Úterý 03. prosince 2024 18:33
reklama
Fintokei StartTrader
reklama
Purple ebook obchodování ropy
reklama
Dukascopy new
reklama
RebelsFunding

Škoda patří mezi nejprodávanější značky automobilů v Evropské unii. Registrace nových vozů v Česku se v loňském roce propadly

16.01.2020 09:55  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

„Zatímco v prvním pololetí loňského roku byla poptávka po nových automobilech v Evropské unii nižší než o rok dříve, závěr roku 2019 výrazně předčil rok 2018. Díky tomu došlo v loňském roce k meziročnímu růstu registrací nových automobilů v Evropské unii o 1,2 procenta,“ říká hlavní ekonom BHS Štěpán Křeček.

V roce 2019 bylo v Evropské unii registrováno 15 340 188 nových automobilů, což bylo o 1,2 procenta více než v roce 2018. Největší propady v registracích byly zaznamenány v Irsku o 6,8 procenta, na Kypru o 5,7 procenta a ve Finsku o 5,2 procenta. Naopak v Litvě registrace nových automobilů stouply o 43,2 procenta, v Rumunsku o 23,4 procenta a v Maďarsku o 15,6 procenta.

Česká republika zaznamenala pátý největší propad v registracích nových vozidel ze všech zemí Evropské unie. V loňském roce bylo v naší zemi registrováno 249 915 nových automobilů, což je o 4,4 procenta méně než v předloňském roce, kdy bylo nově registrováno 261 437 automobilů.

Z jednotlivých značek automobilů si nejhůře vedla Alfa Romeo. Té se v loňském roce propadly registrace v rámci Evropské unie o 35,6 procenta. Špatné výsledky ohlásil i Nissan s propadem o 19,6 procenta a Jaguar s propadem 11,0 procenta. Z větších značek se dařilo především Seatu s nárůstem registrací o 11,8 procenta, Dacii s nárůstem o 10,4 procenta a Mazdě s nárůstem o 10,3 procenta.  

V Loňském roce vzrostly registrace automobilů Škoda v Evropské unii o 4,2 procenta na 730 218 vozů. Škodovka tím zvýšila svůj podíl na trhu Evropské unie na 4,8 procenta. Po Volkswagenu, Renaultu, Peugeotu, Mercedesu, Opelu a BMW se tak Škodovka stala značkou s největším počtem registrací nových vozů v Evropské unii.

Nejúspěšnějším koncernem v Evropské unii je z hlediska počtu nově registrovaných vozů VW Group, který v roce 2019 nahlásil registrace 3 735 099 automobilů. Jeho nejvýznamnějšími značkami jsou Volkswagen, Škoda, Audi a Seat. Následuje koncern PSA Group se značkami Peugeot, Opel a Citroën. Tento koncern v loňském roce registroval 2 433 781 automobilů. Přes milion automobilů se podařilo registrovat ještě koncernu Renault Group, Hyundai Group a BMW Group. Těsně pod hranicí jednoho milionu registrací zůstaly koncerny Daimler, Ford a FCA Group.

