Obchodování je o tom umět určit vlny na trhu a využít je pro svůj profit. Za poměrně snadno odůvodnitelného předpokladu, že většina běžných obchodníků používá k zjištění informací o akcii Google, lze využít jejich data k identifikaci bublin a vln. Aplikaci najdete na této adrese.
Na uživatelsky přívětivé stránce napíšete svůj požadavek na data. Tady přichází první háček. Musíte svůj požadavek totiž umět přesně formulovat. Například „Hertz“ nedá tak přesná data zájmu investorů jako „How to buy Hertz“.
Dostaneme graf, který na stupnici od 0 do 100 určuje zájem lidí o dané téma. 0 znamená, že ani není dostatek dat. 100 znamená, že termín vyhledává víc lidí než kdy předtím.
Dále zjistíte:
- Ve kterých státech je o heslo největší zájem. V našem případě přirozeně USA.
- V jakých konotacích se spojení vyskytuje a vyhledává. V tomto případě jde o „akcie“ a „bankrot“.
Jak přesně data využít ke svému zisku?
Dobře, teď víme, jak dostat své data. Ale jak je využít ke svému zisku?
První je potřeba si uvědomit, že graf nejsou tvrdé čísla vyhledávání, ale číslo indikující zájem o daný termín. To znamená, že se ke grafu musíme chovat stejně jako ke kterémukoliv technickému indikátoru. Dá nám jiné hodnoty na časové ose 12 měsíců a jiné hodnoty pro jeden měsíc.
Opět to ukážu na příkladu hesla „How to buy Hertz“. Tentokrát pro 30 dní.
Jak je vidět z grafu, z krátkodobého hlediska zájem už opadá. Pokud nejsme tedy schopní vytáhnout přesná čísla, musíme si najít jinou strategii. A stejně jako u indikátorů jde o velice subjektivní problematiku, která žádá testování na demo účtu.
1. Využívejte krátkodobého grafu
Pokud chceme obchodovat vlny a trend, krátkodobé hledisko nás zajímá nejvíc. Při rešerši jsem narazil na strategii, která využívala grafu jednoho týdne. Jde o to být při analýze konstantní a nevybírat si jen ty informace, které chceme slyšet.
2. Začátek trendu
Trendy na internetu postupují v parabolické křivce. Jednoduše čím víc lidí trend zná, tím víc lidí se o něm také dozví. Média, robot na vyhledávání či pokec v kanceláři. Proto chceme identifikovat číslo, které není na vrcholu, ale zároveň je docela vysoké.
Ideální dle mé rešerše byla hranice 50 bodů. V té době je vlak už rozjetý, ale zároveň má dostatek místa pro růst. Naopak nejvyšším číslům od 95 do 100 se vyhneme. Graf je poté zkreslený, protože bere v potaz předešlý silný výkon.
Na co dávat pozor?
Google Trendy dokážou velice přesně určit bubliny a šílenství kolem akcií. Mohlo by se tak zdát, že jde o dokonalý nástroj. Avšak má háček.
Zaprvé identifikuje výhradně velké vlny a bubliny. Několikaletý vývoj společnosti nezaznamená. Jakmile ale začne něco iracionálně růst, bije na poplach. Příkladem budiž právě Hertz či Bitcoin v roce 2017.
Vážený čtenář se musí zamyslet, do jaké míry se na takových vlnách vyplatí jezdit. Pokud avšak chce zažít trochu adrenalinu a riskovat, Google Trendy nejlépe identifikují potenciální obchod. Snad pak nebudete součástí statistiky „lost all money“.
Jiří Makovský