GfK: Nálada německých spotřebitelů je kvůli koronaviru horší
Nálada německých spotřebitelů se mírně zhoršuje. Na vině jsou obavy, že epidemie onemocnění způsobeného novým koronavirem v Číně může největší evropskou ekonomiku dál zbrzdit. Němci jsou tak méně ochotní utrácet. Ukázal to průzkum, který dnes zveřejnila společnost GfK.
Index nálady německých spotřebitelů na měsíc březen se tak snížil na 9,8 bodu z předchozích 9,9 bodu. To je v souladu s očekáváním analytiků.
"Šíření koronaviru nepochybně přispělo k nejistotě mezi spotřebiteli," uvedl výzkumník GfK Rolf Bürkl.
Snížil se také dílčí index výhledu příjmů. Spotřebitelé se totiž obávají, že může začít růst nezaměstnanost, pokud onemocnění vážně naruší výrobu v Číně a ovlivní dodávky do Německa, dodal Bürkl.
Výdaje domácností se v posledních letech staly stabilním a spolehlivým zdrojem růstu hospodářství Německa díky rekordní zaměstnanosti, růstu mezd, který je vyšší než inflace, a nízkým nákladům na úvěry. Domácnosti a jejich spotřeba tak pomáhají mírnit negativní vliv obchodních sporů na německou ekonomiku, která je do značné míry závislá na vývozu.
Úterní průzkum výzkumného institutu ZEW ukázal, že se zhoršila i nálada mezi německými investory. Ti se obávají, že onemocnění novým koronavirem může snížit světový obchod.
Německá ekonomika ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku stagnovala, hrubý domácí produkt (HDP) zůstal ve srovnání s předchozím čtvrtletím beze změny. Za celý loňský rok HDP vzrostl o 0,6 procenta, nejpomaleji od roku 2013.
Zdroj: Reuters, ČTK, GfK
Čtěte více
-
Georgievová bude v čele MMF ve svém druhém funkčním období
Ministři financí zemí Evropské unie dnes na schůzce v Bruselu schválili Kristalině Georgievové druhé funkční období v čele Mezinárodního měnového fondu (MMF). Informovala o tom agentura Reuters. Současné pětileté funkční období Georgievové končí 30. září. V čele MMF bývá tradičně Evropan, v čele sesterské Světové banky (SB) pak Američan. -
Georgievová je jedinou kandidátkou na nejvyšší post v MMF
Bulharka Kristalina Georgievová je jedinou kandidátkou na nejvyšší post v Mezinárodním měnovém fondu (MMF). Oznámil to dnes MMF. Ten nyní hledá náhradu za svou dosavadní šéfku Christine Lagardeovou, která byla nominována do vedení Evropské centrální banky (ECB). Georgievovou navrhla Evropská unie. -
Georgievová: MMF zlepší výhled světové ekonomiky
Mezinárodní měnový fond (MMF) hodlá zlepšit výhled světové ekonomiky pro letošní i příští rok. Uvedla to dnes výkonná ředitelka fondu Kristalina Georgievová. Poukázala přitom na nová stimulační opatření ve Spojených státech a na očkování proti covidu-19. -
Georgievová: MMF znovu zhorší výhled růstu globální ekonomiky na příští rok
Mezinárodní měnový fond (MMF) příští týden opět zhorší výhled růstu globální ekonomiky na příští rok. Výhled globální ekonomiky se vzhledem k otřesům způsobeným pandemií covidu-19, ruskou invazí na Ukrajinu a klimatickými katastrofami na všech kontinentech zhoršuje a může dále klesat. Hrozí i riziko recese. Ve svém dnešním vystoupení na Georgetownské univerzitě to uvedla výkonná ředitelka MMF Kristalina Georgievová. MMF dosud na příští rok předpovídal globální ekonomice růst o 2,9 procenta. -
Gevorkyan, a.s. bude součástí indexu PX pražské burzy
Společnost GEVORKYAN, a.s. bude součástí oficiálního indexu PX pražské burzy. Zároveň úspěšně upsala emisi zelených dluhopisů. Vydává i finanční výsledky rok 2023. -
GfK: Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku je nejvyšší od loňského dubna
Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku se dál zlepšuje, index institutu GfK na červen se zvýšil na minus 24,2 ze zpřesněné květnové hodnoty minus 25,8 bodu. Je to osmé zvýšení indexu v řadě, i když trochu mírnější, než čekali analytici. Norimberský institut o tom dnes informoval v tiskové zprávě. Index je teď na nejvyšší hodnotě od loňského dubna. -
GfK: Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku po osmi měsících růstu klesla
Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku kvůli obavám z dalšího zvyšování cen a recese klesla po osmi měsících nepřerušeného růstu. Snižují se především očekávání ohledně příjmů a růstu ekonomiky. Index spotřebitelské nálady institutu GfK na červenec se snížil na minus 25,4 bodu z mírně revidovaných minus 24,4 bodu v červnu. To je slabší hodnota, než odhadovali analytici oslovení agenturou Reuters, kteří očekávali hodnotu minus 23 bodu. Norimberský institut o tom dnes informoval v tiskové zprávě. -
GfK: Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku se opět citelně zhoršuje
Důvěra spotřebitelů v německou ekonomiku se dál zhoršuje, ukázal průzkum institutu GfK. Index důvěry na září, který GfK sestavuje spolu s institutem NIM, nečekaně klesl na minus 22 bodů ze srpnové hodnoty minus 18,6 bodu. Institut dnes uvedl, že důvodem ke zhoršení důvěry je růst nezaměstnanosti, snižování počtu pracovních míst a krachy firem. -
GfK: Nálada mezi německými spotřebiteli se citelně zlepšuje
