Zákazníci potřebují alternativní reklamní platformy a jednu z nich vyvinula společnost Teads. V tomto článku vám řekneme o společnosti, jejím obchodním modelu, silných a slabých stránkách, finanční výkonnosti a plánech vstoupit na burzu.
Co víme o společnosti Teads
Teads N.V. je nizozemská společnost, která vyvinula cloudovou platformu, pomocí které poskytovatelé reklamy vyhledávají vydavatele (lidi a subjekty, které distribuují digitální reklamy prostřednictvím svého kanálu) a uzavřou s nimi obchod.
Společnost řídí spoluzakladatel a generální ředitel Bertrand Quesada, který dříve pracoval jako generální ředitel ve velké evropské marketingové reklamní síti Espotting.
Dříve Teads získal investice ve výši 133 milionů dolarů, většinou od Altice International. Společnost plánuje vstoupit na burzu tím, že bude zalistována na burze NASDAQ pod symbolem „TEAD“. Datum IPO zatím nebylo oznámeno, protože upisovatelé čekají na příznivější okamžik.
Podnikání společnosti Teads
Základním produktem společnosti je platforma Teads Ad Manager. Jedná se o all-in-one řešení (vše v jednom) pro prodej/nákup digitální reklamy. Tento nástroj funguje mimo takové reklamní platformy, jako je Facebook a Google. Ke zpracování a organizaci dat využívá Teads umělou inteligenci.
Díky exkluzivním partnerským vztahům s různými reklamními platformami poskytuje společnost svým klientům publikum 1,9 miliardy unikátních uživatelů měsíčně. Monetizačními partnery společnosti Teads je více než 3 000 reklamních zdrojů.
Dosah platformy Teads
V roce 2012 společnost Teads jako první představila nový formát videoreklamy, outstream, který se objevuje v prostředí bez videa (například na zpravodajských webech). Platforma také pracuje s mediální reklamou, jedním z populárnějších a účinnějších nástrojů.
Jaké jsou vyhlídky cílového trhu Teads
Podle společnosti Research and Markets, největšího světového marketingového výzkumníka, dosáhl globální trh programatické reklamy v roce 2020 objemu 5,2 miliardy dolarů. Do roku 2027 má dosáhnout 33,7 miliardy dolarů. V důsledku toho by složená roční míra růstu (CAGR) mohla být 30,7%.
Klíčovými konkurenty emitenta jsou:
· TikTok
· Snap
· Verizon
· ironSource
· Xandr
· Taboola
· TripleLift
· SSPs
· PubMatic
· Magnite
· Trade Desk
Jak si Teads vede finančně
Na rozdíl od mnoha jiných technologických start-upů vstupuje společnost Teads do IPO se ziskem. Podle poskytnutého výkazu F-1 činil v roce 2020 čistý zisk společnosti 111,51 milionu USD. To je 102% nárůst ve srovnání s rokem 2019. V prvním čtvrtletí roku 2021 činil čistý zisk 28,02 milionu USD. O rok dříve byla čistá ztráta společnosti 1,04 milionu dolarů.
Finanční výkonnost společnosti Teads
Tržby společnosti Teads v roce 2020 činily 540,27 milionů USD, což představuje 6,0% nárůst ve srovnání s rokem 2019. V prvním čtvrtletí roku 2021 činily tržby 126,59 milionů USD, což je 33% nárůst ve srovnání se stejným obdobím roku 2020.
K 30. červnu 2021 byly celkové závazky společnosti 180,8 milionu USD a peněžní ekvivalenty v její rozvaze byly 53,1 milionu USD. To znamená kladnou hotovostní pozici ve výši 124,1 milionu USD za 12ti měsíční období, které skončilo 31. března 2021.
Finanční výkonnost společnosti Teads
Silné a slabé stránky společnosti Teads
Silné stránky společnosti jsou:
· Rychle rostoucí cílový trh
· Kvalitní management
· Čistý zisk
· Růst čistého zisku
· Bezchybná pověst mezi klienty
Mezi investiční rizika bychom jmenovali:
· Silná konkurence
· Žádné zvýšení podílu na trhu
· Nízké tempo růstu výnosů
· Nestabilní tempo růstu čistého zisku
Co víme o IPO společnosti Teads
Upisovateli IPO jsou Raymond James & Associates, Inc., JMP Securities LLC, Citigroup Global Markets Inc., BNP Paribas Securities Corp., William Blair & Company, LLC, JP Morgan Securities LLC, Morgan Stanley & Co. LLC a Goldman Sachs Bank Europe SE.
Společnost Teads oznámila, že plánuje prodat 38,5 milionu akcií za cenu 18-21 USD za akcii. Pokud se akcie prodají za nejvyšší cenu ve výše uvedeném rozmezí, tržní kapitalizace emitenta může dosáhnout 4,6 miliardy USD.
K posouzení společnosti používáme multiplikátor, poměr ceny a prodejů (P/S ratio). Hodnota P/S emitenta je 8,12. Během uzamykacího období může být tato hodnota až 15. Vzestup akcií může být až 84,7 % (15/8,12*100 %). Tyto výpočty jsou platné, pokud se hodnota P/S v době IPO nezmění. Pro lepší obrázek o společnosti lze provést také analýzu podle ukazatele P/B (P/BV).
Investoři mohou zvážit investování do akcií Teads, pokud hodnota P/S zůstane nezměněna. Pokud se hodnota změní a přesáhne 10, investiční rizika porostou. Ke zmírnění rizik by investice do tohoto IPO měla představovat jen velmi malou část investičního portfolia.
Tým RoboMarkets
info@robomarkets.cz
+420 800 088 482
www.robomarkets.cz
Upozornění na rizika:
1. Tento materiál a informace v něm obsažené slouží pouze pro informační účely a v žádném případě by neměly být považovány za poskytování investičního poradenství pro účely zákona o investičních společnostech 87 (I) 2017 Kyperské republiky, nebo jakoukoli jinou formu osobního poradenství nebo doporučení, která se týká určitých typů transakcí s určitými druhy finančních nástrojů.
2. Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků nebo budoucího výkonu.