Neděle 03. listopadu 2024 12:54
reklama
Purple ebook obchodování ropy
reklama
Investingfox Nastroje
reklama
Investingfox Partner
reklama
CapXmaster

Nike (NKE): Souhrn výsledků za IV. čtvrtletí fiskálního roku 2017

13.07.2017 09:20  Autor: Globtrex  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

29. června na konci čtvrtečního zasedání, firma Nike zveřejnila zprávu za čtvrté čtvrtletí roku 2017. Můžeme s jistotou říci, že výsledková sezóna začala ve Spojených státech. Neváhejte a čtěte.
Krátce o Nike

Nike je jedním z největších světových výrobců oblečení, obuvi a sportovních doplňků. Nike vlastní následující značky:

  • Nike je jednou z nejpopulárnějších značek sportovní obuvi, oblečení a doplňků. Herní oblečení Nike zejména pro FC Barcelona a PSG. S Nike spolupracují nebo spolupracovali přední sportovci Michael Jordan, LeBron James, Ronaldinho, Ronaldo, Andres Iniesta, Neymar a Zlatan Ibrahimović.
  • Hurley: je výrobce oděvů, bot a oděvních doplňků, mimo jiné také pro surfování.
  • Converse:  je výrobce obuvi. Nejoblíbenějším modelem této značky je Chuck Taylor All Star. Charakteristickým znakem je hvězda, která se nachází většinou u kotníku.

Zpráva za čtvrté čtvrtletí fiskálního roku 2017

Klíčové informace:
–  Tržby společnosti ve čtvrtém čtvrtletí fiskálního roku 2017 zvýšily o cca 5,2 % na 8,677 miliardy $ meziročně. Po odečtení kurzových vlivů se tržby zvýšily o cca 7% y / y.
– Čtvrtletní zředěný zisk na akcii ve výši $ 0,6, což je o 22,5 % vyšší než před rokem.
– Efektivní daňová sazba (ETR), byla ve čtvrtém kvartálu 2017 13,7 %, v předchozím roce byla ETR 21,2 %.
– Před čtvrtletím hrubá marže dosáhla nejnižší úrovně za posledních 13 čtvrtletí. V aktuálním čtvrtletí dosáhla 44,06 %.
– Čtvrtletní čistý zisk vzrostl y/y o 19,1% na 1,008 miliardy $.
– Čtvrtletní hrubý zisk z prodejů vzrostl y/y od 0,98 % do 3,82 miliardy $.
– V minulém čtvrtletí společnost Nike shromáždila asi 14,9 miliardy akcií v celkové výši 820 milionů dolarů.
– Rentabilita aktiv se během roku zvýšila o více než 125 bazických bodů na 18,80 %. To je nejvyšší úroveň od třetího čtvrtletí roku 2015.
– Návratnost vlastního kapitálu vzrostla y/y o 460 bazických bodů na 34,2 %.

nike

(tržby levá osa, zisk pravá osa)

 

Tržby

Tržby společnosti vzrostly y/y o 5,25 %. Stojí za zmínku, že pouze jeden ze segmentů zaznamenal pokles tržeb oproti y/y (doplňky). Významný vliv na výnosy mělo posílení amerického dolaru, což snížilo výnosy získané na zahraničních trzích. Po odečtu dopadu kurzových rozdílů se tržby zvýšily o přibližně 7 % y/y.

Výnosy značky Nike podle členitosti (vynechané tržby v segmentu značky Converse):

Mln $IV Q 2016IV Q 2017
boty5 0825 473
oblečení2 2402 301
doplňky391335
ostatní1218
  • Nejsilnější nárůst zvýšení prodeje obuvi (240 milionů dolarů). Pokud jde o procentní podíl příjmů zvýšil o 7,7%. Po odečtení vlivu kurzových vzrostly tržby y / y o cca 8%.
  • Porovnáním kvartálů můžeme poznamenat, že prodej oděvů se zvýšil o 2,7 %. Stejně jako v jiných segmentech, posilující dolar snížil příjmy. Odečtením dopadu devizových příjmů se rozdíly zvyší r/r o více než 8 %. Pokud jde o hodnotu, vzrostly tržby y/y o 61 milionů dolarů.
  • Nejméně klesly tržby sportovních doplňků. Výnosy z tohoto segmentu poklesly v průběhu roku o 56 milionů $, tzn. o 14,3 %. Po odečtení vlivu posilování dolaru vůči ostatním měnám, tržby klesly o zhruba 3 %.