Spotřebitelská důvěra v Německu se zlepšuje více, než se čekalo. Jakmile největší evropská ekonomika zrušila omezení pohybu a prudce klesl počet nově nakažených nemocí covid-19, jsou kupující optimističtější a ochotni nakupovat. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky dnes zveřejnil institut GfK. -
GfK: Nálada mezi německými spotřebiteli stagnuje
Spotřebitelská důvěra v Německu stagnuje. Spotřebitelé jsou ochotnější utrácet, ale do budoucna hledí kvůli nárůstu nemocných s covidem-19 s většími obavami než před měsícem. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky dnes zveřejnil institut GfK. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů je na rekordním minimu
Nálada německých spotřebitelů je na rekordním minimu. Vyplývá to z průzkumu mezi přibližně 2000 německými spotřebiteli, jehož výsledky dnes zveřejnil výzkumný institut GfK. Index na červenec se v porovnání s předchozím měsícem snížil o 1,2 bodu na minus 27,4 bodu. Na vině je pokračující válka na Ukrajině a přerušené dodavatelské řetězce, což přispívá k růstu cen energií a potravin. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů kvůli válce na rekordním minimu
Nálada německých spotřebitelů tento měsíc klesne na rekordní minimum, protože válka na Ukrajině způsobuje růst nákladů domácností a maří naděje na oživení ekonomiky po pandemii nemoci covid-19. Vyplývá to z průzkumu mezi přibližně 2000 německými spotřebiteli, jehož výsledky dnes zveřejnil výzkumný institut GfK. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů se kvůli koronaviru a inflaci zhoršila
Prudký růst počtu nově nakažených koronavirem v Německu a neobvykle vysoká inflace měly negativní vliv na náladu spotřebitelů v zemi. To zhoršuje vyhlídky podnikatelů v nadcházející předvánoční nákupní sezoně. Vyplývá to z průzkumu, který dnes zveřejnil institut GfK. Jeho index spotřebitelské nálady na měsíc prosinec klesl na minus 1,6 bodu, což je nejnižší hodnota od června. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů se mírně zlepšila
Němečtí spotřebitelé zůstávají optimističtí. Z výsledků průzkumu, které dnes zveřejnil institut GfK, vyplývá, že se index spotřebitelské nálady na měsíc říjen po stagnaci v předchozím měsíci dokonce poprvé po půl roce překvapivě zvýšil. Poslední nárůst vykázal index na měsíc únor. Výraznější ochotu občanů největší evropské ekonomiky utrácet povzbudilo nedávné další snížení úrokové sazby ze strany Evropské centrální banky (ECB), uvedl analytik GfK Rolf Bürkl. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů se na září zhoršila
Nálada německých spotřebitelů se na konci léta zhoršila, vyplývá z průzkumu, který dnes zveřejnil institut GfK. Přispělo k tomu hlavně očekávání slabších příjmů. Index nálady spotřebitelů na měsíc září se podle institutu snížil na minus 1,8 bodu z předchozích minus 0,2 bodu. Pokles indexu tak vyvolává obavy, zda jsou výdaje domácností v největší evropské ekonomice dostatečně silné na to, aby se hospodářství mohlo dál zotavovat z koronovirového šoku. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zhoršuje
Spotřebitelská důvěra v Německu se nečekaně zhoršila. Růst počtu nově nakažených nemocí covid-19 způsobil, že se opět zpřísnila omezení pro nákupy, cestování i veřejný život v mnoha oblastech země, která je největší ekonomikou v Evropě. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky dnes zveřejnil institut GfK. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zlepšila
Německým spotřebitelům se nečekaně vrátil optimismus. Index spotřebitelské nálady na měsíc únor se totiž vyšplhal nejvýše za uplynulých 12 měsíců, vyplývá z výsledků průzkumu, které dnes zveřejnil institut GfK. Ve zlepšení nálady se odráží i dosavadní postup v řešení obchodního sporu mezi Spojenými státy a Čínou, uvedla agentura Reuters. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zlepšuje
Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zlepšuje, výdaje domácností by tak mohly ke konci roku podpořit růst největší evropské ekonomiky. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK. Výdaje domácností se v posledních letech staly stabilním a spolehlivým zdrojem růstu hospodářství země díky rekordní zaměstnanosti, růstu mezd, který je vyšší než inflace, a nízkým nákladům na úvěry. Domácnosti a jejich spotřeba tak pomáhají zmírnit negativní vliv obchodních sporů na německou ekonomiku, která je do značné míry závislá na vývozu. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů se už tři měsíce zhoršuje
Nálada německých spotřebitelů se dál zhoršuje. Pokles nyní trvá už tři měsíce. Stěžejní příčinou je zpomalování globální ekonomiky, obchodní spory ve světě a odchod Británie z Evropské unie. Lidé se obávají ztráty zaměstnání a příjmů. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK. -
GfK: Nálada německých spotřebitelů se zhoršuje kvůli koronaviru a inflaci
Nálada německých spotřebitelů se zhoršuje kvůli zrychlující se inflaci a rostoucímu počtu nových případů nákazy koronavirem. Vyplývá to z průzkumu mezi zhruba dvěma tisícovkami německých spotřebitelů, jehož výsledky dnes zveřejnil norimberský výzkumný institut GfK.