Podnikatelé jistě vědí, že přerod v byznysu nastane tehdy, kdy je jeho majitel schopen sehnat více zakázek, než je schopen sám zvládnout. V tomto bodě se z podnikatele na volné noze může stát majitel firmy. Co se změnilo? Majitel dokázal vtěsnat maximální objem své práce do možného časového intervalu. V tomto bodě totiž již nelze navyšovat objem práce, protože čas není nafukovací a proto si podnikatel potřebuje najmout pomoc. Jak toto ale souvisí s tradingem? Velmi! V tomto článku si ukážeme, proč je potřeba v tradingu řešit především objem obchodů, než jejich množství.
Množství na úkor kvality
Následující řádky se budou týkat především diskrečních obchodníků a hlavně těch, kteří na sobě pozorují neustále tendenci obchodovat. Jak myslíte, že by dopadl podnikatel, který by se zaměřoval na několik dalších podniků nebo více projektů naráz? Asi by nevěděl, kde mu hlava stojí, což by mohla odnést především kvalita výsledného díla nebo produktu.
A co když si bude chtít podnikatel vydělat více peněz? Bude neustále pracovat až do té doby, než to s ním "sekne" a až poté možná přijde na to, že cesta k úspěchu vede přes objem práce a ne přes její množství.
Objem a trading
Obchodování na finančních trzích má jednu obrovskou výhodu, jeho účastníci pracují každý den s objemem, což je množství peněz, které jsou ochotni riskovat. Ovšem na rozdíl od podnikání, je práce v tradingu s objemem mnohem snazší než jeho řízení v rámci firmy. Trader totiž může upřednostňovat takové obchody, které mu dovedou vydělat co nejvíce peněz, ale už nemusí řešit za jak dlouho!
Časová složka obchodu totiž odpadá, když trader pracuje s objemem. Proč? Trader může udělat 10 obchodů měsíčně, shodně s objemem 1 lot anebo může udělat pouze 1 obchod s 10 loty. Pokud bude analýza obchodu kvalitní a řízení peněz také, je dosti pravděpodobné, že bude tento přístup mnohem ziskovější, než nahánění velkého množství nekvalitních obchodních příležitostí.
Díky tomuto přístupu tak obchodník získá nejen více času, který by jinak spotřeboval na větší množství analýz, ale také více psychické kapacity na řešení jednoho otevřeného obchodu anebo na řešení jiných, podstatnějších záležitostí než je trading samotný. Základem tohoto pohledu na byznys je orientace na co největší objem práce, v co nejkratším čase.
Děkuji za přečtení.
Martin Klass