Čtvrtek 21. listopadu 2024 11:40
reklama
CapXmaster
reklama
SAB Finance
reklama
eightcap krypto
reklama
InstaForex rijen 2024

Škoda Group, většinově vlastněná PPF, prodala Škodě Auto práva ke značce

23.06.2022 19:48  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Strojírenské firmy Škoda Group, jejímž většinovým vlastníkem je PPF, prodaly automobilce Škoda Auto ze skupiny Volkswagen práva ke značce Škoda. Dohodly se tak na ukončení sporů o užívání značky s okřídleným šípem. Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat do roku 2029. PPF to dnes oznámila ČTK, cenu neuvedla. Informaci potvrdila také Škoda Auto.

Dohoda ukončuje známkoprávní spory týkající se souběžného užívání značky Škoda a umožní odstranit problém častého zaměňování značek plzeňské strojírenské společnosti a mladoboleslavského výrobce osobních automobilů. Tato změna se podle PPF nijak neprojeví na existujících, rozjednaných či budoucích zakázkách plzeňské skupiny Škoda, včetně společnosti Škoda Transportation.

Smluvní strany se dohodly na tom, že nezveřejní finanční podrobnosti ujednání o prodeji práv ke značce Škoda. Získané peníze přispějí především ke snížení zadlužení Škoda Group a k dalšímu rozvoji jejího podnikání ve skupině PPF, včetně vývoje inovativních produktů a tvorby nových pracovních míst, uvedla PPF.

"Zůstáváme hrdými nositeli odkazu Emila Škody, který položil základy rozvoje průmyslu v Plzni i celém Česku. Nicméně přišel čas respektovat realitu a vyřešit neshody ohledně rozsahu práv, kdy pod stejnou značkou působí na trhu zcela rozdílné produkty. Uzavřená dohoda ve finále pomůže plzeňské Škodovce udělat zásadní krok směrem do budoucnosti, kdy chceme být firmou nabízející nejen jednotlivé prostředky hromadné dopravy, ale celá řešení pro moderní mobilitu,“ řekl ČTK investiční manažer průmyslové divize skupiny PPF a předseda dozorčí rady Škoda Transportation Stanislav Kuba.

Loňský průzkum společnosti Ipsos pro Škoda Group ukazuje, že veřejnost si dnes značku Škoda nejčastěji spojuje s výrobou aut (93 procent), zatímco plzeňskou Škodu Transportation zná jen čtvrtina populace ČR.

"Chtěli bychom tímto poděkovat představitelům společností Škoda Group a skupiny PPF za konstruktivní jednání. Jde o důležitý krok směrem k budoucnosti naší automobilky a plně koresponduje s cíli, které jsme si vytyčili v rámci Next Level Škoda Strategy 2030, podle níž se chceme stát na konci tohoto desetiletí jednou z pěti nejprodávanějších značek v Evropě. Právě ještě jednotnější a silnější značka je jedním z předpokladů, jak toho můžeme dosáhnout. Dnešní den má pro Škoda Auto jako vlastníka ochranných známek Škoda mimořádný význam. Velice nás těší, že jednání o ochranných známkách dospěla do úspěšného závěru," uvedli členové představenstva Škody Auto Martin Jahn a Christian Schenk.

Škoda Auto vlastnila značku a logo Škoda pro automobily a s nimi související zboží a služby, ale většina historických práv zůstala v majetku Škody Plzeň a na její činnost navazujících společností, včetně Škoda Group a Škoda Transportation. Logo s okřídleným šípem si nechala Škodovka zaregistrovat jako ochrannou známku v prosinci 1923 a v roce 1937 k němu připojila text Škoda. Mladoboleslavská automobilka používala značku Škoda od roku 1925.

Skupina PPF v roce 2017 v oznámení o akvizici Škody Transportation uvedla, že tehdy koupila sto procent akcií společnosti včetně dalších aktiv souvisejících s její činností, zejména ochranných známek "Škoda".

Investiční skupina PPF podniká ve 25 zemích v Evropě, Asii a Severní Americe. Investuje do finančních služeb, telekomunikací, médií, biotechnologií, nemovitostí či strojírenství. Do skupiny patří například splátková společnost Home Credit, dále Air Bank, telekomunikační firmy Cetin a O2, mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), nemovitostní skupina PPF Real Estate Holding, strojírenská Škoda Group nebo provozovatel mýta v ČR CzechToll.

