Mladí Češi

Nadace České spořitelny spustila revoluční interaktivní vzdělávací platformu Skoala. Pomůže učitelům s výukou finanční gramotnosti
18.03.2025 Nadace České spořitelny spustila vlastní digitální platformu Skoala zaměřenou na finanční vzdělávání pro základní a střední školy. Skoala reaguje na dlouhodobě chybějící metodické materiály k výuce finanční gramotnosti a pomáhá učitelům začlenit toto klíčové téma do školní praxe. Ambice rozvíjet finanční znalosti souvisí i s výsledky aktuálního průzkumu společnosti Ipsos pro Nadaci České spořitelny, v němž 39 % mladých Čechů ve věku 15-25 let zhodnotilo úroveň své finanční gramotnosti známkou 3 a horší. Platforma Skoala obsahuje na 100 hodin výukových materiálů pro učitele a tematicky pokrývá oblast finančního vzdělávání pro žáky ve věku od 6 do 19 let.

Takřka 7 z 10 mladých Čechů investuje. Starší generace zůstává pozadu
29.10.2024 Mladí Češi se investic nebojí. Investují pravidelně, sází na nové technologie a nebojí se riskovat, vyplývá to z průzkumu investiční platformy InvestBay. Zatímco mezi českými zástupci generace Baby boomers investuje přibližně polovina, u generace Z je to přes 67 %. Průzkum dále ukázal na rozdíly v přístupu k investování. Ačkoli obě generace preferují jistotu, mladí lidé jsou častěji ochotni zariskovat s vidinou vyšších zisků. Podobně se liší i využívání investičních platforem. Oproti zástupcům starší generace, kteří z více než 77 % využívají tradiční bankovní platformy, sahají mladí lidé i po online brokerech, kryptoměnových burzách či aplikacích určených pro mikroinvestice.

Partners Banka: 6 z 10 Čechů má problém spravovat vlastní finance. Přiznávají nedostatek času i strach z pochybení
13.08.2024 Podle nejnovějšího průzkumu Partners Banky se tři čtvrtiny Čechů starají o své finance samy, většina ale přiznává, že při tom často naráží na problémy. Pravidelně kontrolovat příjmy a výdaje zvládá jen pětina lidí. Mladí Češi jsou v tomto směru nejaktivnější, třetina z nich sleduje své finance denně. Překvapivě ale i ti, kteří se považují za finančně gramotné, často nediverzifikují své investice. Nejoblíbenějším produktem mezi Čechy zůstává spořicí účet.

Většina mladých Čechů si přivydělává kvůli finanční nezávislosti
06.08.2024 Ani ne 10 % mladých Čechů do 25 let nemá žádný vlastní příjem. Většina z těch, kteří na brigády chodí, svůj výdělek zcela neutratí a dokáže si odkládat stranou. Jak hospodařit s penězi, se mladí lidé dozvídají hlavně z internetu. Vyplývá to z průzkumu investiční platformy Portu ve spolupráci s organizací Nekrachni, která pomáhá mladým lidem finančně dospět a zlepšuje jejich finanční gramotnost. Sběr dat provedla agentura IPSOS.

Mladí Češi nedůvěřují podnikatelům. Jenže ne všichni jsou jako Boesky, předobraz filmového Gordona Gekka, který v pondělí zemřel
26.05.2024 Chamtivost je zdravá a dobrá. Ale všeho s mírou. Zemřel Ivan Boesky, předobraz filmového Gordona Gekka.
Další články k tématu Mladí Češi

Zájem o zelené bydlení roste, Češi však stále váhají s využitím dotací
23.05.2024 Zelené bydlení je téma, které rezonuje mezi českou populací. Ačkoli se o zelenější a úspornější bydlení zajímá více než 60 % Čechů, skutečně státní dotace využilo zatím pouze 14 % dotazovaných. Zájem o zelené bydlení mají nejčastěji mladí Češi z menších měst. Vyplývá to z průzkumu společnost NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Nejoblíbenější bankovní inovací je platba QR kódem, mladí Češi uvažují o víceměnových účtech
29.05.2023 Platba mobilem, přihlášení do bankovnictví otiskem prstu nebo úhrada jídla v restauraci naskenováním kódu. Bankovní inovace usnadňují manipulaci s penězi, QR kódy používá na placení skoro polovina (44 %) Čechů. Víceměnové účty vlastní 15 % zákazníků, z těch, kteří jej nemají, láká jejich založení především mladé dospělé mezi 18 a 24 lety. Data vyplynula z reprezentativního průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank.

