Sobota 24. srpna 2024 13:43
reklama
Purple Indexy
reklama
CapXmaster
reklama
Purple Branding (vzdělávání umíme)
reklama
InstaForex

Mediální obraz voleb do Evropského parlamentu: Která strana či hnutí rezonuje v médiích nejvíce?

03.06.2024 10:18  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

-          Projekt Mediální obraz monitoruje mediální stopu kandidátů do voleb do Evropského parlamentu

-          Do monitoringu je zahrnuto všech 30 uskupení

-          Nejvíce mediálních výstupů si připisují Starostové a osobnosti pro Evropu, na sociálních sítích vede hnutí Ano.

Počet mediálních výstupů, tonalita, nejčastější zdroje i nejvíc skloňované strany a hnutí. Společnost Mediaboard opět spouští svůj nezávislý projekt Mediální obraz, který na jednom místě přináší data o mediálním pokrytí kandidátů do voleb do Evropského parlamentu. Navazuje tak na úspěšný projekt, který mapoval české prezidentské volby. Otevřená data jsou aktualizována v reálném čase a může je využít široká veřejnost i instituce.


Za unikátním projektem Mediální obraz stojí společnost Mediaboard, která poskytuje komplexní all-in-one služby na poli monitoringu médií a PR. Projekt byl poprvé spuštěn v loňském roce před prezidentskými volbami a vzhledem k jeho úspěchu nyní navazuje s evropskými volbami.

„Prezidentské volby ukázaly, že projekt Mediální obraz má smysl a oceňuje ho široká i odborná veřejnost. Proto jsme se rozhodli ho nyní spustit znovu a zpřístupnit otevřená data o mediální stopě jednotlivých kandidujících uskupení. Tak, aby si data každý mohl vyhodnotit a udělat si obrázek o vystupování a prezentaci stran a hnutí v mediálním prostoru,“ dodává Tomáš Berger, CEO Mediaboardu.


Projekt Mediální obraz poskytuje na webu v reálném čase přehled o mediálním pokrytí jednotlivých stran a hnutí kandidujících do Evropského parlamentu. V rámci metrik nabízí šest nejzmiňovanějších uskupení, to, s jakým sentimentem jsou prezentovaná, zmínky v jednotlivých typech médií i to, jak si strany a hnutí stojí na sociálních sítích. Součástí přehledu je také pořadí médií, která strany zmiňují nejčastěji, nejfrekventovanější klíčová slova i nejčtenější články. Veškerá data jsou uváděna v rozsahu posledních 14 dní a aktualizují se každých 20 minut.

V médiích nejvíc rezonují Starostové, Piráti a Ano, do první šestice se dostala Přísaha a motoristé

Které strany a hnutí nasbíraly v uplynulých 14 dnech největší podíl z celkového počtu 7 822 mediálních zmínek? Do první šestice se dostaly Starostové a osobnosti pro Evropu (30,2 %), Česká pirátská strana (29,1 %), hnutí Ano (27,5 %), koalice Spolu (6,8 %), SPD a Trikolora (5,5 %) a také hnutí Přísaha a motoristé, které do voleb vede bývalý závodník Filip Turek (0,8 %).

Z pohledu typu médií se vedoucí šestice nejčastěji objevuje v online zdrojích, které například u koalice Spolu tvoří 79,2 % všech výstupů. Hnutí Ano se zase velmi často zmiňuje v rozhlase, který zaujímá dokonce čtvrtinu všech mediálních zmínek, což je oproti ostatním uskupením výrazně větší podíl. Nezanedbatelnou část výstupů tvoří u všech uskupení také podcasty, což je trend, který byl zřejmý už u prezidentských voleb a dále posiluje.

O šesti nejčastěji zmiňovaných uskupeních píše jako nejfrekventovanější zdroj idnes.cz, u hnutí Ano vedou novinky.cz. Častým zdrojem jsou parlamentnilisty.cz a metro.cz, u SPD a Trikolory pak vede svobodny-svet.cz. Většinu z Top 10 zdrojů tvoří online média, tištěná média zastupuje Právo, MF Dnes, Deník a Lidovky.

Na sítích vládne Ano a SPD


Na sociálních sítích vede v počtu zmínek opět hnutí Ano (53,1 %), které se v online prostoru tradičně prezentuje velmi výrazně. Na druhém místě je s 13,5 % SPD a Trikolora, třetí Starostové s 12,4 %.

Z pohledu klíčových slov vede ODS, která se objevuje nejčastěji jak v souvislosti s hnutím Ano, tak koalicí Spolu a Starostů. Naopak u Přísahy a Motoristů je nejčastějším klíčovým slovem Evropa a také osoba lídra kandidátky Filipa Turka. U SPD pak z pohledu klíčových slov vede Evropa, Ukrajina a Rusko.

Mediální obraz jako metrika transparentnosti

Projekt Mediální obraz je plně nezávislý a díky otevřenosti dat využívá jeho metriky k hodnocení transparentnosti stran ve volbách do Evropského parlamentu i organizace Transparency International. Mediaboard je jejím partnerem pro mediální výzkum.

