Skip Pay
Česká e-commerce pomalu snižuje ztrátu, Češi ale nakupují víc. Jak si mohou naši obchodníci opět získat jejich pozornost?
07.02.2024 Vánoční sezona a povánoční výprodeje jsou za námi a zázrak nepřišel. Dle očekávání skončila v roce 2023 česká e-commerce opět v propadu – 6 %. A leden zatím nenaznačuje, že by došlo k nějaké výrazné změně. Češi přitom neutráceli méně, ba naopak, i po započtení inflace útrata mírně vzrostla. Kam se tedy poděly české peníze? Tam, kde zákazníci dostali lepší poměr ceny a výkonu. Pohltily je marketplaces a zahraniční obchodníci – podle našich dat dosáhly zahraniční transakce skoro pětiny celkového objemu. Takže je potřeba si přiznat – je to new normal a obchodníci, kteří nechtějí bojovat cenou, na to musí jít chytře – získat si zákazníka službami tak kvalitními, že hodnotou překonají ušetřené peníze. Největší potenciál pro zlepšení je v logistice, platbě a co největší personalizaci.
Související klíčová slova:
Peníze | Inflace | Transakce | Obchodník | ČSOB | Obchodníci | Cena | České peníze | Trh | Zkušenost | ROCE | Tržby | Průzkum | Očekávání | Obchod | Miliardy | E-shopy | Nálada | Vánoce | Kupní síla | Miliardy korun | Zlepšení | Potenciál | E-commerce | Česká e-commerce | JDE | Ceny | Konkurence | Odvětví | Chování | Logistika | ANO | Češi | Pozornost | CZ | Vánoční sezóna | Levnější konkurence | Výprodeje | Spojení | Vice | Zahraniční obchodníci | ProCent | Úroveň služeb | David Filippov | Český zákazník
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Banka | Banky | ČTK | Obchodování | Růst | Indikátor | Trading | Pokles | Cena | FOREX | Pivot