V tomto týdnu Formule 1 představila vůz, který budou v závodech, od roku 2022, používat jednotlivé týmy. Samozřejmě každý z nich bude dělat na tomto voze mnoho úprav, nicméně F1 představila design vozu, jak by měl vypadat podle požadavků nových pravidel. Upřímně musím říct, že se mi to auto docela líbí. V porovnání s vozy před několika málo roky, kdy přední křídlo připomínalo spíše žací lištu, je to posun do mnohem pěknějšího pokoukání. Avšak design je jen jednou z částí, kterou změna pravidel postihla. Nebudu tady vyjmenovávat jednotlivosti, spíše se zamyslím nad tím, co tato změna vlastně znamená a co mi to připomíná ve srovnání s tradingem.
Všechny tyto změny vychází z toho, že se mění svět. Stejně jako v tradingu. Na druhou stranu, stále je to Formule 1, jen už vypadá úplně jinak, než před 60 roky. Stejně jako například měnový pár UDS/DBP. Stále stejné, přesto jiné, než před 60 lety. Prostě vývoj musí zohledňovat pomalu přicházející změny. Představte si, že bychom dnes sledovali v televizi závody formulí vyvinutých v roce 1951. Tehdejším modelům se říkalo doutník a neměly křídlo vepředu, ani vzadu. Nějaké difuzory nebo ochranný oblouk nad hlavou jezdce, o tom ani nebudu mluvit. A nejen to. Neznám detaily motorů, ale technologický rozdíl si po těch letech dovede představit každý. A ačkoliv objem motoru je přibližně stejný, tak výkonnost dnešních, proti těm historickým je násobná, přičemž spotřeba paliva je mnohem, mnohem nižší.
Teď k té podobnosti s tradingem. Naše strategie je jako formule. Je nutné s ní v čase pracovat, drobně ji modifikovat a přizpůsobovat pomalu se měnícím podmínkám. Avšak stále se jen kupuje a prodává. Nic víc, nic míň. Bylo by chybou snažit se vymyslet něco převratného. Vždyť jak by asi vypadala formule s 15-ti koly, plachtou ze slunečních panelů a s přídavným tryskovým motorem. Byl by to nesmysl. Tak proč se o něco podobného snažit u strategie.
Michal Uma