Mladí vs. staří: jak by Češi naložili s rychlou půjčkou 80 tisíc korun? Výsledek je překvapivý
22.01.2025 Na co by Češi použili rychlou půjčku 80 tisíc korun, kdyby ji měli okamžitě k dispozici? A lišila se nějak preference nakládání s těmito penězi u lidí do 30 let a starších? Právě to se pokusila zjistit fin-tech společnost FlexiFin z průzkumu formou Omnibusu, což je pravidelně se opakující průzkum zahrnující více témat a oblastí od různých zadavatelů. FlexiFin jím oslovil tisícovku lidí napříč všemi kraji, věkovými kategoriemi, dosaženým vzděláním a velikostí obce, v níž bydlí. Výsledek je velmi překvapivý. Kdo by očekával, že mladší ročníky peníze bezmyšlenkovitě rozhází za zábavu a starší je utratí uvážlivě, hodně by se mýlil. Je to vlastně úplně naopak.

Index investiční gramotnosti: Investiční gramotnost v Česku roste, sebevědomí také. Přesto si v investicích stále nevěří přes dvě třetiny Čechů
29.01.2024 Češi a Češky se v investičních znalostech rok od roku zlepšují. Investiční gramotnost se zlepšuje také napříč generacemi, nejrychleji své aktuální manko ve znalostech dohání mladí lidé do 35 let. Stále nám však chybí sebevědomí – za nepříliš nebo zcela neznalého investora se označují dvě třetiny Čechů. Vyplývá to z posledního Indexu investiční gramotnosti, který vypracovala investiční platforma Portu na základě výzkumu agentury IPSOS.

Rok dobrodružství: Češi si jdou letos plnit sny ze svých seznamů přání
01.04.2025 Češi letos míří za vysněnými zážitky víc než kdy dříve. Podle nového průzkumu Mastercard se 66 procent českých spotřebitelů chystá v roce 2025 investovat do jedinečných zážitků, které jim přinesou vzpomínky na celý život a nový pohled na svět. Většina Čechů plánuje utratit za cestování a turistiku více než 25 000 Kč. To potvrzuje, že cestování, příroda a gastronomické zážitky letos patří mezi největší priority. Přibližně 56 procent Čechů chce navíc v nadcházejícím roce navštívit alespoň jednu velkou sportovní akci nebo festival.

Za Dušičky letos Češi utratí hodně přes miliardu. Z ekonomického hlediska jsou stále významnější než Hallowen, který slaví spíše jen mladí
01.11.2019 Zítřejší Dušičky jsou z ekonomického hlediska stále čtvrtým nejvýznamnějším svátkem v Česku. Po suverénně vedoucích Vánocích, Silvestru a Velikonocích. Letos Češi u obchodníků nechají za svíčky, hřbitovní květiny typu chryzantém, věnce a další předměty uctívající památku zesnulých v průměru 140 korun za osobu. Celkově pak přes miliardu korun (viz tabulka níže). Jsou ale lidé, kteří za dušičkové předměty utratí i několik tisíc. Pak jsou však i tací Češi, těch je zhruba dvacet procent, které svátek zcela míjí.

Není milion jako milion. Při zvýšené inflaci lidé sledují cenovky v supermarketech, na aktualizaci pojistky ale zapomínají
29.08.2023 Meziroční inflace v srpnu klesla na 8,8 procenta, přesto jsou Češi při nákupech stále obezřetní. Podle červencových dat Českého statistického úřadu se maloobchodníkům snížily tržby o více než šest procent. Zatímco při nákupech potravin nebo oblečení lidé berou ohled na inflaci, u sjednaných pojistek tomu tak většinou není. Ochota Čechů indexovat, neboli aktualizovat výši pojistné částky, je podle odborníků velmi nízká, na rozdíl od klientely původem ze zahraničí. Reálná hodnota peněz, které v případě plnění dostanou, tak v důsledku inflace klesá přibližně o čtvrtinu. V největším ohrožení jsou mladí lidé, kteří si na sebe berou závazky nebo zakládají rodiny.

Češi spoří, ale skoro polovina přiznává slabší finanční gramotnost
09.02.2022 Každý druhý Čech si v posledním roce pravidelně odkládal finance stranou. Nejčastěji šetří mladí (25–34 let) a starší (45–64 let). Naopak sebejistota ve finanční gramotnosti Čechů je v mezinárodním srovnání horší. Přes 40 % občanů si není jisto, že se vyzná v nabídce finančních služeb a produktů na trhu. Přes 42 % spoluobčanů se zároveň muselo za svůj život potýkat s tíživou finanční situací. Vyplývá to z online průzkumu společnosti IPSOS MORI, který si nechala zpracovat britská skupina International Personal Finance (IPF), jež v České republice působí pod značkou Provident Financial.