Výnosy geografické členění:

Zajímavé je geografické rozložení příjmů, jaké dosáhla společnost Nike.

12tabulka

 

Společnost generuje největší tržby v Severní Americe. Podíl celkových tržeb klesl r/r o více než 214 bazických bodů. V nominálním vyjádření se zvýšily o 18 milionů $. V procentním vyjádření se zvýšily o téměř 0,5 %. Nejsilněji na trhu v USA v průběhu roku vzrostl prodej sportovní obuvi (+ 3,8 %), mnohem méně segment oblečení klesly (-1,8 %). Velmi špatně se dařilo prodeji sportovního vybavení (-24,9 %).

Jednoho z nejvíce dynamických růstů tržeb dosáhla Nike tradičně na trhu Číny (Čínská lidová republika, Hong – Kong, Taiwan, Macau). Prodej r/r se zvýšil o více než 11 %. Zvýšení hodnoty činily 108 milionů $. Takový dynamický růst tržeb odráží nárůst podílu na čínském trhu na celkových tržbách (zvýšení o 71 bazických bodů). V posledních  čtvrtletí byl zaznamenán nárůst téměř ve všech segmentech společnosti. Tržby vzrostly nejsilněji v segmentu obuvi (+ 12,3 %) a o něco méně vzrostly tržby v segmentu oblečení (+ 9,3 %), příjmy dosažené v segmentu sportovních doplňků se snížily o cca 3,3 %.

Jeden z nejslabších růstů zaznamenala Nike v regionu centrální a východní Evropy. Prodej se zvýšil o 3,5 % y/y (po odečtení vlivu posilování dolaru vůči měnám v regionu, vzrostly výnosy o více než 6 %). Nejsilnějším segmentem, jehož tržby se zvýšily o 10,5 % (v dolarech), bylo sportovní příslušenství, odečtením vlivu růstu dolaru byly tržby přibližně 6 % y/y. Velmi špatně se dařilo prodeji oblečení (nárůst o 1 %, počítáno v dolarech, což představuje nárůst o cca 4 % na místní měně). Prodej segmentu obuvi se v dolarovém vyjádření zvýšil o cca 4 %.

Tržby vzrostly také na trzích rozvojových zemí. Prodej se rok co rok, vyjádřený v amerických dolarech, zvýšil o 20,8 %. Odečtením dopadu kurzových rozdílů vzrostly výnosy o více než 13 %. Počítáním příjmů v místních měnách vzrostly tržby nejvíce v segmentu obuvi (+ 17% r/r), zatímco nejméně vzrostly v segmentu sportovních doplňků (+ 2 % r/r).

V západní Evropě se tržby zvýšily o více než 4,1 %. Vliv deviz v důsledku prodeje byl značný, takže ovlivnily výsledky jednotlivých segmentů. V místních měnách se zvýšily ve všech segmentech: oděvy + 21 % r/r, + 7 % obuv, sportovní příslušenství + 7 %.

Nike zvýšila svůj obrat na japonském trhu zhruba o + 5,4 %. Konverze jenu zvýšila výnosy o cca 7 % r/r. Téměř všechny segmenty zaznamenávají silný růst prodejů. Vyjádřením výnosu segmentu v dolarech vzrostlo oblečení (11,4 %). Mnohem méně to bylo v segmentu obuvi (+ 4,8 %) a sportovních potřeb (-8,7 %).

Poměry obratu

3tabulka1

V kontrolovaném období, zůstává cyklus konverze hotovosti (CCC) relativně stabilní. V průběhu roku se CCC zvýšil zhruba o 2,37 dne. Při pohledu na posledních 11 čtvrtletí byl vidět mírný vzestupný trend CCC. Jsou však stále stabilní úrovně. Velký vliv na zhoršení tempa růstu CCC měl poměr obratu pohledávek (2,49 r/r). Klesl také cyklus splácení závazků (-2,50 r/r).

