K úspěšnému obchodování na finančních trzích je potřeba kromě znalostí a zkušeností mít obchodní software (někdy označován jako program, platforma nebo technicko-analytický software), pomocí kterého budeme analyzovat ceny nebo zadávat objednávky ke svému makléři (brokerovi).
Obchodníkovi může dobrý software pomoci v řadě ohledů. Trader v něm může provádět různé analýzy, sledovat živá data z trhu, sledovat určité portfolio, speciální indikátory, nástroje technické analýzy, komplexní strategie nebo zadávat obchodní příkazy.
Nicméně si pamatujte, že obchodní software není svatý grál a úspěch obchodníka v něm netkví. Software vám pouze pomáhá pracovat efektivněji, ale nikoliv proměnit ztrátové obchodování v ziskové. Obchodní platforma je tedy pouze váš tradingový nástroj, ve kterém můžete analyzovat trhy nebo backtestovat své strategie. Ale zisky závisí na Vašem přístupu k tradingu a nikoliv na tom, jak moderní software používáte.
Software na forexu je zdarma
Velkou výhodou je, že většina obchodních software pro obchodování na FX je dnes již zdarma. Je to hlavně z důvodu nárůstu konkurence mezi brokery, kteří dříve poskytovali software za určitý poplatek. Ty doby jsou již naštěstí pryč a tak si dnes může každý vyzkoušet různé programy nebo DEMO verze zdarma.
Zároveň se také dnes mnoho dříve nezávislých analytických programů slučuje právě s jednotlivými brokery. To znamená, že se většina dříve samostatných programů postupně strategicky "napojila" na brokery a svým způsobem dnes často slouží současně jako jejich obchodní platformy (například TradeStation byl dříve samostatný "nezávislý" analytický software a dnes je již součástí makléřské společnosti apod.).
Abyste mohli obchodovat na forexu, musíte si nejen vybrat brokera, ale mít k tomu také software, přes který budete zadávat obchody.
Existuje celá řada obchodních softwarů, které usnadňují analyzování trhu a obchodních strategií. Mezi schopnosti softwarů patří kromě vykreslování grafů z dat získaných z burzy a zadávání příkazů k makléři, také možnosti programování automatických obchodních strategií nebo vytváření vlastních indikátorů. Možnosti automatického obchodování je někdy známo také jako AOS nebo forex roboti.
Nejznámější obchodní softwary jsou:
MetaTrader
JForex
NinjaTrader
VT Trader (Visual Trader)
Saxo Trader
TradeStation
MetaStock
Trading Station
S jednotlivými programy se můžete seznámit v aktuálních nebo připravovaných recenzích publikovaných na našem serveru a v této sekci.
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.
Kliknutím na button Povolit vše umožníte použití cookies pro funkční, analytické a marketingové účely na vašem zařízení. Sami můžete určit kliknutím na Podrobné nastavení, jaké cookies je možné zpracovávat, případně jejich zpracování zakázat.
Více informací o zpracování osobních údajů naleznete zde
Upravit nastavení
Co jsou cookies?
Nezbytné cookies
Marketingové cookies
Co jsou cookies?
Cookies nám slouží ke sledování návštěvnosti - díky tomu děláme naše weby a služby pro vás lepší.
Cookies vás obvykle přímo neidentifikují. Pamatují si, jaké aktivity ve svém prohlížeči na daném zařízení děláte.
FXstreet.cz respektuje vaše soukromí a nabízí vám volbu, které typy souborů cookies povolíte, je to jen na vás. Stačí prozkoumat kategorie níže a případně změnit výchozí nastavení (které zahrnuje pouze nezbytné cookies). Omezené nastavení může mít vliv na vaši uživatelskou zkušenost (může se snížit relevantnost zobrazovaných informaci).
Nezbytné cookies
Vždy aktivní
Tyto cookies jsou nutné pro zajištění základní funkčnosti webových stránek (např. session id, nastavení souhlasů).
Nezbytné cookies neobsahují žádné osobní údaje.
Marketingové cookies
Umožňují nám sledovat uživání našich webů a jejich sekcí, na základě toho je dělat lepšími pro Vás. Umožňují nám též lepší cílení reklamy tak, aby tato byla co nejvíce relevantní pro své příjemce.
Konkrétní poskytovatelé cookies: Google Analytics, Google Ads, Sklik Facebook Pixel, Hotjar