Středa 18. prosince 2024 08:15
reklama
Swissquote Bank
reklama
Dukascopy new
reklama
eightcap zlato
reklama
eightcap trade smarter

Internetový prodejce Mall uvažuje o vstupu na burzu

15.03.2021 17:06  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Podle zdrojů serveru Mergermarket uvažuje společnost Mall Group, která je vlastníkem internetového obchodu Mall.cz a slovenského ekvivalentu Mall.sk o primárním úpisu svých akcií na trhu. IPO by pro firmu, která se nachází v červených číslech, znamenalo získání dalšího kapitálu pro své podnikání.

O odprodeji části svých podílů ve firmě mají údajně uvažovat investiční skupiny Rockaway Capital, PPF a EC Investments. IPO by podle předběžných odhadů mohlo ocenit společnost na 1,5 až 2 miliardy EUR. Organizaci pravděpodobně zastřeší americká investiční banka JP Morgan.

Pro prodej části akcií připadá v úvahu několik významných evropských burz. Během minulého roku se v souvislosti s touto událostí mluvilo o Varšavě. Momentálně se však v centru pozornosti díky prudkému růstu objemu obchodu objevil zejména Amsterdam. V úvahu přichází i pražská burza, jelikož Mall Group působí v České republice, ale i na Slovensku, v Polsku, Maďarsku, Chorvatsku a ve Slovinsku.

Je však nutné dodat, že momentálně je celý proces v počáteční fázi a akcionáři se mohou nakonec rozhodnout pro jiný způsob, jak odprodat část akcií a snížit tak svůj podíl ve firmě. Podle zveřejněných výročních výsledků skupiny PPF, která je spoluvlastníkem Mall Group, v červnu 2020 se ztráta za předchozí rok vyšplhala na úroveň 66 milionů EUR, což představuje o 2 miliony méně než v roce 2018. Tento stav však společnost připisuje investicím, které by měly přinést efekt v příštích letech a společnost by se konečně přehoupla do černých čísel. Tržby společnosti totiž neustále rostou. Za rok 2019 dosáhl obrat 708 milionů EUR což představovalo meziroční růst na úrovni 7 procent. Na oficiální stránce společnosti se uvádí, že v roce 2020 dosáhly tržby více než 960 milionů EUR, vydaných bylo 11 milionů objednávek a k dispozici je 1100 výdejních míst.

PPF Petra Kellnera vlastní 40 procent Mall Group, přičemž dalších 40 procent spadá pod Daniela Křetínského a Patrika Tkáče prostřednictvím EC Investments. Posledních 20 procent má Jakub Havrlant, který stojí v čele investiční skupiny Rockaway a zároveň je předsedou představenstva Mall Group.

Skupina Mall Group působí zejména v oblasti e-commerce a sdružuje e-shopy, které se zabývají prodejem celého portfolia různých produktů od elektroniky až po potraviny. Kromě známé značky Mall.cz a Mall.sk patří do skupiny například CZC.cz, Bigbrands.cz, Rozbaleno.cz a Košík.cz. Méně známým faktem je, že kromě toho provozuje i finanční služby prostřednictvím své služby Mall Pay, která poskytuje možnost odložené platby za online nákupy a internetovou televizi Mall TV, která zároveň slouží k propagaci e-shopů.

