Úterý 03. prosince 2024 18:04
reklama
Investingfox Partner
reklama
InstaForex rijen 2024
reklama
CapXmaster srovnani
reklama
eightcap trade smarter

Škoda Auto zvýšila v pololetí prodeje o 3,8 procenta na 448.600 vozů

02.08.2024 18:57  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Automobilka Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí dodávky zákazníkům o 3,8 procenta na 448.600 vozů. Poprvé se stala čtvrtou nejprodávanější značkou na evropském trhu. Prodeje v západní Evropě vzrostly o 9,8 procenta na 260.800 vozů, ve střední Evropě o 3,3 procenta na 95.800 aut. Škoda to oznámila v tiskové zprávě.

Nejprodávanějším modelem byla Octavia s růstem dodávek o 24,1 procenta na 121.300 vozů. Následuje Kamiq s růstem o 4,7 procenta na 61.100 vozů a Fabia s prodejem 56.800 aut, což je zvýšení o 17,5 procenta. Na dalších místech jsou Karoq, modely Kodiaq a Superb, které přišly v nové generaci, a na sedmé pozici elektrický Enyaq s 30.600 prodanými vozy, což je meziroční pokles o 5,9 procenta.

Dodávky vozů koncovým zákazníkům na největším trhu v Německu za první pololetí vzrostly o 17,8 procenta na 91.100 aut, což představuje čtvrté místo na trhu. Statistiku pozitivně ovlivnily zejména dodávky v červnu, kdy Škoda dosáhla historicky nejlepšího, druhého místa v registracích. Největšími trhy podle počtu dodaných vozů za první pololetí jsou dále Česká republika s 41.300 vozy, Spojené království s 37.600, Polsko s 31.500 a Francie s 21.500 vozy.

Automobilce vzrostl za prvních šest měsíců letošního roku provozní zisk o 26,1 procenta na 1,149 miliardy eur (29,2 miliardy Kč). Tržby nepatrně klesly na 13,652 miliardy eur (346,9 miliardy Kč) z 13,748 miliardy eur (349,5 miliardy Kč). Rentabilita tržeb se zvýšila z loňských 6,6 procenta na 8,4 procenta, což je nad dlouhodobým cílem automobilky. Investice klesly o desetinu na 823 milionů eur.

Podle předsedy představenstva společnosti Klause Zellmera vstupuje Škoda do druhé poloviny roku se značnou energií, kterou prokázala v prvních šesti měsících. Zákazníci podle něj dobře reagují na nejrozmanitější a nejmodernější modelovou nabídku v historii firmy. "Navíc se již připravujeme na to, že letos v říjnu dále rozšíříme naši plně elektrickou řadu o kompaktní SUV Škoda Elroq," uvedl. Dodal, že společnost pečlivě sleduje možné nové výzvy na rychle se měnícím trhu a výsledky za první pololetí jí umožňují opatrný optimismus a postup vpřed s jistotou vycházející z pevných základů.

Nový model Elroq náleží do kategorie kompaktních SUV, která je objemově největším dílčím segmentem trhu v Evropě. Nové SUV s dojezdem 560 km je prvním modelem značky Škoda, který si osvojuje nový design Modern Solid. Na jaře automobilka odhalila designovou studii dalšího ze šesti nových elektromobilů, které uvede na trh v nadcházejících letech. Jde o městský crossover Škoda Epiq, který bude stát okolo 25.000 eur, tedy 625.000 Kč. Příští rok automobilka představí nový Enyaq, nástupce prvního elektrického SUV značky. V roce 2027 odhalí malý elektromobil, který vznikne v koncernové skupině objemových značek Brand Group Core.

Podle automobilového experta EY Petra Knapa jsou prodejní výsledky Škody v Evropě velkým úspěchem. "Důležitý prodejní výsledek značky, která je velmi závislá na evropském trhu. Zásadní bude další doplnění produktové nabídky o menší elektrické vozy - v kategorii městských cross-overů. Enyaq sám nabídku elektromobilů dlouho táhnout nedokáže. A další rozvoj mimoevropských trhů je logickou prioritou," řekl Knap ČTK.

Analytik XTB Tomáš Cverna doplnil, že Škoda vykázala růst prodejů v Evropě, který byl na úkor ostatních automobilek. "Za zmínku stojí například výrobce vozů Citroën, Peugeot nebo Opel, automobilka Stellantis, které se nedaří nejen v Evropě, ale i na globálním trhu," podotkl.

Škoda Auto zaměstnává zhruba 37.000 lidí a v České republice provozuje tři výrobní závody. Má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství.

