Neděle 22. prosince 2024 04:13
reklama
Dukascopy new
reklama
Swissquote Bank
reklama
Investingfox Partner
reklama
eightcap trade smarter

Auta v roce 2022 budou zcela jiná

14.11.2019 07:02  Autor: BidAskBit  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Evropská rada schválila nové technické požadavky, které budou muset automobily v EU splňovat od poloviny roku 2022. Naplní se bezpečnostními technologiemi. Budeme zase více sledovaní a méně svobodní.

Vozy v roce 2022 budou číst dopravní značky a přebírat z nich rychlostní limity, detekovat chodce, cyklisty a překážky při couvání. V případě nutnosti sama zastaví a ve výbavě budou i systémy bránící vyjetí z jízdního pruhu. Chytré technologie mají být součástí nových automobilů od léta 2022. Vozy nově vyrobené, ale ve starších verzích, budou mít výjimku. Od poloviny roku 2024 jimi budou muset být vybavena všechna nová auta. Pravidla budou platná pro všechny členské země EU.

Černé skříňky

V případě nehody černá skříňka zapíše všechny relevantní údaje, jako je rychlost nebo poloha vozu. Nebude však možno zjistit, o jaký vůz šlo a kdo jej řídil. Zápis se bude využívat jen pro účely zkoumání a analýzy nehod. Není zcela jasné, zda bude údaje přístupné policii možné využít v soudních sporech. Řidiči aut s černou skříňkou by mohli být znevýhodněni proti majitelům starších vozů. V původním návrhu se měla zapisovat data dlouhodobě, nyní jen krátce před nehodou.

Bezpečnostní systémy

Systémy hlídající rozptýlení, kdy se řidič dívá třeba na mobilní telefon, zaznamenaly změny. Nařízení zakazuje ukládat údaje o nesoustředěném řidiči, aby data nemohla být zneužita. Vozy budou povinně připraveny na detektory alkoholu v dechu, které mohou soudy nařídit těm, co byli přistiženi při řízení pod vlivem alkoholu. V novém voze po požití alkoholu nenastartují.

Rychlostní limity

Řidič může systém vypnout, pokud bude vykazovat chybovost. Při novém nastartování vozu bude muset být hlídání rychlosti zase zapnuto. Řidič bude moci limity překročit, ale se zapnutým systémem. Vyšší rychlost může být v řadě případů nutná, třeba pro ukončení předjíždění.

Nouzového brzdění

Systém nouzového brzdění by měl vůz před překážkou zpomalit, pokud to ani přes varování neudělá řidič. Není známo, co nastane, pokud systém selže a bude brzdit bezdůvodně. Srážka může být totiž v dané situaci dobrým řešením. Systém má vyhodnocovat i pozornost řidiče. Nová pravidla připravují vozy na provoz bez řidičů a vozy permanentně připojené k internetu, zranitelné kybernetickými útoky. Řeší i možnost autonomní jízdy v konvojích.

