Středa 18. prosince 2024 06:40
reklama
Investingfox Nastroje
reklama
RebelsFunding
reklama
Purple webinář Ve vaší režii
reklama
Investingfox Partner

Market story: 🥤 Netflix před otevřením v USA získává téměř 10 %. Euforie přichází s nárůstem počtu odběratelů 📈

24.01.2024 11:58  Autor: XTB  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Netflix (NFLX.US) má již téměř 261 milionů odběrů streamování a přidal 13 milionů nových uživatelů v posledním čtvrtletí roku 2023. Tím překonal prognózu Wall Street o přidaných odběrech o téměř 50 %, a i když je jasné, že nepřímo počet platících zákazníků se zvýšil díky jeho politice sdílení hesel, z čísel je zřejmé, že se předplatitelé vracejí k Netflixu. Exponenciálně rostoucí uživatelská základna znamená rostoucí zisky z jejich postupné monetizace. Není divu, že trh zavíral oči před slabšími zisky, než se očekávalo. Před zahájením zasedání na Wall Street akcie společnosti již získaly téměř 10 % a přidaly více než 20 miliard dolarů na 215 miliard dolarů v současné kapitalizaci.

Výsledky Netflixu za 4. čtvrtletí 2023 ujistily celou Wall Street, že společnost získala řadu konkurenčních výhod a pro uchazeče bude extrémně obtížné ji sesadit z trůnu. To vše v době, kdy výdaje Netflixu za obsah klesly o více než 20 % r/r. Akcie se obchodují s více než 8% zisky před otevřením a panika, která na akciích proběhla v roce 2022, se změnila v euforii. Fenomén společnosti spočívá především v platformě a jednání managementu, který dokázal škálovat obchodní nástroj Netflix, který zvýšil volný peněžní tok o 660 % z přibližně 1 miliardy $ v roce 2022 na téměř 6,6 miliardy $ v roce 2023. Je budoucnost jasná? ?

Reklama – obchodní páka

Rozhodnutí zpřístupnit reklamu na platformě oslovilo investory od začátku, ale zvýšení marží může znamenat, že proces probíhá hladce, než trh očekával, a zájem o „levnější“ předplatné s reklamami je vysoký. A co víc, na americkém trhu se cena reklamních plánů ve výši 6,99 USD od roku 2022 nezvýšila... A Netflix má stále silnější argumenty tuto cenu brzy zvýšit a otestovat s ní ‚prah poptávky‘. Společnost zaplatila WWE Raw více než 5 miliard dolarů a živé vysílání zpřístupní po dobu 10 let (počínaje rokem 2025). Očekává se, že společnost Disney ve stejnou dobu podepíše smlouvu s ESPN, ale analytici odhadují, že služba bude proti Netflixu dražší.

Silný růst předplatného naznačuje, že uživatelé mají rádi jedinečný obsah a série, což by mohlo znamenat, že spotřebitelé budou ochotni za ně zaplatit více. Prozatím nevidíme zvýšení cen předplatného; Netflix pravděpodobně chce získat na platformu co nejvíce lidí, aby později provedli „výběr“ a zvýšili ceny (a čisté zisky). Téměř o 5 % nižší zisk na akcii tedy investory nevyděsil (beztak se ukázalo, že marže EBIT byla o více než 3 % nad prognózami). Volný peněžní tok je na vzestupu a ve 4. čtvrtletí se ukázal být o 25 % vyšší, než se očekávalo. Ty dosáhly téměř 1,6 miliardy dolarů. Každý tedy ví, že hra je připravena ovládnout trh streamování.