Zdroj: ČTK

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

  • Škoda Auto vyrobila ve Vrchlabí pět milionů převodovek, tempo zrychlila
    Automobilka Škoda Auto vyrobila k dnešku v závodě ve Vrchlabí na Trutnovsku pět milionů převodovek. Škoda Auto o tom informovala ČTK. Tempo produkce závod s asi 1000 zaměstnanci zrychlil na úroveň před epidemií koronaviru. Na výrobu pátého milionu převodovek továrna podle dat ČTK potřebovala přibližně o čtvrtinu méně času než na vyrobení čtvrtého milionu.
  • Škoda Auto za devět měsíců zvýšila provozní zisk o více než 47 procent
    Automobilka Škoda Auto za devět měsíců letošního roku zvýšila provozní zisk na 1,26 miliardy eur (31,1 miliardy Kč) z 856 milionů eur před rokem. Hospodaření podpořil růst objemu prodeje a také vyšší ceny. Ve své výsledkové zprávě to dnes oznámil mateřský koncern Volkswagen.
  • Škoda Auto zahájila předsériovou výrobu druhé generace modelu Kodiaq
    Automobilka Škoda Auto zahájila v závodě Kvasiny na Rychnovsku předsériovou výrobu druhé generace SUV modelu Kodiaq. Do přestavby výrobní linky investuje kolem 280 milionů korun. Sériová výroba začne v roce 2024, veřejnosti se vůz představí letos na podzim, uvedla dnes automobilka v tiskové zprávě. První generaci modelu Kodiaq automobilka v Kvasinách vyrábí od podzimu 2016.
  • Škoda Auto zastaví kvůli ruské invazi na Ukrajinu veškeré aktivity v Rusku
    Automobilka Škoda Auto kvůli ruské invazi na Ukrajinu zastaví veškeré své aktivity v Rusku. Přeruší výrobu ve svých ruských závodech v Kaluze a Nižném Novgorodu, zastaví i export vozů do země. ČTK to tom dnes informovala automobilka v tiskovém prohlášení.
  • Škoda Auto za tři čtvrtletí zvýšila výrobu o 12 procent na 647.200 aut
    Škoda Auto vyrobila ve svých závodech za tři čtvrtletí 647.200 aut, což je o 11,9 procenta více než loni. Údaj nezahrnuje výrobu v partnerských závodech v Číně, Německu a na Slovensku. Odbyt směrem k prodejcům stoupl o 8,3 procenta na 645.500 vozů. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.
  • Škoda Auto zkompletovala všechny nedokončené vozy z odstavných ploch
    Škoda Auto zkompletovala všechny nedokončené vozy, které čekaly na díly na odstavných parkovištích na několika místech v Česku. Čekajících aut bylo ještě na konci minulého roku 15.000 a na podzim okolo 28.000. ČTK to dnes řekl mluvčí Škody pro ČR Pavel Jína. Auta na odstavných plochách čekala na některé chybějící díly, zejména polovodiče. V březnu jich zbývalo dokompletovat 800. Od 19. dubna podle Jíny nekompletní vozidla nevznikají a výroba vozů v Mladé Boleslavi i Kvasinách běží plynule.
  • Škoda Auto zřejmě kvůli Ukrajině přeruší výrobu vozidel Scala a Kamiq
    Škodě Auto hrozí, že bude muset zastavit výrobu modelů Scala a Kamiq. Tak jako u elektromobilu Enyaq je důvodem výpadek dodávek elektrických svazků od dodavatele z válkou zmítané Ukrajiny. ČTK to dnes řekl vedoucí komunikace Škody Tomáš Kotera. Firma podle něj v současnosti hledá řešení, jak si kabelové svazky do aut zajistit.
  • Škoda Auto zvýšila do března dodávky zákazníkům o pět procent na 220.500 aut
    Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí dodávky vozů zákazníkům o 5,2 procenta na 220.500 aut. Nejprodávanějším modelem značky zůstává Octavia s 61.200 vozy, což představuje meziroční nárůst o 36 procent. Následují Kamiq, Fabia a Karoq. Prodej elektrického modelu Enyaq stoupl o 12 procent. Škoda to dnes oznámila v tiskové zprávě.
  • Škoda Auto zvýšila pololetní zisk více než o třetinu na 911 milionů eur
    Škoda Auto v prvním pololetí zvýšila provozní zisk více než o třetinu na 911 milionů eur (téměř 22 miliard Kč) z 676 milionů eur před rokem. Ve své výsledkové zprávě to oznámil mateřský automobilový koncern Volkswagen. Za růstem zisku stál příznivý vývoj objemu prodeje a cen. Negativní vliv měl naopak vývoj měnových kurzů a výrobních nákladů, nepříznivě se projevil rovněž odchod skupiny Volkswagen z Ruska.
  • Škoda Auto zvýšila v pololetí investice o 64 procent na osm miliard korun
    Automobilka Škoda Auto zvýšila v prvním pololetí investice o 64 procent na 329 milionů eur, tedy necelých osm miliard Kč. Firma pokračovala v investicích do vývoje nových vozů, dále do elektromobility a rovněž do infrastruktury a výrobních kapacit závodů. Oznámili to zástupci automobilky.
  • Škoda Auto zvýšila v 1. pololetí tržby o 35,2 pct na 10,2 mld. eur
    Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto vzrostly v prvním pololetí letošního roku tržby o 35,2 procenta téměř na 10,2 miliardy eur (asi 260 miliard Kč). Celosvětové dodávky vozů zákazníkům v prvním pololetí vzrostly v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 20,8 procenta na 515.300 vozů, informovala dnes firma v tiskové zprávě. Loni celkový výsledek firmy ovlivňovala pandemie koronaviru a několik týdnů uzavřené výrobní závody. Letos situaci komplikuje nedostatek čipů, firma tak musí rušit řadu směn, na dva týdny téměř zcela zastavila výrobu.
  • Škoda Auto zvýšila za tři čtvrtletí výrobu meziročně o 14,6 pct na 777.500 vozů
    Automobilka Škoda Auto zvýšila za tři čtvrtletí celosvětově výrobu meziročně o 14,6 procenta na 777.500 vozů. Investice bez nákladů na vývoj klesly o 16,9 procenta na 503 milionů eur, tedy téměř 12,4 miliardy korun. Vyplývá to z dnešní tiskové zprávy společnosti.
  • Škoda bude na odchodu z Ruska vysoce škodná, poškozují ji však už tak jako tak sankce, které zbídačí tamní obyvatelstvo
    Ruský trh je pro Škodu jeden z nevýznamnějších na světě. Loni bylo Rusko druhým největším trhem pro Škodu vůbec. Firma na děj dodala přes 90 tisíc aut. Škoda má na ruském trhu takřka sedmiprocentní podíl, z velké části právě právě proto, že auta v zemi přímo vyrábí. V závodech v Kaluze a v Nižném Novgorodu. Ukončení výroby aut v Rusku, a jejich export tam, je tedy pro Škodu těžkou finanční ránou.
  • Škoda buduje v Mladé Boleslavi ekologickou lakovnu za více než 5,5 miliard
    Takto vznikne přes 650 nových pracovních míst a provoz nové lakovny Škody Auto v Mladé Boleslavi bude zahájen v červnu roku 2019. Společnost investuje 214,5 milionu eur, tedy 5,5 miliardy korun.
  • Škoda Group loni zvýšila tržby o 81 procent, provozní zisk klesl o 57 pct
    Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zvýšila loni meziročně tržby o 81 procent na 1,382 miliardy eur, což je v přepočtu podle kurzu centrální banky zhruba 33,18 miliardy korun. Provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) ale klesl o 57 procent na loňských 21,8 milionu eur, tedy asi 523 milionů Kč. Důvodem poklesu byly pokračující dopady pandemie covidu a ruská agrese na Ukrajině, uvedla dnes firma v tiskové zprávě. Skupina loni dodala 400 vozů, meziročně o 88 procent více, a uzavřela několik velkých kontraktů.
  • Škoda Group podepsala dosud největší kontrakt za více než miliardu eur
    Škoda Group podepsala svůj dosud největší kontrakt, jehož hodnota přesáhne jednu miliardu eur, což je v přepočtu přes 24 miliard korun. Jde o modernizaci a údržbu nejméně 280 lokomotiv pro Egyptské státní dráhy ENR. ČTK to řekl mluvčí Škody Group Jan Švehla.
  • Škoda Group, většinově vlastněná PPF, prodala Škodě Auto práva ke značce
    Strojírenské firmy Škoda Group, jejímž většinovým vlastníkem je PPF, prodaly automobilce Škoda Auto ze skupiny Volkswagen práva ke značce Škoda. Dohodly se tak na ukončení sporů o užívání značky s okřídleným šípem. Škoda Group může název Škoda i znak okřídleného šípu používat do roku 2029. PPF to dnes oznámila ČTK, cenu neuvedla. Informaci potvrdila také Škoda Auto.
  • Škoda chce příští rok překonat v prodeji elektromobilů hranici 80.000 aut
    Škoda Auto plánuje příští rok výrazně přesáhnout v prodeji elektromobilů rok 2023, kdy jich zákazníkům dodala rekordních 80.000. Přispět k tomu má nový model Elroq, který doplňuje větší Enyaq. Prodeje Elroqu mají být zároveň vyšší než Enyaqu. Při prezentaci modelu Elroq to ČTK řekl manažer produktového marketingu Jaromír Mendl.
  • Škoda má na Ukrajině 13 výrobců, chybí ji komponenty mj. pro kabelové svazky
    Automobilka Škoda Auto má na Ukrajině, kterou napadlo Rusko, 13 výrobců dílů do aut. Chybí jí tak například komponenty pro kabelové svazky nebo spínací moduly. V první fázi se výpadek dodávek dotkne elektrického SUV Enyaq iV, jehož výroba byla dočasně pozastavena. Další omezení lze kvůli situaci na Ukrajině postupně očekávat i u dalších modelů. Uvedl to dnes týdeník Škodovácký odborář.
  • Škoda ode dneška odstaví výrobu na dva týdny kromě jedné linky v Kvasinách
    Automobilka Škoda Auto ode dneška na následující dva týdny zcela zastaví výrobu ve všech třech tuzemských závodech, výjimkou bude jedna linka v závodech v Kvasinách na Rychnovsku. Při této odstávce chce firma dokončit 10.000 rozdělaných aut, řekl ČTK vedoucí komunikace podniku Škoda Auto Tomáš Kotera. Důvodem utlumení výroby je nedostatek čipů.
Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

reklama
CapXmaster srovnani