Sobota 21. prosince 2024 19:10
reklama
RebelsFunding
reklama
InstaForex rijen 2024
reklama
Dukascopy new
reklama
RebelsFunding

GfK: Nálada německých spotřebitelů se zhoršuje kvůli koronaviru a inflaci

26.08.2021 08:46  Autor: Tým FXstreet.cz  Sekce: Tradingové analýzy a zprávy   Tisk


Nálada německých spotřebitelů se zhoršuje kvůli zrychlující se inflaci a rostoucímu počtu nových případů nákazy koronavirem. Vyplývá to z průzkumu mezi zhruba dvěma tisícovkami německých spotřebitelů, jehož výsledky dnes zveřejnil norimberský výzkumný institut GfK.

Index spotřebitelské nálady pro září se snížil na minus 1,2 bodu z revidovaných minus 0,4 bodu v předchozím měsíci. Pokles indexu byl výraznější, než očekávali analytici. Ti jeho zářijovou hodnotu v anketě agentury Reuters odhadovali na minus 0,7 bodu.

"Ceny od poloviny letošního roku rychle rostou. To má negativní dopad na spotřebitelskou náladu," uvedl analytik GfK Rolf Bürkl. V červenci meziroční růst spotřebitelských cen v Německu podle údajů harmonizovaných s metodikou výpočtu Evropské unie zrychlil na 3,1 procenta z červnových 2,1 procenta. Inflace se tak vyšplhala na třináctileté maximum.

Na postoj spotřebitelů k vyhlídkám ekonomiky i na jejich ochotu nakupovat má podle Bürkla negativní vliv rovněž zrychlující se šíření koronaviru a zpomalující tempo očkování proti covidu-19, napsala agentura Reuters.

Německo je největší ekonomikou v Evropě a největším obchodním partnerem České republiky. Německý statistický úřad tento týden oznámil, že hrubý domácí produkt (HDP) Německa se ve druhém čtvrtletí zvýšil o 1,6 procenta po dvouprocentním poklesu v prvním kvartálu.

Zdroj: Reuters, ČTK, GfK

Sdílení článku: 
   

 