Zdroj: ČTK, PPF

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Škoda Auto zvýšila do března dodávky zákazníkům o pět procent na 220.500 aut
    Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220.500 aut. Nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia s 61.200 vozy, což představuje meziroční nárůst o 36 procent. Následují Kamiq, Fabia a Karoq. Prodej elektrického modelu Enyaq stoupl o 12 procent. Škoda to dnes oznámila v tiskové zprávě.
  • Škoda Auto zvýšila pololetní zisk více než o třetinu na 911 milionů eur
    Škoda Auto v prvním pololetí zvýšila provozní zisk více než o třetinu na 911 milionů eur (téměř 22 miliard Kč) z 676 milionů eur před rokem. Ve své výsledkové zprávě to oznámil mateřský automobilový koncern Volkswagen. Za růstem zisku stál příznivý vývoj objemu prodeje a cen. Negativní vliv měl naopak vývoj měnových kurzů a výrobních nákladů, nepříznivě se projevil rovněž odchod skupiny Volkswagen z Ruska.
  • Škoda Auto zvýšila v pololetí investice o 64 procent na osm miliard korun
    Automobilka Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí investice o 64 procent na 329 milionů eur, tedy necelých osm miliard Kč. Firma pokračovala v investicích do vývoje nových vozů, dále do elektromobility a rovněž do infrastruktury a výrobních kapacit závodů. Oznámili to zástupci automobilky.
  • Škoda Auto zvýšila v pololetí prodeje o 3,8 procenta na 448.600 vozů
    Automobilka Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí dodávky zákazníkům o 3,8 procenta na 448.600 vozů. Poprvé se stala čtvrtou nejprodávanější značkou na evropském trhu. Prodeje v západní Evropě vzrostly o 9,8 procenta na 260.800 vozů, ve střední Evropě o 3,3 procenta na 95.800 aut. Škoda to oznámila v tiskové zprávě.
  • Škoda Auto zvýšila v 1. pololetí tržby o 35,2 pct na 10,2 mld. eur
    Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto vzrostly v prvním pololetí letošního roku tržby o 35,2 procenta téměř na 10,2 miliardy eur (asi 260 miliard Kč). Celosvětové dodávky vozů zákazníkům v prvním pololetí vzrostly v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 20,8 procenta na 515.300 vozů, informovala dnes firma v tiskové zprávě. Loni celkový výsledek firmy ovlivňovala pandemie koronaviru a několik týdnů uzavřené výrobní závody. Letos situaci komplikuje nedostatek čipů, firma tak musí rušit řadu směn, na dva týdny téměř zcela zastavila výrobu.
  • Škoda Auto zvýšila za tři čtvrtletí výrobu meziročně o 14,6 pct na 777.500 vozů
    Automobilka Škoda Auto zvýšila za tři čtvrtletí celosvětově výrobu meziročně o 14,6 procenta na 777.500 vozů. Investice bez nákladů na vývoj klesly o 16,9 procenta na 503 milionů eur, tedy téměř 12,4 miliardy korun. Vyplývá to z dnešní tiskové zprávy společnosti.
  • Škoda bude na odchodu z Ruska vysoce škodná, poškozují ji však už tak jako tak sankce, které zbídačí tamní obyvatelstvo
    Ruský trh je pro Škodu jeden z nevýznamnějších na světě. Loni bylo Rusko druhým největším trhem pro Škodu vůbec. Firma na děj dodala přes 90 tisíc aut. Škoda má na ruském trhu takřka sedmiprocentní podíl, z velké části právě právě proto, že auta v zemi přímo vyrábí. V závodech v Kaluze a v Nižném Novgorodu. Ukončení výroby aut v Rusku, a jejich export tam, je tedy pro Škodu těžkou finanční ránou.
  • Škoda buduje v Mladé Boleslavi ekologickou lakovnu za více než 5,5 miliard
    Takto vznikne přes 650 nových pracovních míst a provoz nové lakovny Škody Auto v Mladé Boleslavi bude zahájen v červnu roku 2019. Společnost investuje 214,5 milionu eur, tedy 5,5 miliardy korun.
  • Škoda Group loni zvýšila tržby o 81 procent, provozní zisk klesl o 57 pct
    Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zvýšila loni meziročně tržby o 81 procent na 1,382 miliardy eur, což je v přepočtu podle kurzu centrální banky zhruba 33,18 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) ale klesl o 57 procent na loňských 21,8 milionu eur, tedy asi 523 milionů Kč. Důvodem poklesu byly pokračující dopady pandemie covidu a ruská agrese na Ukrajině, uvedla dnes firma v tiskové zprávě. Skupina loni dodala 400 vozů, meziročně o 88 procent více, a uzavřela několik velkých kontraktů.
  • Škoda Group podepsala dosud největší kontrakt za více než miliardu eur
    Škoda Group podepsala svůj dosud největší kontrakt, jehož hodnota přesáhne jednu miliardu eur, což je v přepočtu přes 24 miliard korun. Jde o modernizaci a údržbu nejméně 280 lokomotiv pro Egyptské státní dráhy ENR. ČTK to řekl mluvčí Škody Group Jan Švehla.