„V TI se dlouhodobě zaměřujeme na transparentnost předvolebních kampaní nejen z pohledu financí, ale také s ohledem na strategie v politickém marketingu a na oblast dezinformací. Naše expertíza stojí nejen na mezinárodních zkušenostech, ale zejména na datech, a proto je pro nás velmi důležité se spojovat s kredibilními partnery s kvalitními a relevantními informacemi,“ vysvětluje David Kotora, vedoucí komunikace české kanceláře Transparency International, a dodává: „Mediaboard nám díky svému know-how a nástrojům pomáhá s analýzou mediálního prostoru s akcentem na dezinformační narativy a jejich sentiment v rámci souboje o Evropský parlament. Široké veřejnosti tak již brzy společně přineseme jedinečný výstup.“

Data z projektu Mediální obraz budou na webu medialniobraz.cz zájemcům k dispozici jak během voleb, tak i po jejich skončení. Služba pod doménou medialnyobraz.sk sleduje i volby do Evropského parlamentu na Slovensku, kde mapovala nedávné ostře sledované prezidentské volby.

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Měď a zlato jsou dnes historicky rekordně drahé. Proč přesně?
    „Investovat teď mědi je ta nejlepší investice, kterou jsem za třicet let viděl,“ říká matador komoditních trhů Jeff Currie, jejž cituje agentura Bloomberg. Cena mědi je přitom na historickém rekordu. Na rekordu je přitom také další kov, zlato. Co stojí v pozadí mánie po těchto kovech?
  • Měď – denní komentář
    Díky korekci na akciových a komoditních trzích vidíme celkem silný pokles tak...
  • Měď – denní komentář
    Cena mědi se v posledních týdnech odvíjela směrem doprava, kdy několikrát nar...
  • 📈 Měď dosáhla na osmiletá maxima
    Měď přidává 1,7 % a patří dnes mezi nejvíce rostoucí komodity. Ceny průmyslových kovů podporuje lepšící se výhled globální ekonomiky, blížící se schválení fiskálního stimulu v USA a pokračující vakcinace proti COVID-19. Měď prorazila vrchol z počátku ledna a aktuálně se obchoduje na čerstvých osmiletých maximech. Cena se snaží prorazit nad dlouhodobou úroveň rezistence v blízkosti 8 250 dolarů. Další rezistence se nachází na úrovni 8 650.
  • Média: Amazon chce za devět miliard USD převzít hollywoodské studio MGM
    Americký internetový prodejce Amazon jedná o koupi věhlasných hollywoodských studií MGM, za která je ochoten zaplatit asi devět miliard dolarů (187 miliard Kč). Získal by tak pro své streamovací služby rozsáhlý katalog populárních filmů a seriálů včetně série o Jamesu Bondovi. Informují o tom americká média. BBC připomíná, že zpráva přichází jen několik hodin poté, co americká telekomunikační společnost AT&T oznámila, že spojí svou rozsáhlou mediální součást s firmou Discovery, čímž vznikne další streamingový gigant vedle Netflixu a Walt Disney.
  • Média: Američtí žalobci doporučují vládě vznést trestní obvinění Boeingu
    Američtí žalobci doporučují, aby ministerstvo spravedlnosti podalo trestní obvinění na výrobce letadel Boeing. Ministerstvo totiž uvedlo, že firma porušila dohodu související se dvěma smrtelnými nehodami letadel Boeing 737 MAX, což ale firma popírá. V neděli o tom informovala agentura Reuters a další média. Boeing se odmítl k záležitosti vyjádřit, ministerstvo bezprostředně komentář neposkytlo.
  • Média: ByteDance platformu TokTok neprodá, spojí se s Oraclem
    Čínská společnost ByteDance své americké aktivity platformy TikTok neprodá ani Microsoftu, o kterém se spekulovalo, ani firmě Oracle, která se objevila také jako jeden ze zájemců. Čínská státní televize CGTN a další média s odkazem na zdroje uvádějí, že ByteDance uzavře s americkým Oraclem partnerství a ten zřejmě získá v čínské firmě významný podíl. Prodat americké aktivity firmě ByteDance v létě nařídil prezident Donald Trump, a to s odkazem na obavy o národní bezpečnost.
  • Média: Izraelské aerolinky Israir nabídly 44 milionů eur za Smartwings
    Izraelská letecká společnost Israir nabídla 44 milionů eur (1,1 miliardy Kč) za české aerolinky Smartwings. Informují o tom dnes některé specializované weby, které se odvolávají na povinné informace určené pro akciovou burzu v Tel Avivu. Mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková ČTK sdělila, že akcionáři společnosti se k publikovaným informacím nebudou vyjadřovat.
  • Média: Izraelské aerolinky Israir ztratily zájem o Smartwings
    Izraelská letecká společnost Israir ztratila zájem o převzetí českých aerolinek Smartwings. Informují o tom dnes některé specializované weby, které se odvolávají na prohlášení firmy Israir určené pro akciovou burzu v Tel Avivu.