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Auta i nižší ceny komodit pohánějí průmysl i zahraniční obchod
    Výsledky českého průmyslu i zahraničního obchodu za březen potěšily. Oběma indikátorům prospěla vyšší produkce automobilů i nižší ceny ropy a zemního plynu na světových trzích. Růst mezd v průmyslu se i v březnu pohyboval poblíž deseti procent, ve stavebnictví tuto úroveň překračoval. Outsiderem v březnu zůstalo české stavebnictví, které opět meziměsíčně pokleslo. Propad byl nicméně již nižší, než tomu bylo v únoru.
  • Auta nadále brzdí průmysl i zahraniční obchod
    Ani v září se výsledek průmyslové produkce nevylepšil. Naopak dopadl ještě o desetinu hůře, než tomu bylo v září. Dolů ho opět táhl automobilový průmysl, potažmo nedostatek výrobních komponent. To se odrazilo i ve výsledku zahraničního obchodu, kde auta byla hlavní příčinou prohloubení schodku. Stavební produkce v září sice mírně vzrostla, jednalo se však vliv o statistické základny z loňského roku.
  • Auta pomohla průmyslu i zahraničnímu obchodu
    Zářijová průmyslová výroba dopadla o něco lépe, než trh čekal. Výstup sice v meziměsíčním srovnání poklesl, jednalo se však o korekci výrazného srpnového růstu. Výsledek zachraňoval automobilový průmysl, který byl sice meziměsíčně také nižší, stále však poměrně solidní. To bylo patrné i na vývoji zahraničního obchodu, který vykázal více než dvacetimiliardový přebytek. Výrazné zklamání pak přinesla zářijová stavební výroba. Na tu dopadly nadprůměrné srážky, a tak skončila meziměsíčně o více než pět procent nižší.
  • Auta pomohla průmyslu i zahraničnímu obchodu, výsledek ale nezachránila
    Průmyslová produkce v říjnu pokračovala v poklesu, a to navzdory meziměsíčně vyšší výrobě aut. Automobilový průmysl nadále také táhl výsledek zahraničního obchodu, který zřejmě těžil z vývozu dříve rozpracované produkce. I přes stále zvýšenou výrobu aut zůstává výhled pro průmyslovou produkci nejistý a citelné oživení tuzemského průmyslu ve zbytku roku je nepravděpodobné. Po zářijovém silném poklesu ve stavebnictví vlivem povodní a nepříznivého počasí byl říjen ve znamení silného nárůstu stavební produkce oproti září.
  • Auta pomohla zahraničnímu obchodu k solidnímu přebytku
    Únorový zahraniční obchod skončil přebytkem 14,3 miliardy CZK, tedy v souladu s naším očekáváním. V meziročním srovnání byl výsledek o 21,2 mld. vyšší. Ke kladnému saldu přispěl zejména vývoz motorových vozidel, který v meziročním srovnání stoupl o 21,8 mld. CZK. Přebytek obchodu s motorovými vozidly byl meziročně vyšší o 17,5 mld. CZK. Automobilovému průmyslu svědčí v globálním měřítku menší problémy se subdodávkami, díky kterým může kompletovat svoji výrobu. V meziměsíčním srovnání byl nicméně export automobilů o 8 % nižší. Zde se mohly odrazit únorové odstávky v některých automobilkách.
  • Auta potápí průmysl, inflace zůstává vysoká
    Průmyslová výroba za srpen ukáže výrazný pokles především kvůli propadu produkce automobilů. Maloobchodní tržby bez zahrnutí motoristického segmentu by měl naopak ukázat na pokračující expanzi, kterou indikuje i srpnový růst spotřebitelské důvěry. Prodej aut ale pravděpodobně opět klesal. V případě inflace sice čekáme zpomalení meziměsíčního cenového růstu ale na stále relativně rychlé tempo. V meziročním srovnání se inflace bude pravděpodobně dále zvyšovat.
  • Auta táhla průmyslovou výrobu i zahraniční obchod
    Zmírnění problémů v subdodavatelských řetězcích výrazně pomohlo českému automobilovému průmyslu. To se pak odrazilo i ve výsledcích říjnové průmyslové produkce a zahraničního obchodu, které výrazně překonaly tržní očekávání. Známky mírného oživení přinesly i výsledky českého stavebnictví.
  • Auta táhla zahraniční obchod, průmysl naopak potopila
    Listopadová data z reálné ekonomiky vyzněla spíše negativně. Česká průmyslová produkce vlivem nižší výroby automobilů výrazně poklesla, stejně tak i stavební produkce, na kterou dopadlo nadprůměrně deštivé počastí i vysoké ceny stavebních prací a materiálů. Překvapivě pozitivním výsledkem skončil naopak zahraniční obchod, kterému pomohl vývoz automobilů a nižší a levnější nákupy ropy a zemního plynu. Celkově tedy čtvrté čtvrtletí nevyznívá pro českou ekonomiku zatím příliš dobře.
  • Auta táhnou český průmysl i zahraniční obchod
    Květnová data z reálné ekonomiky přinesla relativně dobré výsledky. Průmyslová produkce poklesla meziročně méně, než jsme očekávali, po očištění o rozdílný počet pracovních dní rostla. Většina odvětví nicméně vykázala pokles. Výsledek zachraňovala automobilová výroba. Ta pomohla k přebytku i zahraničnímu obchodu, ačkoli největší podíl na jeho výsledku měl výrazně nižší deficit s ropou a zemním plynem. Lepší zprávy přišly i ze stavebního sektoru, kde produkce meziměsíčně rostla, přičemž v meziročním srovnání výrazně zmírnila svůj propad.
  • Auta táhnou český průmysl i zahraniční obchod
    Průmyslová produkce v květnu meziročně poklesla o 1,6 %, což byl lepší výsledek, než jsme my i konsenzus trhu očekávali. Po očištění o rozdílný počet pracovních dnů (letošní květen měl o jeden pracovní den méně než ten loňský) byl výstup českého průmyslu meziročně o 1,4 % vyšší. Vzestup průmyslové produkce byl, patrný i na meziměsíční bázi, proti dubnu si výroba polepšila o 1,6 % (SWDA).
  • Auta v srpnu nakopla průmysl i zahraniční obchod