  • Škoda má na Ukrajině 13 výrobců, chybí ji komponenty mj. pro kabelové svazky
    Automobilka Škoda Auto má na Ukrajině, kterou napadlo Rusko, 13 výrobců dílů do aut. Chybí jí tak například komponenty pro kabelové svazky nebo spínací moduly. V první fázi se výpadek dodávek dotkne elektrického SUV Enyaq iV, jehož výroba byla dočasně pozastavena. Další omezení lze kvůli situaci na Ukrajině postupně očekávat i u dalších modelů. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.
  • Škoda ode dneška odstaví výrobu na dva týdny kromě jedné linky v Kvasinách
    Automobilka Škoda Auto ode dneška na následující dva týdny zcela zastaví výrobu ve všech třech tuzemských závodech, výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Při této odstávce chce firma dokončit 10.000 rozdělaných aut, řekl ČTK vedoucí komunikace podniku Škoda Auto Tomáš Kotera. Důvodem utlumení výroby je nedostatek čipů.
  • Škoda otevřela robotický sklad v Boleslavi. Najdou nahrazení zaměstnanci uplatnění?
    Svět plný inovací, automatizace a digitálních technologií stále více nahrazuje práci lidí roboty. Automobilka Škoda nezaostává. Otevřela v Boleslavi svůj robotický sklad na díly s investicí 200 milionů korun. Nové stroje nahradí pracovníky a při namáhavé práci.
  • Škoda oznámí loňské výsledky. Čeká se pokles provozního zisku
    Největší tuzemská automobilka Škoda Auto dnes oznámí výsledky hospodaření za loňský rok. Podle údajů mateřské firmy Volkswagen firma vykázala pokles provozního zisku o 42 procent na 628 milionů eur (téměř 15 miliard Kč). Tržby se ale zvýšily o 18,5 procenta na 21 miliard eur (499 miliard Kč).
  • Škoda patří mezi nejprodávanější značky automobilů v Evropské unii. Registrace nových vozů v Česku se v loňském roce propadly
    „Zatímco v prvním pololetí loňského roku byla poptávka po nových automobilech v Evropské unii nižší než o rok dříve, závěr roku 2019 výrazně předčil rok 2018. Díky tomu došlo v loňském roce k meziročnímu růstu registrací nových automobilů v Evropské unii o 1,2 procenta,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.
  • Škoda považuje návrat na loňská čísla ve 4. čtvrtletí za možný
    Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto čeká po meziročním propadu provozního zisku a tržeb v prvním pololetí vlivem pandemie koronaviru postupné oživení trhu ve třetím čtvrtletí. Považuje za možné, že ve čtvrtém čtvrtletí se vrátí na loňskou úroveň, uvedla dnes Škoda Auto v tiskové zprávě. Provozní zisk automobilky Škoda Auto se v prvním pololetí propadl téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur (196,5 miliardy Kč) z 10,2 miliardy eur před rokem.
  • Škoda přichází s elektromobilem Citigo za 429 900 korun
    Automobilka Škoda plánuje příští rok prodat 3 200 elektrických vozů. Citigo iV bude stát 429 900 korun a stane se tak nejdostupnějším elektromobilem. Škoda Auto plánuje v roce 2020 prodat v ČR nejméně 3 200 aut na elektrický pohon. Z toho bude 2 500 elektrovozů Citigo iV a 700 vozů bude Superb v provedení plug-in hybrid. Škoda výrazně ovlivní náš trh s elektrickými vozy. Nyní u nás jezdí přes 2 000 elektromobilů. Letos se jich do září prodalo 586 a jde o ¼ meziroční nárůst. Elektrická Škoda Citigo iV bude v ceně 429 900 korun a stane se nejdostupnějším elektromobilem v ČR.
  • Škoda rozjede výrobu od 27. dubna
    Automobilka Škoda Auto se připravuje na obnovení provozu v českých závodech. Po zahájení výroby dostanou zaměstnanci roušky nebo respirátory i desinfekci.
  • Škoda z hrozících povodní může dosáhnout i středních stovek miliard korun. Musely by ale být ještě ničivější a rozsáhlejší než ty z roku 2002
    Mohou mít nyní hrozící povodně zásadní dopad na českou ekonomiku a třeba i státní rozpočet? To je zatím, samozřejmě, předčasná otázka. Jednak je třeba doufat v co nejmenší, ideálně prakticky žádné škody, jednak je těžko odhadovat dopady děje, jehož celkovou intenzitu a rozsah působení ještě ani plně neznáme. Nicméně některé opatrné úvahy lze uskutečnit už nyní, a to díky historické zkušenosti.
  • Škodě Auto klesl odbyt o 30 procent, nejvíce ze značek skupiny Volkswagen
    Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360.600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Ve své zprávě to dnes uvedla mateřská skupina Volkswagen. Propad odbytu vozidel české automobilky je za pololetí nejhlubší ze všech značek, o kterých Volkswagen samostatně informuje.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
Investingfox Nastroje