Za Dušičky letos Češi utratí přes miliardu korun, budou nejdražší v historii. Připomíná si je stále osmkrát více lidí než dnešní Halloween, který slaví spíše jen mladí
31.10.2021 Dušičky, které si letos připomeňme už toto úterý, jsou z ekonomického hlediska stále čtvrtým nejvýznamnějším svátkem v Česku. Po suverénně vedoucích Vánocích, Silvestru a Velikonocích. Letos Češi u obchodníků nechají za svíčky, hřbitovní květiny typu chryzantém, věnce a další předměty uctívající památku zesnulých v průměru 160 korun za osobu. Celkově pak 1,2 miliardy korun. Jsou ale lidé, kteří za dušičkové předměty utratí i několik tisíc. Pak jsou však i tací Češi, těch je zhruba dvacet procent, které svátek zcela míjí. Kvůli inflaci, například kvůli zdražování smutečních květin v důsledku drahého plynu, se ale bude jednat o nejdražší Dušičky české historie.

Kvůli inflaci a zdražování energií už investuje více než polovina Čechů. Čtvrtina lidí ale raději drží peníze pod polštářem
09.05.2022 Podíl Čechů, podle kterých je nejlepší držet peníze v hotovosti, vzrostl za poslední rok navzdory vysoké inflaci o více než třetinu na 13 procent. Dalších 12 % lidí preferuje ukládání peněz na běžných účtech. Za rok tak při současné úrovni inflace přijdou o více než desetinu hodnoty svých financí. Vyplývá to z průzkumu Generali Lví podíl, který dnes představila společnost Generali Investments. Přes 61 % lidí do 26 let naopak své úspory investuje. Stále oblíbenější jsou pak mezi mladými kryptoměny, které však přináší i řadu rizik.
Související klíčová slova:
Bankéř | Zkušenosti | Peabody & Company | Dovednosti | Investiční banky | Poplatky | Diverzifikace | Spořící účet | Strach | Léto | Hobby | Podnikání | Siegel | Investiční platforma | Marek Ditz | Asociace pro kapitálový trh | Finanční vzdělávání | Deloitte | Starší generace | MAGA | Kryptoměnové burzy | Makléřské firmy | Economist | Bydlení | Peníze | Ipsos | Berkeley | Chamtivost | Nové technologie | Chování | Pochybení | InvestBay | Výkonná ředitelka | Portu | Cvičení | Trh | Lukáš Kovanda | Zkušenost | Pověst | Spořící účty | Baby Boomers | Kapitálový trh | Vice | Předobraz filmového Gordona Gekka | Partners apky | Společnosti | Peabody | Investiční platforma Portu | Finanční gramotnost | Finanční poradce | Finance | Platformy | Problémy | Partners Banka | Kidder | Analytik Portu | Platforma | 3М | Daniel Rajnoch | Magnát | Výnosy | Rizikovost | Výdaje | Prokurátor | Ivan Boesky | Finanční zdraví | Mikroinvestice | Zhodnocování peněz | Hlavní ekonom | Investovat | Generální ředitel | Průzkum | Firmy | Ředitel Partners Banky | Investování | Poradenské společnosti | Hry | Aktuální stav | Rudy Giuliani | Boesky | Rizika | Vyšetřovatelé | Ředitelka | Hospodaření | Analytik | Trinity | Nástroj | Lukáš Raška | Praxe | Odborníci | Důchod | Podcast | CEO | Trinity Bank | Cena akcií | Douglas | Obchodování | Spoření | Mobilní aplikace | Situace | Startup | Ekonom | Instant Research | Zdraví | Finanční plán | Výhody | ZIL | Štěstí | Motivace | Finanční rezervy | Češi | Realitní magnát | Technologie | Výsledky | Investice | Finanční produkty | Nezávislost | Vnímání | Burzy | Investiční bankéř | Poradce | Zhodnocení | Praha | Mladší generace | 21. století | TIM | Investiční | Ženy | Příjmy | Rozvoj | Asociace | Přehled | Zakladatel | JDE | Podpora | Cena | Partners | Co bude | Rezervy | Finanční nezávislosti | Certifikace | Likvidní | Banky | Investiční platformy | Wall Street | Soud | ZS | Vzdělávání | Generace Z | Úročení | Dominik Stroukal | ANO | Nemovitosti | Nová generace | Příjmy a výdaje | Ziskovost | Materiály | Poradci | Základní sazba | Banka | Jana Brodani
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | Pozice | USA | Index | Výhled | Trh | Rezistence | Reuters | Růst | Obchodování | Banka | Banky | ČTK | Pokles | Indikátor | Trading | Cena | 3М | FOREX
|
|