Netflix je silnější než konkurence

Na rozdíl od konkurence si Netflix vede skvěle, likvidita a dluh nejsou problém. To poskytuje dostatečný prostor pro další zisky podílu na trhu; úpisy mohou mít příznivé ceny, zatímco konkurenti si nemohou dovolit jít pod určitou hranici ze strachu o likviditu podniku. Existují náznaky, že monetizace půjde ještě o krok dále. Netflix může pravidelně žádat spotřebitele o další platby za další služby. Za zmínku také stojí, že prosperita reklamního trhu je nyní nesrovnatelně lepší než v roce 2022, kdy panovaly obavy z recese. Dnes ustoupily očekávanému „měkkému přistání“ americké ekonomiky.

Průzkum Blackedge mezi 50 velkými korporátními kupujícími reklamy ukázal, že až polovina z nich by měla zájem o podpis smlouvy s Netflixem. Streamovací gigant v roce 2023 „ušetřil“ 3,5 miliardy dolarů na obsahu, zlepšil volný peněžní tok a navzdory těmto nižším investicím dokázal na platformu přidat miliony platících spotřebitelů. Poměr přidaného obsahu a předplatného Netflixu se v roce 2023 ukázal jako nejnižší za více než 10 let (nepřímo kvůli prudkému nárůstu předplatného). Menší obsah však společnosti nezabránil v růstu. Akcionáři na vlastní kůži pocítili, jak se snižování výdajů na obsah ukázalo jako přínosné pro společnost... A pravděpodobně stále existuje spousta prostoru pro snižování nákladů. Na obzoru není žádná známka společnosti, která by ukončila dominanci Netflixu. Optimismus roste a Netflix dává trhu pevný základ pro obchodování s akciemi „za prémii“ vůči svým konkurentům.

XTB Financial Markets Analyst Eryk Szmyd

Netflix graf (NFLX.US)

Akcie Netflixu se stále obchodují o více než 40 % pod svými maximy z roku 2021. Dokázali se odrazit o více než 200 % od svých minim z léta 2022.

Zdroj: xStation5

 


Tento materiál je marketingovou komunikací ve smyslu čl. 24 odst. 3 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/65/EU ze dne 15. května 2014 o trzích finančních nástrojů, kterou se mění směrnice 2002/92/ES a směrnice 2011/61/EU (MiFID II). Marketingová komunikace není investiční doporučení ani informace doporučující či navrhující investiční strategii ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014 ze dne 16. dubna 2014 o zneužívání trhu (nařízení o zneužívání trhu) a o zrušení směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/6/ES a směrnic Komise 2003/124/ES, 2003/125/ES a 2004/72/ES a nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2016/958 ze dne 9. března 2016, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014, pokud jde o regulační technické normy pro technická ujednání pro objektivní předkládání investičních doporučení nebo jiných informací doporučujících nebo navrhujících investiční strategie a pro zveřejnění konkrétních zájmů nebo náznaků střetu zájmů nebo jakékoli jiné rady, a to i v oblasti investičního poradenství, ve smyslu zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. Marketingová komunikace je připravena s nejvyšší pečlivostí, objektivitou, prezentuje fakta známé autorovi k datu přípravy a neobsahuje žádné hodnotící prvky. Marketingová komunikace je připravena bez zohlednění potřeb klienta, jeho individuální finanční situace a nijak nepředstavuje investiční strategii. Marketingová komunikace nepředstavuje nabídku k prodeji, nabídku, předplatné, výzvu na nákup, reklamu nebo propagaci jakýchkoliv finančních nástrojů. Společnost XTB S.A., organizační složka nenese odpovědnost za jakékoli jednání nebo opomenutí klienta, zejména za získání nebo zcizení finančních nástrojů, na základě informací obsažených v této marketingové komunikaci. V případě, že marketingová komunikace obsahuje jakékoli informace o jakýchkoli výsledcích týkajících se finančních nástrojů v nich uvedených, nepředstavují žádnou záruku ani předpověď ohledně budoucích výsledků. Minulá výkonnost nemusí nutně vypovídat o budoucích výsledcích a každá osoba jednající na základě těchto informací tak činí zcela na vlastní riziko.

 

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

Forex brokeři
HOTFOREX
EightCap
NAGA
reklama
Dukascopy new