    Výsledky srpnové průmyslové výroby i zahraničního obchodu pozitivně ovlivnila výroba a export automobilů. V sektoru již skončily celozávodní dovolené, zároveň do značné míry odezněly i problémy se subdodávkami. Výroba automobilů tak silně rostla. Díky tomu výrazně stoupl i výstup zpracovatelského průmyslu jako celku, který dokonce dokázal vykompenzovat svůj silný červencový propad. Za celé prázdniny nicméně výroba ve zpracovatelském průmyslu zůstala meziročně prakticky beze změny. Stavební sektor za srpen vykázal meziměsíčně pokles. Jednalo se však o kompenzaci silného červencového nárůstu.
  • Auta v únoru potopila průmysl i zahraniční obchod
    Na průmyslovou výrobu i zahraniční obchod v únoru dopadly problémy se subdodávkami, které brzdily automobilovou výrobu. Na zahraničním obchodě se navíc podepsaly vysoké ceny komodit. Průmysl pak negativně ovlivnilo teplé počasí a s tím spojená nižší výroba elektřiny, plynu a teplu. Svižným tempem růstu naopak překvapila stavební výroba. Zde se zřejmě odráží vyšší aktivita státu, významnou roli ale sehrála i nízká statistická základna z loňského roku. V každém případě stavební výroba přesáhla svou předpandemickou úroveň.
  • Auta výrazně zlevní, ojetiny méně. Prodejci sice tvrdí, že s cenou dolů nepůjdou, ale jenom mlží, aby nevyvolali masové odkládání nákupů
    Nová auta kvůli pandemii koronaviru zlevní. V krajním případě dokonce citelně. To znamená, že levnější vozy zlevní o vyšší desetitisíce korun. Modely, které stojí kolem milionu, mohou jít cenově dolů třeba až o 250 tisíc. Automobilky a prodejci aut teď samozřejmě budou říkat, že s cenou dolů nepůjdou a odkazovat se na oslabenou korunu a vyšší náklady automobilek související s přísnějšími environmentálními regulacemi. To je však jen snaha nevyvolat očekávání nižších cen, neboť nákup auta mohou zákazníci právě v takovém očekávání snadno odložit a tím již tak mizerný odbyt dále zhoršit.
  • Autodesk se po odložení výroční zprávy propadá o 5 %
    Společnost Autodesk (ADSK.US) se dnes obchoduje přibližně o 5 % níže. Společnost uvedla, že nebude schopna předložit výroční zprávu v rámci 15denních prodloužených lhůt. Autodesk uvedl, že pokračuje ve zkoumání svých postupů v oblasti volných peněžních toků a provozní marže mimo GAAP. Společnost však ujistila, že předmět a rozsah šetření zůstává nezměněn a že jednoduše potřebuje více času na prošetření této záležitosti.
  • Automatické obchodování u LYNX
    Někteří investoři tento koncept znají, a dokonce aktivně používají, pro některé je tento pojem španělskou vesnicí. API je zkratka pojmu „rozhraní pro programování aplikací“. Investor může prostřednictvím API naprogramovat specifické parametry, podle kterých pak systém automaticky odesílá příkazy na burzu.
  • Automatické samonabíjecí chytré hodinky Sequent – SuperCharger2 a těžba kryptoměn
    Na revolučních švýcarských hodinkách Sequent – SuperCharger² se podílejí i Češi. Nabíjejí se nošením a současně těží kryproměnu. Češi již delší dobu spolupracují na chytrých švýcarských hodinkách Sequent – SuperCharger², které mají během nošení vyrábět vlastní kryptoměnu. Projekt sehnal finance na platformě Kickstarter sdružující projekty financované pomocí crowdfundingu neboli získaných peněz od podporovatelů. Od více než 1 350 lidí se vybralo přes 388 000 dolarů, v přepočtu přes 9 milionů korun. Původní plán počítal s částkou necelých 50 000 dolarů.
  • Automatické uzatváranie pozícií po 1.8. (teda po nábehu nových pravidiel ESMA)
    Zmenám v súvislosti s novou reguláciou ESMA sme sa venovali v posledných týždňoch už viackrát. Naposledy sme si ukázali, prečo nemusia byť zmeny v oblasti finančných pák pre niektorých obchodníkov problémom. Článok nájdete TU. Dnes by sme na tento článok radi nadviazali a pozreli sa bližšie na ďalšiu zmenu, ktorú nová regulácia prinesie. Touto zmenou je zmena úrovne mechanizmu stop out (automatické uzatvorenie najstratovejšej pozície), ktorá sa posunie z 30% na 50% úrovne marže. Pre väčšinu obchodníkov sú však takéto abstraktné pojmy nezrozumiteľné a ťažko predstaviteľné, takže sa na to pozrieme podrobnejšie.
  • Automobilce PSA v pololetí klesl odbyt skoro o 46 procent
    Francouzské automobilce PSA v pololetí klesl odbyt o 45,7 procenta na 1,03 milionu vozů. Firma se podobně jako její konkurenti potýká s negativními dopady koronavirové krize. Společnost se teď chystá na sloučení s automobilkou Fiat Chrysler a dnes také uvedla, že v samotném červnu zvýšila odbyt proti květnu o 71 procent.
  • Automobilce Renault podle ministra hrozí zánik, musí se adaptovat
    Francouzský výrobce automobilů Renault by mohl zaniknout, pokud v brzké době nedostane pomoc, která mu umožní čelit dopadům koronaviru. Řekl to francouzský ministr financí Bruno Le Maire. Podle agentury Reuters také poznamenal, že automobilka se teď musí přizpůsobit novým podmínkám.
  • Automobilka BMW loni zvýšila odbyt na rekordních 2,52 milionu aut
    Německá společnost BMW loni za celou skupinu zvýšila odbyt o 1,2 procenta na 2,52 milionu aut. Je tak největším prodejcem luxusních automobilů na světě. Na druhém místě je domácí rival Daimler, který loni prodal 2,46 milionu aut. Obě firmy přitom posouvají prodej na rekordy už několik let, zájem o silná luxusní auta je zejména v Číně, z evropských zemí pak v Německu.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

Forex brokeři
reklama
Purple ebook obchodování ropy