Pondělí 04. listopadu 2024 20:21
reklama
Dukascopy new
reklama
Dukascopy new
reklama
CapXmaster srovnani
reklama
Dukascopy new

Spotřebitelská důvěra a index S&P Case Shiller v USA; analýza EUR/USD a ROPY

24.09.2013 22:00  Autor: BOSSA  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

S&P/CS index mapující ceny domů v amerických metropolích dosáhl v meziročním srovnání v červenci růstu o 12,4 procenta. Výsledek plně koresponduje s očekáváním ekonomů.  Ceny amerických domů tak rostly v červenci nejrychleji od února 2006. Největší nárůst zaznamenalo Las Vegas a to konkrétně o 27,5 procenta. V těsném závěsu pak bylo San Francisco, kde ceny vyskočily o 24,8 procenta.

Spotřebitelská důvěra (Conference Board) ve Spojených státech v září mírně klesla. Ze srpnových 81,8 bodu se index přesunul na 79,7 bodu a naplnil tak téměř očekávání ekonomů o poklesu na 79,9 bodu.

EUR/USD pokračuje ve své cestě intradenním klesajícím kanálem. Trh se pohybuje pod psychologickou úrovní 1,35. Na uzdě drží trh i dosud neproražená klesající linie na stochastickém oscilátoru. Ze střednědobého hlediska lze kanál považovat za formaci vlajky a EUR/USD by se tak mohlo dočkat dalšího posílení.

Ropa prudce oslabuje a už dnes si může otevřít prostor k hodnotám kolem 99,0. Trh momentálně testuje důležitou Fibonacciho úroveň 38,2 a podpůrnou trendovou linii. Průraz pod tyto podpory by způsobil přesun ceny pod 100denní klouzavý průměr a trh by se naklonil dalšímu oslabení.


 

    Sdílení článku: 
       