Olívia Lacenová, hlavní analytička TopForex

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • „Internet ani počítače nejsou jako elektřina či motor“. Rozhovor s právě zesnulým ekonomickým nobelistou Robertem Solowem
    Před nějakými dvaceti lety jste vyslovil domněnku, že ač počítačů stále přibývá, na růstu produktivity se to nijak neprojevuje. Vešla ve známost jako „Solowův paradox“.
  • Internet a pohonné hmoty táhly maloobchod v srpnu
    Reálné maloobchodní tržby bez prodejů aut meziročně v srpnu vzrostly o 5,3 % a překonaly tak výrazně naše i tržní očekávání. Zároveň byl revidován směrem výše červencový výsledek z 4,5 % na 4,9 %. Nákupní apetit se tak domácnostem zjevně vrací, z čehož bude těžit nejen maloobchodní sektor, ale i celé tuzemské hospodářství.
  • Internet je dnes pro českou ekonomiku významný zhruba jako celé stavebnictví. Hlavně díky němu zbohatla čtvrtina z těch úplně nejbohatších Čechů
    Dnes je to přesně třicet let od připojení České republiky k internetu. Od té doby zaznamenal obrovský rozmach, který poznamenal život každého z nás. A také dal vzniknout internetové ekonomice. Ta dnes představuje zhruba 5,5 procenta hrubého domácího produktu České republiky, tedy přibližně 360 miliard korun ročně. Její význam je tak srovnatelný třeba se stavebnictvím. Impuls ji dodala i pandemie.
  • Internet naďalej vytláča amerických maloobchodníkov – obsadená predajná plocha v maloobchode prudko klesla
    Hoci sa situácia ohľadom vytláčania kamenných predajní internetovými predajcami nachvíľu upokojila, tak z USA opäť došli čísla, ktoré naznačujú, že tento proces prebieha naďalej. V druhom kvartáli klesla obsadená maloobchodná plocha obchodmi o takmer 4 mil. štvorcových stôp. Bol to najväčší pokles od krízy. Primárne je za to zodpovedný krach siete hračkárskych obchodov Toys „R“ US. V problémoch sú však aj iní tradiční maloobchodníci a takáto situácia sa pokojne môže zopakovať.
  • Internetová společnost Yahoo odchází z Číny kvůli nové regulaci
    Americká internetová společnost Yahoo odchází z čínského trhu, zdůvodňuje to stále náročnějšími podmínkami pro podnikání. Uvedla to dnes agentura AP. V Číně se podle firmy začíná měnit i právní prostředí, které jí tam další působení komplikuje. Yahoo, podobně jako mnoho dalších západních firem, podléhá v Číně masivní cenzuře.
  • Internetové obchody změnily spotřební chování Čechů
    „Ani po otevření kamenných obchodů nedošlo k poklesu prodejů na internetu. E-shopy naopak hlásí další růst tržeb. Z toho lze usuzovat, že si spotřebitelé v průběhu pandemie osvojili nové zvyky, kterých se již zřejmě nevzdají,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
  • Internetové prodeje zabránily výraznějšímu propadu tržeb
    Maloobchodní tržby bez započtení prodejů automobilů v dubnu meziročně poklesly o 10,6 %, což bylo podstatně méně, než činila tržní očekávání. Celkové tržby včetně motoristického segmentu se ve srovnání se stejným měsícem předchozího roku snížily o 21,2 %. Současně se zveřejněním dubnových dat provedl ČSÚ revizi úrovně tržeb v předchozích měsících. Revidovaná data ukazují, že původně publikované poklesy v březnu nebyly tak výrazné. Zavedení karanténních opatření způsobilo, že řada prodejen byla zcela uzavřena nebo měla omezený provoz, což ovlivnilo prodeje v těchto provozovnách a ovlivnilo i kvalitu statistického šetření. Týkalo se to zejména prodejen s nepotravinářským zbožím. K nejvýraznějšímu meziročnímu poklesu tržeb tak došlo ve specializovaných prodejnách s oděvy a obuví (o 81,1 %) a v prodejnách s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (o 55,1 %). Na druhé straně významně si polepšily prodeje přes internet a prostřednictvím zásilkových služeb(o 47,5 %). Po očištění o sezónní faktory byly tržby v maloobchodě reálně meziměsíčně nižší o 4,8 %.
  • Internetový maloobchod dál zrychluje
    Maloobchodní tržby bez zahrnutí prodeje aut v únoru proti lednu vzrostly o 2,8 %. Meziroční propad tržeb se tak snížil na -5,8 % z předchozích -8,9 %. My jsme naopak čekali podobný meziroční pokles jako v předchozím měsíci a medián trhu činil -8,0 %. Po očištění o kalendářní efekty činí meziroční pokles maloobchodu 3,0 %.
  • Internetový obchod Amazon hodlá zrušit dalších 9000 pracovních míst