EBIT
EBIT se zvýšil r/r o více než 8,85 %, dosáhl úrovně $ 1 milion 168. Je pozoruhodné, že zeměpisné rozložení zisku bylo v důsledku změn velmi odlišné v různých skupinách (vynecháním výsledků v segmentu Converse).

– Nejsilnější v hodnotovém vyjádření vzrostl provozní zisk na trhu v USA (+ $ 43 mln). V průběhu roku se EBIT zvýšil o téměř 4,6 % na 979 milionů $.
– Zisk v Japonsku se zvýšil o 40% y/y v hodnotovém vyjádření nebyl nárůst dobrý($ 22 milionů). EBIT ve IV Q 2017 činil 77 milionů $.
– Na rozvíjejících se trzích, EBIT vzrostl o něco více než 12,5 %. Pokud jde o hodnotu, růst činil $ 24 milionů.
– Ve střední a východní Evropě se EBIT zvýšil přibližně o 4,4 % na 48 milionů $. V západní Evropě, čtvrtletní EBIT klesl r/r o 23 milionů na úrovni 285 mil $ $.
– V čínském pracovním trhu zisk byl 380 milionů $, což představuje nárůst y/y o více než 6,4 %.

Marže

NikeIV Q 2016I Q 2017II Q 2017III Q 2017IV Q 2017
Provozní marže12,37%13,53%13,66%14,87%13,35%
Čistá marže10,26%13,78%10,29%13,53%11,62%

Společnost je schopna dosáhnout stabilní marže ve své činnosti. O tom svědčí i historické výkonnosti podniku. V průběhu posledních 13 čtvrtletí klesla čistá marže pouze dvakrát pod 10 % (to bylo v druhém Q fiskálního roku 2015 a v IV Q 2014). Porovnáním r/r se čistá marže zlepšila (o 1,36 procentních bodů) a provozní marže (98 bazických bodů). Aktuální provozní marže je o něco nižší než průměrný výnos v posledních 13 čtvrtletí. Na druhé straně, čistá marže je 28 bazických bodů nad průměrem 13 čtvrtletí. Stojí za zmínku, že ziskovost dosáhla v posledním čtvrtletí jsou nejvyšší ze všech koutů světa se v posledních letech 2014-2017.

 

NikeIV Q 2016I Q 2017II Q 2017III Q 2017IV Q 2017
ROA17,54%17,79%18,04%18,46%18,80%
ROE29,57%30,57%31,71%32,98%34,19%

 

Společnosti se podařilo zlepšit v průběhu minulého roku návratnost aktiv a vlastního kapitálu. To je deváté po sobě jdoucí čtvrtletí, ve kterém klouzavý průměr návratnost kapitálu roste q/q. ROA se zlepšuje 5. čtvrtletí v řadě.
Poměry dluhu a likvidity:

NikeIV Q 2016I Q 2017II Q 2017III Q 2017IV Q 2017
Celkový dluh42,71%42,54%45,60%45,05%46,66%
Běžná likvidita2,802,703,063,072,93
Rychlá likvidita1,901,802,102,142,01

 

Nike je ve velmi dobré finanční situaci. Celkový dluh je na bezpečné úrovni 46,66 %. Dále, společnost „hřeší“ na přebytečné likvidity, o čemž svědčí poměry likvidity, které jsou nad úrovní přijatých za „optimální“. Proto není překvapivé rozhodnutí zpětného odkupu akcií, který jako první zvyšuje ROE, a další ukazatele zvyšování EPS (zisk na akcii) a DPS (dividendu na akcii). Je třeba poznamenat, že současný nárůst kapitálové přiměřenosti vychází ze struktury dluhu. Dlouhodobé závazky se zvýšily o 42,3 % r/r, zatímco krátkodobé závazky se zvýšily o 2 % y/y. To v kombinaci s nárůstem oběžných aktiv (+ 6,9 % r/r) zvýšené poměry likvidity společnosti. Dobrá finanční situace se odráží ve vysokém úvěrovém ratingu společnosti. Index S & P Nike obdržel rating AA-, Moody A1.
Shrnutí:

