od roku 2014 klesly ceny niklu na londýnské komoditní burze LME na polovinu. Na jeho počátku začal platit zákaz export...
  • Nikl posiluje o 5 % 📈 Býci očekávají likvidaci obrovské krátké pozice
    Ceny niklu na Londýnské burze kovů (LME) dnes opět rostou na nejvyšší úrovně za téměř tři týdny (od 8. prosince), protože obchodníci očekávají likvidaci velké krátké pozice splatné v lednu, což by mohlo podpořit býčí dynamiku. Údaje, které LME denně shromažďuje a zveřejňuje s jednodenním zpožděním, ukazují, že jeden fond drží obrovskou krátkou pozici ve výši 20-29 % celkového "open interest" v kontraktech na nikl, přičemž tyto kontrakty mají být vypořádány v lednu.
  • Nikl roste o 7 % po zákazu exportů z Indonésie
    Ceny niklu dnes pokračují v rally. Důvodem je plánovaný zákaz exportů suroviny z Indonésie, který by měl začít od konce prosince. Nikl prorazil důležitou rezistenci nad úrovní 16 000 dolarů za tunu a dostal se tak nejvýše od září 2014. Navíc bylo zveřejněno, že zásoby niklu na šanghajské burze klesly v tomto týdnu o 15 % a globální zásoby se dostaly na nejnižší hodnoty od roku 2013.
  • Nikl stoupá o 5 % kvůli obavám z omezení dodávek
    Ceny niklu zaznamenávají silnou rally a futures kontrakty se již blíží k hranici 19,5000 USD za tunu. Přesně před týdnem, 12. dubna 2024, uvalily Spojené státy a Velká Británie nové sankce na ruské suroviny. Tehdy zakázaly obchodování s ruským niklem, hliníkem a mědí na americké komoditní burze CME a britské LME. V důsledku toho vzrostly ceny futures na nikl.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

Forex brokeři
reklama
Dukascopy new