    Americký internetový obchod Amazon hodlá zrušit dalších 9000 pracovních míst. Šéf podniku Andy Jassy to uvedl v dnešním sdělení zaměstnancům. Firma už začátkem ledna oznámila, že zruší zhruba 18.000 míst. Amazon má po celém světě přes 1,5 milionu zaměstnanců a působí také v České republice, kde zaměstnává několik tisíc lidí.
  • Internetový prodejce Alibaba výrazně zvýšil zisk, tržby překonaly očekávání
    Čínský internetový prodejce Alibaba Group Holding v prvním finančním čtvrtletí zvýšil zisk meziročně o 51 procent na 34,33 miliardy jüanů (zhruba 105 miliard Kč). Tržby ve čtvrtletí, které skončilo 30. června, se pak zvýšily o 14 procent na 234,16 miliardy jüanů. Firma to oznámila v dnešní tiskové zprávě.
  • Internetový prodej dobývá nová území. Nákupní centra se mění na výdejny zboží
    „Změna nákupního chování spotřebitelů v koronavirových časech nepříjemně dopadá na nákupní centra, která získávají funkci výdejen zboží zakoupeného na internetu. Kamenné obchody se v budoucnu stanou jen reprezentativními prostory, kde si zákazníci budou moci vyzkoušet nové zboží. Prodeje se ještě více přesunou na internet,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
  • Internetový prodej přispěl k růstu tržeb obchodníků
    „Tržby obchodníků v lednu vykázaly reálný růst o 2,4 procenta. Potvrzuje se tím oživování nákupního apetitu zákazníků. Ti zřejmě budou navyšovat spotřebu v průběhu celého letošního roku, protože díky návratu inflace na cílovanou úroveň jim porostou reálné mzdy,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
  • Internet vládne maloobchodu
    Reálné meziroční tržby maloobchodních prodejců v červnu vzrostly o 4,4 %, což byl podle úvodního odhadu ČSÚ stejný nárůst jako v květnu. V případě předchozího měsíce byl ovšem výsledek významně korigován směrem níže na 3,0 %. V meziměsíčním srovnání byly tržby vyšší o 0,7 %, ale právě díky zmíněné revizi květnového údaje, kdy původní odhad naznačoval meziměsíční propad o 0,1 %, není tento nárůst příliš překvapivý.
  • Intervence BoJ na USDJPY?
    Zdá se, že japonská vláda není s úrovní 150 na USD/JPY příliš spokojena, protože na USD/JPY opět došlo k velmi silnému a rychlému pullbacku. Pár se z úrovně 150,76 propadl do oblasti 149,85, ale velmi rychle se vrátil zpět do oblasti 150,5. Dříve v říjnu jsme takové pohyby viděli, ale pouze jednou nad 150. Od japonského ministerstva financí nemáme žádný komentář k tomu, zda došlo k intervenci. Nikkei nedávno naznačil, že BoJ by měla na svém nadcházejícím zasedání zvážit zvýšení fluktuačního pásma pro desetileté výnosy, protože ty zjevně prorážejí úroveň 0,5 %, ačkoli zůstávají pod 1 %. Úrovně 0,5 až 1,0 % jsou prý únosné, protože BoJ nakupuje dluhopisy na úrovních blízko 1,0 %, aby výnosy snížila.
  • Intervence České národní banky skončily. Koruna posílila
    Bankovní rada České národní banky ve čtvrtek s okamžitou platností ukončila režim devizových intervencí. ČNB tak nebude bránit posílení koruny pod hranici 27 korun za euro. Banka ale zároveň již dříve upozornila, že bude připravena případné nadměrné výkyvy kurzu koruny po ukončení závazku zmírňovat svými nástroji. Koruna v návaznosti na konec intervencí lehce posiluje.
  • Intervence ČNB proti koruně přijdou možná ještě letos, říká Barclays po propadu HDP
    Nejdelší pokles v historii české ekonomiky zvyšuje tlak na zahájení intervencí ČNB proti koruně, uvedli d...
  • Intervence ČNB proti koruně přijdou možná ještě letos, říká Barclays po propadu HDP. Singer ale mluví o příštím roce
    Nejdelší pokles v historii české ekonomiky zvyšuje tlak na zahájení intervencí ČNB proti koruně, uvedli d...
  • Intervence ECB: Nejdříve nejsou možné, pak jich není potřeba?
    Odmítání intervencí Evropské centrální banky na dluhopisových trzích lze poměrně...
  • Intervence vrhly české dluhopisy do lepšího světla. Domácí banky mají důvod k radosti
    Více než 200 miliard korun vynaložených Českou národní bankou na nákup eur zahýbalo nejen s kurzem české měny, ale i s cenami českých dluhopisů. Ty se během listopadu staly obligacemi s jednou z největších návratností na evropském kontinentě a vystoupily ze stínu německých dluhopisů, které platí za nejbezpečnější přístav evropských dluhopisových trhů. Radovat se mohou především české banky.
  • Intervencia Japonska proti jenu
    Počas noci japonské ministerstvo financií intervenovalo pr...
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
RebelsFunding