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Škoda bude na odchodu z Ruska vysoce škodná, poškozují ji však už tak jako tak sankce, které zbídačí tamní obyvatelstvo
    Ruský trh je pro Škodu jeden z nevýznamnějších na světě. Loni bylo Rusko druhým největším trhem pro Škodu vůbec. Firma na děj dodala přes 90 tisíc aut. Škoda má na ruském trhu takřka sedmiprocentní podíl, z velké části právě právě proto, že auta v zemi přímo vyrábí. V závodech v Kaluze a v Nižném Novgorodu. Ukončení výroby aut v Rusku, a jejich export tam, je tedy pro Škodu těžkou finanční ránou.
  • Škoda buduje v Mladé Boleslavi ekologickou lakovnu za více než 5,5 miliard
    Takto vznikne přes 650 nových pracovních míst a provoz nové lakovny Škody Auto v Mladé Boleslavi bude zahájen v červnu roku 2019. Společnost investuje 214,5 milionu eur, tedy 5,5 miliardy korun.
  • Škoda Group loni zvýšila tržby o 81 procent, provozní zisk klesl o 57 pct
    Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zvýšila loni meziročně tržby o 81 procent na 1,382 miliardy eur, což je v přepočtu podle kurzu centrální banky zhruba 33,18 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) ale klesl o 57 procent na loňských 21,8 milionu eur, tedy asi 523 milionů Kč. Důvodem poklesu byly pokračující dopady pandemie covidu a ruská agrese na Ukrajině, uvedla dnes firma v tiskové zprávě. Skupina loni dodala 400 vozů, meziročně o 88 procent více, a uzavřela několik velkých kontraktů.
  • Škoda Group podepsala dosud největší kontrakt za více než miliardu eur
    Škoda Group podepsala svůj dosud největší kontrakt, jehož hodnota přesáhne jednu miliardu eur, což je v přepočtu přes 24 miliard korun. Jde o modernizaci a údržbu nejméně 280 lokomotiv pro Egyptské státní dráhy ENR. ČTK to řekl mluvčí Škody Group Jan Švehla.
  • Škoda Group, většinově vlastněná PPF, prodala Škodě Auto práva ke značce
    Strojírenské firmy Škoda Group, jejímž většinovým vlastníkem je PPF, prodaly automobilce Škoda Auto ze skupiny Volkswagen práva ke značce Škoda. Dohodly se tak na ukončení sporů o užívání značky s okřídleným šípem. Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat do roku 2029. PPF to dnes oznámila ČTK, cenu neuvedla. Informaci potvrdila také Škoda Auto.
  • Škoda chce příští rok překonat v prodeji elektromobilů hranici 80.000 aut
    Škoda Auto plánuje příští rok výrazně přesáhnout v prodeji elektromobilů rok 2023, kdy jich zákazníkům dodala rekordních 80.000. Přispět k tomu má nový model Elroq, který doplňuje větší Enyaq. Prodeje Elroqu mají být zároveň vyšší než Enyaqu. Při prezentaci modelu Elroq to ČTK řekl manažer produktového marketingu Jaromír Mendl.
  • Škoda má na Ukrajině 13 výrobců, chybí ji komponenty mj. pro kabelové svazky
    Automobilka Škoda Auto má na Ukrajině, kterou napadlo Rusko, 13 výrobců dílů do aut. Chybí jí tak například komponenty pro kabelové svazky nebo spínací moduly. V první fázi se výpadek dodávek dotkne elektrického SUV Enyaq iV, jehož výroba byla dočasně pozastavena. Další omezení lze kvůli situaci na Ukrajině postupně očekávat i u dalších modelů. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.
  • Škoda ode dneška odstaví výrobu na dva týdny kromě jedné linky v Kvasinách
    Automobilka Škoda Auto ode dneška na následující dva týdny zcela zastaví výrobu ve všech třech tuzemských závodech, výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Při této odstávce chce firma dokončit 10.000 rozdělaných aut, řekl ČTK vedoucí komunikace podniku Škoda Auto Tomáš Kotera. Důvodem utlumení výroby je nedostatek čipů.
  • Škoda otevřela robotický sklad v Boleslavi. Najdou nahrazení zaměstnanci uplatnění?
    Svět plný inovací, automatizace a digitálních technologií stále více nahrazuje práci lidí roboty. Automobilka Škoda nezaostává. Otevřela v Boleslavi svůj robotický sklad na díly s investicí 200 milionů korun. Nové stroje nahradí pracovníky a při namáhavé práci.
  • Škoda oznámí loňské výsledky. Čeká se pokles provozního zisku
    Největší tuzemská automobilka Škoda Auto dnes oznámí výsledky hospodaření za loňský rok. Podle údajů mateřské firmy Volkswagen firma vykázala pokles provozního zisku o 42 procent na 628 milionů eur (téměř 15 miliard Kč). Tržby se ale zvýšily o 18,5 procenta na 21 miliard eur (499 miliard Kč).
  • Škoda považuje návrat na loňská čísla ve 4. čtvrtletí za možný
    Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto čeká po meziročním propadu provozního zisku a tržeb v prvním pololetí vlivem pandemie koronaviru postupné oživení trhu ve třetím čtvrtletí. Považuje za možné, že ve čtvrtém čtvrtletí se vrátí na loňskou úroveň, uvedla dnes Škoda Auto v tiskové zprávě. Provozní zisk automobilky Škoda Auto se v prvním pololetí propadl téměř o tři čtvrtiny na 228 milionů eur (zhruba šest miliard Kč) z 824 milionů eur před rokem. Tržby Škody Auto v pololetí klesly o více než čtvrtinu na 7,5 miliardy eur (196,5 miliardy Kč) z 10,2 miliardy eur před rokem.
  • Škoda přichází s elektromobilem Citigo za 429 900 korun
    Automobilka Škoda plánuje příští rok prodat 3 200 elektrických vozů. Citigo iV bude stát 429 900 korun a stane se tak nejdostupnějším elektromobilem. Škoda Auto plánuje v roce 2020 prodat v ČR nejméně 3 200 aut na elektrický pohon. Z toho bude 2 500 elektrovozů Citigo iV a 700 vozů bude Superb v provedení plug-in hybrid. Škoda výrazně ovlivní náš trh s elektrickými vozy. Nyní u nás jezdí přes 2 000 elektromobilů. Letos se jich do září prodalo 586 a jde o ¼ meziroční nárůst. Elektrická Škoda Citigo iV bude v ceně 429 900 korun a stane se nejdostupnějším elektromobilem v ČR.
  • Škoda rozjede výrobu od 27. dubna
    Automobilka Škoda Auto se připravuje na obnovení provozu v českých závodech. Po zahájení výroby dostanou zaměstnanci roušky nebo respirátory i desinfekci.
  • Škoda z hrozících povodní může dosáhnout i středních stovek miliard korun. Musely by ale být ještě ničivější a rozsáhlejší než ty z roku 2002
    Mohou mít nyní hrozící povodně zásadní dopad na českou ekonomiku a třeba i státní rozpočet? To je zatím, samozřejmě, předčasná otázka. Jednak je třeba doufat v co nejmenší, ideálně prakticky žádné škody, jednak je těžko odhadovat dopady děje, jehož celkovou intenzitu a rozsah působení ještě ani plně neznáme. Nicméně některé opatrné úvahy lze uskutečnit už nyní, a to díky historické zkušenosti.
  • Škodě Auto klesl odbyt o 30 procent, nejvíce ze značek skupiny Volkswagen
    Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto za první pololetí dodala zákazníkům v celém světě 360.600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Ve své zprávě to dnes uvedla mateřská skupina Volkswagen. Propad odbytu vozidel české automobilky je za pololetí nejhlubší ze všech značek, o kterých Volkswagen samostatně informuje.
  • Škodě Auto klesl zisk o 52 %, plánuje investice za 2,5 miliardy eur
    Škodě Auto loni klesl nekonsolidovaný čistý zisk o 52 procent na 15,2 miliardy Kč. Nekonsolidované tržby se snížily o 7,6 procenta na 424,3 miliardy Kč. Důvodem poklesu byl dopad pandemie koronaviru na nižší výrobu a prodej aut i vývoj směnných kurzů. Vyplývá to z výroční zprávy a vyjádření zástupců společnosti na tiskové konferenci.
  • Škodovka hlásí klesající zisky
    Automobilka Škoda Auto hlásí za loňský rok pokles zisků na 29 miliard korun. Hospodaření automobilky ovlivnily zejména...
  • Škodovka i Lidl a růst mezd v ČR
    Odboráři jednoznačně odmítli nárůst mezd o 15 % za 2 a ¼ roku. To samé požadují během následujících 12 měsíců. Zaměstnanců je nedostatek a mzdy zrychlují. Je třeba si ale uvědomit, že se stále mluví o státních podnicích a velkých firmách, které už nejsou české. Nehrajeme tedy o mzdy na vlastním poli, ale žebráme o almužnu u cizincům, kterým jsme prodali vlastní podniky. Navíc u spousty soukromníků převládají minimální mzdy, nebo dokonce zaměstnávání na dohodu o provedení práce, která minimální mzdy ani nedosahuje. Na tento sektor nedosáhne žádný zákon ani regulace a černý trh zaměstnávání jen pokvete, vždy se najde cesta, jek to obejít.
  • Škody na životním prostředí způsobené těžbou bitcoinu klesly o 50 %
    Zatímco se cena bitcoinu připravuje na prolomení úrovně 30 600 USD, nejnovější údaje ukázaly, že těžba bitcoinů je jednou z největších energeticky náročných činností. Data také odhalují, že intenzita emisí bitcoinů klesla z více než 500 g/kWh v červenci 2021 na 296 g/kWh v červnu 2023.
  • Škody Smartwings narůstají, Boeing opět odkládá návrat Maxů do vzduchu. Výzvu pro Smartwings může představovat i aktuální šíření nákazy koronavirem, které má ovšem alespoň potenciál zlevnit i českým řidičům benzín a naftu
    Akcie výrobce letadel Boeing se včera propadly na své minimum za poslední více než rok. Naposledy byla jejich cena nižší na samém začátku roku 2019, kdy ovšem na trzích dozníval panický výprodej z konce roku 2018, takže stlačené byly ceny akcií obecněji, nikoli pouze těch Boeingu.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
Purple ebook obchodování ropy