  • Mediální magnát Rupert Murdoch odchází z čela svých firem Fox a News
    Mediální magnát Rupert Murdoch odstupuje z čela správních rad svých společností Fox Corp a News Corp. Ukončuje tak zhruba sedmdesátiletou kariéru, během které vybudoval mediální impérium sahající od Austrálie po Spojené státy, uvedla dnes agentura Reuters. Murdoch už bude jen emeritním předsedou.
  • Median: Češi proti inflaci volí nejčastěji zlato
    Češi kvůli ochraně před inflací nejčastěji volí uložení peněz do investičního zlata, uvedlo to 24 procent lidí. Na druhém místě je termínovaný vklad, který by si vybralo 21 procent a realitní fond 19 procent respondentů. Vyplývá to z průzkumu agentury Median pro společnost Golden Gate.
  • Média: Státy EU by mohly získat flexibilitu u příjmových stropů pro elektrárny
    Členské státy Evropské unie by mohly stanovovat vyšší příjmové stropy pro elektrárny, které prokáží, že jejich výrobní náklady přesahují strop ve výši 180 eur (zhruba 4400 Kč) za megawatthodinu (MWh) navrhovaný Evropskou komisí. Vyplývá to z kompromisního návrhu připraveného Českou republikou, ke kterému získaly přístup německý list Süddeutsche Zeitung a agentura Reuters. Návrh má zajistit, aby tyto elektrárny zůstaly v provozu.
  • Média: Twitter kvůli volbám odkládá ověřovací ikony pro předplatitele
    Americká internetová společnost Twitter odkládá poskytování ověřovacích modrých ikon předplatitelům nové služby na dobu po úterních volbách ve Spojených státech. Informoval o tom dnes list The New York Times (NYT), který se odvolává na interní dokument a na zdroje obeznámené s rozhodnutím podniku.
  • Media žijí brexitem. Trhy ale zatím brexit příliš netrápí
    Evropské trhy dnes řeší jedno jediné téma, kterým je Brexit. Theresa Mayová totiž odpoledne předala do rukou Donalda Tuska dopis, ve kterém oficiálně požádala o vystoupení Británie z EU a média celý den plní vyjádření britských a evropských politiků, kteří připravují odpověď a plány na další vyjednávání. Zdá se být ale velmi pravděpodobné, že první důležitá vyjednávání začnou stejně až po francouzských volbách, takže to zatím obchodníci nemají důvod s reakcí na dnešní události přehánět. Evropské indexy proto na průměrných objemech oscilují v bočním trendu a dál čekají na stimuly, které by je dokázaly znovu rozpohybovat.
  • Meď je na dva a pol ročných maximách. Môže ju však potopiť Trump
    Na medi sa v posledných dňoch dejú zaujímavé veci. Jej cena v minulom týždni prudko poskočila a aktuálne sa nachádza na najvyššej úrovni od začiatku roka 2015.
  • Meď je na mesačných minimách a môže ísť ešte nižšie. Kvôli Číne.
    Meď je v novom týždni pod tlakom. Ten dnes ešte viac zintenzívnili čísla z čínskeho zahraničného obchodu s touto komoditou. Importy klesli v júli na jeden a pol ročné minimá, exporty naopak vzrástli oproti júnu o tri štvrtiny. To poslalo čisté čínske importy medi na najnižšiu úroveň za posledné tri roky (graf od @StuartLWallace):
  • Měď je nejdražší v historii
    Cena mědi minulý týden po 10 letech překonala předchozí historické maximum na 10 190 dolarech. V pátek se dostala cena mědi až na 10 320 dolarů za tunu, čímž odráží pokračující trend zrychlování globální ekonomiky a rostoucí poptávky po komoditě. Cena mědi může dále růst, a to klidně nad 11 000 dolarů, jelikož nabídka nedokáže uspokojit rostoucí poptávku na trhu.
  • Měď klesá už sedmou seanci v řadě – nejdéle za poslední 2 roky
    Ceny mědi korigují vysoký březnový růst. Dnes v Londýně klesají o 1,2 %, a to už sedmou seanci v řadě až na hladinu 48...
  • Měď klesla od svého březnového rekordu o 30 %
    Měď ztratila jednoho ze svých nejmocnějších podporovatelů poté, co Goldman Sachs snížil své krátkodobé cenové prognózy v očekávání prudkého poklesu spotřebitelských výdajů a průmyslové aktivity v důsledku prohlubující se energetické krize v eurozóně.
  • 📉Měď maže předchozí zisky❗
    Cena mědi dnes navýšila historické rekordy. Dostala se až nad úroveň $10 700 za tunu. Za poslední rok tak tento kov vzrostl na více než dvojnásobek! V březnu minulého roku cena klesla pod $5 000. Důvodem posledního vzestupu jsou mimo jiné obavy z nedostatku mědi na trhu. Globální ekonomika se vzpamatovává z koronavirové krize, navíc tlak na zelenou energii slibuje silnější poptávku.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
CapXmaster srovnani