- Konsolidovaný čistý zisk – 15,1 milionu euro ve čtvrtém kvartále. Za celý rok 2021 vykázala společnost čistý zisk 52 milionů euro
- Rekordní počet nových klientů – přes 189 tisíc za celý uplynulý rok
- Meziročně vzrostl objem obchodů s CFD instrumenty o 29,3 % - z 3,2 milionu na 4,1 milionu
- Pokračující expanze na globální trhy a zahájení operací v regionu MENA
Základním kamenem rozvoje XTB a zároveň klíčem k dosažení stejných výsledků i v budoucnu je neustále rostoucí zákaznická základna. Rok 2021 byl v tomto ohledu rekordní – za 12 měsíců jich přibylo více než 189 000 a celkový počet se na konci roku přehoupl přes číslo 429 000. Za pozornost stojí i výrazný nárůst průměrného počtu aktivních klientů (tedy těch, kteří provedli alespoň jednu transakci). V roce 2021 jich bylo 112 tisíc, což představuje nárůst oproti roku 2020 až o 92,9 %.
„V poslední době si všímáme změny přístupu k investování. To už není doménou výhradně profesionálů, ale svoji pozornost k němu upírá stále častěji široká veřejnost. Kvůli inflaci hledá mnoho lidí po celém světě efektivnější způsoby spoření. Těchto měnících se trendů chceme využít, a proto se budeme snažit oslovit nové skupiny klientů a systematicky rozšiřovat naši zákaznickou základnu. Díky dobrým výsledkům můžeme odhadovat, že v roce 2022 získáme v každém čtvrtletí minimálně 40 000 nových zákazníků. Jen za letošní leden jsme již otevřeli 18 000 nových účtů, což potvrzuje naše prognózy,“ komentuje Omar Arnaout, CEO společnosti XTB.
Pokud jde o výnosy společnosti XTB podle tříd instrumentů, vedly v roce 2021 CFD na bázi komodit. Jejich podíl ve struktuře výnosů z finančních instrumentů dosáhl 49,3 %. O rok dříve se přitom podílel na 33 % výnosů. Je to mimo jiné důsledek vysoké ziskovosti nástrojů CFD založených na kotacích zlata, zemního plynu, ropy a stříbra. Druhou nejziskovější třídou aktiv byly CFD založené na indexech. Jejich podíl na struktuře příjmů v roce 2021 činil 32,8 %. Provozní náklady v roce 2021 dosáhly 76,2 milionu euro, a byly tak o 13,2 milionu euro vyšší než o rok dříve. Nejvýrazněji rostly náklady na marketing, které stouply o 6,5 milionu euro. Kvůli vyšším výdajům na intenzivní marketingové kampaně tak oproti předchozímu roku stouply tyto výdaje o 33,8 %.
O skupině XTB
Skupinu XTB tvoří pobočky jednoho z největších burzovně obchodovaných brokerů FX a CFD na světě. Skupina XTB představuje subjekty, které jsou regulované těmi největšími orgány dohledu na světě, včetně FCA, CySEC a KNF. S více než 15 lety zkušeností poskytuje společnost XTB maloobchodníkům okamžitý přístup na stovky světových trhů. Skupina XTB je založená na důvěře, technologii a podpoře. Od roku 2002 se skupina rozšířila na 12 hlavních trhů v Evropě, Latinské Americe a Asii a přilákala více než 447 000 klientů. XTB provozuje vlastní, uživateli oceňované platformy xStation a xStation Mobile, které nabízejí více než 5200 instrumentů, včetně fyzických akcií, ETF a CFD na forex, indexy, komodity, akcie, ETF a kryptoměny. Prostřednictvím X-Open Hub poskytuje XTB přední technologie pro finanční instituce z celého světa. Více informací naleznete na www.xtb.com.