Nike skončil další čtvrtinu rostoucích výnosů (meziročně). Spolu s rostoucím prodejem také zlepšil ziskovost. Vysoká dynamika lze vidět porovnáním růstu v jádru během období 2008 – 2017 – příjem se zvýšil o 102 %, čistý zisk se zvýšil o více než 142 %, zatímco zředěný čistý zisk o téměř 191 %. Impozantní nárůst tržeb je výsledkem velké „flexibility“ společnosti. Nike se snaží být průkopníkem na trhu sportovní obuvi a oblečení. Inovativní řešení umožnila získat stálé zákazníky také u mladých spotřebitelů. Společnost vidí budoucnost v prodeji DTC (přímé spotřebitelské), v současné době segment DTC zvýšil čtvrtletní zisk o 12 % y/y. On-line prodej vzrostl během roku o 30 %. Rovněž je třeba zmínit spolupráci mezi Nike a vedoucích společností v odvětví e-commerce jako Amazon, on-line prodejce Tmall. Na jedné straně to zvyšuje odbyt a umožňuje „chytit kontakt“ s mladými spotřebiteli, na druhé straně je nezbytné sdílet zisky s konkurencí Nike.com. Nike neustále rozvíjí své aplikace, kterými si pomáhá rozšířit povědomí mezi mladými zákazníky. Tyto aplikace jsou Nike + a SNKRS. Stojí za zmínku, že Nike.com a mobilní aplikace v minulém roce generovaly v příjmech více než 2 miliardy dolarů. Jedná se o zdvojnásobení obratu za pouhé dva roky. Projekt je vyvíjen ManRev (Manufacturing Revolution). Využití 3D tiskárny je navržen s cílem optimalizovat náklady a aby se produkty společnosti dostaly na trh rychle. To je důležité zejména v případě, že Nike chce ještě získat v měnícím se vkusu spotřebitelů.

Také nesmíme zapomenout, že Nike je velmi „silná“ na čínském trhu, který je stále důležitější. Stále bohatá společnost, „Říše středu“ způsobí to, že trh pro sportovní obuv a oblečení bude dynamicky růst. Již nyní je čínský podíl na trhu v tržbách společnosti vyšší než u jiných rozvojových zemí. Navíc, Nike má v úmyslu pěstovat zvlášť silně v 12 klíčových městech, které se nacházejí v 10 zemích (města jsou v USA, Číně). Nike odhaduje, že do roku 2020 bude dosaženo na těchto trzích o 80 % růstu tržeb.

Souhrnně lze říci, že vyhlídky společnosti a na celkovém trhu jsou dobré, rozvaha vypadá zdravé a rostoucí marže. Ale nelze zapomenout na rostoucí konkurenci značek jako Adidas a Under Armour. Dalším rizikem je hrozba zhoršení makroekonomické situace ve světě. V případě zpomalení globální ekonomiky, Nike také příjmy neudrží v růstu v souladu s odhady. Pro tuto chvíli trh reagoval s nadšením k výsledkům společnosti, podíl ceny v pátek získal téměř 11 %.

 

