Mobilizace nové síly je obchodní strategie, která je založena na formování svící. Oproti typickým formacím, které se skládají z celé skupiny svící, záleží u této strategii pouze na svíci jediné. Ta díky svým unikátním vlastnostem obchodníkům poskytuje vysokou pravděpodobnost, že trh bude i po jejím uzavření pokračovat v nastoleném trendu. Tento trend se navíc s vysokou pravděpodobností v nejbližší budoucnosti nezmění.
Jak poznat typickou „mobilizační“ svíci?
Mobilizační svíce vznikají na základě mobilizace nových sil (odtud pojmenování svící) a mají určité charakteristické vlastnosti. Nejpodstatnější z těchto vlastností je samotná velikost těla svíce, v porovnání s těly předchozích svící, je totiž mobilizační svíce mnohem větší.
Dalším důležitým faktorem mobilizačních svící jsou velikosti jejich knotů. Ty by měly být co nejkratší, v optimálním případě by měla být mobilizační svíce tvořena pouze tělem, nebo tělem a knotem, který vyčnívá z otevírací ceny svíce (open price).
U některých variant této strategie je navíc kladen také důraz na umístění předchozích svící, přesněji v těchto případech jsou za mobilizační svíce brány pouze ty, které svým rozsahem (velikost celé svíce včetně knotů) pokrývají určitý subjektivně stanovený počet předchozích svící.
Poznámka:
Podle obchodníků, kteří mají zkušenosti s variantami tohoto typu (varianty s kladením důrazu), se prý z dlouhodobého hlediska tímto krokem dokáže zvýšit úspěšnost celé strategie i o několik desítek procent.
Od teorie k praxi
Vzhledem k tomu, že jsme se až do teď věnovali teoretické stránce strategie a jejím nejdůležitějším součástem, nastal nyní čas si vše krok za krokem ukázat na názorných grafických příkladech.
1) Varianty mobilizačních svící
Na výše uvedených obrázcích je možné vidět, jak mají vypadat správné mobilizační svíce. Na obrázku vlevo a uprostřed jsou k vidění standartní typy těchto svící a na posledním obrázku vpravo se pak jedná o mobilizační svíci, která svým rozsahem pokrývá tři předchozí svíce.
2) Svíce, které nepatří mezi mobilizační
V tomto případě máme opět možnost shlédnout tři obrázky, na kterých jsou vyobrazeny svíce, které naopak mezi mobilizační nepatří. V prvních dvou případech (vlevo, uprostřed) nelze hovořit o mobilizačních svících, jelikož je takzvaně předběhly jejich předchozí svíce (ty jsou považovány za mobilizační, další v řadě nikoliv). V případě pravého obrázku pak svíce nesplňuje podmínku vázající se k velikosti knotů (mají být malé, nebo žádné), které zde nabývají opravdu značných rozměrů.
3) Vstup do obchodu
Nyní zde máme již ukázku vstupu do obchodní pozice, ke kterému dochází ihned poté, co dojde k uzavření mobilizační pozice (nemělo by nikdy docházet ke vstupům s předstihem, protože trhy mohou v některých případech zareagovat nečekaným cenovým poskočením, takzvaným „gapem“).
4) Nastavení Stop-Lossu a Take-Profitu
O umístění čekajících pokynů typu Stop-Loss (SL) a Take-Profit (TP) obvykle rozhoduje samotný trader na základě vlastního úsudku. V případě pokynu SL bývá zvykem, že se umisťuje nad/pod otevírací cenu mobilizační svíce a příkaz TP se následně umisťuje často v poměru k potenciální ztrátě (viz výše - poměr 2:1).
5) Ukončení pozice
K ukončení pozice automaticky dochází, když cena dosáhne některého z čekajících pokynů (SL, TP), nebo pokud trh vytvoří takové podmínky, při kterých hrozí, že se trend otočí a zcela vymaže dosažený zisk (viz obrázek výše – trh vytvořil mobilizační svíci do opačného směru).
Pokud máte zájem vyzkoušet si trading na vlastní kůži s prvotřídními obchodními podmínkami a profesionálním forex brokerem, pak neváhejte vyzkoušet náš demo účet, který je možné založit na našich stránkách zcela zdarma a bez rizika zde: www.purple-trading.com/cs
Přejeme mnoho ziskových obchodů!
Tým Purple Trading
info@purple-trading.com
+420 228 882 352 Po-Pá, 8-16h (CET)
Adresa kanceláře vázaného zástupce: Vinohradská 2828/151, Praha 3, Flora
CFD jsou komplexními nástroji a nesou vysoké riziko rychlé ztráty veškerého Vašeho kapitálu v důsledku páky. 74,2% retailových investorů přichází o svůj kapitál během obchodování se CFD s tímto providerem.
(tento počet byl určen v rámci období od 1. října 2020 do 30. září 2021). Měli byste pečlivě zvážit, jestli rozumíte fungování CFD nástrojů a můžete-li si dovolit podstoupit tak vysoká rizika ztráty Vašeho kapitálu.
Obchodování na devizovém trhu s marží obnáší velkou míru rizika a nemusí být vhodné pro všechny investory. Obchodování s vysokou pákou může fungovat jak ve Váš prospěch, tak i proti Vám. Předtím, než se rozhodnete obchodovat na devizovém trhu, pečlivě zvažte své investiční cíle, úroveň zkušeností a ochotu podstoupit rizika. Existuje možnost, že utrpíte ztrátu části nebo celé výchozí investice, a proto není vhodné investovat peníze, které si nemůžete dovolit ztratit. V případě jakýchkoliv pochybností vyhledejte radu nezávislého finančního poradce.