Čtěte více

  • GfK: Nálada německých spotřebitelů je kvůli koronaviru horší
    Nálada německých spotřebitelů se mírně zhoršuje. Na vině jsou obavy, že epidemie onemocnění způsobeného novým koronavirem v Číně může největší evropskou ekonomiku dál zbrzdit. Němci jsou tak méně ochotní utrácet. Ukázal to průzkum, který dnes zveřejnila společnost GfK.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů je na rekordním minimu
    Nálada německých spotřebitelů je na rekordním minimu. Vyplývá to z průzkumu mezi přibližně 2000 německými spotřebiteli, jehož výsledky dnes zveřejnil výzkumný institut GfK. Index na červenec se v porovnání s předchozím měsícem snížil o 1,2 bodu na minus 27,4 bodu. Na vině je pokračující válka na Ukrajině a přerušené dodavatelské řetězce, což přispívá k růstu cen energií a potravin.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů kvůli válce na rekordním minimu
    Nálada německých spotřebitelů tento měsíc klesne na rekordní minimum, protože válka na Ukrajině způsobuje růst nákladů domácností a maří naděje na oživení ekonomiky po pandemii nemoci covid-19. Vyplývá to z průzkumu mezi přibližně 2000 německými spotřebiteli, jehož výsledky dnes zveřejnil výzkumný institut GfK.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se kvůli koronaviru a inflaci zhoršila
    Prudký růst počtu nově nakažených koronavirem v Německu a neobvykle vysoká inflace měly negativní vliv na náladu spotřebitelů v zemi. To zhoršuje vyhlídky podnikatelů v nadcházející předvánoční nákupní sezoně. Vyplývá to z průzkumu, který dnes zveřejnil institut GfK. Jeho index spotřebitelské nálady na měsíc prosinec klesl na minus 1,6 bodu, což je nejnižší hodnota od června.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se mírně zlepšila
    Němečtí spotřebitelé zůstávají optimističtí. Z výsledků průzkumu, které dnes zveřejnil institut GfK, vyplývá, že se index spotřebitelské nálady na měsíc říjen po stagnaci v předchozím měsíci dokonce poprvé po půl roce překvapivě zvýšil. Poslední nárůst vykázal index na měsíc únor. Výraznější ochotu občanů největší evropské ekonomiky utrácet povzbudilo nedávné další snížení úrokové sazby ze strany Evropské centrální banky (ECB), uvedl analytik GfK Rolf Bürkl.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se na září zhoršila
    Nálada německých spotřebitelů se na konci léta zhoršila, vyplývá z průzkumu, který dnes zveřejnil institut GfK. Přispělo k tomu hlavně očekávání slabších příjmů. Index nálady spotřebitelů na měsíc září se podle institutu snížil na minus 1,8 bodu z předchozích minus 0,2 bodu. Pokles indexu tak vyvolává obavy, zda jsou výdaje domácností v největší evropské ekonomice dostatečně silné na to, aby se hospodářství mohlo dál zotavovat z koronovirového šoku.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zhoršuje
    Spotřebitelská důvěra v Německu se nečekaně zhoršila. Růst počtu nově nakažených nemocí covid-19 způsobil, že se opět zpřísnila omezení pro nákupy, cestování i veřejný život v mnoha oblastech země, která je největší ekonomikou v Evropě. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky dnes zveřejnil institut GfK.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zlepšila
    Německým spotřebitelům se nečekaně vrátil optimismus. Index spotřebitelské nálady na měsíc únor se totiž vyšplhal nejvýše za uplynulých 12 měsíců, vyplývá z výsledků průzkumu, které dnes zveřejnil institut GfK. Ve zlepšení nálady se odráží i dosavadní postup v řešení obchodního sporu mezi Spojenými státy a Čínou, uvedla agentura Reuters.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zlepšuje
    Nálada německých spotřebitelů se nečekaně zlepšuje, výdaje domácností by tak mohly ke konci roku podpořit růst největší evropské ekonomiky. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK. Výdaje domácností se v posledních letech staly stabilním a spolehlivým zdrojem růstu hospodářství země díky rekordní zaměstnanosti, růstu mezd, který je vyšší než inflace, a nízkým nákladům na úvěry. Domácnosti a jejich spotřeba tak pomáhají zmírnit negativní vliv obchodních sporů na německou ekonomiku, která je do značné míry závislá na vývozu.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se už tři měsíce zhoršuje
    Nálada německých spotřebitelů se dál zhoršuje. Pokles nyní trvá už tři měsíce. Stěžejní příčinou je zpomalování globální ekonomiky, obchodní spory ve světě a odchod Británie z Evropské unie. Lidé se obávají ztráty zaměstnání a příjmů. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se zlepšuje
    Spotřebitelská důvěra v Německu se zlepšuje více, než se čekalo, a ocitla se nejvýše za poslední rok a půl. Průzkum, jehož výsledky dnes zveřejnil institut GfK, je další známkou toho, že domácnosti nadále podporují oživení největší evropské ekonomiky.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se zlepšuje
    Nálada německých spotřebitelů se dál zlepšuje. Rušení omezení zavedených s cílem zabránit šíření nemoci covid-19 způsobila, že spotřebitelé ochotněji sahají do peněženek a příznivěji hodnotí i vyhlídky vývoje svých příjmů. Ukázal to průzkum, který dnes zveřejnila společnost GfK. Index nálady spotřebitelů na měsíc červenec se tak zvýšil na minus 9,6 bodu z předchozích minus 18,6 bodu.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se zlepšuje, ale pomaleji, než se čekalo
    Spotřebitelská důvěra v Německu se zlepšuje, ale méně, než se čekalo. Kupující zůstávají obezřetní, přestože počet nově nakažených nemocí covid-19 se snižuje a výhled ekonomického růstu země se zlepšuje. Vyplývá to z průzkumu, jehož výsledky dnes zveřejnil institut GfK.
  • GfK: Nálada německých spotřebitelů se zlepšuje i díky snížení DPH
    Nálada německých spotřebitelů se dál zlepšuje. Přispívá k tomu i dočasné snížení daně z přidané hodnoty (DPH), které je součástí kroků vlády proti dopadům koronavirové krize. Ukázal to průzkum, který dnes zveřejnil institut GfK. Index nálady spotřebitelů na měsíc srpen se podle institutu zvýšil na minus 0,3 bodu z předchozích minus 9,4 bodu.
  • GfK: Nálada spotřebitelů v Německu se kvůli válce na Ukrajině zhoršuje
    Spotřebitelská nálada v Německu se zhoršuje, protože válka na Ukrajině snížila ekonomické vyhlídky a očekávání příjmů domácností nejníže od finanční krize v roce 2009. Vyplývá to z průzkumu mezi přibližně 2000 německých spotřebitelů, jehož výsledky dnes zveřejnil výzkumný institut GfK.
  • GfK: Nálada spotřebitelů v Německu se po pandemii zlepšuje
    Nálada spotřebitelů v Německu se po pandemii zotavuje. Index důvěry na měsíc červen sice zůstal v záporném pásmu, ale zvýšil se z rekordně nízké květnové úrovně. Ukázaly to výsledky průzkumu, které dnes zveřejnil německý institut GfK.
  • GfK: Němci se bojí růstu nezaměstnanosti
    Spotřebitelská důvěra v Německu pokračuje v poklesu, z části proto, že příliv uprchlíků vyvolává obavy z růstu...
  • GfK: Němečtí spotřebitelé jsou optimisté
    Němečtí spotřebitelé se do nového roku dívají optimisticky, a to navzdory uprchlické krizi a zvýšené hrozbě...
  • GfK: Spotřebitelská důvěra v Británii vzrostla
    Spotřebitelská důvěra v Británii v květnu vzrostla na čtyřměsíční maximum, nicméně tlak na životní úroveň bude pokračovat. Britští spotřebitelé čelí růstu inflace, kterou tlačí vzhůru oslabení libry poté, co Británie ohlásila odchod z Evropské unie. Vyplývá to ze dvou průzkumů, které citovala agentura Reuters.
  • GfK: Spotřebitelská důvěra v Německu klesá
    Nálada německých spotřebitelů druhý měsíc za sebou klesá. Mohou za to obavy o vývoj globální ekonomiky...
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

Forex brokeři
reklama
Dukascopy new