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Niels Jørgensen přichází do Saxo Bank na novou pozici Chief SaxoExperience Officer
    Dánská investiční banka Saxo Bank hlásí novou posilu ve svých řadách. Od 15. srpna 2019 nastupuje do Saxo Bank Niels Jørgensen na nově vytvořenou pozici Chief SaxoExperience Officer, ze které se bude zaměřovat na klientskou spokojenost. Vedle toho bude Jørgensen v Saxo Bank také nejvyšším šéfem marketingu a komunikace a bude členem nejvyššího vedení. Jeho přímým nadřízeným bude Kim Fournais, generální ředitel a zakladatel Saxo Bank. Před tím pracoval Jørgensen v IO Interactive či v LEGO Group.
  • Nie nórskej korune
    Nórska koruna sa javí ako perfektná mena. N&amp...
  • Nie pán Juncker. Euro hlavnou rezervnou menou nikdy nebude.
    Keďže sú už všetky problémy EÚ zjavne vyriešené, tak predseda EK Juncker vo svojom prejave o stave únie hovoril o ambícii eura konkurovať doláru pri jeho pozícii svetovej rezervnej meny číslo jeden.
  • Nie trhy reagujú na Deutsche Bank, ale Deutsche Bank na trhy
    Pozrel som si na bloombergu vývoj CDS (ceny poistenia voči bankrotu) na Deutsche Bank a európskych akcií. Z toho dôvod...
  • Nigérie se chystá schválit zákon o kryptoměnách
    Zprávu zveřejnil nigerijský masthead Punch Newspapers 18. prosince po rozhovoru s předsedou Výboru Sněmovny reprezentantů pro kapitálové trhy Babangidou Ibrahimovou.
  • Nijak oslnivý výsledek stavebnictví
    Na rozdíl od průmyslu si stavebnictví v červenci připsalo jen půl procentní meziroční nárůst. Slabší byly tentokrát především výsledky pozemního stavitelství, zatímco inženýrská výstavba si vedla přece jen lépe. Ve srovnání s červnem však byly výsledky stavebnictví celkově slabší.
  • Nikdo není nezničitelný
    V proměnlivém prostředí trhu s americkými vládními dluhopisy se musí Federální rezervní systém vypořádat s problémy, jako jsou kapitálová omezení primárních dealerů a rostoucí nerealizované ztráty. Tento článek se kriticky zamýšlí nad tím, jak se vyrovnat se současnými výzvami a vyznat se ve změnách finanční dynamiky, ale i nad možnými dalšími kroky.
  • 🚀 Nikel naďalej rastie
    Nikel je v poslednej dobe jedným z najvýkonnejších priemyselných kovov. Neochota Fedu signalizovať akékoľvek kroky včera napriek zvyšujúcim sa inflačným tlakom oslabila americký dolár a poskytla podporu cenám komodít. Zvyšujúci sa dopyt a obavy z ponuky sú ďalšie dva faktory, ktoré zohrávajú úlohu. Incidenty v ruských baniach môžu mať za následok zastavenie vývozu do Číny na 1 až 2 mesiace.
  • Nike na cestě za ztracenou inovací
    Ve středu klesly akcie společnosti Nike o 6 % po zveřejnění čtvrtletních finančních výsledků. Během posledních tří let ztratily akcie této společnosti až 45 % své hodnoty. Trh si všiml, že značka Nike ztrácí atraktivitu mezi spotřebiteli a zaostává jak za čínskými konkurenty jako je Shein, tak za novými prémiovými značkami, jako je Lululemon. Od Elliotta Hilla, který se vrací na post generálního ředitele, se očekává, že se touto otázkou bude zabývat, ale společnost čekají náročná čtvrtletí.
  • Nike (NKE): Souhrn výsledků za IV. čtvrtletí fiskálního roku 2016
    29. června na konci čtvrtečního zasedání, firma Nike zveřejnila zprávu za čtvrté čtvrtletí roku 2017 let. Můžeme s jistotou říci, že výsledková sezóna začala ve Spojených státech. Neváhejte a čtěte.
  • Nike očakáva vyššie predaje v Číne
    Akcie Nike (NKE.US) vo štvrtok vzrástli o viac ako 4,5 % po tom, čo JPMorgan uviedla, že protivetry súvisiace s Čínou by sa mohli zmierniť aj v dôsledku nových lockdownov, čím sa pripraví pôda pre zvýšenie dynamiky predaja. Analytik Matthew Boss si udržal rating Overweight a cenový cieľ vo výške 164 USD, pričom uviedol, že vedenie Nike očakáva v Číne „sekvenčné zlepšenie“. Momentum bolo poháňané reakciou spotrebiteľov na zvýšenú ponuku produktov a marketing, dodal. Nike by tiež mohla pokračovať v rozširovaní hrubej marže, keďže vyšší dopyt a nižšia ponuka poskytli značke lepšiu cenovú silu, napísal Boss.