    Čtěte více

    • Spotřebitelé prozatím nepociťují plný přínos nižších cen ropy
      „Protože se zhoršily vyhlídky poptávky v souvislosti s rostoucími obavami z recese a větší nabídkou na trhu ze strany OPEC a prodeje ropných rezerv v USA ceny ropy Brent klesly z nedávných maximálních hodnot 120 USD. To přispívá ke zmírnění obav z inflace, nicméně překážky v rafinaci brání tomu, aby se tato výhoda plně přenesla na spotřebitele, což tlumí její dopad.
    • Spotřebitelé se oklepávají z energetické krize
      Únorový konjunkturální průzkum ukázal, že nálada mezi spotřebiteli se v únoru již podruhé v řadě výrazně zlepšila. Stále sice zůstává pod svým dlouhodobým průměrem, zároveň je ale nejvyšší od loňského února. Domácnosti se již méně obávají zhoršení své finanční situace, menší vrásky jim dělá i další vývoj ekonomické situace. Zároveň došlo k dalšímu mírnému poklesu podílu spotřebitelů, kteří se domnívají, že pořizovat velké nákupy nyní není vhodné. Průzkum tak potvrdil naše očekávání, že nálada domácností by se měla pomalu zlepšovat s čímž by měla růst i jejich ochota utrácet. Přispívat by k tomu měl i letošní růst mezd.
    • Spotřebitelé se z koronakrize „otřepávají“ rychleji než firmy, zejména ty v průmyslu. Nálada v průmyslu je nejníže od roku 2009, nálada ve službách se ale zlepšuje nejvýrazněji od roku 2003
      Důvěra v tuzemskou ekonomiku se v červnu „odrazila ode dna“, avšak jen nesměle. Zůstává hluboko pod úrovní dlouhodobého průměru let 2003 až 2019. Tento průměr je ve statistice ČSÚ přepočten na úroveň jednoho sta bodů, přičemž červnová důvěra v ekonomiku odpovídá 77,2 bodu. Oproti květnu, a zejména dubnu se však jedná o zlepšení. Důvod k oslavě to ale stále pochopitelně není.
    • Spotřebitelé v Česku jsou nečekaně silně při chuti utrácet. Mohutně navyšují své útraty třeba i za kosmetiku, konsolidační balíček ani drahé energie je neodrazují
      Spotřebitelé v Česku jsou nečekaně silně při chuti utrácet. Letos v březnu tržby maloobchodu reálně stouply o 6,1 %. Čekal se přitom růst ani ne poloviční.
    • Spotřebitelé v Česku jsou nyní nejspokojenější za celou dobu od posledních sněmovních voleb. Jejich náladu se zlepšuje i před dopady konsolidačního balíčku, zejména díky pokles inflace
      Důvěra spotřebitelů v českou ekonomiku letos v únoru stoupla na nejvyšší úroveň od října 2021, tedy shodou okolností od měsíce, kdy proběhly poslední sněmovní volby. Z nich vzešla současná Fialova vláda, pro niž jsou dnešní čísla ke spotřebitelské důvěře pozitivní.
    • Spotřebitelé v prosinci nakupovali, dokud mohli
      Rozvolnění protipandemických opatření přineslo před Vánocemi skok maloobchodních tržeb v ČR. Společensky deprivovaní spotřebitelé využili možnosti otevřených obchodů a služeb a před Vánocemi nakupovali, protože mohli. Svou roli také sehrál efekt odložené spotřeby kvůli předchozímu lock-downu a to v období před Vánocemi. Na druhou stranu byl na začátku a na konci měsíce obchod protipandemickými opatřeními stále zasažen. Počítali jsme s meziměsíčním růstem tržeb bez prodeje aut přes 3 % a to jsme mezi odhady analytiků byli na optimistické straně. Meziměsíční nárůst ale činil 8,3 % a v meziročním vyjádření se tak maloobchodní tržby přehouply do růstu 3,7 % z předchozího poklesu o 6,2 % (ten byl citelně revidován vzhůru z původních -7,0 %). Medián odhadů ukazoval meziročně - 1,6 % a náš odhad – 1,0 %. Prosinci 2020 nahrávaly kalendářní výhody v podobě dvou pracovních dnů navíc. Po očištění o kalendářní vlivy byl meziroční růst 1,4 %.
    • Spotřebitelé v USA se v novém roce pustili do nákupů
      Předvánoční nákupy v zámoří byly poměrně slabé, respektive po dnešní revizi dolů ještě slabší. Prosincové maloobchodní tržby spadly o 2,5 procenta. O to silněji se však nákupy vrátily v lednu, kdy tržby stouply rovnou o 3,8 procenta a překonaly očekávání na úrovni 2 pct. Ještě výraznější překvapení přinášejí tržby očištěné o auta a benzín, které rostly rovněž o 3,8 pct, ovšem při konsensu nastaveném na 1 procento.
    • Spotřebitelé začínají (konečně!) utrácet
      Po dvou letech hlubokého útlumu začínají útraty českých domácností konečně svižně narůstat. Maloobchodní tržby v březnu výrazně překonaly odhady analytiků, když meziročně přidaly k dobru více než 6 %, oproti předešlému měsíci pak vzrostly o solidních 1,3 %. Dobrou zprávou je fakt, že se nejedná o jednorázové pozitivní ustřelení – maloobchodní tržby vzrostly za celé první čtvrtletí reálně o 1,9 %, nejvíce od poloviny roku 2021, kdy došlo k rozvolnění protipandemických opatření. Nad očekávání rychlé oživení spotřebitelské poptávky napříč jednotlivými kategoriemi jde ruku v ruce s obnoveným růstem reálných mezd.
    • Spotřebitelé zůstávají při svých nákupech i nadále obezřetní
      Že v ČR neprobíhá žádný nákupní boom potvrdila už i prosincová čísla z maloobchodu. Oproti listopadu se tržby po očištění snížily o jedno procento, meziročně byly vyšší jen o 2,8 %. Důvodem je nepochybně vysoká inflace, nebo přesněji rychle rostoucí náklady na bydlení, které spotřebitele nutí nakupovat s rozvahou. Pro úplnost je třeba dodat, že jde o čísla po sezónním a kalendářním očištění.
    • Spotřebitel je příliš silný a Fed zůstává jestřábí
      Data o americkém maloobchodu byla nečekaně silná. Růst za říjen dosáhl 1,3 pct, bez aut a benzínu +0,9 pct. Jen zhruba 0,4 bps z toho táhnou vyšší ceny, takže spotřebitel se evidentně nebojí a utrácí nad očekávání. Žádný náznak recese nákupy zboží zkraje 4Q neukazují, takže uvidíme, jak bude vypadat předvánoční sezóna.
    • Spotřebitelská důvěra klesla
      Spotřebitelská důvěra v dubnu klesla na 101,3 b. oproti revidovaným 104 b. v březnu. Trhy očekávaly pokles na 104 b.
    • Spotřebitelská důvěra klesla
      Spotřebitelská důvěra v únoru klesla na 110,5 b. oproti revidovaným 111,1 b. v lednu. Trhy očekávaly pokles na 110 b.
    • Spotřebitelská důvěra klesla
      Spotřebitelská důvěra v květnu klesla na 95,7 b. oproti revidovaným 98,4 b. v dubnu. Trhy očekávaly pokles na 97 b.
    • Spotřebitelská důvěra klesla
      Spotřebitelská důvěra v květnu klesla na 106,4 b. oproti revidovaným 108,6 b. v dubnu. Trhy očekávaly pokles na 103,8 b.
    • Spotřebitelská důvěra klesla
      Spotřebitelská důvěra v dubnu klesla na 107,3 b. oproti revidovaným 107,6 b. Trhy naopak očekávaly růst na 108,2 b.
    • Spotřebitelská důvěra mírně klesla
      Spotřebitelská důvěra v lednu klesla na 107,1 b. oproti revidovaným 109 b. v prosinci. Trhy očekávaly růst na 109 b.
    • Spotřebitelská důvěra mírně vzrostla
      Spotřebitelská důvěra v březnu mírně vzrostla na 104,2 b. oproti revidovaným 103,4 b. v únoru. Trhy naopak očekávaly pokles na 101 b.
    • Spotřebitelská důvěra nejvýše od léta 2007 a oživení v Chicagu pomáhají dolaru. Koruna dále sílí
      Spojené státy si na samý závěr týdne „přichystaly“ lepší data, která výrazně rozšířila zisky dolaru vůči euru a na chv...
    • Spotřebitelská důvěra ožila
      Spotřebitelská důvěra v srpnu překvapivě ožila, když vzrostla na 103,2 b. oproti revidovaným 95,3 b. v červenci. Trhy očekávaly růst na 98 b.
    • Spotřebitelská důvěra podle UniMichigan klesla
      Spotřebitelská důvěra podle University of Michigan v lednu podle předběžných odhadů klesla na 68,8 b. oproti 70,6 b. v prosinci. Trhy očekávaly pokles na 70 b.
    Forex - doporučené články:

    Co je FOREX?
    Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
    Forex pro začátečníky
    Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
    1. část - Co to vlastně forex je?
    FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
    VIP zóna - Forex Asistent
    Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
    Forex brokeři - jak správně vybrat
    V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
    Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
    Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
    Forex volatilita
    Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
    Forex zůstává největším trhem na světě
    V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

    Nejnovější články:


    Naposledy čtené:

    reklama
    Purple ebook obchodování ropy