Jedná se o Mercedes-Benz třídy R v úpravě AMG. MB třídy R se nedá nazvat jako příliš vzrušující nebo zajímavý automobil. Třída R je tzv. crossover, tedy auto mezi třídami. V tomto případě mezi SUV a MVP. Což znamená: hodně místa, mnoho sedaček, velký kufr jako MVP a pohon 4x4, možnost změny světlé výšky, jako SUV.
V čem je tedy MB třídy R tak zajímavý ? Kouzelná písmena AMG. AMG kdysi neoficiální velice úspěšný tuner vozů Mercedes-Benz. Dnes oficiální sportovní divize značky. Zjednodušeně řečeno AMG upravuje sériové vozy Mercedes pro „sportovní“ použití. V kombinaci s rodinným kombi/SUV to může znít strašlivě ale výsledný produkt je minimálně velice slušný.
Jaké jsou parametry Mercedes Benz R63 AMG ? (oficiální celý název našeho rodinného vozu) ?
Parametry jsou vskutku zajímavé, tak například:
- ručně montovaný motor V8 o objemu 6.2l s výkonem 500 koní
- 0-100 Km/h za méně než 5s
- max. rychlost s vypnutým omezovačem cca. >300Km/h
- spotřeba… no raději nebudu uvádět ale většinou začíná číslem „2“
Vzhledem k tomu, že výkonu není nikdy dost, tak je náš rodinný vůz ještě upravený od dalšího úpravce firmy Brabus. Firma Brabus rovněž upravuje vozy Mercedes a snad jako jediná má odvahu upravovat i vozy AMG, tedy již jednou upravené vozy Mercedes.
V našem případě se jedná zejména o tzv. chiptuning na 550koní a vypnutí omezovače na 250Km/h. Nové parametry odpovídají cca. 10% zvýšení výkonu a točivého momentu.
A jak se s tím jezdí ? Úplně normálně. Automatická převodovka sama pozná režim jízdy řidiče a tomu přizpůsobuje odezvu, tedy zařazený stupeň (většinou hned po rozjezdu zařadí stupeň 7). Díky vzduchovému podvozku s možností volby režimů není problém jezdit velice komfortně ani na 22“ letních kolech.
Jediné co nejde zakrýt je zvuk motoru od středních otáček. Při jízdě po městě se mi často stává, že se chodci otáčí za zvukem motoru a hledají co to tak strašně „řve“. Většina z nich moc nechápe, že to je ten nenápadný stříbrný kombík.