  • Nike oznamuje nového generálního ředitele a cena akcií dosáhla místních maxim 📈
    Nike je na dobré cestě k uzavření cenové mezery po téměř třech měsících vyvolaných slevou akcií po výsledcích společnosti za 1Q24 a snížením prognózy zisku společnosti pro nadcházející fiskální rok. Dnes je cena akcií společnosti vyšší o více než 7 %.
  • Nike po výsledcích roste o 8 %
    Včera po skončení seance reportovala společnost Nike, Inc (NKE.US). Známý výrobce obuvi se však již delší dobu potýká s negativním sentimentem kolem svého podnikání. Společnost Nike nebyla sama, kdo zažíval těžké období, protože pandemie si vybrala svou daň na všech výrobcích obuvi. Zvýšené náklady na dopravu, ale také vleklé situace v Číně spolu s globální inflací, vysokými cenami ropy, vlny a polyesteru způsobily pokles marží v obuvnickém sektoru, což jsme viděli i na cenách akcií společností. Včera zveřejněná čísla však začínají vrhat světlo na konec tunelu v obuvnickém sektoru a zdá se, že se tento sektor pomalu staví na nohy.
  • Nike po zprávě o výsledcích roste o 14 % 📈
    Společnost Nike (NKE.US) vykázala skvělé finanční výsledky za své druhé fiskální čtvrtletí, které skončilo 30. listopadu 2022. Tržby a zisk na akcii překonaly odhady analytiků na Wall Street, investoři dnes začínají nakupovat akcie tohoto giganta, a to i přes euforické zisky v předobchodní fázi. Akcie Nike se obchodují poblíž 118 USD, kde probíhá klíčová rezistence v podobě klouzavého průměru 200 seancí. Na vlně výsledků společnosti Nike posilují také akcie společností Adidas (ADS.DE) a Puma (PUM.DE):
  • Nike se před otevřením trhu propadá o 15 % po neuspokojivých výsledcích a horších výhledech 📉
    Nike po včerejších výsledcích za 4. čtvrtletí a fiskální rok končící 31. května 2024 klesá téměř o 15,00 % v obchodování před uvedením na trh. Finanční ředitel Matthew Friend během konference zdůraznil makroekonomické výzvy, kterým společnost čelí. Nike také oznámila výsledky nižší, než byly odhady, a oznámila aktualizaci fiskálních prognóz pro fiskální rok 2025.
  • Nike slips 6% amid withdrawing guidance and quarterly revenue miss 📉
    Nike (NKE.US) dnes před uvedením na trh ztrácí téměř 7 %, protože investoři pociťovali zklamání z důvodu chybějících příjmů za 1. čtvrtletí 2024/2025 a zrušení výhledu na celý rok. Společnost také odložila vysoce očekávaný „Den investorů“ naplánovaný na listopad, zatímco se připravuje na nového generálního ředitele. Kvůli blížící se změně se společnost Nike rozhodla stáhnout doporučení FY; nyní chce poskytovat čtvrtletní pokyny „pro zůstatek roku“.
  • Nike vs. konkurence: Dokáže nový generální ředitel vrátit značce sílu?
    Akciový trh společnosti Nike v posledních letech nezáří. Hodnota jejích akcií se propadla zhruba na polovinu svého maxima, což ji vrátilo na pandemickou úroveň nebo dokonce do čísel roku 2019. Proč má sportovní gigant problémy? Podívejme se na to blíže.
  • Nike zaplatí pokutu. Mladé více než vozy zajímají elektrokola.
    Doba se nám mění. Nastupující mladou generaci zajímají zejména mobilní telefony, sportovní zboží a místo vozů volí raději elektrokola.
  • Nikkei dosahuje nových maxim: Jak se Nvidia stala hnací silou růstu polovodičového průmyslu
    Japonský akciový trh dosáhl ve čtvrtek významného milníku: průměrný index Nikkei překonal díky výraznému růstu cen akcií společností působících v sektoru mikroelektroniky prahovou hodnotu z prosince 1989. Příčinou tohoto skoku byly lepší prognózy zisku amerického čipového gigantu Nvidia, které překonaly očekávání trhu.
  • Nikkei roste díky slabšímu jenu
    Japonský akciový index Nikkei byl v zisku cca 0.8% v úterý ráno a obchodoval se kolem 22,420 JPY během Londýnské seance.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
Purple ebook obchodování ropy