Dovolte mi vás přivítat u dalšího článku ze série, ve které se zaměříme na prop trading, správu fundovaného účtu a plnění challange. Nedílnou součástí tradingu je také aktivní práce s limitními objednávkami. Někdy se ovšem stane, že tyto objednávky v trhu zůstanou neaktivované i přes to, že samotný level trh otestoval. V tomto článku se kromě jiného podíváme, jak těsné mohou být některé testy.
EUR/USD – M15
Na tomto měnovém páru jsem měl v plánu obchodovat odraz trhu od supportu, který byl tvořen především konsolidací trhu. Trh v rámci tohoto supportu nemohl nejprve prorazit na vyšší hodnoty, nicméně poté se agresivně trhu ujali kupci a k průrazu došlo. Při retestu jsem chtěl vstupovat do dlouhé pozice, nicméně trh moji limitní objednávku neaktivoval, takže moc krásný long nakonec realizován nebyl.
AUD/CHF – H1
Velmi podobná situace, jako v předchozí ukázce, se odehrála i na tomto crossovém měnovém páru. Obchodní myšlenka byla téměř stejná s tím rozdílem, že měla být realizována na vyšším časovém rámci. I v tomto případě jsem chtěl obchodovat odraz od supportu, který byl také v konfluenci s 50 % Fibonnaciho retracementu.
Výhodou tohoto levelu bylo, že případný průraz na nižší hodnoty mohla zastavit ještě další úroveň Fibonacciho retracementu, proto jsem SL umisťoval až pod tuto hodnotu. Nicméně i zde trh reagoval hned na první support, od kterého se odrazil a zamířil poměrně suverénně na vyšší hodnoty. Ani tento vstup aktivován nebyl.
Balance křivka a statistika
Na této křivce se od mého posledního článku téměř nic nezměnilo. Obchodoval jsem pouze jednu situaci, kde celý obchod skončil v podstatě na vstupní ceně, tedy byl ukončen na break even. Tento obchod s celkovou statistikou nijak významně nepohnul a tedy ani s balance křivkou. Stále obchoduji se sníženou lotáží s cílem vytvořit větší zůstatek na obchodním účtu, abych mohl objem opět vrátit na původní hodnotu.
Novinky a zajímavosti z prop tradingu
V novinkách z prop segmentu se dnes zaměříme na jednu z jeho charakteristických vlastností, a to na velké množství slevových akcí, kterými se prop společnosti snaží motivovat obchodníky k pořízení challenge. Prop společnosti obvykle své slevové akce provozují v rámci významných událostí, svátků, výročí atd. Tedy v rámci všeobecně známé události.
Pokud tedy chcete získat možnost ucházet se o fundovaný účet, lze si strategicky počkat na další kolo slevových akcí a challange si tak pořídit za nižší cenu. Vzhledem k vysoké frekvenci podobných akcií by nemuselo být čekání na slevu nikterak dlouhé, přičemž počkat si pár dní, může ve výsledku znamenat ušetřit i několik tisíc korun.
Martin Klass pro portál FXstreet.cz